Nakomelingen van Upper Class

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:44

Hij krijgt er bijna een identiteitscrisis van met al dat roze :')

Babine loopt echt als een trein. Kreeg gister een complimentje op stal dat ze zo onwijs positief aan het veranderen is in haar lijf! Vriendlief's toetsweek is voorbij, dus ik zal hem snel meeslepen naar stal om foto's te maken!

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:49

Wilde deze foto's toch even met jullie delen. Bien gaat echt super!

Afbeelding
Afbeelding

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:12

KG_Images
mooi paard leuke foto's
ziet er ook erg fijn uit.
Ga je ook starten.

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:38

Dankjewel! Ik neem haar 1 april een keertje mee in het L1, in die klasse bouw ik ringervaring op, gaat ze fijn dan pak ik er haar in de zomer een keertje M en daarna Z.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:12

@KG_Images: Ziet er super fijn uit! Kan mij voorstellen dat je geniet van dit paard!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:25

Vandaag heb ik foto's laten maken van Elliot zijn benen. En hij is helemaal goed!! Ben er zo blij mee :D Hij heeft zich voorbeeldig gedragen.. Hij liep zo de trailer in.. Voor de zekerheid heb ik wel mijn andere paard erbij gezet.. die gaan super samen.. Bij de veearts was hij ook super braaf.. Geniet elke dag van dit super brave paard! Einde van de maand lekker nog naar het land.. en dan haal ik hem op 1 september weer binnen.. Dan gaat hij echt op zichzelf wonen :D

Hoe gaat het met jullie paarden?

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:31

Fijn joh Clouwdy! Super dat de foto's helemaal goed waren!

Bien is voor het eerst meegeweest op wedstrijd afgelopen weekend. Dit vond ze erg spannend (locatie was ook wat onrustiger dan ik me kon herinneren, er waren wedstrijden bezig op de naast gelegen sportvelden en dat gaf veel rumoer) en ik kon merken dat ze nog geen wedstrijdkilometers in de benen heeft. Mijn doel was om rond te kunnen komen en dat is wel gelukt. Ze had nog wel spanning, maar geen rare dingen en dus een goed uitgangspunt voor de volgende keer. Was 2e met 184 punten, dus ze is L geklasseerd :) . Nu wedstrijdervaring opdoen!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:45

Dank je! Het is inderdaad een hele opluchting.. heb hem vanaf 4 maanden.. en je weet maar nooit..

Gefeliciteerd met jullie 1e punt! Zo te lezen gaan jullie al goed van start! Op naar de volgende punten en overwinningen :D

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 00:06

Dankjewel!

Is altijd spannend inderdaad, een maand terug ook de 3 jarige laten keuren, da's dan toch even duimen hoor! Ga je hem dit jaar starten of wacht je nog even?

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:06

Voorlopig ga ik hem nog niet starten. Hij is nog niet zadelmak :) Elliot is echt een laatbloeier.. de veearts vroeg gister of het een 2 jarige was toen ik met hem aan kwam lopen.. Al begint hij al steeds meer 'paard' te worden.. Op de rontgenfoto zie je ook heel goed dat de groeischijven niet gesloten zijn. Deze sluiten bij circa 42 weken. Hij gaat nog lekker de wei in met andere 3 jarige en haal ik hem 1 september naar binnen.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:38

Een paar foto's van Elliot van vandaag... Voor de 3e keer aan de longe... Leuk om weer wat nieuws te doen met hem :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:20

Wat een knap ding zeg, is Elliot! Attent hoofdje ook :j

Met Babine gisteren weer wedstrijd gehad, ze deed het braaf en we hebben er twee winstpuntjes bij. Mijn schoonvader en tevens eigenaar heeft nog een mooie foto van haar gemaakt:

Afbeelding

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:06

@ Clowdy, fijn dat hij goed is op de foto dat scheelt een hoop stress weet ik uit ervaring van de laatste wekem ;-(
@ kg images, gefeliciteerd met je puntjes

Met Diego gaat het momenteel helemaal niet goed .... Met rijden werd hij steeds slomer en ik merkte dat hi echt niet meer wilde en steeds korter en stijver ging lopen .... Ben met hem naar de kliniek gegaan en daar zijn ze begonnen met nek, rug, heupen en bekken op,de foto te zetten deze waren gelukkig in orde ... Toen verder met het beenwerk en nu blijkt hij een ocd in zijn kogel te hebben ... Hieraan word hij deze week geopereerd dus even flink balen hiero maar hopelijk komt het allemaal goed en kunnen we rond oktober weer gaan opbouwen ..... ook vinden ze hem in de kliniek erg moeilijk in de omgang TE dominant zoals jullie weten is dit ook altijd al mijn probleem met hem geweest .... Maar goed eerst maar eens kijken of we hem weer rad kijgen en daarna een opvoed cursus voor diego en baasje ;-)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:15

Ik zou het wel erg apart vinden als hij zo sloom en stijf is gaan lopen van alleen een ocd in de kogel :?

En wat betreft dominantie. Duidelijk zijn, consequent zijn en blijven, nee is nee. Ook in grondwerk dezelfde regels hanteren.

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:18

Je slaat precies de spijker op zijn kop .... Ik vind dat dus ook raar ..... Maar er is verder niets te vinden aan hem ... Hij is helemaal binnenste buiten gekeerd van maagzweer, wormen tot alle foto,s en scans .... als je opties hebt hou ik me aanbevolen ? Ik heb van,iddag het laatste gesprek voor de operatie en ga dit ook duidelijk aangeven maar tsja wat moet ik anders ? Ze hebben de kogel uitverdoofd en hem toen bereden en toen liep hij duidelijk makkelijker en beter ..... .

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:21

Weet je wat ook het rare is .... Hij is nu 8 maanden onder het zadel en hij kan helemaal niets .... Alleen maar rechtuit lopen .... Je kan er geen volte of gebroken lijn mee rijden ... Dit omdat hij niet wil lopen je bent alleen maar bezig met voorwaarts houden zodra je hem op een volte zet is alle aktiviteit eruit ..... .hij liep drie maal per week onder het zadel en verder in de paddock of molen of aan de longe, hij doet ook nooit Zichzelf showen ... Staart erop en gaan dit heb ik nog nooit bij hem gezien ?

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:36

Hoe is hij verder in de omgang? Dingen die opvallen? (bijvoorbeeld veel geeuwen o.i.d.) Wel balen hoor Lemon, klinkt als dat hij niet lekker in z'n vel zit :(:)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:42

Pff. Nou weet je over die voltes en activiteit kwijt raken zou ik mij an sich niet zo druk maken. Hij zal achter gewoon nog wat slap zijn en op de volte moeten ze meer hun binnenachterbeen er onder zetten. Dat vinden ze moeilijk en dan komen ze terug. Als ie dan net zo is als die van mij komt er vanzelf een moment dat ie weer van het achterbeen af gaan rennen. Dat soort dingen zijn gewoon een gebrek aan kracht en is gewoon oefenen, oefenen en oefenen. Rijd gewoon grote volte en goed met je binnenbeen dat binnenachterbeen activeren. Tik ‘m desnoods ff goed aan met je zweep. Hij moet op dat been reageren. Dat neem je gewoon elke keer weer mee.

Wat doet ie als je ‘m op een korte volte longeert? Waarschijnlijk trekt hij ontzettend naar buiten, maar loopt hij zuiver? Die van mij was met inrijden ook één kant totaal niet op te sturen, als je niet uitkeek reed ie zo recht tegen de muur op. Dat ging uiteindelijk wel wat beter, maar hij bleef aan één kant lastig en op een gegeven moment begon hij licht teugelkreupel te lopen, op voltes werd dat erger. Bleek ie dus een blessure te hebben in z’n ondervoet (kogelgebied dus). Waarschijnlijk al een hele tijd. Na 3-4 maanden kon ik ‘m weer oppakken. Liep gelijk een stuk beter. Later nog een keer gekraakt/behandeld en ook dat hielp.

Een paard dat een behoorlijke tijd scheef heeft gelopen zit ook in zijn bespiering scheef. Ookal is de OCD wel of niet de oorzaak van het sloom lopen, misschien toch de moeite om met ‘m naar de fysio te gaan. Voordat dit soort dingen zich uiten ben je weken zo niet maanden verder, dat werkt ook door in het lichaam en nu is ie nog jong en kun je het nog makkelijk ‘recht’ zetten.
Verder wat ik nog kan bedenken.. staat ie op ijzers? Anders is dat een goed idee. IJzers waar hij mooi over heen kan rollen. (bij voorkeur ijzer zonder lip dus).

Het klinkt alsof ie gewoon niet echt 100% in z’n velletje zit.

Niet elk jong paard is een shower, maar in combinatie met het sloom en stijf lopen. Het gemiddelde paard zet z’n staart er toch wel een keertje op en loopt een beetje trots met z’n kop erop. Je zou écht denken dat er meer aan de hand is. Bloedonderzoek? Let ook op z’n voer en voedingswaarde. Misschien is het een combinatie van teveel groeien en te weinig voedingswaarde binnenkrijgen. Hoe is z’n stalling? Donker, zorg voor voldoende licht en ruimte. Hoe is de drukte op stal? Niet elk paard kan tegen drukte, daar worden ze snel moe van. Dit laatste zijn van die kleine dingetjes, maar het kan wel degelijk invloed hebben. Paard van een kennis heeft ze weggehaald uit een klein donker achteraf stalletje. Zag er dof uit, qua vacht en ooguitdrukking. Nu staat ie buiten met soortgenoten en in een lichte stal. “t wordt nu een heel ander dier.

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:04

Bedankt voor de reacties :-) erg lief dat jullie mee denken ..
@KG IMages ... Ik merk eigenlijk niets aan hem behalve dan dat hij nooit echt blij is en blijft bijten .... Wel is hij blij als ik aankom dan hinnikt hij en merk je dat hij enthousiast is ... Maar verder eigenlijk niet, niet als hij los is, niet onder het zadel .... Nooit dus :-(

@ Sammie, hij reageert ook niet op de zweep of op een schop hij WIL of KAN gewoon echt niet Ik weet dat het raar klinkt maar zo is het echt, de laatste maal dat ik hem reed dacht ik loop toch eens door en gaf hem een harde klap (te hard) maar hij reageerde daar ook niet op toen dacht ik dit is foute boel ... Naturlijk was ik er al langer mee bezig maar dit was het moment dat ik dacht er is iets ergs met hem ...

Op de kleine volte aan de longe loopt hij eigenlijk wel goed , dit hebben ze ook op de kliniek gedaan maar vonden ze hem goed vandaar dat ze na het klinische onderzoek zijn begonnen met rug enzo omdat de benen goed leken ??

Hij staat al rondom op ijzers ... Fysio is wat mij betreft zeker een optie ...

Hij staat op een rustige pension stal in een box van vier x vier met buitenluik ... En komt dagelijks buiten en de stal is juist erg licht , verder is hij in goede conditie mbt glans en vacht maar hij loopt dus nooit trots door de bak ... Ik heb hem dit nog nooit zien doen .... Ook niet in het land ? Voeding kan ik ook nog laten checken .... Hij staat op drie maal een halve kilo pavo brok en onbeperkt kuil ....

De artsen zeggen dat ze het ook moeilijk vinden omdat hij alles heeft om een goede loper/beweger te zijn ... Goede bouw, goede schouder, goed en mooi exterieur maar tsja ... Hij doet het nou eenmaal niet.

Ik ben net met je eens dat hij niet goed in zijn vel zit maar .... Weet niet precies wat hem mankeert ;-( hoop vanmiddag een klein beetje meer duidelijkheid te krijgen .... Nogmaals bedankt voor je uitgebreide mail en mocht je nog suggesties of tips hebben .... Ik hou me aanbevolen

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:40

Wat klinkt dat vervelend alleen Lemon... Is de basis wel eerst goed bevestigd voordat je erop ging? Ik ben zelf niet echt van van 'zomaar' rondom beslaan van een paard, vooral als zijn hoeven gewoon goed en stevig zijn aangezien die nog jong is. Daar gaan zijn hoeven namelijk aan wennen en worden zo zachter en slechter doorbloed. Onze Dorus is nog niet vaak bekapt want het is gewoon niet nodig, nooit deken op gehad of op ijzers gestaan en zijn hoeven zijn triljoen keer beter dan die van zijn moeder (Die wel op ijzers heeft gestaan, haar hoeven hebben white line disease nu...)
Bovendien is veel beweging echt een must voor het jonge paard, lange stukken afzetten in het weiland zorgt ervoor dat ze lange stukken kunnen rennen en dat is super voor die gewrichten, ook de kogels dus. En wat betreft voer... Misschien dat dat werkt.

En niet vergeten he, niet elk paard hoeft een show'er te zijn ;)

Dorus gaat langzaam aan zijn zomervacht beginnen, ben al weer wat aan het opbouwen en verkeersmak maken want ik ga deze zomer op stage in Noord-Brabant en Drenthe en ik was zeker van plan hem mee te nemen, maar dan moet een buitenritje wel kunnen natuurlijk.

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:03

Ik heb hem op een professionele stal laten inrijden dus ik neem aan dat ze daar wel weten waar ze mee bezigzijn ;-) wat betreft zijn ijzers ...dit was noodzaak omdat ze erg kort waren na het land en ze echt te hard sleten. Hij heeft zomers op de wei gestaan maar de winter periode heeft hij misschien wel iets te weinig beweging gehad maar weet niet of daar de klachten vandaan komen .....
Gister gesprek gehad met zijn arts en morgen word hij geopereerd aan zijn ocd en volgens de arts moet hij dan weer gaan durven lopen hij gaat dan tot oktober de wei op en dan ga ik hem weer oppakken ... Hopelijk is hij dan weer goed. Zijn andere benen zijn trouwens helemaal toppie ;-)
Nu dus afwachten en hopen dat de ocd niet teveel kraakbeen heeft beschadig ?
fijn dat het zo goed gaat met Dorus .... Lekker genieten zou ik zeggen ;-)

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:21

Dan moet dat inrijden goed zitten inderdaad, had een optie kunnen zijn dacht ik ;) Jammer dat z'n hoeven zo snel slijten! Ik zal gewoon ff aan je DA vragen hoe het te voorkomen als dat mogelijk is? OCD weet ik verder weinig van sorry. Succes met de operatie.
Ik ga binnenkort weer proberen foto's plaatsen!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:21

@Lemon71 Wat balen zeg dat het niet mee zit met jouw paardje! Is hij al geopereerd? Ik hoop echt voor je dat hij in oktober helemaal opgeknapt is!

Elliot laat ik ook op ijzers zetten als hij het land uit komt. Tot nu toe heeft de smid er nooit veel af kunnen halen. En dus amper iets kunnen corrigeren.

Elliot showde zichzelf ook niet veel, pas het laatste jaar eigenlijk een beetje.

Wellicht inderdaad dat er uit een bloedonderzoek meer komt?

Ik heb ook goede ervaringen met Eric Laarakker.. Een paard van een vriendin zat ook helemaal niet lekker in zijn vel en bleek een maagzweer te hebben. Toen hij daar wat voor gekregen heeft, knapte hij razend snel op..

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:06

@ Clouwdy, hij is inmiddels geopereerd en het is allemaal goed gegaan hij heeft nu volledige boxrust maar is dit eigenlijk heel erg zat, hij springt bijna zijn box uit ;-( Er is verder niets uit het bloedonderzoek gekomen en hij is rontgenologisch meer dan acceptabel dus tsjaaa het is afwachten hoe hij het strakkies gaat doen.
Een maagzweer heb ik zelf ook aan gedacht maar de artsen vonden het niet nodig om dit te onderzoeken ? ?
Elliot vind ik wel een hele bink hoor ;-)

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:43

Fijn dat het allemaal goed is gegaan... Hoe lang moet hij volledige boxrust hebben?

Elliot is een schat! Ben zo blij met hem! Mis hem wel nu hij op de wei staat.. maar dit seizoen heeft hij nog even nodig.. Al is het nu niet altijd leuk met dit weer...