Wie kent de hengst Rex Magna.. ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Wie kent de hengst Rex Magna.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 21:59

Hallo allemaal!!

ik heb sinds een half jaar mijn eigen paardje Nicky, ze is een kwpn.
Haar vader is een engelse volbloed en heet rex magna.
Mijn probleem is dat ik meer over deze hengst te weten wil komen, en ook graag een foto van hem wil zien..!!

Heeft iemand toevallig zelf ook een paardje waarvan de vader rex magna is? Vind het altijd leuk om een foto te zien!!

Dit is een foto van mijn paard:
Afbeelding

Voor nog meer foto's sjek mijn profiel!!

Thanks..

Groetjes Mloesje..

Caesar
Berichten: 9313
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:00

Er is al wel een topic over geweest... er zijn er wel een aantal met een afstammeling van RM hier hoor

Kijk maar in mijn profiel

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:50

hoi, ik heb een rex gehad (helaas is hij overleden)het was een super paard niet heel mooi maar zo ongelooflijk fijn in zijn werk!.Ik ben M dressuur met Harris geworden in 10 wedstrijden tijd?Harris is al wel lang weg uit mijn leventje maar ik kan me hem nog heel goed herinderen.Zelf heb ik zelden zo'n paard meegemaakt met zo'n makkelijk karakter

Strohalmpje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Lopik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:46

Eey loesje!! Haha heb ik ff je topic gevonden!! en al wat wijzer geworden? Succes verder!!

Kus

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 18:39

Mijn paardje is ook een super paardje, ze gaat erg lekker lopen en een super karakter..!!
Iemand nog info over RM??

indriss

Berichten: 510
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: In Limburg

Re: Wie kent de hengst Rex Magna.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:40

hallo,

ik heb ook een 16 jarige ruin, van Rex Magna xx x Saros xx,
superfijn dressuurpaard en kon ook nog eens super springen.
Ik heb hem als cursus paard gebruikt,voor mijn opleiding in deurne en nu wordt hij eigenlijk ook gebruikt als crosspaard,
en het is ongelooflijk,hoe energiek en sterk hij nog steeds is met zijn 16 jaar.

We hebben op school eens een krantenknipsel van hem gevonden, hij heeft is 1990 500 merries gedekt en daarna is er eigenlijk niet veel meer mee gedekt. hij was ff een tijdje eeen hype.
Maar vaak worden de nakomelingen van Rex Magna omschreven als moeilijk en dwars.
groetjes yasmin

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:43

heej..

In mijn paardje zie ik gelukkig niet dat ze moeilijk is, ze is af en toe met rijden wel beetje eigenwijs.. vooral als ze geen zin heeft. maar moeilijk en dwars.. gelukkig niet !!!

Groetjes..

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 06:50

wij hebben een rex gehad. een ruin. wat een verschrikkelijke draak was dat. niet te hanteren door vrouwen. we hebben hem daarom ook geruild voor merel.

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Wie kent de hengst Rex Magna.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:18

ik heb een Oramé x Glenridge x Rex Magna
zit er dus wel in bij mijn paardje, ze is een beetje eenkennig best cool inder koppie maar je moet haar wel kennen. Met rijden is ze niet de makkelijkste, maar ze kan zo mooi lopen. In de omgang is ze niet heel moeilijk zoals ik al zei, je moet haar een beetje kennen.

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:08

Afbeelding

Afbeelding

Dit is ook een Rex Magna... Leuk paard, maar niet voor iedereen...
Een echte Rex Magniet

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: Wie kent de hengst Rex Magna.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:49

Vriendin van mij heeft ook een Rex Magna en is super paard.
Niet de mooiste maar super karakter.
Heel allround, zowel in het verkeer, het bos, het strand als dressuurmatig en springen.

Caesar
Berichten: 9313
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:33

Rex Magna's staan inderdaad bekend om het karakter. Je moet er wel mee om kunnen gaan, dan zijn het super paarden. Mijn Rex is M springen en L2 dressuur (M klaar) geweest maar daar start ik nu niet meer mee... hij heeft wel meer vermogen voor springen moet ik zeggen.

Lexus
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-01-06
Woonplaats: doetinchem

Re: Wie kent de hengst Rex Magna.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:31

Hoi hoi,

voor een foto en wat info van Rex Magna xx kijk je op
http://www.volbloeds.nl
en dan bij warmbloedpaarden fokkerij. Er zijn inderdaad al meer topics over geweest, maar toch weer leuk om nieuwe info te lezen... Mijn merrie heeft als opa Rex Magna en ze is echt superlief, met rijden en in de omgang, maar wel erg eenkennig.
Ze is in B springen uitgebracht, maar ik durf het niet, dus bij mij alleen dressuur , en dat gaat erg goed. Oefeningen zijn geen probleem, alleen op concours is het af en toe een heethoofd, stresskipje, dan is de rem even zoek haha, terwijl ze verder nergens naar kijkt, dat is superfijn.
foto's in mijn profiel

shir_1711

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:03

ik heb een burggraaf X rex magna ruin van bijna 5 jaar. Ook hij is er een met gebruiksaanwijzing, die ik zelf ook nog niet helemaal ken!!! Ik vind hem zelf echt super grappig( niet altijd ) maar niet iedereen vindt hem zo leuk!!! foto zie profiel

estherL
Berichten: 1686
Geregistreerd: 26-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:10

de mijne is een Havidoff X Rex Magna

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:41

Ik heb jaren een Rex Magna gehad. Zelf gefokt door mijn schoonvader. Ik heb Rex dus ook nog in het echie gezien...
Mijn Rex was superlief en betrouwbaar op stal en in de omgang, maar af en toe een draak met rijden! Ze had wel de kleur van haar vader, maar helaas niet de maat. Ze was maar 1.60 en is dus nu een superlief en betrouwbaar recreatiepaard bij iemand anders...
En vandaag ben ik naar een nieuw paard wezen kijken. Een Weltino X Hofnar. En Hofnar is een zoon van Rex Magna.... Dus zo kom ik weer bij hetzelfde bloed uit. En ook deze merrie heeft de kleur van Rex (en ik hou helemaal niet eens van zwart.... ik val op vossen...) maar gelukkig meer maat en betere gangen dan mijn vroegere merrie! Ik weet nog niet of ik het doe, maar het is wel een leuk paard.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:52

Ik rijd ook een Rex Magna. Een 11 jarige merrie van 1.80. Heel braaf schrikt (bijna) nergens van. Maar je moet er wel op je hoede blijven, even niet opletten en ze draait bijv. ineens linksom ipv rechtsom.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Wie kent de hengst Rex Magna.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:16

en ook nog even een foto'tje (niet heel duidelijk maar toch)
Afbeelding

lucille

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: noord holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:37

ik heb 5 jaar op een Rex magna afstammeling gereden. Superlief paard maar had af en toe een rare kronkel. Wilde dan perse niet een bepaalde richting op bv. Kreeg dan een soort rode waas voor de ogen. Met een heel geduldige aanpak deed hij veel voor je. Werd je boos dan werd hij dwars. Maar hij was wel heel trouw en lief .

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:15

Hier op stal staat een 13-jarige ruin van Rex Magna van een vriendinnetje van mij maar mijn dochtertje van 11 kan je er zo mee in de ring zetten, zooo voorzichtig ...zooo lief, terwijl die toch best groot is met zijn 1.78.
Echt één van de braafste om te rijden ... (misschien andere rex magna geweest)

Hij is wel wat eenkennig op stal, maar het beestje raast in no time door alle klassen heen en wat ik zeg, je kan er een klein kind opzetten .. super is ie.

ChristinaW
Berichten: 773
Geregistreerd: 16-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:46

Een vriendin van me zus die heeft ook een Rex Magna ruin..
super braaf paardje, L2 maar alleen soms moeite met actief lopen!

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:17

Ik heb een 5 jarige ruin van Boreas x Rex Magna, Voor foto's zie mijn site: http://ugene.dierenforum.nl

Hij heeft eigenlijk vooral het karakter van Boreas, maar als eenmaal het knopje omslaat komt echt het Engels Volbloed in hem naar boven .

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Wie kent de hengst Rex Magna.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:52

De hengst bij mij oude stage was Partout x Rex Magna.
Grote (!!) vos hengst, met 3 witte hoge benen en een brede bles
Helemaal 'fout' dus wat dressuurpaarden betreft, maar hij liep ontzettend goed. Hij maakte elke keer een show van, echt onwijs veel front en schwung had dat paard _/-o_

Lief? Nee niet echt. Maar ja daar was die hengst voor

Sterren

Berichten: 681
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Papendrecht

Re: Wie kent de hengst Rex Magna.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:53

Ik heb een 15-jarige merrie van Rex Magna x Transvaal

Een schatje maar niet voor iedereen.
Wat dat betreft een echte Rex!

Strohalmpje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Lopik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:36

zooo!! jij bent ook al heel wat wijzer geworden zie ik!!