hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:27

Ik ben erg benieuwd hoe de nakomelingen van houston zijn. vooral qua gedrag in omgang en hoe makkelijk ze zich laten aanrijden en hoe ze tussen de oren zijn met het rijden.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:25

Wij hebben een hengst van Houston 2 jaar oud en loopt op dit moment in de wei.

Tegen ons zeggen genoeg mensen dat we nog wat mee zullen maken ivm het karakter.
Hij is ook niet zo makkelijk als de meeste 2-jarigen die wij tot nu toe hebben gehad maar staat wel in de hand en dat is een goed uitgangspunt.

Wat bij mij bekend is dat is dat een Houston een handige ruiter nodig heeft die weet waar hij/zij mee bezig is nou ja dat staat eigenlijk voor de meeste jonge paarden.

peninna
Berichten: 229
Geregistreerd: 02-03-06

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:17


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 01:20

F-AM -- F FB

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:06

Houstons zijn vaak erg moeilijk. Die van mij dus ook. Is jarenlang bij profesionele africhters en grand prix ruiters geweest maar die moesten er niks van hebben, hij is ook van de eigenaar van Houston geweest en die heeft hem naar horen zeggen weggegeven om zijn karakter aan de handelaar van wie wij hem hebben gekocht. Maar dat is wat ik gehoord heb.
We kregen hem dus ook niet verkocht dus ben ik er zelf een keer opgestapt, dat ging wel lekker eigenlijk. Terug naar huis gehaald, 2 weken gevochten en zitten janken en eindelijk hem voor me gewonnen. De tactiek: laat hem alleen maar een beetje stappen en draven aan een lang teugeltje, toen ging hij het accepteren. Inmiddels weer M1 en in de training weer met de wissels bezig en stukjes aan laten treden en nu komt zijn karakter dus ook weer mee om die hoek kijken, dat hoor je van de meeste, dat ze boven M niveau gaan protesteren.
Hij uit dat door heel gevaarlijk te gaan steigeren, zo als hij het doet heb ik er nog nooit een zien steigeren, verstand gaat dan echt op nul en hij ziet zwart voor zijn ogen, maar dit is de laatste tijd dus echt maar zelden, we zijn gewoon dikke maatje geworden en ik ken hem inmiddels door en door en weet hoe ver ik kan gaan, soms met een omweggetje!
Het is absoluut mijn beste vriend geworden. Als je ze eenmaal doorhebt en er mee om leert gaan dan heb je er gewoon een super paard en een hele goede vriend aan, 100%! Ik zou een hele stal vol willen hebben!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:26


ik was net aan het denken om mijn Flemmingh merrie volgend jaar te laten dekken van Houston. Maar het is zelf al een paard dat je moet kennen. Ze durft ook wel al eens op haar achterbenen te gaan staan als ze het niet met je eens is.
De vader van haar moeder is Amulet, en heb gehoord dat al geen makkelijke paarden zijn (hoewel haar moeder niet zo'n lastig paard is, integendeel)
Is het dan wel verstandig?

ben ook benieuwd naar nog meer nakomelingen en ervaringen met Houston
xxx

KWPN_FAN
Berichten: 274
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Afferden, Limburiiggg

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:26

wij hebben dit jaar ook gekozen voor Houston voor onze flemmingh merrie. Het wil alleen niet vlotten..is al 3x geinsemineerd en wordt nu weer hengstig :S Onze merrie is echt super braaf en rustig, denk dat dat wel n beetje nodig is bij Houston. Verder kan Houston de bovenlijn, en de kracht in de bewegingen super verbeteren, daarom hebben wij voor Houston gekozen....

peninna
Berichten: 229
Geregistreerd: 02-03-06

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:35

Bij mij is het net als bij Desire, geef mij maar een stal vol. Ik ben gek op Houston bloed. Hele fijne sensibele paarden, goud eerlijk in de omgang. Ik heb veel bij Houston gefokt. Het misschien enige nadeel is, is dat je met ze om moet kunnen gaan. Het zijn paarden die je in hun waarde moet laten (vind ik overigens bij ieder paard) en je moet hun vertrouwen winnen. Het zijn meestal ook paarden die zuinig op zich zelf zijn en zich dus niet laten dwingen tot iets waar ze op dat moment nog niet aan toe zijn. Maar als je ze eenmaal hebt zijn ze super.
Natuurlijk zijn er mensen die zeggen dat Houston moeilijke paarden geeft, maar kijk dan ook eerst na wat die paarden mee hebben gemaakt. Het paard van Desire is niet bij haar geboren en groot gebracht. Als dat paard al bij verschilende ruiters is geweest zal hij waarschijnlijk ergens een heel slechte ervaring hebben gehad en dan duurt het lang voor je zijn vertrouwen weer terug hebt. Je hoort van haarzelf dat ze er gek mee is.

Als je niet met zulke paarden overweg kan, dan moet je er niet aan beginnen, dat voorkomt teleurstelling.

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:34

Helemaal mee eens! Je moet er rekeing mee houden als je er een koopt of er een fokt dat ze een beetje eigenzinnig kunnen zijn en dat je net ff wat vaker tot tien moet tellen dan bij andere paarden. Heb je geen geduld dan kun je er maar beter niet aan beginnen.

@ KimS: of het verstandig is weet alleen jij, kun je met zulke karakters omgaan? Als je dat kunt dan win je ze voor je en zijn het je beste vrienden, maar je moet wel even doorzetten!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:05

hey
voor mezelf zou ik dat zeker wel willen zo'n paard. Ik vind het fantastisch wanneer je een paard voor je moet winnen, en een paard dat je op je plaats zet als je zelf verkeerd bent.
Maar het eerste veulen dat ik fok, zou ik eigenlijk willen verkopen... Ik kan er geen 2 blijven onderhouden.
Is er vraag naar zulk bloed Houston x Flemmingh?

@ kwpn fan: spijtig dat het niet goed lukt! Hopelijk wordt ze eerstvolgende inseminatie wel drachtig
xxx

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:44

Zo 'gevaarlijk' als Desire er eentje heeft zijn er maar weinig, maar dat ze over het algemeen een grotere gebruiksaanwijzing hebben dan de meeste paarden is een feit. Neemt niet weg dat ik het super karakters vind om mee te werken, maar je moet het wel pikken om op je plek gezet te worden mocht je fout bezig zijn. Wat dat betreft zijn het erg goede leermeesters

Elisa2

Berichten: 37559
Geregistreerd: 31-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:44

Mischien is het handig als je je wat in de fokkerij gaat verdiepen voordat je zomaar gaat fokken.

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 23:34

Remember schreef:
Zo 'gevaarlijk' als Desire er eentje heeft zijn er maar weinig, maar dat ze over het algemeen een grotere gebruiksaanwijzing hebben dan de meeste paarden is een feit. Neemt niet weg dat ik het super karakters vind om mee te werken, maar je moet het wel pikken om op je plek gezet te worden mocht je fout bezig zijn. Wat dat betreft zijn het erg goede leermeesters


Klopt, zijn volle broer schijnt nog erger te zijn en zijn volle zus was ook heel lastig onder het zadel, ligt dus waarschijnlijk ook wel heel erg aan de combinatie met de moeder, het jaar na Ollie kreeg ze een Jazz (Pylottie W van Remy Bastings) die schijnt ook niet de makkelijkste geweest te zijn. Maar zo levensgevaarlijk hij destijds was, zo lief is hij nu. Ik laat er een klein kind los op uitstappen en hij zal echt niets doen dan. Het is echt een schat geworden en wil graag werken maar moet ie iets nieuws leren of wordt het wel erg zwaar dan voel je dat ook wel duidelijk en moet je soms even een omweggetje nemen voor hij eruit klapt, maar ik weet dus goed hoe ik er mee om moet gaan nu en daardoor maakt het het trainen alleen maar leuker vind ik!

Of een Houston x Flemming makkelijk te verkopen is? tja.... Ligt eraan wat de kwaliteiten van de moeder zijn natuurlijk! Uit een goede moeder wil ik hem wel hebben, maar in het algemeen is het commercieel gezien beter met Jazz te fokken bijvoorbeeld, ookal vind ik dat van die schijtbeesten vaak maar blijkbaar vinden een hoop mensen een Houston "moeilijker" dan een Jazz. Ik noem nu zomaar wat he, want weet absoluut niet of Houston of Jazz op jou merrie zouden passen want ik ken je merrie niet, maar Houston verkoopt minder makkelijk dan een hoop andere hengsten tenzij je zo iemand als mij treft Dus wil je eerst een veulen voor de verkoop fokken, kies dan een iets beter in de markt liggende hengst en daarna voor jezelf die Houston. En misschien pakt het wel zo goed uit en wordt het zo een brave dat ook die makkelijk te verkopen is, dat blijft gokken natuurlijk! Ken ook gerust hele brave Houstons hoor, waarvan je niet gelijk zegt: dat is dus een duidelijke houston. Persoonlijk hou ik dus wel van dan beetje extra persoonlijkheid!!!

KWPN_FAN
Berichten: 274
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Afferden, Limburiiggg

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:18

Als t echt n aparte is willen ze hem wel hoor

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:58

hey
ik ken ondertussen wel al een heel aantal hengsten, maar zeker niet alle hengsten uit het kwpn. Die zijn hier ook niet zo heel bekend.
Ik heb zelf ook op een hengstenhouderij / dressuurstal gewerkt en van daar heb ik ook hengst op het oog. Maar ik wil me nu al beginnen oriƫnteren voor het volgende jaar.

@ kwpn fan: iedereen wil wel een topper fokken denk ik

@ Elisa2: is vragen stellen over nakomelingen van hengsten, dan niet hetzelfde? Ik ga ook niet "zomaar" fokken hoor Ik weet ook wel dat ik een hengst moet zoeken die het beste past bij mijn merrie en niet degene die ik wel zo knap vind..
xxx

landrover

Berichten: 58
Geregistreerd: 07-10-05

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:13

Citaat:
Klopt, zijn volle broer schijnt nog erger te zijn en zijn
volle zus was ook heel lastig onder het zadel
, ligt dus waarschijnlijk ook wel heel erg aan de combinatie met de moeder, het jaar na Ollie kreeg ze een Jazz (Pylottie W van Remy Bastings) die schijnt ook niet de makkelijkste geweest te zijn. Maar zo levensgevaarlijk hij destijds was, zo lief is hij nu. Ik laat er een klein kind los op uitstappen en hij zal echt niets doen dan. Het is echt een schat geworden en wil graag werken maar moet ie iets nieuws leren of wordt het wel erg zwaar dan voel je dat ook wel duidelijk en moet je soms even een omweggetje nemen voor hij eruit klapt, maar ik weet dus goed hoe ik er mee om moet gaan nu en daardoor maakt het het trainen alleen maar leuker vind ik!



Waar haal je die onzin vandaan (volle zus was/is super makkelijk in de omgang en onder het zadel. geen onwaarheden plaatsen op BOKT
Deesje

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:29

Dat zij CGJ, die zei dat ze boven M niveau ook problemen ging geven! Niet waar dus! Kon het me al niet voorstellen toen je de foto's stuurde whahaha! Hoe die eraan komt weet ik niet, maar de info over Ollie en Nelson klopte inderdaad in ieder geval haha!

Elisa2

Berichten: 37559
Geregistreerd: 31-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:19

Kim: vragen stellen is een goed begin!Ga zo door!

landrover

Berichten: 58
Geregistreerd: 07-10-05

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:49

Desire schreef:

Dat zij CGJ
, die zei dat ze boven M niveau ook problemen ging geven! Niet waar dus! Kon het me al niet voorstellen toen je de foto's stuurde whahaha! Hoe die eraan komt weet ik niet, maar de info over Ollie en Nelson klopte inderdaad in ieder geval haha!


GOED LEZEN deesje


CGJ12 Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat.

_________________

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: hoe zijn de nakomelingen van Houston ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:55

whahahahahaha, ja klopt, maar in het geval van ollie en nelson bleek hij toch gelijk te hebben
hoe gaat het trouwens met mylottie en de kleine??? Wil je hem nog steeds niet kwijt Je hebt trouwens een PM