Nakomelingen Niveau V Lux

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilander

Berichten: 3234
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Nakomelingen Niveau V Lux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:33

Wij hebben een hele leuke merrie van Niveau uit een stermerrie van No Limit.
Ze is nu 1 jaar oud.
Is heel gemoedelijk van karakter.
Ze lag als veulen echt overal te slapen.Zelfs in de trailer onder de merrie met de keuring.
Het lijkt een heel mooi dier te worden.Kan goed bewegen en ik hoop ook springen.
Wie heeft er nogmeer een Niveau en deelt zn ervaringen?

Stalveenhof

Berichten: 131
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Gieten

Re: Nakomelingen Niveau V Lux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:42

Wij hadden een Niveau merrie, Vanna. Je kan haar zien op onze site. Ze was lief, maar wel een doorzettertje, maar dat kan ook aan de moeder liggen, dat is ook niet de makkelijkste. Vanna is bij ons niet zadelmak gemaakt. Ze is verkocht omdat ze te klein bleef, maar ze kon erg goed vrij springen!

livvy
Berichten: 614
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Noord Beveland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:32

Ik heb deze winter een 5 jarige bruine Niveau merrie gereden. Ze is ongeveer 1.72. Een heel mooi beest met een knap hoofje. In de omgang lief en braaf. Tijdens het rijden af en toe stout, maar als ze eenmaal gaat lopen, dan gaat het ook super. Kan echt fantastisch draven.

Springen kan ze ook wel, maar ze heeft gewoon te weinig inzet, het interesseert haar niet. Vandaar dat de eigenaar hem terug heeft gehaald van de springruiter waar ze in training stond en heb ik haar dressuurmatig gereden totdat ze met zwangerschapsverlof ging.

Maandag is ze bevallen van een kerngezond merrieveulen en ze is een heel lief moedertje aan het worden. Ze laat alles toe en haar veulen is ook erg makkelijk.