Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden uit de Daula stam?

 
Profiel   

Ik heb alvast 2 foto's van mijn Daula-dames Haha!
Dit is VeraDaula (Don primaire x Man in the moon x Eclatant)
[ img ]
En dit Waula (Gribaldi x Man in the moon x eclatant)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-06 22:31 



 
Profiel   

Mooie dames hoor!
Hoe gaat het met ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-06 11:26 



 
Profiel   

Vera rijden we nu zo'n 3 a 4 x per week en dat doet ze erg braaf. Als mevrouw stout wil doen gaat ze stilstaan met haar kin op haar borst. Hele grappige aktie, en gelukkig goed op te lossen met je been.
Waula is echt een portret, die wil alles zelf bepalen. Nu het weer wat beter is gaan we er van de week maar eens opzitten. Aan de longe met zadel erop en klapperende beugels e.d. is ze braaf zat.
Van de zomer moeten ze beiden naar de keuring dus ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-06 12:14 



 
Profiel   

Ik vind het beide zeer aansprekende dames hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-06 12:58 



 
Profiel   

[ img ]

Vedaula (Krack C x Padaula)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-06 14:52 



 
Profiel   

[ img ]

En nog 1 van een half jaar geleden.
Hier was ze nog maar net onder het zadel, ze is inmiddels sterk verbeterd Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-06 14:55 



 
Profiel   

Amaldas: Schitterend mooi dier!
Ik heb hier ook een Cocktail x Michelangelo merrie staan, misschien moet die ook maar naar Krack aankomend jaar Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-06 19:16 



 
Profiel   

Wauw, wat een mooi front heeft de Krack Amalda!!Ben erg benieuwd naar verse rij foto's. Tong uitsteken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-06 21:05 



 
Profiel   

Had foto´s gemaakt, maar zijn helaas allemaal mislukt Huilen
Er is er wel eentje gelukt van mijn nieuwste aanwinst, een veulen van Rosario

[ img ]

Het is de zwarte

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-06 18:35 



 
Profiel   

Amice was altijd al een snoepje van een veulen. Ze bewoog net zo goed en misschien nog wel beter dan haar moeder die op de veulenkeuring van Krack al beroemd werd.
De 2 jarige cabochon (zygodon, dacht ik) komt uit een geweldige Hierarch merrie (inteelt uit een michelangelo, die van de ecletant merrie afstamt). Deze merrie staat meer in het gelderse type, terwijl haar 2 volle zuster hele chique paarden zijn.
Hebben jullie hem nog? Was een leuk beest met een fijn karakter.
Ik vond de daula's die ik ken allemaal fijne karakters hebben, misschien niet de makkelijkste. Maar je kon er verschrikkelijk veel van leren en ze wilden altijd voor je werken.

Jollyjoker wie is jou instructrice? en welke daula's heeft ze staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-07 19:57 



 
Profiel   

Ik les bij Marjolein Bac, Ze heeft o.a. Udaula staan en Widaulan.
Kijk maar eens op haar site, www.stalannashoeve.nl
Waula en Veradaula komen uit Faula en die komt weer uit een Ecletant merrie.

Ik zat van de week hier wat te bekijken en het is wel heel grappig hoe toevallig ik opeens een heleboel paarden die ergens met elkaar verwant zijn.
Waula en Veradaula en dan Princess is een Cocktail en Uniek een Hierarch!!!
Ik ben me nu langzaam aan het orienteren voor geschikte hengsten!!! SPANNEND! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-07 20:10 



 
Profiel   

He, wat leuk dat jij ze kent.Ja, ik heb ze allebei nog en ze doen het fantastisch.Amice staat bij Ullaatje en Zigo staat thuis.Ik ben hem aan het longeren en hij groeit als kool.Hij kan echt fantastisch bewegen, ook aan de longe behoudt hij zijn gangen en heeft heel veel balans.
Amice groeit ook lekker, helaas heb ik haar al een tijd niet zien lopen.Vertel eens wat over de moeder?Viel zij op, op de keuring van Krack's nakomelingen?
Volgens mij zijn de Daula's eerlijke paarden, maar hebben ze inderdaad wel een willetje.Zowel Zigo als Amice lopen soms dwars door je heen, als ze iets in hun hoofd hebben.Ik ben erg nieuwsgierig hoe ze het onder het zadel gaan doen.Volgens mij doet het gas beter dan de remmen, zullen we maar zeggen. Haha! Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-07 20:13 



 
Profiel   

Die van mij heeft ook streken, heeft de laatste tijd niet zo´n zin dan gaat ze een beetje huppelen en dr hoofd in de lucht steken, maar na een paar keer naar voren rijden is ze er wel doorheen, ze heeft echt buien.
Moet wel zeggen dat ze erg makkelijk is net zoals met tanden vijlen foto´s maken hoef je haar niet te verdoven echt super. En wat dat nieuwsgierig zijn dat is ze zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-07 21:17 



 
Profiel   

he, he, maar dat komt bij Krack vandaan hoor!! Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-07 21:33 



 
Profiel   

Krack zelf doet dat niet, maar ken meerdere nakomelingen die dezelfde streken hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-07 21:35 



 
Profiel   

Van Krack of van de Daula's?Ik ken veel Kracks die dat doen en Krack zelf ook trouwens, alleen Anky heeft hem goed in de tang. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-07 22:09 



 
Profiel   

jollyjoker schreef
Ik les bij Marjolein Bac, Ze heeft o.a. Udaula staan en Widaulan.
Kijk maar eens op haar site, www.stalannashoeve.nl
Waula en Veradaula komen uit Faula en die komt weer uit een Ecletant merrie.

Ik zat van de week hier wat te bekijken en het is wel heel grappig hoe toevallig ik opeens een heleboel paarden die ergens met elkaar verwant zijn.
Waula en Veradaula en dan Princess is een Cocktail en Uniek een Hierarch!!!
Ik ben me nu langzaam aan het orienteren voor geschikte hengsten!!! SPANNEND! Haha!

Dat zijn iig niet paarden van dezelfde fokker waar Amice en Zygodon vandaan komen.
De eclatant merrie is wel de stammerrie van de daula stam. De daula's zijn verwant aan haar of aan haar moeder Paula (van wachtmeester) maar dat is eigenlijk een andere tak (via Ula)

Pydaula was op de veulenkeuring van Krack, wat ik gehoord heb was het echt de eyecatcher.
De jazz uit Py had ook een apart karakter. Heel eenkennig maar wilde wel voor je werken en het liefst alle dagen. Vond dat echt een heerlijk beest.

Daula's hebben natuurlijk streken. Zijn paarden met een hoge inteligentie die niets vergeten. Doe je wat fout dan kost het een heleboel geduld omdat te herstellen. Dat is iig mijn ervaring ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-07 22:37 



 
Profiel   

Herken een hoop in je ervaringen met Daula merries, Marjolein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-07 08:49 



 
Profiel   

Ik heb het nooit meegemaakt met Krack, heb er heel wat rondjes op gezeten en 1 keer alle hoeken van de bak gezien, hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-07 14:34 



 
Profiel   

Grappig! Jij hebt ze zo te zien in Bleiswijk gekocht, bij de mensen die een groot deel van de stam van de originele fokkers hebben gekocht (en weer verkocht). Ben zelf ook een paard wezen kijken vorig jaar.

Faula is jaren van een vriendin van mij geweest, voordat deze mensen er dus mee gingen fokken. Ik vind de Daula's lang niet allemaal hele mooie merries, maar wel hele fijn karakters, goede bewegingen en mooi voorwaarts. Faula heeft M-sgw (en M-dressuur en L springen) gelopen met die vriendin, ze heeft nu nog een nichtje van Faula en diens zoon. Weet jij of ze Faula nog hebben? Gezien het prestatiepredikaat dat vele daula's voeren kun je wel zien dat het echt niet alleen goede keuringspaarden zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-07 14:27 



 
Profiel   

Wat leuk om te horen dat Faula ook in de sgw heeft gelopen. Ik hou wel van een beetje allround paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-07 14:37 



 
Profiel   

Haha lot was met net voor maar ik ken Faula ook als een hele veelzijdige merrie, zal eens zoeken of ik nog wat cross foto's van haar heb. De paarden die ik uit de daula stam ken hebben allemaal een mooi hoofd en mooie ogen. Uit Faula komt ook nog mercredaula een highness als ik me niet vergis, maar dat weet lot vast beter. Volgens mij was dat in het begin wel een dondersteen, maar zeker een hele hele mooie schimmel merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-07 14:03 



 
Profiel   

Niet schrikken Cool

Padaula is de laatste tijd erg direct Haha!
[ img ]

en aan de huppel (moet alleen nog leren dat mobieltje recht te houden 8) )
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-07 14:09 



 
Profiel   

Go jij! Go jij! Groot nieuws: Vandaag hebben we op Waula gezeten, ze gedroeg zich prima dus binnenkort moet ze echt aan het werk Duivel
Sall: Ik vindt het echt een gave merrie Kwijl
Als er iemand foto's heeft van Faula zou dat echt gaaf zijn. Vera en Waula zijn vriendelijk maar wel boefjes hoor Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-07 22:21 



 
Profiel   

memiro schreef
Uit Faula komt ook nog mercredaula een highness als ik me niet vergis, maar dat weet lot vast beter. Volgens mij was dat in het begin wel een dondersteen, maar zeker een hele hele mooie schimmel merrie.


Die vergeten we liever Haha! (en laat dat 'in het begin' maar weg.... Knipoog )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-07 21:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen