Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht afstammelingen van de Meule Ranch of van Nishan

 
Profiel   

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar pony's / paarden die afkomen van fokker Burhenne uit Venlo met als stalnaam Meule Ranch.

ik heb namelijk een pony die daar vanaf stamt met als vader Nishan en moeder Elisabeth. Vader is arabier en moeder Welsh. Heb wel een schrijven gekregen van de fokker aan de hand van een brief wat ik zelf had gestuurd maar wil graag weten of iemand hier ook een een pony of paard van heeft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-06 15:46 



 

OV --> FB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-06 19:29 



 
Profiel   

Niemand die deze hengst kent of een andere pony wat hier vanaf komt? Nishan is trouwens een arabische hengst. Misschien dat dan iemand de fokker kent? Burhenne uit Venlo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-06 12:51 



 
Profiel   

Erna208 hier op bokt had van de zomer een Meule Ranch Marjolein (v. Nishan) te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-06 14:13 



 
Profiel   

Nou via Bokt heb een oud eigenaar gevonden van een volle zus van mijn pony. Super dus!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-06 10:57 



 
Profiel   

Hallo, ich bin aus Deutschland und habe auch eine Stute mit den Eltern Elisabeth und Nishan. Meine Stute heißt Jomanda und ist am 04. Mai 1994 geboren. Wir haben sie bekommen, da war sie erst ein halbes Jahr alt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-13 13:09 



 
Profiel   

Dan ist sie eine jahre junger wie unsere Monty.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-13 13:14 



 
Profiel   

*sorry oud topic maar ik moest reageren*

Ik heb een een merrietje, geboren 18-02-1990. Als ik het zo zie zijn onze pony's broer en zus.
Mijn pony heet Meuleranch Steffi Graff. Zelf heb ik met haar tot de d-L2 dressuur gereden in onze
jongere jaren. Steffi is al vanaf haar 9e bij mij in bezit, ik heb haar ook beloofd dat ze dat tot haar
laatste daagjes zal blijven Nu staat ze lekker met 2 vriendjes op de weide en word nog wel bereden
door de verzorgers. Steffi is echt een schat van een pony met een eigenwijze kant (en ze kan zeer
goed gas geven). Op mijn profiel staan enkele foto's van haar maar ik zal hier ook enkele links plaatsen.

foto van Februari 2013
Foto Feb. 2013
grasetertje

Ik heb ook nog oudere foto's maar die za lik moeten inscannen vrees ik :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 08:54 



 
Profiel   

Aahhh wat leuk, het is gewoon eng hoeveel ze op elkaar lijken steeds. Meule Ranch Marjolein heb ik ook gevonden ook een kopie. Tot nu toe heb ik alleen zussen gevonden en 1 halfbroer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 09:00 



 
Profiel   

echt ooh geweldig :D
ik vond de jouwe ook al echt een kopie'tje van mijn Steffi.
Wie heb je dan allemaal gevonden?
Hoe is jou monty qua gedrag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 09:08 



 
Profiel   

De fokker zit ook op bokt. Zij heet Monique4

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 09:13 



 
Profiel   

Ik heb Marjolein gevonden en Jomanda welke boven jou gereageerd heeft. Ik heb idd ook contact gehad met Monique en ben een keer naar Nishan gaan kijken. Ook daar zag ik bepaalde uitdrukkingen van Monty in.

Monty is van 1993. Ontzettend slim, met rijden zit hij vaak net op het randje in de zin dat hij met hele kleine dingen toch net zijn zin probeert te krijgen. Ook wel snel beledigd als je harder straft dan het gedane iets te betekenen had. Je kunt al aan zijn ogen zien of hij iets van plan is. Erg gehecht aan ritme en structuur. Als hij naar binnen wil dan staat hij echt ons huis in te kijken van kom nou.
Mijn moeder is bang voor paarden en bij het naar buiten laten bleef hij een keer dicht bij de deur staan zodat mijn moeder niet weg kon en achter de deur moest blijven staan. Niet dat hij dan iets kwaad doet maar net zo van lekker puhh.
En ooohhhh zo gek op gras. Had laatst geen stuk erbij gegeven toen kwam hij net zo hard terug gelopen met een blik zo van wat denk jij wel niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 09:22 



 
Profiel   

Aangetrouwde fokker :D meld zich.

Kwa uiterlijk hebben ze allemaal veel weg van Nishan.

Leuk dat ik Steffi ook weer eens zie, ze is toen verkocht naar degene die ook Boris (Becker :+ ) had gekocht, sorry voor de namen....die hebben mijn schoonouders bedacht in die tijd heb jij Steffi van hun toen gekocht?

In het karakter van Monty zie ik Nishan veel in terug, die had ook graag ritme en structuur elke dag, nu gingen wij daar wel graag in mee, onze lieve oude hengst, in maart 2010 heb ik heb ik hem in laten slapen op bijna 28 jarige leeftijd, helaas was hij helemaal op, hij had flink spat en arthrose was erg mager.
Zijn wei wordt nog altijd Nishan zijn wei genoemd :) In mijn profiel staan ook nog wat foto`s van hem.

Leuk dat verschillende nakomelingen zich zo melden, hij heeft er nogal wat maar veel veulens zijn toen richting Duitsland/Oostenrijk gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 11:32 



 
Profiel   

haha dat zin doordrammen herken ik helemaaaaaaaal niet *ahum* vooral op buitenrit, als mevrouw er genoeg van heeft of als het niet het zelfde rondje als altijd is mag je haar goed gaan overtuigen. Zodra ze overtuigd is loopt ze weer als een tierelier.
Bij ons thuis staan ze alle 3 aan de draad te kijken als er ook maar iets gebeurt.
verslaafd aan gras herken ik ook, Steffi wilt minimaal 3 uur op de grote weide staan voor je bij haar in de buurt mag komen xD.

Steffi hebben wij van een wedstrijdruitertje gekocht die haar even voor een jaartje gekocht had omdat haar andere pony kreupel was :S. Zij had Steffi doorgereden tot de M2 dacht ik.

Ik heb de foto's van Nishan gezien, tjesus wat een lekker ding <3, ik zie veel van hem in Steffi terug qua uiterlijk. Steffi heeft dat uberschattige vlekje op de neus van hem.

Weet jij ook nog wat over Elisabeth en zijn daar evt nog foto's van?

Steffi heeft helaas ook artrose en had chronische bronchitis, hier is ze gelukkig zo goed als vanaf. Steffi is altijd wel een ranker pony'tje geweest, nooit te dik geweest. Nu als ik tegen iemand zeg dat ze al 23 jaar is gelooft niemand me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 14:02 



 
Profiel   

Elisabeth was in haar jonge jaren de sportpony van mijn man, later heb ik haar recreatief gereden (boscrossen :D :D ) en later is ze de fok in gegaan, heb nog nooit zo`n slimme pony mee gemaakt, ze kon verschillende kunstjes, heeft vele veulens gebracht.
Een erg lieve attente pony die razend snel onder de zadel was, haha, leider van de kudde, een strenge maar correcte leider.

Ze is tot haar dood bij ons gebleven, helaas mocht ze maar net 20 worden, ze werd dampig....toen moesten we de beslissing maken om haar te laten gaan.

Ik zal eens foto`s uitzoeken, heb wel wat albums ;)

Steffi is wel wat kleiner gebleven als Elisabeth en Nishan, beide waren D-pony`s

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 14:57 



 
Profiel   

Als ik dit zo lees lijkt Steffi meer op haar moeder. Steffi is hier ook de alpha merrie, al probeert mijn ander welshje Steffi te domineren maar dat word afgestraft door een mooie dreiging met happen en slaan en dan is het ook meteen weer goed.

Op sommigen momenten moet je voor het paard/pony kiezen ipv voor jezelf :( 20, wel nog erg jong :(.
Klopt, officieeel is Steffi 1.36 dus bovengrens C, ik heb wel altijd met haar bij de D-pony's gestart.

ooh succes met zoeken :D haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-13 17:53 



 
Profiel   

Hallo alle zusammen, leider kann ich kein holländisch und schreibe auf deutsch. Vielleicht könnt ihr mich verstehen. :) Meine Stute Jomanda ist die Schwester eurer Pferde. Mutter Elisabeth und Vater Nishan. Ihr habt alle so schöne Bilder von den Pferden. Bei mir klappt es mit dem runterladen leider nicht. Nur das kleine Bild vom Profil. Gibt es auch Bilder von Elisabeth? Jomanda sieht eher aus wie ihr Vater. Welche Rasse war Elisabeth und wie sah sie aus? Jomanda hatte vor kurzem einen Unfall. Aber es geht ihr wieder gut :) . Viele Grüße aus Deutschland

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-14 16:19 



 
Profiel   

Hallo Jomanda, wass ich wuste ware elisabeth einem welsh. Ich kann deutsch lesen aber nicht gut schreiben :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-14 16:29 



 
Profiel   

Lange tijd niks meer in geschreven. Maar even een update.

Monty is ondertussen 26 jaar geworden. Helaas aantal maanden geleden PPID/Cushing bij hem ontdekt. Staat nu op prascend. Hij is vanaf de diagnose eigenlijk best hard achteruit gegaan. Hij was altijd hollands welvaren maar nu kan ik alle ribben voelen en soms ook zien. Bespiering bij de kont is ook weg en bij de schoft ook.

Nu dus op zoek naar voer waar hij het goed op gaat doen en wat voller mee gaat worden. Hij krijgt pulp, voldoende hooi voor mijn gevoel en ook subli prioris (nog niet volle dosering omdat we ook pulp voeren).

Hopelijk krijgen we hem weer wat gevuld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 15:06 



 
Profiel   

Hee, vervelend dat er bij Monty Cushing is geconstateerd. Bij Steffi twijfel ik soms ook. Haar tanden zijn erg afgesleten dus ik geef haar nu een mix van:
2 scheppen Wiesecobs
1.5 schep esparsette
0.5 schep bietenpulp

Hierboven op nog onbeperkt gras en hooi.

Zij is van ribben tellen naar mooi gevult gegaan met weer energie uitbarstingen zoals ik gewent was.

Misschien zou dat voor Monty ook kunnen werken? In de mix zat eerst ook luzerne maar dat at madame niet.
Hoop dat jullie er wat aan hebben.
Heel veel succes en beterschap voor Monty.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 17:00 



 
Profiel   

Steffi heeft in oktober ook de diagnose ppid gekregen. Ze zit sinds die tijd op 1 volledige pil prascend per dag. Ik had al langer het vermoeden dat ze ppid had.

Hieronder een foto van afgelopen zomer, hier had ik haar geschoren omdat ze echt veel last had van haar dikke vacht.
[ img ]

Hoe gaat het nu met Monty? Heeft hij nog genoeg spekkies voor deze winter rond te komen? Is hij ook zo in een teddybeer aan het veranderen?

Ik ben stiekem nog erg benieuwd of Steffi en Monty op hun moeder lijken, heb je de foto's nog kunnen vinden Monique?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 20:57 



 
Profiel   

He leuk Mattice dat er nog een reactie komt! Boh ze is al over de 30!! Jammer dat ze ook PPID gediagnosticeerd is. Maar wat ziet ze er goed uit!!

Monty staat op een half pilletje nu. Hij is voor ijsbeer aan het studeren :+ en qua spekkies beter als menig ijsbeer om de winter door te komen. Ik zal binnenkort eens proberen een fatsoenlijke foto te maken.
Hij is nu echt met pensioen, de laatste jaren weinig met hem gedaan en om nu weer op te starten vind ik niet eerlijk.

Een foto van mams heb ik gevonden, die heeft Monique mij ooit opgestuurd met monty als veulen erbij. Niet een heel duidelijke foto maar de kids lijken meer op pap (tenminste qua uiterlijk vind ik). Heb even een foto uit het profiel van Monique geleend.


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 21:16 



 
Profiel   

Ja in februari word ze al 32. Haha steffi is ook echt een in lekkere fluffy ijsbeer aan het veranderen. Ben blij dat Monty nog genoeg spek heeft. Met ppid is het indd verstandig om ze echt volledig op pensioen te zetten ja. De bespiering in de bovenlijn valt dan snel weg.

Heeft hij last van de medicatie of niet? Bij steffi gelukkig nog niet maar ik ga wel binnenkort monnikspeper bijvoeren.


Ooooh mama foto's super nice. Foto's van Nishan had ik al gezien, 't blijft toch echt een knappe hengst he

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 21:42 



 
Profiel   

Ja bovenlijn is idd een stuk spitser geworden. Maar hij loopt ook niet lekker, had een keer 10 minuten gestapt heel klein beetje draf en was daarna echt stijf. Toen dacht ik nee dit is niet eerlijk meer.

Zo ver ik merk geen last van medicatie. Wel wat mestwater, maar weet niet of dat van de medicatie komt. Krijgt wel een emmer senioris prioris per dag om genoeg ruwvoer binnen te krijgen. Is soms wat matig met het eten van hooi.

Vorig jaar heeft hij wel heel lang koorts gehad, konden maar niet ontdekken waarom. Zo hoge koorts dat hij ook niet meer ging plassen en dat de dierenarts zijn blaas leeg heeft moeten maken. Toen dacht ik wel even dat hij een tumor zou hebben en dat het einde verhaal zou zijn. Verschillende dingen geprobeerd niks hielp, had een regendeken op ongevoerd, zweette niet maar toen de deken af was ging ook de koorts weg.... Maar gelukkig dus weer bovenop gekomen.

Maar het gaat wel spannend worden. Hij krijgt over een paar maanden een vriendinnetje, nou ja zeg maar gerust vriendin. We nemen het paard van schoonzus over ivm scheiding. Ze staat nu nog op pensionstalling en we moeten hier eerst nog wat dingen aanpassen voor ze komt. Het is natuurlijk wel handig om in de winter te kunnen rijden dus even kijken wanneer het de beste tijd ervoor is om haar te verhuizen. Afgelopen zomer heeft hij wel een loge shetje gehad ivm hoog water. Nou dat vond hij toch wel ontzettend spannend. Ze hebben toen niet echt samen gestaan omdat shet erg gevoelig liep door HB en ik niet weet wat hij naar anderen doet. Maar ze hebben wel vaker naast elkaar staan dutten aan de draad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 21:48 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Zo is die nu. Vol in vacht en rond genoeg. Bij beide zie je de leeftijd er niet vanaf vind ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 08:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen