Nakomelingen van Upper Class

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:18

@Ruth Het is een kleine foto... maar volgens mij valt het heel erg mee! Je voeten komen niet onder zijn buik vandaan :D

Denk dat het soms een paar stappen vooruit is en dan weer een paar terug.. Heb ik zelfs ook met mijn oudje..hahaha..

Met Elliot gaat het goed! De stal waar hij nu in staat is tijdelijk voorzien van een tussenwand, zijn maatje is geopereerd (er zat een darm om zijn ballen heen..) en moet 6 weken alleen staan. Een ander maatje is verkocht.. Dus hij heeft het rijk voor zich alleen.. Even lekker volop eten in alle rust :D

Een paar weken geleden haalde ik hem uit stal.. toen liep ik langs de stalhouder die in gesprek was met iemand waar een klein meisje van 7 bij was.. Hij tilde haar op bij Elliot.. ik dacht om te aaien...maar hij zette haar op zijn rug.. haha.. Hij stond braaf stil en vond het maar normaal geloof ik.. Helaas ben ik nu niet de eerste die op hem gaat zitten..haha..

Een foto van Elliot met Gio.. Lekker aan zijn halster trekken.. :D

Afbeelding

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:15

Hoi allemaal,
Wat is het stilletjes ... gaat alles goed met de Uppies ? ? Mijn Uppie heeft toch wel wat last van de winter hij word een tikkeltje ondeugend maar tot nu toe nog wel te handelen :D Bijgaand nog een filmpje en ik wens jullie alvast hele fijne kerstdagen en een heel happy new-year en dat we allemaal nog meer kunnen genieten van onze Uppies {:) {:)

http://www.youtube.com/watch?v=6rq8E5JU1Bc

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:35

Met mijn merrie gaat het goed.
Ook lekker fit nu het kouder is geworden.
Kan gelukkig nog met de trailer naar het bos zo lang het weer het toe laat.
Januari heb ik al ingeschreven voor een paar wedstrijden.
Jullie ook allemaal een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:36

Met Elliot gaat het ook goed. Hij zit super in zijn vel.. en daar ben ik erg blij mee! Ze staan nog maar met z'n 2en in de koppel.. Afgelopen weekend geoefend met laden op de trailer.. Hij was altijd al braaf met laden.. maar kan het maar niet vaak genoeg hebben gedaan..haha.. Steeds als er weer iemand terug kwam van concours.. kon ik even oefenen.. Ging super!

Laatst liet ik hem over een balkje springen.. en het lijkt er erg op dat hij verborgen talenten heeft.. Veel afzet.. mooi rond en er overheen en het kontje goed de lucht in.. Morgen gaat hij voor het eerst 'echt' losspringen na de springles.. en dan laat ik de instructeur die bij mij op stal les geeft eens kijken.. Mocht het wat lijken.. dan geef ik hem op voor het VWF springen voor 3 jarige..

Een grappig filmpje.. hij stond voor het eerst in een andere paddock.. http://youtu.be/Uh5QaWp3fdc

De laatste foto's..

Afbeelding

Afbeelding

Jullie ook hele fijne kerstdagen {:) en alvast een waanzinnig nieuwjaar gewenst!!

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:03

Leuke filmpjes!

Met mn uppie gaat het ook super, staat nog steeds in het weiland.. het weer zit gelukkig nog mee!
Heb der van de week gemeten en ze was ong. 1,55.
Volgens de manier van clouwdy kwam ze op de 1,67 uit.. ben benieuwd!

Ben benieuwd clouwdy hoe die het gedaan heeft vandaag!

Jullie inderdaad ook allemaal fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:32

Hallo allemaal,
wat is het stilletjes ... hoe gaat het met de Uppies ? ? :D

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:43

Het is inderdaad wel erg stilletjes hier!
Met mijn uppie gaat het goed! Staat sinds een week binnen vanwege de smid en het weer zit niet erg mee. Zodra het weer wat beter is gaat ze weer naar buiten.

Ze heeft nu een een halstertje om, heeft 40 min geduurd haha maar hij zit! wandelen en losgooien gaat best goed, ze is erg braaf aan de hand. Ze was ook erg braaf bij de smid ze heeft alleen 1 hele slechte hoef! over 3 weken komt de smid weer in de hoop dat we hem zo weer goed krijgen en anders moeten we er toch over denken om der nu al op een ijzertje te zetten.

Hoe gaat het met jou uppie?

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:26

Met de mijne gaat het ook goed.
Ben net gestart met wedstrijden (gelijk in de L1 gestart) en het gaat heel goed.
Als het zo door gaat dan rij ik eind van het jaar in de M2 met haar.
Gezien haar leeftijd mag ik dit jaar niet verder dan de M2 maar dat hoeft dan ook niet
ik heb geen haast en ze is nog jong.
Ze is super braaf op wedstrijd doet gewoon alles heel netjes.
Ze is ook groter geworden ze is nu 1.70
Afbeelding
Afbeelding

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:52

Wat goed Splenius!! Ze ziet er ook SUPER uit!

@Anniek Staat die van jou in de winter ook buiten? Balen van het slechte hoefje! Wat is er mee aan de hand? Weet even niet hoe oud die van jou is.. maar meestal kunnen ze nog veel corrigeren als ze jong zijn.

Met Elliot gaat het ook goed! Ze staan nog maar met z'n 2en in de opfok.. Voor de zomer blijft het nog even spannend.. als die andere verkocht kan worden gaat hij weg.. dan zijn er nog twee 4 jarige ruinen.. die gaan weg als de eigenaar plek heeft.. In het slechtste senario kan hij dan niet de wei op.. Maar dat is nog niet voor nu. Verder heb ik hem nu al een paar keer opgezadeld.. en aangesingeld.. hij geeft geen krimp :D Longeren heb ik twee keer gedaan.. gewoon aan het halster.. Linksom top.. maar rechtom blijft hij achter mij aanlopen.. Uiteindelijk had ik hulp en heeft iemand hem op de volte begeleid.. Volgende keer dus gelijk even met hulp..haha.. Was wel super om zo met hem bezig te zijn.. Hij raakt niet in paniek oid.. Was wel 2 keer de longeerbak uitgerend.. maar bleef braaf staan als ik hem tegen hield en ik kon hem zo weer naar mij toe laten lopen.. Verder is hij nog redelijk een puppie..

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:04

Als het weer mee zit staat ze gewoon buiten, maar nu het zo nat is niet. Anders gaat het hele land kapot. Dus nu staat ze binnen met der vriend. Ze is nu bijna 2 jaar.

Er zit een scheur in der hoef van boven af en die wil maar niet dicht. Dus we gaan het nu nog een keer proberen met bekappen en hij snijd een stuk weg. In de hoop dat het beter wordt. En anders moet die toch op een ijzertje in de hoop dat die dan dicht gaat.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:35

Wel lekker dat ze zo veel naar buiten kan... als de winter zo blijft is het helemaal super! Hopelijk herstelt haar hoef snel!!

Vanavond heb ik Elliot voor de lol ingevlochten.. moet hij toch ook leren..haha..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:14

leuke foto's Clouwdy
hij is al een echt paard aan het worden.
Leuk straks lekker zadelmak maken.
Hoe groot is hij nu

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:16

Dank je Splenius! Hij is nu 1.64m en eind maart 3 jaar. Volgens de 'meting' met het touwtje moet hij nog een stuk groeien.. ben benieuwd of dat zo uitkomt :-) Het komt allemaal heel dichtbij nu.. binnen een jaar zit ik er op... raar idee nog :D

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:37

@Anniek, fijn hoor dat hij lekker buiten kan staan als het weer mee zit dat is toch wel fijn voor die jonge dieren .... balen dat het ene hoefje een scheur heeft, hopelijk komt het snel goed ? ? Zit er al verbetering in ? ?

@Clowdy, Elliot is knap met zijn knotten echt super stoer ;-) hij heeft een erg mooie hals vind ik en ... spannend hoor voor jou gaat het ook opschieten nog ff en je zit erop ..

Met mijn uppie gaat het goed , het is nog steeds een bazig en dominant mannetje maar met rijden is hij erg fijn en betrouwbaar ... ik ben sinds een maand met hem verhuisd naar een andere stal en hier heeft hij echt profijt van ik kan hem nu goed longeren en ook kan hij lekker lang in de paddock staan hij kan nu beter zijn energie kwijt , wel is hij nog steeds bijterig en hengst in zijn gedrag maar hopelijk word dit ook steeds minder bijgaand een recente foto van mijn mannetje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:59

@splenius, gave foto,s het ziet er heel netjes uit ... en wat goed dat de wedstrijden zo naar je zin gaan :-) wel knap hoor om direct in het l1 te starten ..

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:02

@lemon jaa wel iets gelukkig! heb van de week even gevoeld en leek alsof de boven al iets dichter was.

Gave foto's wat zie die er goed uit!

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:12


splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:13

Ruth_ schreef:
Wat erg ik kijk voor het eerst in dit jaar weer in het topic :o
Jullie Uppies zien er goed uit zeg! Met Dorus gaat het ook goed, heb toen er sneeuw lag afgelopen weekend nog wat foto's gemaakt;

http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... G_0794.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... G_0731.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... G_0784.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... G_0811.jpg

Ik kreeg ze op de een af andere manier niet kleiner :(


Leuke foto's zo in de sneeuw

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:53

Wat een mooie foto's!! Dorus is echt een beer :D

jacqueline26
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:05

hoi hoi,
een tijdje niks van me laten horen, want ben van mn paard afgevallen en daardoor een wervel ingedeukt en gescheurd. zit nu eindelijk weer in het zadel. ze heeft in training gestaan en nu is ze veel braver. hier een foto van ons 2en. Afbeelding
groetjes jacqueline en ranya

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:27

Dankje Clouwdy! Hij is inderdaad echt een troetelbeertje met ze vachtje ook zo drbij =)
Leuke en mooie foto van jullie Jacqueline!
Naarmate de uppies ouder worden lijken ze eigenlijk allemaal steeds minder op elkaar :P Als het er een keer van komt moeten we maar eens een meeting doen! Lijkt me wel leuk en gezellig!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:51

Vind je :D Ik zie toch aardig wat overeenkomsten hoor :D

Hoe is bij julilie 't karakter te typeren in één zin? Werkwillig, vriendelijk en alert maar ook dominant.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:29

Tsja qua bouw verschillen ze nogal, maar inderdaad dat innerlijk is precies hetzelfde! Nieuwsgierig, leergierig en knuffelbaar. Dominant ook wel maar hij is nog jong dus makkelijk op z'n plekkie te zetten. Dorus is wel snel op ze staart getrapt. ;)

jacqueline26
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:50

ranya is leergierig, vriendelijk naar iedereen en alles maar ook erg nieuwsgierig en ja erg lief.

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:51

jacqueline26 Leuke foto van jou en je paard.

Mijn merrie heb je met rijden best af en toe je handen vol maar op wedstrijd doet ze alles voor je.
Ze is lief een echte knuffel ja ook wel dominant maar zeker leergierig en alert. Maar ook best een gevoelig paard.
Het dominante gaat er nu eigenlijk beetje vanaf was meer als 3 jarige dan nu.

De wedstrijden gaan heel goed zo erg braaf doet dan gewoon alles voor je
Heb nu al een paar x in de L1 gestart en ga binnenkort in de L2 starten.
En in de winter rustig aan in de M1.