Nakomelingen van Sam R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:57

hey hallo!

heb met amoz nu 7 winstpunten in de L1... heb nu even een wedstrijdpauze ingelast. Even een pas op de plaats maken. Heb een springlesje met hem gedaan, dressuurmatig. Maar hij deed het heel netjes, tilt alleen zijn benen niet op voor de kleine huppeltjes :P moet iets meer gebouwd worden :D

hier even een spam met twee fotos van afgelopen wedstrijd. Binnenkort krijg ik dr nog meer...

Afbeelding

Afbeelding

geen commentaar over mijn droopey-gezicht :P haha, ik ben nou eenmaal in volle concentratie met volle bak zon in me gezicht :D

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:19

Wauw ik vind hem wel mooier geworden!!! Haha dat benen niet opbeuren op lage sprongetjes ken ik!

Annemoon en ik hebben nu 7 winstpunten. Begint nu echt goed te springen! Ze had echt tijd nodig om op gang te komen en het duurde even voordat ze fijn aan elkaar te rijden was. We staan nu 2e voor de selectie! :D Volgend weekeind hebben we de 2e selectie wedstrijd ben benieuwd..

Hier ook wat foto's van Annemoon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:16

Dit is Zammetje: Sam R x Karandasj Hij is nu 6 jaar en loopt Z springen.
Ik denk dat het een hele goeie voor de toekomst gaat zijn. Het is af en toe wel een boef met een eigen wil.
Als je als ruiter niet consequent genoeg bent, dan neemt ie een loopje met je.

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:53

wauw, mooie sprongen! van beide... kunt zien dat annemoon nog veel moet leren maar ze doet het netjes! zammetje, die wil de lucht wel in zeg! leuk om eens wat fotos te zien! ziet er goed uit...

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:02

Klopt helemaal Esther. En ik moet zelf ook nog heel veel leren!!! Ook een mede oorzaak. En dat een loopje met je nemen van Zammetje herken ik heel goed alleen kan jij er waarschijnlijk beter wat aan doen dan ik haha. Dat deed annemoon dus gister en echt vreemd want vandaag ging het juist weer heel lekker..

nickyvanee1
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-09
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:40

hoi,
ik heb een 6-jarige Sam R.
Ze loopt dressuur L1, en springen L. Heeft hiervoor ook al M gelopen.
Een heel betrouwbaar paard, super lief, en super springcapaciteiten.
Afbeelding
gr nicky

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:28

nickyvanee1 schreef:
hoi,
ik heb een 6-jarige Sam R.
Ze loopt dressuur L1, en springen L. Heeft hiervoor ook al M gelopen.
Een heel betrouwbaar paard, super lief, en super springcapaciteiten.
Afbeelding
gr nicky



Ik wist niet dat jij ook op bokt zat! jou heb ik op hyves of niet?
Hoe gaat het btw met de andere Sams?

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:47

Echt te lang geleden dat iemand gereageert heeft. Ben wel nieuwschierig hoe het met alle Sam's gaat!!

Hier die van mij :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:30

Mijn Zammetje is ondertussen verkocht naar Amerika.
Hij heeft daar al proeven voor 7-jarige springpaarden gewonnen. De mensen zijn er blij mee en hebben hoge verwachtingen!

gr_roos
Berichten: 7571
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:44

Ik denk erover om mijn merrie met Sam te insemineren, nu hoorde ik dat hij ongelijke voeten vererft. Hoe is jullie ervaring daar mee?

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:27

Ik ken verschillende Sams, maar kan er zo geen een opnoemen met ongelijke voeten.

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:27

Bij mijn sammetje is daar niks van te merken...

Amoz gaat goed, ik heb hem nu ondertussen uitgebracht in de L2 en we hebben nu 5 winstpunten. Tevens ben ik nu met hem aan het springen geslagen. We hebben nu 6 springlessen gehad. Enige tijd geleden wist ik nog te melden dat hij niet wist wat ie met zn benen aan moest op de sprong en dat hij de lage hindernissen omver gooide maar daar is nu al geen sprake meer van. Hij is goed oplettend, vindt het springen nu ook erg leuk maar desondanks blijft ie mooi wachten. We zouden nu ondertussen al een BB a B parcours kunnen starten maar ik wil eerst heel fijn en elke sprong precies kunnen rijden dus wellicht aankomend winter ga ik hem ook in het springen starten. Hij blijkt er toch wel aanleg voor te hebben. Ik zal binnenkort even een filmpje of foto spammen...

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:01

Haha geen last van rare voeten. Volgens mij is dat een beetje een fabeltje..

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:45

Zoals beloofd hier een filmpje van ons springen. Geen geweldige kwaliteit maar ik ben toch trots op onze eerste sprongetjes :D


Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:49

Haha kijk eens aan :D

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:06

Topic staat al een tijdje stil: Wil hem toch even weer omhoog schoppen!

Ik heb een 3-jarige appalooosa drachtig van Sam R. <3 Ben onwijs benieuwd wat hier uit gaat komen!

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:39

Ja jammer dat het zo rustig is. Mijn Sammie is weer op de rit! Heeft 2x M gelopen nu!!

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:14

Jouwe is gaaf Wuppie-power! Hoe heeft ie zijn M parcoursen gedaan?

Ik hoop toch zo op een gestipte Sam :o Dit jaar een zwart merrie veulen van Faldo bij de merrie gehad, ook heel erg leuk, maar wil nu graag stippen... :+

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:36

Ja goed. Ik vind het echt knap hoe de knop ineens om is. Ze wil zo graag voor je werken. Ben erachter dat ie in de jacht onwijs snel kan draaien _/-\o_

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:50


Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:29

Mega lang geleden dat ik er wat op heb gezet. Maar met mijn Sam gaat het ook goed. Heeft een veulen van Cliff Z erbij lopen. Veulen is verkocht, zou ongeveer volgende week weg gaan.
Iorrr: het is een echte Sam die van jou. Ze lijken allemaal op elkaar.

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:14

Die van mij is onderhand verkocht.. Is terug naar de fokker. Hoe gaat het met de andere?

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:42

@wuppie-power: verkocht? Waarom?

Mijn Sam-R heb ik te koop hebben staan maar het is er één met karakter waar helaas niet iedereen mee kan wegrijden. Ik heb hem dus maar weer terug getrokken uit de verkoop en ga weer een poging wagen om hem verder in de sport uit te brengen.

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:12

Ik zat na 2,5 jaar nog steeds in t' L.... Paard had geen fijne instelling en was mij niet heet en aanvallend genoeg. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als bij jou. Te weinig instelling je moest haar teveel zetten tot iets om echt voor je door het vuur te gaan vooral naar mate het hoger werd. Heel jammer. Het was echt een heel lief en eerlijk paard. Rijdt nu een meisje van 14 mee was afgelopen weekeind 2e in de B! Het is mooi zo..

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:03

Mmm, komt bekend voor... Ik probeer het alleen nog een keer omdat ik geloof dat ik er een heel fijn paard aan kan hebben. Ik heb toevallig gisteren op een ander paardje gezeten en dan kun je goed vergelijken en is die van mij nog niet zo verkeerd. Afgelopen weekend ook voor het eerst een buitenrit gemaakt wat hij helemaal fantastisch vond.

Ik vraag me af hoe de andere sammetjes zijn. Ik heb uit dezelfde merrie namelijk nu ook een 1-jarig uphill en al deze nakomelingen hebben dezelfde goede karaktertrekjes. Dus benieuwd of Sammetje-eigenaren dit ook herkennen? Zijn het volgens jouw ook laatbloeiers, hebben ze de tijd nodig om lichamelijk en geestelijk volwassen te worden?