Wie heeft/kent er nakomelingen van Niveau?? Kwpn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dutchy1989

Berichten: 97
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Dordrecht

Wie heeft/kent er nakomelingen van Niveau?? Kwpn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:39

Ik heb zelf een niveau x Ramiro Z een echt springer dus.
hij word 4 dit jaar. als jullie iemand kennen diej een niveau hebben zou ik graag willen weten hoe hij is en het liefst foto's

Dankje wel,

XXXX Samantha

Miep28
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:41

Ik heb sinds kort een NiveauxBelisar, is een erg leuk paard in de omang en ook het rijden gaat steeds beter.

marlady
Berichten: 31
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Wie heeft/kent er nakomelingen van Niveau?? Kwpn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:08

Ik heb een 4 jarige ruin van Niveau. Ik heb hem zelf gefokt uit mijn Legaat merrie, ook echt springbloed dus. Hij is echt superlief en aanhankelijk. Met inrijden was hij ook erg braaf. Hij is alleen een beetje lui, ik hoop dat hij wat vlotter wordt als hij wat meer conditie heeft. Hij is heel cool, hij schrikt veel minder snel dan zijn moeder. Heb jij foto's van je paard?

Wodile
Berichten: 1618
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Zundert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:36

ik heb een 3-jarige merrie van Niveau x Samber.
Heb haar sinds dat ze een half jaar is.
Super makkelijk schrikt nergens van.
Ze is alleen nog wat aan de kleine kant, 1,54m
Van de zomer ga ik haar inrijden

Afbeelding

eilander

Berichten: 3238
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:30

Wij hebben een entermerrie van Niveau uit een stermerrie van No Limit.Als veulen een plaatje maar loopt nu in de opfok en komt zondag thuis.Ik hoop dat ze nog steeds zo mooi is.Haar karakter was zeer makkelijk en ze had wat mij betreft wel wat branderiger mogen zijn.Misschien komt dat nog.

vlooiebaal

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: houten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:49

Ik heb een niveau x abgar. super leuk paard ze is nu 4 en heeft een veulentje van numero uno.
Met zadelmak maken was ze super braaf en ook heb ik haar een keertje meegenomen op wedstrijd om te wennen, met super resultaat 2 x 1 met wpten. Toch is het wel een bloedkikkertje maar ze doet haar best om dat te verbergen.[img]Ik heb een niveau x abgar. super leuk paard ze is nu 4 en heeft een veulentje van numero uno.
.Afbeelding

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:17

Ik ken een 3-jarige merrie van Niveau x Purioso x Triton. Moeder is ietwat drammerig en ongeduldig. Heeft Z2 gelopen.

De 3-jarige heeft het drammerige geerfd. Ze wordt nu ingereden, dit gaat niet heel makkelijk. Merrie is erg snel, en schieterig. Kunt eigenlijk nog niet aan de teugels komen, de eerste keer schoot ze recht omhoog. Verder wel een lief paard in de omgang. Op en afstappen was geen enkel probleem.

eilander

Berichten: 3238
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:24

Wat een verschillende paarden qua karakter maar qua exterieur hebben ze een boel van elkaar weg.

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:32

Ik zat net een topic te lezen over iemand met een paard van niveau. zal even de link zoeken

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:33


livvy
Berichten: 614
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Noord Beveland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:28

Ik heb deze winter een 5 jarige bruine Niveau x Pretendent merrie gereden. Ze is ongeveer 1.72. Een heel mooi beest met een knap hoofje. In de omgang lief en braaf. Tijdens het rijden af en toe stout, maar als ze eenmaal gaat lopen, dan gaat het ook super. Kan echt fantastisch draven.

Springen kan ze ook wel, maar ze heeft gewoon te weinig inzet, het interesseert haar niet. Vandaar dat de eigenaar hem terug heeft gehaald van de springruiter waar ze in training stond en heb ik haar dressuurmatig gereden totdat ze met zwangerschapsverlof ging.

Op tweede pasen is ze bevallen van een kerngezond merrieveulen en ze is een heel lief moedertje aan het worden. Ze laat alles toe en haar veulen is ook erg makkelijk.
Binnenkort ga ik langzaam weer met haar aan het werk.

Miep28
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:48

Wil mijn niveau graag laten zien maar ik weet niet hoe?

Miep28
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:27

oh hij staat al bij het Belisar topic, het is de vos met de grote witte bles ( niveau x belisar ).

amanda18
Berichten: 141
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: heemskerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:37

wij hebben ook een merrie van niveau x parcours

ze wordt 15 mei 4 jaar en is nu 1,74 hoog. en we hebben er vandaag 2 weken de oude eigenaren hadden haar al gelongeerd dus dat kon ze al. dus we zijn gewoon verder gegaan met longeren maar ze is echt super lief. wel een beetje hoog bokken in het begin met het zadel. Maar vandaag weer geprobeert met het zadel en het ging zo goed dus wij besloten om te gaan hangen. het ging zo goed dat ik er even op heb gezeten en na een paar stappen vond ze het toch wel spannend worden dus toen ben ik er af gegaan. maar ze was echt super braaf.

en ze heeft ook een super drafje. ik heb nu niet echt hele mooie foto's dus als ik die wel heb zal ik ze er wel ff opzetten.

eilander

Berichten: 3238
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:03

Onze Niveau x No Limit is gister thuis gekomen en viel me helemaal niet tegen.Ze is erg gegroeid en meet nu 1.50cm op 1 jarige leeftijd.ze is erg aanhankelijk en heeft een super mooi hoofdje.Kortom i ben blij!!

amanda18
Berichten: 141
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: heemskerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:14

verona is ook heel erg aanhankelijk ze blijft liever bij ons staan dan bij haar vriendje zodat we lekker kunnen kriebelen dan slaapt ze zowat helemaal met d'r ogen dicht echt heel erg schattig.

heb er net voor de 3 de keer opgezeten en gaat allemaal heel goed. met longeren was ze wel wat ondeugend maar rechts om is ook d'r moeilijke kant. en we hebben haar ook nog niet zo lang dus we moeten nog wennen.

verona heeft ook een heel mooi hoofd want ze is best wel groot maar ze heeft wel gewoon een klein hoofd als ze dan het hoofdstel in heeft dan heeft ze helemaal een leuk hoofd. ja ik ben ook erg blij met haar.

eilander

Berichten: 3238
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Wie heeft/kent er nakomelingen van Niveau?? Kwpn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Amarenz!
Vader Niveau
M.Vader No Limit

Wodile
Berichten: 1618
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Zundert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:14


eilander

Berichten: 3238
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:37

Volgens mij is die hengst behoorlijk mak,als ik het zo bekijk.
Wodile heeft het zelfde koppie als die van mij.
Ik zal proberen een paar leuke foto s te maken nu ze 1 jaar oud is.

Wodile
Berichten: 1618
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Zundert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:51

eilander schreef:
Volgens mij is die hengst behoorlijk mak,als ik het zo bekijk.


Ja hij was hartstikke lief en kroelerig.
Ze hadden hem van stal gehaalt ff een borsteltje er overheen en ik moest hem maar vast houden.
Ik had helemaal niet t idee dat ik een hengst in mn handen had z'n makkelijk karaker. Vond alles goed.
Wodile heeft dat echt van hem overgenomen, trouwens heeft ze t makkelijke karakter ook van moeders kant, nl Samber, ook zn makkelijke.

eilander

Berichten: 3238
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Wie heeft/kent er nakomelingen van Niveau?? Kwpn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:16

Afbeelding
Amarenz nu!
Ze meet ruim 1.50 cm en wordt 12 Mei 1 jaar.

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:03

Ik heb ook een 4 jarige Niveau x Rossini
Zeer goede springer alleen soms een beetje traag. Komt toch vooral door Niveau en Lux..
Verder heeft ze een erg leuk hoofd en is ze heel lief en aanhankelijk. Ze gaat in juli naar de keurig..
Foto's in proefiel

eilander

Berichten: 3238
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:46

Wat een leukje!Ze ziet er wel wakker uit.En een vos ,die heb ik nog niet eerder van Niveau gezien.

Elgranta
Berichten: 47
Geregistreerd: 31-07-05

Re: Wie heeft/kent er nakomelingen van Niveau?? Kwpn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:04

Ook wij hebben een nakomeling van Niveau. Met 4 stokmaatvergrotende hengsten op rij (Niveau, Lux, Calvados, Burggraaf) hadden we de hoop om bij onze 1.60m metende Laroche-merrie een grotere nakomeling te fokken. Dit is helaas niet gelukt. Vitanaleva is nu ±1.56m, een mooie E-pony voor onze dochter. Vitana heeft een superlief karakter en pakt het onder het zadel heel goed op.

Helaas weet ik nog niet hoe je foto's moet plaatsen, maar als je even in het profiel van Joyce_B kijkt, dan staan daar wel foto's van onze Niveau-merrie.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wie heeft/kent er nakomelingen van Niveau?? Kwpn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:39

hallo Elgranta
Aangezien ze mij niet zullen vinden onder joyce_b
En het verouderde foto's zijn, heb ik maar even een mapje aangemaakt voor jullie en zal ik even wat recentere foto's plaatsen van deze leuke Niveau-merrie

begin mei:
Afbeelding
Afbeelding

Jildou en Taeke hebben het beleren weer opgepakt en ze doet het heel leuk! Er zit een mooie hals op!

Afbeelding
Afbeelding

Mag ze blijven Irma?