Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden uit de Daula stam?

 
Profiel   

Nooit geweten dat er een Daula topic hier op bokt was.

Zelf heb ik op meerdere Daula's gereden. Om te beginnen heb ik Ulla Daula nog gereden voor ze naar Theo ging, een volbroer ervan die nu 4 wordt. Een nu 4 jarige Jazz welke nu voor de helft verkocht is aan JW Schotte, een hierarch ergens uit de Daula stam, was een wat kleiner dier met een gigantische draf maar een wat mindere galop. Verder nog een 5 jarige Cabuchon * krack * Pion * Doruto... Meeste paarden waren van mijn trainster, waren ook enkele paarden die bij mijn trainster stonden voor de verkoop voor de stamhoustser van de Daula's.

Tsja over de kwaliteiten wijd ik verder niet uit, gewoon een geweldige stam, met paarden welke hun kwaliteiten in het genen hebben zitten!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-07 11:24 



 
Profiel   

Ik ken dezelfde paarden als Olrike. Alleen Ulla Daula is direct bij haar trainster gefokt.
de Hierarch is uit een Michelangelo die direct teruggaat op de Eclatant. Dat is weer een volle zus van de moeder van Zygodon. Zijn alleen 2 hele verschillende types, de moeder van Zygodon neigt meer naar het gelderse type, terwijl die van Olrike een chique ding is.
Bij de Cabochon zit volgens mij geen Pion tussen, zij komt uit een Balzflug merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-07 11:36 



 
Profiel   

Dat kan ook kloppen, weet ik niet helemaal zeker, heb namelijk zoveel Daula's voorbij zienkomen dat ik het af en toe gewoon niet meer wist. Mijn excuses daarvoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-07 13:12 



 
Profiel   

He, wat gaaf! Haha! de Cabochon-Krack-Balzflug-Doruto is een halfzus van mijn Amice.
Was dat een fijn paard onder het zadel?Weet jij misschien wat voor een punten ze heeft gehaald met de stamboekopname?Ze was wel ster geworden volgens mij.
Ik heb overigens de merrie's ook bekeken voordat ik Zygodon kocht, gezien mijn voorkeur naar een merrie uitging.Maar ja, Zygo kon zo best lopen, dat hij heeft gewonnen, ha, ha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-07 14:26 



 
Profiel   

Volgens mij is deze cabochon niet naar de keuring geweest. Volgens mij is er in Limburg een volle zus van haar naar de keuring geweest.
(even nagekeken op de KWPN site)
Dat was Wydaula, ze was wel op de CK maar werd daar niet voorlopig keur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-07 16:09 



 
Profiel   

Vydaula is aangekocht door een vriendin van me. Heel grootramig paard met fijne bewegingen met een vriendelijk karakter. Paard is inderdaad nog nooit naar de keuring geweest, de fokster ging volgens mij met geen enkel paard van haar naar de keuring.

Vydaula is afgelopen winter begonnen met de wedstrijden in het L1 en dat gaat wel heel lekker hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-07 19:05 



 
Profiel   

Ik heb een artikel gevonden met oa foto's van Helma, Dudaula, Ladaula, Udaula, Daula (v. Amor) en Faula

PB maar voor de foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-07 20:21 



 
Profiel   

viewtopic.php?f=10&t=735867&hilit=

Waula is nu een echt rijpaard!!!
We zijn er ook achter gekomen dat ze al ster is met zeer mooie punten. Ext.80, galop 80, Beweging 85.
Van de zomer gaan wekijken of ze voorlopig keur wordt en Prok en IBOP met als einddoel Elite Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-07 12:39 



 
Profiel   

Marjolein schreef
Ik ken dezelfde paarden als Olrike. Alleen Ulla Daula is direct bij haar trainster gefokt.
de Hierarch is uit een Michelangelo die direct teruggaat op de Eclatant. Dat is weer een volle zus van de moeder van Zygodon. Zijn alleen 2 hele verschillende types, de moeder van Zygodon neigt meer naar het gelderse type, terwijl die van Olrike een chique ding is.
Bij de Cabochon zit volgens mij geen Pion tussen, zij komt uit een Balzflug merrie.


Die Hierarch, waar komt die vandaan? Want bij mij op stal stond dus ook een hierarch uit een michelangelo en die kwam ook uit de Daula stam. Is vorig jaar verkocht. Was een half-zusje van mijn paard (ook een hierarch)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-07 22:30 



 
Profiel   

De Hierarch die ik heb gereden was klein (1,60) bruin met alles op ponyformaat. Zonde, paard had fijn karakter met goede stap en draf, galop was wat herterig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-07 08:58 



 
Profiel   

Myrdal schreef
Marjolein schreef
Ik ken dezelfde paarden als Olrike. Alleen Ulla Daula is direct bij haar trainster gefokt.
de Hierarch is uit een Michelangelo die direct teruggaat op de Eclatant. Dat is weer een volle zus van de moeder van Zygodon. Zijn alleen 2 hele verschillende types, de moeder van Zygodon neigt meer naar het gelderse type, terwijl die van Olrike een chique ding is.
Bij de Cabochon zit volgens mij geen Pion tussen, zij komt uit een Balzflug merrie.


Die Hierarch, waar komt die vandaan? Want bij mij op stal stond dus ook een hierarch uit een michelangelo en die kwam ook uit de Daula stam. Is vorig jaar verkocht. Was een half-zusje van mijn paard (ook een hierarch)

Hoi, dit is een andere Hierarch, maar de Hierarch die jij bedoelt ken ik ook.Die heeft inderdaad in Noord Holland gestaan om gereden te worden, ik weet niet precies bij wie, maar jij wel dus. Knipoog
Zygo gaat ook geweldig onder het zadel.Nu ongeveer 6 keer opgezeten.Hij heeft heel veel balans en maakt makkelijk overgangen.Niet te heet en niet te koud.
Ik vind de Daula's allemaal leuk onder het zadel, zo te zien.Zal gauw kijken of ik een foto van Zygo kan plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-07 11:27 



 
Profiel   

Leuk! Foto's!

Tja, veel hebben ze niet op die Hierarch gezeten, hadden ze geen tijd genoeg voor. Was wel een nogal nerveus type. Als die van mij niet in de buurt was, dan werd ze nogal panisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-07 13:54 



 
Profiel   

Ik weet niet waar de Hierarch precies heeft gestaan, in NoordHolland in ieder geval, meisje had deurne gedaan volgens mij.

Fijn dat Zygo het zo goed doet. Ben erg benieuwd naar de foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-07 14:10 



 
Profiel   

jollyjoker schreef
viewtopic.php?f=10&t=735867&hilit=

Waula is nu een echt rijpaard!!!
We zijn er ook achter gekomen dat ze al ster is met zeer mooie punten. Ext.80, galop 80, Beweging 85.
Van de zomer gaan wekijken of ze voorlopig keur wordt en Prok en IBOP met als einddoel Elite Haha!

OK dan! succes met de predicaten-jacht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-07 16:30 



 
Profiel   

Ik ken een Daula, maar weet niet of die uit de bekende Daula stam komt. Ze was het paard van Loes Corsel. Die Daula was een Pion.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-07 20:20 



 
Profiel   

Ja die komt uit de daula stam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-07 20:25 



 
Profiel   

Marjolein schreef
Ik weet niet waar de Hierarch precies heeft gestaan, in NoordHolland in ieder geval, meisje had deurne gedaan volgens mij.

Fijn dat Zygo het zo goed doet. Ben erg benieuwd naar de foto's


Klopt ze had idd Deurne gedaan. Hebben we het over hetzelfde paard Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-07 20:51 



 
Profiel   

Myrdal schreef
Leuk! Foto's!

Tja, veel hebben ze niet op die Hierarch gezeten, hadden ze geen tijd genoeg voor. Was wel een nogal nerveus type. Als die van mij niet in de buurt was, dan werd ze nogal panisch.

Ja, dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen, als je er geen tijd voor hebt.Die mensen hadden er wel op gerekend dat ze gereden zou worden.
Jonge paarden zijn vaak nerveus als ze achterblijven.
Gisteren Amice Daula naar huis gehaald.Ze kan echt waanzinnig goed lopen.
Nog beter dan haar neefje Zigo.Ik knijp mijn handen dicht met zulke toekomst paarden. Vingers aflikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-07 15:56 



 
Profiel   

Goed zeg dat het goed met amice, ja ze kan geweldig bewegen dat liet ze vaak zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-07 20:33 



 
Profiel   

Altijd leuk om fijne paarden op stal te hebben! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-07 21:49 



 
Profiel   

soms hebben ze wel een attitude Haha!
viewtopic.php?f=53&t=738631&hilit=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-07 12:12 



 
Profiel   

Ik heb net een foto van Daula (v. Wachtmeester) door de scanner gehaald.

Wie hem graag wilt ontvangen moet even BP en.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-07 13:29 



 
Profiel   

Ik lees dat er de Daula-stam erg populair is en dat er veel mensen in geinteresseerd zijn, naar hun prestatie's.
Het toeval wil dat Faula in echte nakomeling van Daula (stermerrie en preferent) bij ons is gehuisvestigd op onze zorgboerderij.
Ze is inmiddels al aardig op leeftijd en begint echte ouderdoms verschijnselen te vertonen, maar er wordt nog dagenlijks licht me gereden.

Groetjes, zorgboerderij "de gastvrijheid" Velp Nbr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-08 05:59 



 
Profiel   

Wat leuk dat Faula bij jullie staat!! Mijn Waula is inmiddels voorl. keur en PROK, en heeft in maart een veuelan van Special D gehad, Didaula!
Veradaula heeft een hengstveulen van Voice gehad, Dufaulan.
Veradaula en Waula zijn direkte dochters van Faula.
Mijn instructrice heeft Zefaulan (Gribaldi x Faula) verkocht aan een kennisje van mij. En zij heeft ook nog Udaula v. Democraat op stal, die loopt inmiddels Z2 met winst en is ster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-08 21:09 



 
Profiel   

Ulla-Daula, heeft onder Theo Hanzon gelopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-08 21:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen