info over mytens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

info over mytens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 11:28

zoals de titel al zegt...

ik zoek info en het liefst een foto van de hengst mytens(kwpn)
google heb ik geprobeerd (afbeeldingen) maar dat leverde niks op

dus ik dacht,het is altijd via bokt gelukt ,waarom nu niet

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:48

Bedoel je mytens XX?

Mytens xx BB 83.0025
Engels volbloed
Geboren: 1983
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.68 m

Vlakkebaan: 7 starts
Winnaar: 3 keer
Geplaatst: 2 keer
Winsom: 12.203 Eng. Ponden
Time Form: 96

Fokker: Elmendorf Farm, USA

Spectacular Bid xx x (Photographic xx v. Hoist the Flag xx) x (Talking Picture xx v. Speak John xx) x (Poster Girl xx v. Nasrullah xx) x (Banta xx v. Some Chance xx)

Gedragsonderzoek Ermelo, februari 1988 (21 dagen)
Zeer gehoorzaam, speels, vriendelijk, eerlijk, attent, goed humeur. Heeft een tamelijk korte rencarrière achter zich. Tijdens de lichte werkzaamheden gedraagt hij zich goed. Werkt met plezier en is daarbij zeer ontspannen. Veel bereidheid om te werken. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Rustig stalgedrag. Eet normaal.
Karakter: 9
Stalgedrag: 9

Afstammelingen 1989 (veulens)
Deze Volbloedhengst presenteerde een collectie veulens, waarvan de geprikte exemplaren maar een matige ontwikkeling toonden, terwijl de uitgezochte duidelijk beter ontwikkeld waren. Qua type bleken de veulens voldoende rijtypisch te zijn gebouwd met goede verbindingen. De rompdiepte laat eveneens weinig te wensen over. Het hoofd bleek bij de geprikte veulens maar matig gevormd te zijn met weinig bloeduitdrukking en dikwijls een wat grove kaak. De hals kwam in die groep veelal diep uit de borst, soms neigend naar onderhals en was niet goed aangezet op de schoft/schouderpartij. Bij de uitgezochte veulens vertoonde het hoofd meer expressie en was de hals veelal ook beter van aanzet. De schoft is goed gevormd en goed ontwikkeld en loopt ook voldoende lang door. De schouder heeft steeds voldoende lengte, lag bij de uitgezochte veulens ook voldoende schuin, maar zou bij de geprikte veulens veelal schuiner moeten liggen. Rug- en lendenpartij zijn goed en geven geen aanleiding tot bemerkingen. De croupe is over het algemeen voldoende gespierd en hellend, maar miste bij de geprikte veulens nog wel eens de gewenste lengte. Het voorbeen is over het algemeen goed gesteld, maar mist enigszins de zwaarte bij een dikwijls waargenomen insnoering onder de voorknie. De uitgezochte veulens vertoonden meer fundament. Het achterbeen bleek wisselend te zijn van sterk gehoekt tot recht. Over het algemeen werd een recht achterbeen meer waargenomen. Bij de uitgezochte veulens was nogal eens sprake van een lang achterbeen. De stap was bij nagenoeg alle veulens goed met voldoende ruimte en souplesse. Qua drafbeweging moet onderscheid worden gemaakt. De geprikte veulens draafden maar matig ruim met weinig gebruik van het achterbeen, waardoor de kracht in de beweging werd gemist, hoewel ze in draf wel iets gemakkelijks over zich hebben. Veel veulens bleken ook op de voorhand te gaan. De uitgezochte veulens waren in draf beter, maar ook daar ontbrak de draagkracht. Ook de nakijk in draf is niet aansprekend. De veulens bleken goede voeten te hebben. Een aantal toonde zich niet optimaal als gevolg van een lichte virusinfectie. De hengst kreeg beste merries toegevoerd met veelal sterke bewegingen.

Kort samengevat: veulens, wisselend van ontwikkeling, die voldoende rijtypisch zijn. Het voorbeen zou meer zwaarte kunnen hebben. De bewegingen zijn voldoende.
Getoond: 36 veulens uit 166 dekkingen.

1991 na dekseizoen verhuurd naar Duitsland

1995 weer ter dekking

Competitie
1990-1991 Springen Cat. A -- 265.5 punten, 12e plaats.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Goedgekeurde zonen:
*Hamar (1989, mv. Lucky Boy xx)
*Haydn (1989, mv. Lucky Boy xx)
*Itens (1990, mv. Nimmerdor)
*Just Spectacular xx (1992, mv. Charlottown xx)
*Magic Dream (1994, mv. Lago Maggiore)
*My Jemen (1994, mv. Transvaal)
*Mystiko (1990, mv. L. Ronald)
*Mythos (1989, mv. Farn)
*Watermill Fourth xx (1991, mv. Record Token xx)

---------------------------------------------------------------------------

Mytens XX

Bruin geb. 1983 stm 1.69 m
v. Spectaculae Bid - Hoist The Flag - Speak John

Mytens een opvallende verschijning met veel inhoud , expressief hoofd , voortreffelijke hals , lange schouder en hard en droog beenwerk . Ongelooflijke taktvolle bewegingen. Heeft de potentie in zich voor de internationale sport . Had reeds met zijn eerste jaargang 5 goedgekeurde zonen. In 1999 de kampioen van Duitsland bij de samen gestelde wedstrijdpaarden in de kategorie 5 jarigen .In Nederland ingezet voor de veredeling van de rijpaard- fokkerij en dit voortgezet in Holstein, waar de aansluiting bij de Holsteiner merriestammen uitzonderlijk goed past.

the Thoroughbred stallion Mytens who was born in the United States and sold to Britain as a yearling. His sire won 26 of his 30 starts and as a 3 year old won the Triple Crown. Dam’s sire Hoist the Flag is one of the more prestigious stallions in the United States.



Mytens was very successful in training as a 2 year old and at the start of his 3 year old career until a tendon injury forced his retirement from racing. As a breeding stallion, in 1989/90 he was entered into the stallion competitions and was unique as the only Thoroughbred stallion to have completed all seven competitions including the finals. He also achieved success as a show jumper in Germany whilst ridden by Thomas Mohr, and seven of his offspring reached the finals of the 3 yr old VSN competition where they all scored very high in the jumping section



In 1990 his first yearling fillies came up for inspection and Mytens fillies were successful at 3 provincial shows by taking the reserve champion. At the yearling show for Thoroughbreds two Mytens colts gained a first premium, of which one was champion. Mytens passes his attractive conformation and stunning movement, along with his jumping ability, onto his progeny.

Het verhaal bij Mytens XX.
Jan Greve wilde absoluut Mytens XX hebben en ging daar flink over onderhandelen.
Uiteindelijk kreeg hij hem alleen in dubbelkoop, hij moest Julio Marinier XX erbij nemen.
Mytens XX werd met veel tamtam gepresenteerd bij het KWPN , Julio nam een bescheiden rol in.
Na een aantal jaren in de fokkerij ontwikkelde Julio zich tot een veredelaar die goede sportpaarden bracht.
Mytens verhuisde naar Duitsland, waar hij aanvankelijk succesvoller was dan in Nederland.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: info over mytens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 19:15

ik heb even naar de afstamming van de mytens gekeken op paier en hij komt overeen
het is m dus...
niet een echt spectaculaire hengst als ik zo lees
wel goed zoveel info!

er stond niet bij toeval een foto bij? daar ben ik eigenlijk nog het meest nieuwsgierig naar

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: info over mytens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:19

Afbeelding

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:27


Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:49

Was een bloedmooie hengst. Ik heb er ook mee gedekt (zie resultaat in mijn profiel).

Barbara Koot heeft hem nog wat hengstenshows gereden toen Jacques maree hem op stal had.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 00:56

Mireille1970 schreef:
Was een bloedmooie hengst. Ik heb er ook mee gedekt (zie resultaat in mijn profiel).

Barbara Koot heeft hem nog wat hengstenshows gereden toen Jacques maree hem op stal had.

het veulen met de blauwe halsband komt mij overigens (misschien) bekend voor...
is het een merrie ruin of hengst? en wat is de naam?
(als ik zo vrij mag zijn)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 01:22


Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:59

naadje24 schreef:
Mireille1970 schreef:
Was een bloedmooie hengst. Ik heb er ook mee gedekt (zie resultaat in mijn profiel).

Barbara Koot heeft hem nog wat hengstenshows gereden toen Jacques maree hem op stal had.

het veulen met de blauwe halsband komt mij overigens (misschien) bekend voor...
is het een merrie ruin of hengst? en wat is de naam?
(als ik zo vrij mag zijn)


Je bedoelt de één na laatste foto in het profiel? Dat is de merrie van Sam. Een nu 3 jarige Rousseau x Houston. Wettania, maar in de wandelgangen Weyoncé genoemd. Die laten we nu samen dekken door Johnson.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 12:13

Mireille1970 schreef:
Je bedoelt de één na laatste foto in het profiel? Dat is de merrie van Sam. Een nu 3 jarige Rousseau x Houston. Wettania, maar in de wandelgangen Weyoncé genoemd. Die laten we nu samen dekken door Johnson.

aha
bij ons op stal beter bekend als "double U "

hier samen met mijn wild rose in de paddock (gisteren gemaakt)
Afbeelding

ik zet haar vaak met mijn merrie los....lief dier is het

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:07

Precies!! Double U is W in het engels hihi... Mooie merrie he!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Re: info over mytens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:05

Oja , ik heb een Polansky x Mytens xx

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:35

Wij hebben een Mytens fokmerrie gehad. Niet makkelijk onder het zadel maar super fokken.
Foto's van één van haar internationaal lopende kinderen (inmiddels zijn dat er zeker twee, de derde hangt eromheen) staan in mijn profiel.
Beesten konden meestal lopen én springen en ze fokte bij iedere hengst een bijzonder goed veulen.

We hebben haar nu al jaren niet meer.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 03:04

Mireille1970 schreef:
Precies!! Double U is W in het engels hihi... Mooie merrie he!!

absoluut ....alleen nog wat voller worden he?

mijn merrie is even net iets ronder al zoals je kan zien
ik wil met de tijd ook een veulen uit haar fokken
maar ik mag me eerst wel eens gaan verdiepen in de foklijnen

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:18

naadje24 schreef:
Mireille1970 schreef:
Precies!! Double U is W in het engels hihi... Mooie merrie he!!

absoluut ....alleen nog wat voller worden he?

mijn merrie is even net iets ronder al zoals je kan zien
ik wil met de tijd ook een veulen uit haar fokken
maar ik mag me eerst wel eens gaan verdiepen in de foklijnen


Helemaal waar...

Shira2
Berichten: 171
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Hoogblokland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:59

Wij hebben een mythens xx Akteur merrie, helaas geen foto van op de computer. Het is een heel kijkerig en nerveus paard, fokt zeer goede veulens. Onlangs een 3 jarige Revenge W zoon van haar verkocht op de EFS veiling bij Gertjan van Olst voor €38.000

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:17

Mooie combinatie kan dat zijn.

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: info over mytens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:59