Nakomelingen van Upper Class

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:49

@ Clouwdy .. wat een leuke foto's weer en volgens mij heeft jouw paardje een aardige goede achterhand ;-)

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:03

Thanks Lemon! Nou.. moet zeggen dat ik hem eigenlijk een beetje vlak vind lopen.. Maar vandaag moest ik zelf een paar keer hard in mijn ogen wrijven toen hij voorbij kwam.. een stalgenootje bleef mij aanstoten en zei "Kijk nou!! Kijk nou!! Hij gaat gewoon zitten".. haha.. Dus misschien loopt hij wat beter dan ik zelf dacht :D

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:04

hahahahah is toch fijn als je trots bent op je paardje .. ik ben niet echt een kenner maar zie wel dat hij er achter flink onder treed ;-) Ik vind het een heel leuk dier hoor ...

splenius

Berichten: 1114
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:20

Clouwdy
Wat leuk om hem zo bijna als 3 jarige te zien.
Hij lijkt ook best veel op zijn moeder maar meeste van zijn bouw is van zijn vader.
Hij lijkt ook best wel op mijn merrie toen die 2.5 jaar oud was.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:28

Dank je Splenius! Het gaat allemaal zo hard.. Vandaag was de paardentandarts er.. hij gooide zijn hoofd steeds omhoog als hij biks stond te eten.. Dit deed hij eigenlijk al sinds hij een maand of 8 was.. Dus ik dacht dat het meer komedie was dat een tandprobleem. Omdat de stalhouder ook weer begon over een eventueel tandprobleem heb ik hem laten controleren.. Zijn bovenvoortanden zaten erg los en die heeft ze er gelijk uit gehaald.. zijn kiezen waren iets scherp aan de buitenkant.. maar niet dusdanig dat hij anders zou gaan eten. Volgens de tandarts klopte het beeld ook niet omdat hij zijn hooi wel normaal eet.. en met appels en peentjes heeft hij ook geen problemen.. Maar goed.. hij is in ieder geval gecontroleerd en ik heb 2 tanden :D

Leuk dat hij ook op jouw merrie lijkt.. de kleur hebben ze in ieder geval gemeen.. Maar ik vind jouw paard een stuk forser dan Elliot.. kan beter zeggen dat Elliot ranker is ;) Ik hoop dat hij nog wat meer body gaat krijgen.. Ik ga zijn foto's eens vergelijken met zijn moeder..

splenius

Berichten: 1114
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:06

Clouwdy schreef:
Dank je Splenius! Het gaat allemaal zo hard.. Vandaag was de paardentandarts er.. hij gooide zijn hoofd steeds omhoog als hij biks stond te eten.. Dit deed hij eigenlijk al sinds hij een maand of 8 was.. Dus ik dacht dat het meer komedie was dat een tandprobleem. Omdat de stalhouder ook weer begon over een eventueel tandprobleem heb ik hem laten controleren.. Zijn bovenvoortanden zaten erg los en die heeft ze er gelijk uit gehaald.. zijn kiezen waren iets scherp aan de buitenkant.. maar niet dusdanig dat hij anders zou gaan eten. Volgens de tandarts klopte het beeld ook niet omdat hij zijn hooi wel normaal eet.. en met appels en peentjes heeft hij ook geen problemen.. Maar goed.. hij is in ieder geval gecontroleerd en ik heb 2 tanden :D

Leuk dat hij ook op jouw merrie lijkt.. de kleur hebben ze in ieder geval gemeen.. Maar ik vind jouw paard een stuk forser dan Elliot.. kan beter zeggen dat Elliot ranker is ;) Ik hoop dat hij nog wat meer body gaat krijgen.. Ik ga zijn foto's eens vergelijken met zijn moeder..


Nou toen mijn merrie 2.5 jaar was was ze ook niet zo fors als wat ze nu is.
En als ze dik is in de zomer ziet ze er al forser uit dan in werkelijkheid.
Nu in de winter is ze een stuk slanker en ook niet zo fors

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:51

Dus er is nog hoop :D Als ik hem vergelijk met zijn leeftijd genoten is hij een stuk smaller.. maar die zijn dan ook 1.70 en dus GROOT!

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:02

Haha, over balkjes lopen gesproken! Ik ging me Uppie gister longeren met balkjes voor het eerst. Was echt lief want hij wou het wel maar hij heeft weet niet hoevaak op een balk gestaan. Aan het eind ging het wel beter maar ahgosh, het was zó klunzig.

@ Mariska
Leuk paard heb je ook! Ik moest wel even lachen om z'n naam, hihi. Hoe lang heb je hem al?

@ Patricia
Wat fijn dat je iniedergeval nog lekker van je paardje kan genieten ook al heb je een hernia! Lekker door niks laten tegen houden. Ik zal denk zelf ook niet laten opereren, je geniet toch lekker zo?
Het is inderdaad balen dat we geen fatsoenlijke bak hebben. Ben nog maar stuk of 2x over straat geweest dus weet niet of ik met hem makkelijk bij een andere bak kom, kan wel eens proberen met ze mamsie erbij, anders trailer als er geen sneeuw ligt. Maak er niet zo'n probleem van, met het andere paard sta ik ook stil als het niet te rijden is allemaal. Met haar kan ik echter wel makkelijk naar dichstbijzijnde bak rijden maar dat heb ik vorig jaar niet eens geprobeerd omdat ik het te eng vond met die sneeuw.
Trouwens, jij zegt dat je je Uppie 5x per week moet rijden omdat ie anders te dominant wordt. Is het niet een idee om wat (meer) grond/loswerken te doen? En staat je paard op stal heel de dag of buiten ?

@ Clouwdy(wats jou naam?)
Wow bij jou zie je gewoon echt verandering zeg! Hij is veel steviger geworden, echt een paard haha.
Dit is mijne eind augustus 2009, 2 jaar terug dus. Ik vind hem zelf eigenlijk helemaal niet zo anders :o Jullie?

Afbeelding
De andere zijn klikkers want ik kreeg ze niet kleiner... Ik zal snel eens een filmpje maken van longeren of rijden ofzo, ook wel eens leuk!
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... C_3088.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... C_3086.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... C_3068.jpg

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:35

@ Ruth, wat heeft jouw uppie toch ook een lieve uitstraling ;-) volgens mij echt de UpperClass uitstraling haha

Mijn paard staat trouwens op stal bij degene die Upperclass vroeger (aantal jaar geleden) gereden heeft bij Lauw van Vliet, zij vond het een fijn paard om te rijden alleen wel wat traag onder het zadel maar wel erg betrouwbaar, ik vind het leuk om de ervaringen van haar en Uppie te horen.

Diego is echt heel erg aan het veranderen veel makkelijker in de omgang en ik denk dan ook dat ik het rijden ga verminderen naar maximaal 4 x per week, verder loopt hij elke dag in de paddock en ben ik veel met hem bezig (tuttelen , wandelen) Longeren vind hij nog steeds erg moeilijk het is een heel karwei om hem een rondje te laten lopen, als ik met hem op het erf wandel blijft hij iedere x staan en verzet dan geen pas meer , hij maakt zich groot en kijkt in het rond het lijkt wel of hij alles op zich in laat werken ... ik probeer dit met geduld op te lossen (geen zwepen oid) en dan loopt hij uiteindelijk wel weer een stukje door om dan vervolgens weer stil te gaan staan over een rondje van twee minuten doe ik ongeveer een kwartier hahahah iemand tips ? ?

Diego is momenteel aan het wisselen heb nu al twee doppen gevonden in zijn voerbak. Ik rij maximaal 30minuten en doe dan eigenlijk niets bijzonders maar ik ben heel tevreden over hem en ben zo blij dat ik hem niet verkocht heb ... achteraf blijkt hij heel goed bij mij te passen ...

_Ivana_
Berichten: 108
Geregistreerd: 23-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:49

Wat leuk om alle verhalen van iedereen te horen. En iedereen is zo positief! Is wel erg goede reclame voor Upperclass :)

@ Clouwdy: Ik vind hem wel mooi voor zijn leeftijd zo hoor. Ik heb jeugdigere paarden gezien op die leeftijd. Hij is 2,5 hé, hij groeit nog wel wat door, en ik denk dat hij vanzelf nog een stuk breder wordt. Ik vind hem wel erg mooi aan het worden. :)

@ Lemon: Wat leuk dat het zo goed gaat met je topper! Ik me voorstellen dat je blij bent dat je hem gehouden hebt. Ik herken wel veel dingetjes van hem in de mijne. Dat stil staan en even gaan staan kijken is erg herkenbaar haha!

Ik heb vanavond weer wedstrijd. De voorbereiding is helaas niet geweldig geweest, dus ik ben benieuwd. Ik heb er weer erg veel zin in! Bo is altijd erg braaf, maar bouwt nogal eens wat spanning op in binnen banen, dus weer een goede oefening. Ze staat nu nog lekker te genieten in de wei.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:35

@ Ruth Mijn naam is Claudia ;) Dank je.. hij is inderdaad wel meer paard geworden. Maar hij krijgt nog lekker de tijd om met zijn vrienden te spelen :) Die van jou had al een behoorlijke body met 2 jaar? Vind het soms lastig te vergelijken. Elliot staat met 2 andere 2,5 jarige die al 1.70 zijn en al bijna 'af' lijken.

@ Lemon Wat fijn dat hij zo braaf is. Leuk om te horen hoe Upper-Class was met rijden.. Ben haar voornaam kwijt, maar volgens mij is het iets van Annemiek Buizer toch? Met Elliot heb ik vanaf veulen natuurlijk al veel gewandeld. Hij ging in het begin ook heel vaak stil staan. Toen was hij natuurlijk klein en liet ik spanning op het touw staan en zei ik hard "Uh Uh".. Nu doe ik nog steeds het zelfde als hij echt niet door wilt lopen.. mijn "Uh Uh" kent hij heel goed.. Heel consequent zijn.. Nu stapt hij braaf en als ik stil ga staan staat hij ook gelijk stil. Zelfs mijn oudere paard doet dat niet..haha.. Soms vind hij iets eng.. vooral zijn schaduw..haha.. dan laat ik hem even kijken.. stel hem gerust.. en zeg dat hij moet stappen.. Als hij dan niet gaat stappen komt mijn "Uh Uh" weer en dan loopt hij door. Soms stapt hij en zie ik dat hij stil wilt gaan staan.. dan krijgt hij het commando "doorrrr".. Dat werkte ook goed toen ik hem aan de longe had.. Aparte is dat hij vaak met zijn neus mijn hand opzoekt als hij iets eng vind.. alsof hij mijn hand beetpakt ofzo.. Ik oefen veel met hem.. stap.. ho... achterwaarts.. stap... draf... weer halthouden.. etc.. Dat doet hij allemaal super.. alleen stilstaan is soms moeilijk want hij wilt niets missen.. hij draait dan alleen met zijn achterhand.. dat moet er nog even uit.. dus we oefenen nu veel op het halthouden.. haha..

@ Ivana Hij is inderdaad pas 2,5.. hij heeft nog tijd zat :D Heel veel succes met de wedstrijd!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:12

Annemiek Buizer heeft Upper-class in het M1 gereden, daarna is hij naar Mara de Vries gegaan. Toen stond ie al te koop, Mara heeft 'm naar een ZZL gereden. Vervolgens is ie vertrokken naar fam Kulik-Paauwe, daar heeft ie ong. een jaar gestaan. Dat was puur voor de verkoop en zij hebben 'm nooit uitgebracht. Is terug gegaan naar Lauw en uiteindelijk verkocht.
Voor Annemiek heeft er nog iemand op gereden en daarvoor door Marie-Jose Hulseman in de hengstencompetitie. Ooit gehoord dat in het prille begin Kirsten Beckers er op gereden heeft, maar of dat waar is weet ik niet :+ Gedurende deze ruiters heeft Upper meerdere malen last gehad van een (schouder)blessure.

splenius

Berichten: 1114
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:20

Dat stil staan en kijken kan de mijne ook.
Ik heb altijd veel in het bos gewandeld met haar voordat ze zadelmak was en dan kon ze gewoon 15 min stil staan
en dan in een boom naar een vogels gaan kijken. En daarna liep ze gewoon weer mee.
Ook als ze iets ziet wat voor haar raar is dan staat ze ook stil en kijkt en loopt daarna weer verder.
Onder het zadel loopt ze gewoon door. Het is alleen aan de hand dat ze af en toe gaat stil staan erg groot gaat worden
hals in de lucht en kijken, nou dat vind ik prima ze loopt toch daarna weer gewoon verder.

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:38

en ..... hier is tie weer , DIEGO :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt nu echt een heel paard niets puppie meer aan te zien hahahhah

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:23

Zo Diego is inderdaad geen pup meer! Wauw wat een paard zeg!
Ik hoop dat ze wel wat gaan doen met Upperclass in Engeland, maar dat wordt afwachten denk ik...

Op die foto is dorus trouwens de achterste, hij had al wel body ja maar komt omdat hij ook totaal NIET schraal gehouden is...

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:21

Zo die is echt puppie af! Hoe groot is die nu?

Ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen met upperclass nu, is inderdaad even afwachten.. Ben bang alleen dat het weinig wordt. Zou zonde zijn!

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:28

@ Mariska
Leuk paard heb je ook! Ik moest wel even lachen om z'n naam, hihi. Hoe lang heb hem al?


Uhmss ik heb hem nu anderhalf jaar...! Ik moest op het begin ook wennen aan de Naam maar vindt het nu super leuk!! Welk paard heet er nou botoxx toch ;)

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:28

Diego lijkt heel erg groot omdat hij heel erg opwaarts gebouwd is (of hoe noem je dat eigenlijk schaam schaam) maar hij heeft een schofthoogte van 1.67m dus een prima maatje voor mij (ik ben 1.80m)
Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu verder met Upperclass gaat ? ?

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:44

Behoorlijk maatje vind ik dat hoor. Ik ben 1,70 haha dus vind het aardig groot.

Die van mij werd van de week ook geschat door iemand dat ze zo iets wel zou gaan halen, ben benieuwd.

Heb ooit op bokt een manier gelezen hoe je dat kan meten met het been ofzo.. Maar kan het niet meer vinden anders ging ik dat even doen, langzaam aan begin ik toch ontzettend nieuwschierig te worden haha!
Dus als iemand het trucje weet :Y)

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:49

ik ken het trucje helaas niet ;-) Ik kan me voorstellen dat het voor jou een aardige hoogte is ...

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:14

Haha oke! jammer, na mocht iemand het nog weten! :D

Hoe is het verder met iedereen? en met de uppies natuurlijk!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:58

Het trucje is als volgt... Je neemt een stuk touw... meet vanaf de kogel naar boven tot elleboog en dan vanaf elleboog dezelfde afstand naar boven.. Komt niet helemaal uit hoor.. ;)

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:59

Dorus is nu ook net 1.60. Ga hem binnenkort maar weer 's meten. Ben zelf 1.81 maar het past net... voor het plaatje weet ik niet. Maak zondag wel ff foto dan kunnen jullie even oordelen hihi.
Het rijden blijf goed gaan, vorige week was die wel ff kijkerig en rennerig. Maar dat is dan ook echt minimaal hoor =P

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:38

Die van mij was 1.63 op 3 jarige leeftijd en ik 1.76.
Ik had ook het idee dat ik er te groot voor was.

Met mij Upper gaat het goed is inmiddels een keer meegeweest op wedstrijd is L1 geklasseerd.
Was erg moe door al de indrukken gelukkig was het maar een proef.
De maand nov. start ik alleen mijn merrie en hoop hem weer in dec. mee te nemen als het weer het toelaat.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:19

Hoi iedereen!

Ik heb vorige week donderdag nog ff op me kleintje gereden, het ging niet heel goed deze keer, hij was tegen me hand en zat wat te puberen. Na het zien van de foto's denk ik echt van: PAST NET! Ik hoop dat hij nog wat forser wordt,, hij lijkt net een pony als ik erop zit. =| Ik rijd ook niet meer zo vaak op hem nu, meer grondwerk en longe-werk. Weet trouwens niet wat ik met me handen aan het doen ben op die foto, net wat de teugels ingenomen denk ik.
Afbeelding