Nakomelingen van Osmium

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 23:37

Wat kunnen jullie me vertellen over de nakomelingen van Osmium???

Ik heb nu twee Osmiums ingereden en doorgereden en ik kan niks anders zeggen dan dat ik het echt hele fijne paarden vind.
Momenteel rijd ik een 4-jarige Osmium x Donnerschlag. Een merrie met een super werkwillig karakter.

Wel kunnen ze zo gek zijn als een deur, maar als ze aan het wek moeten gaan er ook helemaal voor.... Echt een heerlijke instelling.

Vaak hoor ik dat ze een lelijk hoofd hebben, maar ook dat vind ik niet...

Wat zijn jullie ervaringen????

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Re: Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:10

Ik rij een Osmium merrie bij. Heb er vorig jaar een paar keer opgezeten, ze was toen best braaf. Toen was ze net 3 jaar, daarna heeft ze weer een tijdje stil gestaan. Nu heeft ze een veulen van 9 dagen oud. Dus over een paar maandjes ga ik opnieuw beginnen met haar. Het is trouwens een Osmium moeder is elite merrie Jonatetti (v. Legaat). De 4-jarige is een pittige dame, maar wel mooi, ook een mooi hoofd. Veulen van 9 dagen oud heeft precies een Ferro koppie, ook dezelfde aftekeningen.

Dit zijn geen van allen mijn paarden, ik rij ze voor iemand anders.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:14

Altijd leuk om paarden van iemand anders te mogen rijden

Heb je ook foto's of liever niet omdat het niet jouw paarden zijn???
Ben benieuwd naar het veulen....

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:20

Ik heb nog geen foto's, over een tijdje waarschijnlijk wel, omdat ik haar ook ga uitbrengen op wedstrijden. Maar ik zal van te voren wel aan de eigenaar vragen of ik foto's mag plaatsen

Er zijn wel meer mensen benieuwd naar het veulen, in zijn korte leventje zijn er al 4 serieus geïnteresseerden terwijl deze eigenlijk niet te koop is. Oké, tegen een goed bod zijn alle paarden van die mensen te koop

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:09

Osmium's vind ik over het algemeen HELE leuke paarden.
Heel eerlijk en cool in hun hoofd.
Qua bouw vind ik ze iets compact maar het gaan niet ten koste van de gangen.
En een heel mooi koppie zit erop!

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:19

je moet lachmar effe PM-en zij heeft veel ervaring met osmium's

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Re: Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:23

Wij hebben ook een nakomeling van Osmium, Moedersvader is Ditmar. Ik heb haar zelf gereden. Nu rijd er een andere ruiter op haar. Het was een prettig paardje om te rijden, maar als ze iets wil, dan krijg je haar erg moeilijk van haar pad af. Ze stijgert vaak als ze bang is of iets dergelijks. Verder is het een mooi goed paard dat lekker loopt.

http://pic2.picturetrail.com/VOL1005/41 ... 625440.jpg

ladyshiva
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:00

Wij hebben ook een nakomeling van Osmium. Hij is bij ons op stal geboren en zijn moeder is een stermerrie. Hij heeft alleen een kleine beperking rechtsachter, maar hij wordt 3 juni 4 jaar en was heel braaf met zadelmak maken en met inrijden. Nu is hij iets kijkerig, maar dat heeft hij van z'n moeder. Hij is absoluut niet gemeen, maar moet wel pittig gereden worden, anders gaat hij zich vervelen en klieren en schrikken. Wil je meer over hem weten kijk dan op de volgende site:
http://www.bloggers.nl/kimberlypijnaker

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:55

Bedankt voor de reacties.......

Nog meer mensen met Osmiums???

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:29

Een vriendin van mij heeft een 5 jarige Osmium,echt een mooi en lief dier, maaarrrrr zij heeft een staart en anus verlamming (is niet atactisch) ze weten nog niet wat daar de oorzaak van is.

Wel echt super lief

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:10

Ik heb een Osmium veulen/jaarling verzorgt. Dat was echt een verschrikkelijk lief en makkelijk paard.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13154
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:13

Ik heb een 4 jarige Osmium x TCN Partout deze heeft echt een zeer goed karakter zeer braaf in de omgang en ook zeer fijn te rijden. Is af en toe wel kijkerig, maar verder echt een super paard.

JulienSVU

Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:40

We hebben een Osmium X Houston, heel lief in de omgang, wel een paard met temprament! Deze merrie is 1.74, beschikt of geweldige gangen en wordt getraind door een grand prix amazone.

hierbij een foto:
Afbeelding

Haar volle broertje ook V. Osmium (niet meer in ons bezit)
Afbeelding

Noon
Berichten: 2018
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Overijssel, Enschede

Re: Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:46

ik rijd ook een Osmium voor iemand anders, heb helaas geen foto's van haar momenteel, maar nu met dat lekkere weer moeten die wel een komen.

ik rijd haar nu bijna een jaar en ze wordt dit jaar 5 jaar oud. het is een merrie van 1m 64 en een stekelharige vos. met een super mooi koppie erop en 2 witte benen.

ik heb haar tot nu toe alleen nog maar uitgebracht in het springen en we gaan na de Almelose Ruiterdagen over naar het L. ook beginnen we van het zomer met dressuurwedstrijden. deze heeft ze al wel een keer gelopen met de dochter van de eigenaar en toen is ze meteen 1e en 3e geworden op de Zilveren Ster.

qua springen heeft ze echt een super techniek en qua lopen kan ze er ook wel wat van. het is wel echt een werk/wedstrijdpaard die helemaal gek wordt als je haar een dag laat staan. springen vindt ze echt geweldig en in de ring brandt ze letterlijk op het hout.

er zijn ook al heel belangstellenden maar gelukkig wil de eigenaar haar nog niet kwijt

ze heeft nu een maand op rust gestaan i.v.m. een kaakonsteking en heb haar 2 weken geleden gelongeerd en vorige week zat ik voor de eerste keer weer op. maandag voor het eerst naar de les geweest en ze liep alsof ze er niet eens uit was geweest, echt super.

ben ook blij dat ik haar mag rijden haha!

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:34

Bedankt voor jullie reacties.
De Osmium merrie die ik rij heeft (waarschijnlijk) haar schouder verdraaid en loopt nu niet helemaal goed.
Ze heeft nu even lekker boxrust en komend weekend ga ik weer kijken of ze al weer lekker in haar vel zit.
Zo niet, dan mag ze nog even rustig aan doen.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:30

hier een osmium hengst, ik persoonlijk vind het een plaatje om te zien, is erg aanhankelijk, lief karakter, maar erg ongeduldig en eigenwijs. Is nog niet onder het zadel, maar dat gaat binnekort gebeuren, is fijn om te weten dat de meesten braaf zijn, geeft me weer moed. haha hier istie dan
Afbeelding

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 22:50

@KirstenG...inderdaad een plaatje!
Hoe oud is ie????

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:23

Heb een 4-jarige Osmium ( x Lancet x Balzflug) ruin, is wel wat laat in zijn ontwikkeling, maar kan echt super lopen! Verder heel aanhankelijk, veel temperament, ontzettend sensibel en leergierig, heel veel doorzettingvermogen en vrij heet met rijden, maar niet gemeen heet, gewoon lekker veel looplust.


Afbeelding

Afbeelding