Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van de hengst Goudsmid

 
Profiel   

Ik vraag me af of er nog mensen zijn die een nakomeling van de vroegere hengst Goudsmid hebben.
Ik heb zelf een merrie van Goudsmid gehad en vond het een prachtig dier qua karakter en werkwillendheid. Zou binnenkort graag weer een paard willen aanschaffen en vraag me af of er nog nakomelingen van hem zijn daar hij natuurlijk al lange tijd overleden is maar volgens mij was( is) er nog steeds sperma van hem beschikbaar.

Ik hoor het graag, ben benieuwd! Haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-07 16:57 



 
Profiel   

Rechtstreeks ken ik niet meer wel als vader van de moeder van O'brien van angelique hoorn. Deze Peter pan zoon x goudsmid x millers grey loopt nu internationaal. Moet er wel bij zeggen dat hij sterk op peter pan lijkt. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-07 20:13 



 
Profiel   

Heb een kleindochter van Goudsmid. Denk niet dat jje nog veel rectstreekse nakomelingen zult vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-07 22:46 



 
Profiel   

Ik heb vroeger nog wel eens een goudsmid merrie gereden. Vosje met een "moeilijke" cq gevoelige mond. Had aversie tegen metaal. Ik heb haar daarom met een rubberbit gereden. Was verder wel een prettig dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-07 16:47 



 
Profiel   

Ik heb een vos gehad met als afstamming Zichem X Goudsmid, super werkwillig dier en altijd gelijkmatig van humeur, staat in profiel van Ellebel.
Ik denk niet dat je nog rechtstreekse afstammelingen tegen komt, de hengst is al jaren dood, of er nog sperma is, geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-07 18:37 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de replies!

De merrie die ik had, had gelukkig niets tegen het normale bit, werd alleen doldriest ( enthousiast) met springen, alles moest volgens haar als een barage in record tijd gesprongen worden. Had dan ook een gigantisch vermogen met springen, daarin deed ze haar vader wel eer aan.
Heb haar helaas verloren aan een koliekaanval, die had ze al eerder gehad maar waren we toen nog op tijd bij.

Ondanks alles denk ik toch dat ik weer voor dat bloed ga, geweldige paarden om mee te werken!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-07 11:18 



 
Profiel   

ik heb ook een kleindochter van Goudsmid. ze is een Parcival X Goudsmid.
foto staat wel in mijn profiel Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-07 11:22 



 
Profiel   

hoi
ik heb een ruin gehad van goudsmid maal uron
heel fijn mooi groot paard,goudkleurige vos met lichte manen en staart
was erg lief op stal alleen werd hij , ik denk door mijn onkunde van toen, snel heftig met springen.
hij kon enorm springen een groot hart had hij

groetjes


ps zep ( dekhengst) is ook een nakomeling van goudsmid en die doet het ook goed schijnt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-07 02:54 



 
Profiel   

inib schreef
Ik heb een vos gehad met als afstamming Zichem X Goudsmid, super werkwillig dier en altijd gelijkmatig van humeur, staat in profiel van Ellebel.
Ik denk niet dat je nog rechtstreekse afstammelingen tegen komt, de hengst is al jaren dood, of er nog sperma is, geen idee.


Ja Geweldig paard, daar hadden ze er wel meer van mogen maken.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=759035&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Dit is nog een rechtstreekse Goudsmid die te koop is, maar zoals Inib al zegt, de hengst is al een tijdje dood dus jonge afstammelingen zul je niet meer vinden. Sperma is misschien nog te verkrijgen via de genenbank voor zeldzame huisdierrassen in Utrecht, maar ik heb geen idee of het al gebruikt wordt of dat het alleen maar opgeslagen ligt. Als het al gebruikt mag worden dan ongetwijfeld op een merrie die zuiver Gelders met interessante bloedvoering is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-07 08:31 



 
Profiel   

Haha! hee wat leuk !
ik heb jarenlang een goudsmid gehad: Ietje 1-6-1990
ik heb met haar twee prachtige veulens gehad :Triviant 10-6-2000 en Wish me luck 22-3-2003
Triviant is een Havel x Goudsmid donkere koffievos net 3 witte benen en een scheve bles hij was een hele lieve hengst die ik verkocht had aan Jan van Beek van de beekerheide
Wish is een merrie Elegant x Goudsmid en was een supermooi veulen met 4 witte benen en een bles haar heb ik samen met de moeder verkocht aan Jan Boeren uit Baarle nassau.
Ik kan je vertellen dat mijn merrie niet de gemakkelijkste was we hadden haar toedertijd gekocht van de vader van Ankie van Grinsven die haar voor de kar heeft gehad ze was dan ook op de voorhand toen ik haar net had.
Ietje was een vrij bange/onzekere merrie en kon er behoorlijk ertussen uit knijpen maar wel heel eerlijk en lief op stal ze was heerlijk te rijden als je sterk genoeg was en springen vond ze erg leuk. De draf van haar was heel comfortabel en haar galop behoorlijk ruim.na een jaar of 6 heb ik haar verkocht aan een man die meer verstand van gelders had dan ik.Anton van Lijssel heeft bij mijn merrie DNA genomen in de vorm van manen, hij was zeer te spreken over de afstamming omdat er ook Selim in haar bloedlijn zat.Deze man is /was zeer voortvarend op het gebied van de gelderse paarden
ik denk dat Wish ergens op texel loopt maar zeker weet ik het niet, Triviant kan ik nergens meer vinden,helaas, hij was toch wel mijn bijzondere hengstje en heb tranen met tuiten gehuild toen ik hem verkocht.
ik hoop dat je eens kijkt op google en dan kom je steeds verder er is zelfs een filmpje van Goudsmid
Succes Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 09:39 



 
Profiel   

Ik heb een hengst gehad van Vincent uit de moederlijn van Goudsmid, geweldig dier met veel werklust, zeer goed bewegen en mooi type

Uit deze moederlijn komt ook de merrie Halanta die hoog stond op de wereldlijst springen dus beide takken van sport geeft deze moederlijn, niet verwonderlijk dat Goudsmid deze kwaliteiten ook doorgaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 10:17 



 
Profiel   

Ik heb een Goudsmid zoon verzorgd, helaas is deze ruin al op redelijk jonge leeftijd verongelukt. Mooie goudvos met een superbraaf karakter. Hij heeft met de eigenaresse in het ZZ-licht gelopen.
Toch wel 1 van de liefste paarden die ik gekend heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 10:21 



 
Profiel   

Ik heb een kleindochter van Goudsmit. Een Farmer x Goudsmit. (foto's in profiel)
Lief karakter. En ze houdt ontzettend veel van springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 10:28 



 
Profiel   

ik zal proberen een foto te plaatsen van de goudsmid die ik had
goudsmid maal uron
als ik wist hoe dat moest Tong uitsteken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 11:19 



 
Profiel   

Komen ze!
Ben benieuwd naar nog meer fotos van nakomelingen van Goudsmid.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 11:55 



 
Profiel   

Foto Goudsmid http://www.gelderlanderhorse.nl/pedigre ... 00218.html
Het paard O'Brien, zojuist Nederlands kampioen springen 2007 geworden, komt uit een dochter van Goudsmid.
De hier eerder genoemde Wish doet het goed op Ameland http://www.gelderlanderhorse.nl/pedigre ... 07851.html
Een momenteel 23-jarige dochter van Goudsmid http://www.gelderlanderhorse.nl/pedigre ... 00234.html
Video van Goudsmid http://www.gelderlanderhorse.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 17:17 



 
Profiel   

Bij mijn buurman loopt nog een dochter van Goudsmid rond Ja Ze is 21 en heeft nu 14 veulens gehad. Tussendoor heeft ze nog Z gesprongen en L dress. Hele lieve merrie, heet met rijden/springen maar wel heel betrouwbaar en fijn in de omgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 17:20 



 
Profiel   

Ik heb zelf een merrie Cordial Medoc x fruling x goudsmit
Super fijn beesie!!
Altijd doet ze haar best en is altijd vrolijk!!

Nog mensen met afst. van Cordial Medoc??

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 17:22 



 
Profiel   

Hallo allemaal,
Ik heb sinds een aantal weken een Parcival x Goudsmid ruin. Een bruine, ongeveer 1.74m en 4 jaar.
Aanhankelijk en lief dier. Lekker werklustig en nuchter.
Ik kan foto's sturen, maar niet via bokt. bientje_eichhorn@hotmail.com

Groetjes,
Sabine

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-07 18:56 



 
Profiel   

Goh wat ontzettend leuk om al die paardjes te zien!
Ik zal vanavond proberen mijn profiel wat op te leuken en de foto's van mijn merrie te plaatsen. Helaas waren de papieren kwijtgeraakt en aangezien ik toen nog niet echt geintresseerd was in afstammingen ook nooit opnieuw aangevraagd. Het is al weer heel wat jaartjes geleden ondertussen, ( hoe bedoel je ik wordt oud) Slapen

Bedankt voor de reacties, ik ga vanavond even een scan avond houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 15:27 



 
Profiel   

paintedblack schreef
Wish is een merrie Elegant x Goudsmid en was een supermooi veulen met 4 witte benen en een bles haar heb ik samen met de moeder verkocht aan Jan Boeren uit Baarle nassau.


Dit is ze, ondertussen vier jaar oud. Máchtig braaf paard, maar geen dooie Knipoog
Voor de wagen:
[ img ]
[ img ]

En één van de eerste keren onder het zadel, daar zijn we nog niet zo ver ingevorderd.
[ img ]

Ze staat inderdaad op Ameland, we hebben haar als veulen gekocht.
Wat ontzettend grappig om te lezen dat jij haar moeder hebt gehad Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-07 19:05 



 
Profiel   

WHHHAW wat een plaatje !!! ik ben heel trots dat ik zo'n mooie merrie heb gefokt !als je wil zal ik je een paar foto's mailen toen ze net geboren was en als veulentje ze was toen al zoo mooi ,ik heb zelfs haar geboorte op film
Zeker geen dooie, nee dat dacht ik al Ietje was dat ook niet en voor mij veel te sterk ze lijkt trouwens veel op haar moeder. Ik had Wish al gevonden via google en zag wel dat ze mooi was geworden. Ik ben nieuwd hoe groot ze is geworden en hoe ze het doet en dat ze net zo lekker loopt als haar moeder. wil je via PB wat info sturen ?

http://www.everyoneweb.com/carantona/ kijk maar eens naar de paarden die ik nu heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-07 09:59 



 
Profiel   

wij hebben nog een twintigjarige keur/prestatiemerrie van Goudsmid. Zelf een enorme draak, maar haar kinderen zijn superfijne paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-07 17:18 



 
Profiel   

hoezo een draak ? is ze zuur soms ?kun je wat foto's plaatsen
ben benieuwd .....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-07 20:44 



 
Profiel   

ze is altijd erg eenkennig geweest en lastig in het werk, maar gelukkig heeft ze dat karakter niet doorgegeven. Ook nu nog een mooi paard om te zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-07 17:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen