Nakomelingen van Sam R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 11:45

Wie kan mij meer vertellen over de nakomelingen van Sam R?
(stokmaat, karakter, bouw enz)

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 23:09

Ik heb van het voorjaar een Sam R x Nimmerdor aangereden. Helaas wat klein1,55. Maar wel een superkarakter.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 00:56

-> FB

marcs
Berichten: 254
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: rossum (ov)

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:45

wij hebben nu twee nakomelingen van Sam uit een Boreas x Octrooi merrie

mooi exterieur, verbetering t.o.v. de moeder
krijgen maat genoeg
best wel hoog op de benen, maar toch al een mooi gesloten galop
in draf loopt de jaarling nog wel een beetje met de achterbenen naar achter (kormme omschrijving, maar doe 't maar beter Haha! )
hebben wel ontzettend spille pootjes vlak na de geboorte, worden langzaam wel dikker (gelukkig)

lief karakter (had de moeder ook), ik hoop dat ze brutaal genoeg worden op de sprong, twijfel hier nog een beetje aan
heb alleen de jaarling een keer laten springen over een balkje van ong. 40 / 45 cm hoog, was niet echt spectaculair, maar ja, kan bij een jaarling nog alle kanten op. (hopelijk de goede Tong uitsteken )
(moeder wou wel altijd goed naar de sprong toe)

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:20

Ik heb een 2 jarige merrie van Sam R.
Super lief en braaf paard. Groeit goed en wordt zeker 1.68 m.
Mooi hoog op de benen en kan super bewegen.

Kan iemand mij vertellen hoe ze onder het zadel zijn?
Ken zelf alleen maar jong sam r's

Afbeelding

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:37

Is er nu niemand verder met een sam r of heeft er ervaring mee?

marcs
Berichten: 254
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: rossum (ov)

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:01

Zijn er nou zo weinig nakomelingen van Sam, of is iedereen zo druk met het zadelmak maken en klaarstomen voor de sport van deze potentieele crack's? Haha! Haha!

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:10

Wel erg jammer dat er zo weinig mensen zijn met een sam r.
Stond vandaag een jonge sam r hengst op de hengstenhouderij. Ze weten nog niet of hij naar de hengstenkeuring gaat, maar zou wel een super fijn sportpaard worden. Kon erg goed springen zeiden ze (goed nieuws!!!)

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:58

Ik heb een 2jarige hengst van SamR x Houston. Hij is lang achtergebleven met zijn groei, maar heeft nu gelukkig een groeispurt, is nu rond de 1.57m en is flink overbouwd, dus gaat gelukkig de 1.60 redden, ben zelf ook niet zo heel groot dus ben daar al tevreden over. Heb zelf SamR in levende lijve gezien, springen onder het zadel, aan de hand getoond en kunnen aaien in zijn box, vind SamR ech een superpaard. Om deze reden ook naar een nakomeling gezocht en zo mijn hengstje een half jaar geleden gekocht. Helaas is Alano een klophengst, maar superbraaf en heel leergierig.

SamR is zelf nog jong, 8 jaar, dus ergens wel logisch dat er nog niet heel veel nakomelingen zijn die echt al in de sport zitten.
Maar denk dat dat binnenkort zeker wel zal komen.

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:15

Leuk weer wat van een afstammeling van Sam r te horen. Met Amber (mijn Sam R) gaat het nog steeds super goed. Groeit goed en is overal altijd als eerste van de groep, erg nieuwsgierig. Denk dat ze in novermber weer op stal komt. Ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:51

Dat hoor ik wel vaak nakomelingen van SamR heel nieuwsgierig, leergierig en heel sociaal naar paard en mens. Gelukkig heeft die van mij dat allemaal geerfd. moeders vader is Houston, heb ik me nog niet echt in verdiept eigenlijk.

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:16

Die van mij heeft dat ook allemaal, wat grappig dat die dat zo duidelijk vererft. Ook zijn vaak de aftekeningen vrij gelijk.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:26

Haha, die van mij heeft enkele witte haartjes op het voorhoofd en hetzelfde op zijn linkerbil, verder geen aftekening te vinden.

previr

Berichten: 1245
Geregistreerd: 06-09-06

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:53

nu 4 jarige sam R . braaf en rustig karakter, met zadelmak maken kon ik er zo op gaan zitten en deed absoluut niks verkeerd. reageerde fijn op me stem dus heb al gelijk een stukje galop gehad de 2e dag. voelde zo vertrouwd.
alleen helaas het verder inrijden werd zeer lastig. paard had 2 grote wolfstanden en flinke haken. eigenaar verrekte het om tandarts erbij te laten!!

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:33

Hey, wat leuk weer eens een berichtje hier.
Gaat met mijn sam R nog steeds super goed. Ze is nog steeds heel hard aan het groeien, blijft nog steeds erg jeugdig, maar ja mag ook wel ze is nog maar 2,5 op papier.

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:58

misschien offtopic:
heb met sam r gewerkt is een super dier (erg groot als je maar 1,65m bent).
erg vriendelijk en mooi paard (in 1 woord was bijna elke hengst maar zo lief)
maar Ukato was liever

Turbokip
Berichten: 69
Geregistreerd: 14-04-05
Woonplaats: Omgeving Hilversum

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:18

Hoi,

Ik heb een SamR merrie te koop staan!!! Ze is 3 jaar oud en springt fanatastisch los. Het is een schat van een dier, echt heel leergierig en speels. Als ze in de bak loopt en je zet een hindernis op springt ze er met plezier uit zichzelf overheen. Ze is momenteel ongeveer 1.58 - 1.60, mooi fijn paardje met prachtige chique gangen.

Ze staat te koop dus mocht iemand interesse hebben....

Voor meer info PM

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:45

Waarom ga je haar verkopen?
Heb je ook een foto van haar?

Met amber gaat het heel erg goed. Ze had de laatste weken een dip, at niet al te goed en zag er erg dof uit.
Maar nu eet ze weer heel goed en groeit enorm, gaat zo de 1.70 wel halen (hoop dat het niet meer wordt).

Turbokip
Berichten: 69
Geregistreerd: 14-04-05
Woonplaats: Omgeving Hilversum

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:48

Afbeelding
Afbeelding

GELUKT!! Dit is onze Sam R merrie.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:26

met mijn Sam R nakomeling gaat het ook goed. Volgende week wordt hij geruind, ben behoorlijk zenuwachtig aangezien hij een klophengst is. Over ongeveer 3 maanden ga ik verhuizen naar Drenthe, vrijstaande woning met land en 2 stallen, komt hij lekker bij huis te staan. Was het maar alvast zover Lachen.. hij mag nog wel wat gaan groeien.. is vrij klein..

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:33

juudje84 schreef:
nu 4 jarige sam R . braaf en rustig karakter, met zadelmak maken kon ik er zo op gaan zitten en deed absoluut niks verkeerd. reageerde fijn op me stem dus heb al gelijk een stukje galop gehad de 2e dag. voelde zo vertrouwd.
alleen helaas het verder inrijden werd zeer lastig. paard had 2 grote wolfstanden en flinke haken. eigenaar verrekte het om tandarts erbij te laten!!


is nog niet veel beter geworden. Wel een dop in de voerbak gevonden.
gr. Syl

previr

Berichten: 1245
Geregistreerd: 06-09-06

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:01

lucas03 schreef:
juudje84 schreef:
nu 4 jarige sam R . braaf en rustig karakter, met zadelmak maken kon ik er zo op gaan zitten en deed absoluut niks verkeerd. reageerde fijn op me stem dus heb al gelijk een stukje galop gehad de 2e dag. voelde zo vertrouwd.
alleen helaas het verder inrijden werd zeer lastig. paard had 2 grote wolfstanden en flinke haken. eigenaar verrekte het om tandarts erbij te laten!!


is nog niet veel beter geworden. Wel een dop in de voerbak gevonden.
gr. Syl


pff echt zonde. hey syl ik ben naar een mermus R geweest kijken vandaag. dus soort van familie van ziona. leuk paardje. gaan donderdag nog eens terug.

dajami

Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:50

ik heb sinds 2 weken ook een bijna 4-jarige sam r! hij is ong 2 maanden onder het zadel, maar nog erg groen en daarom laat ik hem nog 1 maand doorrijden door een professioneel iemand...

het is een superlief paard, leert snel, lief op stal en aan de hand ook rustig. hij is niet schrikkerig. hij is ook erg nieuwschierig en vind het werken erg leuk!

hij is nu ong 1.68, maar ik denk dat hij wel de 170 gaat halen!

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:47

He, wat leuk weer een met een sam r.
Dajami heb je al een foto van hem ben erg benieuwd.

dajami

Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 06:27

heb geprobeerd een foto te plaatsen, maar weet niet hoe het moet, kopieren,knippen en plakken werkt niet!