Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van de hengst Goudsmid

 
Profiel   

Hier mijn Zep V: Goudsmid.

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-07 13:36 



 
Profiel   

hoi hoi

aan de foto's te zien hebben toch de voskleurige paarden een een lichtere staart dan de gewone vossen zeg maar
die van mij was zn staart bijna wit

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-07 14:37 



 
Profiel   

wij hebben een topas x goudsmid x rigoletto en een hollywood x topas x goudsmid x rigoletto. grote paarden net als zep die ENORM kunnen springen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-07 09:02 



 
Profiel   

Goh zeg wat een prachtige paardjes allemaal! Ik heb helaas geen geluk gehad met het scannen van mijn foto's, ik ga het van het weekend weer proberen. Pling

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-07 09:07 



 
Profiel   

avonturein schreef
wij hebben een topas x goudsmid x rigoletto en een hollywood x topas x goudsmid x rigoletto. grote paarden net als zep die ENORM kunnen springen


Grappig, ik heb een Topas x Bredero x Zeno x Goudsmid. Een eigenzinnige tante die leuk kan sjouwen en goed kan springen. Niet idioot groot, 1,66m, wel een flink, fors paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-07 10:12 



 
Profiel   

hej
ik heb een merrie met de afstammeling Michelangelo x Goudsmid. Ik ben erg benieuwd hoe haar moeder eruit ziet(veronica) mijn paard is gefokt in Egmond. heeft iemand info over de moeder van mijn paard?
groetjes laura

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-07 22:21 



 
Profiel   

Ik ken wel een Michelangelo x Goudsmid merrie genaamd Melissa die staat in de buurt van Egmond? Hebben we het over hetzelfde paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-07 00:21 



 
Profiel   

hej
mijn merrie heet Larissa en is nu 14 jaar. ze is donkerbruin en heeft een kolltje op haar hoofd, ook heeft ze 2 witte voorvoetjes.
ken jij ook de merrie veronica??? als je me mailt dan kan k wel foto's van larissa doorsturen om te zien of t t zelfde paard is

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-07 09:45 



 
Profiel   

Dan zal Larissa vast een volle zus zijn van Melissa. Ik pb je wel even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-07 11:41 



 
Profiel   

[ img ]

Eindelijk gelukt met een foto plaatsen, dit was mijn merrie van Goudsmid, foto is al van 1993 en merrie was toen al een jaar of 12.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-07 22:44 



 
Profiel   

Twee a drie jaar geleden kwam ik op het meiconcours in Westervoort nog iemand tegen die een zwarte Goudsmid hengst uitbracht. Ik dacht in de Z2 dressuur. Was hengst gelaten vanwege karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-07 12:24 



 
Profiel   

Leuk om nog wat over nakomelingen van Goudsmid te lezen. Ik heb sinds 2 maanden een kleinzoon van Goudsmid, Cilord. Ik kan nog niet zo heel veel zeggen over zijn karakter, die moet zich nog vormen.

[ img ]
meer foto's staan in het fotoboek van zijn moeder.
http://www.romviel.uwnet.nl/html/photobooks/JiladyII.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-07 10:08 



 
Profiel   

Zie dit topic nu pas, heb een hoop leuke paarden voorbij zien komen! Heb zelf 2 Koss-nakomelingen en Koss zelf is een El Corona x Goudsmid. Dus toch (verre) familie. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-07 11:13 



 
Profiel   

Heb zelf een Zep-merrie (Zep is een Goudsmid-zoon). Een werkwillige en SUPEReerlijke merrie. Wel dominant (zeker niet slaafs ofzo), met name in omgang op stal etc en met rijden ook gedreven, vol goede zin en leergierig. Ik had me 10 jaar geleden geen fijner paard kunnen wensen. Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-07 23:21 



 
Profiel   

Mijn Wilco (Parcival x Goudsmid) ben ik nu in de B dressuur gestart. Ik heb na 4 wedstrijdjes (dus 8 proefjes) al 8 winstpunten met hem! Hij heeft al 5x een 1e prijs gewonnen, 2x een 2e en 1x een 4e prijs. Hij is lekker nuchter. Hij kan zich soms wel sterk maken, hij is aardig groot. Hij is 4 jaar oud. Foto's kan ik alleen via mail.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-07 01:11 



 
Profiel   

wat een mooi beestje zeg Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-07 01:13 



 
Profiel   

Jammer dat niet meer Goudsmid-dochters door een zuiver Gelderse hengst worden gedekt, zoals Laurentz of Galant. Over een paar jaar kan het niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-07 07:46 



 
Profiel   

Heey,

Nee niet rechtstreeks maar wel de vader van de moeder.. concorde x goudsmid. Een zwaargebouwd paard met heel veel springvermogen, maar in het dressuur loopt ze ook toppie! Een flink heet paard is het, maar het heeft wel een super karakter. Altijd werkwillig en in de omgang ook helemaal braaf.

Groetjes..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-07 07:51 



 
Profiel   

EdskoTakens schreef
Jammer dat niet meer Goudsmid-dochters door een zuiver Gelderse hengst worden gedekt, zoals Laurentz of Galant. Over een paar jaar kan het niet meer.


Heb twee jaar geprobeerd een veulen te fokken bij mijn Zep-merrie, maar tevergeefs. Voor mezelf had ik een combi met een rijpaardhengst gemaakt. Ik had wel in gedachten om vaker een veulen te fokken als ze leuk zou door fokken, maar zover is het niet gekomen na twee keer gust Bloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-07 08:40 



 
Profiel   

Ik heb een Orbaldo II x Loek x Goudsmid, hij is nu 2,5
Er staan wel wat foto's in mijn profiel

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-07 08:52 



 
Profiel   

grappig, mijn vader heeft vroeger de hengst Goudsmid nog gereden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-07 12:39 



 
Profiel   

Ik heb de hengst Zep van dichtbij gekent en zelfs 1 x mogen rijden. Mijn toenmalige stalhouder Dhr. Bosschee liet zijn Engelse Volbloed merries altijd veulenen op de stal waar Zep toen stond. Wij sliepen daar dan en hielden alles met de camera in de gaten. Ik was helemaal weg van Zep. Wat een paard!!!!
Heb altijd graag een nakomeling van hem willen hebben maar geen geschikte merrie.
Heb nu een geschikte merrie maar weet niet of hij nog dekt?! Huilen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-07 18:56 



 
Profiel   

Hoi Finding Jack,
Zep is al jaren dood. Ik betwijfel of er nog diepvries zaad is, maar daar zou ik achter kunnen komen door simpelweg een telefoontje te plegen naar de toenmalige eigenaar.
Ik ben ook helemaal weg van Zep. Ga eens op de gelderlanderhorse site, daar staan leuke anekdotes in over hem. Ik dacht wel dat er nog een (levende) zoon van hem is Ulex of Ilex, van dezelfde eigenaar. Misschien dat dat een optie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-07 23:09 



 
Profiel   

Nee, ik heb het mis. Ilex is geen goedgekeurde hengst. Vitens is wel een goedgekeurde kleinzoon van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-07 23:14 



 
Profiel   

Thanks. Ga zeker eens op die site kijken. Zat er in dat hij al dood was. Ik zal eens kijken of die kleinzoon een optie is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-07 12:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen