Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht afstammelingen van de Meule Ranch of van Nishan

 
Profiel   

Ja de spitse bovenlijn herken ik wel ja. Ook dat stijve, ze heeft vooral in de winter echt last van haar spatbeentje, maar daarom doen wij vaker steppen. Dit vind ze echt heerlijk en gaat dan ook echt als een trein. Ook doen we soms aan de hand wat bejaardengym zoals ik het noem. Meer om haar soepel te houden dan om haar echt te trainen. Want zoals je zegt, echt trainen is niet meer eerklijk.

ooh, qua ontlasting heeft steffi nog maar 1 keer wat dunner gehad sinds we haar hebben. Ze zijn normaal echt volgens het boekje. Maar ze staat er nog maar een kleine maand op dus kan best dat dat nog gaat komen. Hoop het niet.

Boh dat lijkt me schrikken, zulke hoge koorts. Ben blij dat hij er weer bovenop gekomen is.

wel leuk dat hij een vriendinnetje krijgt, t blijven toch kudde dieren he.

Steffi is met het hoogwater ook verhuisd naar mijn vriend zijn locatie waar meerdere paarden staan. Toen ze na 2 weken weer terug naar huis mocht zag ik echt dat ze de andere paarden miste. Dus afgelopen week de knoop doorgehad en sinds afgelopen zondag staat ze voor vast bij mijn vriend. Steffi gaan we vanmiddag introduceren in de groep. Dus ik snap precies jou spanning van wat gaat er gebeuren en hoe gaan ze hierop aanpassen.

Monty is inderdaad een knappe teddy aan het worden. Hij ziet er goed uit! Als ik snel zou kijken zou ik bijna zeggen dat het Steffi is.

Seniores priores heb ik naar gekeken om aan steffi te voeren maar ze doet het nu goed op het voer wat ze krijgt. Never change a winning team. En dankzij de esparcette heeft ze de laatste wormtellingen 0 wormen gehad. Dus ook geen chemische wormkuren meer voor mijn oudje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 10:16 



 
Profiel   

hoe gaat het met Steffi?

Geen idee of ik het hier al had gezet maar een aantal weken terug had Monty koliek. We hoorden in de nacht een geluid. Geluid leek op het geluid als hij zich in de zomer schuurt aan de voerbak. Maar dat klopte niet want hij schuurt nu niet... Toen ik naar stal ging had hij zich vastgerold. Tja toen kreeg ik wel even schrik... gelukkig kregen we hem makkelijk omgedraaid. Eerst colosan gegeven om te kijken of we de dierenarts in bed konden laten liggen. Toch helaas nog voor openeningstijd een dierenarts moeten bellen omdat het niet vooruit ging. Was een redelijk lichte koliek voor mijn gevoel. Maar eigen dierenarts kwam ook niet erachter wat was en stelde eigenlijk opname voor... Nee daar ga ik niet aan beginnen, hij is op leeftijd, wat thuis kan dat doen we maar we laden niet meer op. Voor zekerheid heeft hij parafine erin gedaan en daarna ging het goed. Denk ook door het vocht wat hij binnen heeft gekregen. Hij krijgt dus nu nog iets vaker porties met eten zodat de darmen op gang blijven. Tot nu toe gaat het goed.

Nog 2 weken en dan komt Guusje. de 26e gaan we verhuizen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het wil aanpakken. Eerst een draadje ertussen of gelijk samen op de wei. Beide zijn erg gras gericht namelijk dus ik denk dat het voor kop omlaag en vreten gaat worden :+ En als ik een draadje ertussen doe wanneer doe ik die dan weer weg??

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 10:22 



 
Profiel   

Met Steffi gaat het goed gelukkig. Hierzo een filmpje van de introductie: https://fb.watch/bbL3JdKA1I/
Wij hebben haar eerst 2 weken naast de kudde laten grazen/staan. In de tijd dat de kudde op het gras mocht ging zij met de haflinger apart op de track zodat ze al een maatje had. Ze heeft om en om met alle paarden apart op de track gestaan om te kijken. De enige waar wij ons zorgen om maakte was de grote witte. Maar Madame heeft ons allemaal versteld doen staan, toen de paarden weer op de track stonden waren ze elkaar al aan het groomen.

Wat mijn tip is: goed kijken hoe het klikt, dan regelen de paarden het vanzelf wel. Wij hebben ze op de weide gekoppeld en na het rennen was het kop omlaag en vreten.

Steffi heeft wel even een paar spannende weken gehad, ik had niet goed opgelet. Ze begon meer en meer hooi te knabbelen en steeds minder haar papje te eten. Dat terwijl ze nog maar een paar kiezen heeft. Dit ging (logish) niet goed en ze werd weer steeds magerder. Ze krijgt nu enkel overdag hooi in de bakken en in de avond op stal haar bak met haar papje en een beetje hooi. Hier is ze beetje bij beetje flink van aan het bijkomen gelukkig. Ook wij geven meerdere keren per dan een beetje voor het systeem op gang te houden.

Sowh, dat geloof ik graag ja. Ik begrijp je beslissing, vooral vanwege de leeftijd. Ben wel blij te horen dat het weer goed gaat met Monty. Nu maar duimen dat het zo blijft gaan. Hebben jullie zelf colosan? Waar hebben jullie die vandaan gehaald?

Komende vrijdag is het feest bij ons, Steffi word dan 32 jaar. Blijft toch wel bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 20:57 



 
Profiel   

Boh ze is 32 jaar :D wat mooi toch eigenlijk ook als ze die leeftijd mogen halen in goede gezondheid.

Colosan heb ik gewoon bij boerenbond/welkoop mee genomen.

Morgen komt Guusje. Een vriendin voor Monty. Nooit gedacht hier ooit twee paarden te gaan hebben. Maar had wel zoiets na Monty komt er zeker geen alleen te staan. Hopelijk kan hij een paar jaar samen met haar staan en gaat het goed tussen die twee. Ik zal foto's en filmpje tzt erbij zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 09:40 



 
Profiel   

Sorry helemaal vergeten om ooit een update te doen met Guusje. Het gaat in elk geval goed samen. Monty vond haar zelfs iets te leuk in het begin dus heb ze ook wel apart gehouden een tijd. Nu in de ochtend apart zodat hij zijn emmer slobber kan eten en mevrouw dat niet opsnoept. Rond 12-13 uur gaan ze een uur tot twee uur het gras op en daarna mogen ze samen staan.

Ze staan zelfs op de voorpagina vandaag ivm een topic van Monty's 30ste verjaardag. Mattice ik hoop dat het met Steffi ook nog goed gaat.

[ITP] Er is er een jarig hoera hoera!! Monty 30 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 10:38 



 
Profiel   

Maakt helemaal niet uit joh, het is dat ik een mail krijg op het moment dat er op dit topic gereageerd word anders gaat het voor mij ook de vergetelheid in.

Oooh super leuk om te horen! ik heb je topic gezien, wat ziet hij er goed uit joh!!

Momenteel heeft Steffi een zware periode.
Ze heeft rechtsachter spat, hierdoor linksvoor te veel gecompenseerd en een overbelaste pees. Dat is de reden dat ze al x jaar op pensioen staat. Nu heeft ze dus rechtsvoor een blessure (trap of iets dergelijks) waardoor haar pees weer opspeelt en ze dus niet op beide voorbenen kon staan. Dus is ze met haar gewicht naar achter gegaan met als gevolg dat ze nu dus hoefbevangen is. Omdat ik haar 14 weken niet tot amper heb kunnen bekappen zijn haar hoeven niet zoals ze in december waren.
Alle geluk dat ik ze zelf kan bekappen.

Maar donderdag komt de osteopaat weer, de dag erna de mld-therapeut en dan hopen dat ze weer een beetje beter gaat lopen. Ze hoeft niet meer zoals een jong veulen door de weide te drentelen, maar ik hoop toch wel dat ze binnenkort een pak beter loopt dan dat ze nu.

#allesvoordepony

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 18:46 



 
Profiel   

Ahhh ik duim mee. Guus heeft een blessure gehad en de back on track royal geeft bij haar veel hulp.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen