Nakomelingen van Sam R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dajami

Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:00


dajami

Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:55

ben wel erg benieuwd naar jullie aankomende filmpjes!!

dajami

Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:44

heb gister nog wat fotos gemaakt toen hij lekker in de buitenbak stond.

http://www.mijnalbum.nl/Album=EBTA8AVB

en amber, al begonnen met inrijden, leuk als je foto's maakt.
kunnen we ff met je meekijken Haha!

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:56

Heb haar van de week voor het eerst gelongeerd, ze dacht dat we gingen spellen, was een erg leuk gezicht elke keer de bokke sprongen tussen door. Maar ze deed het voor de eerste keer super goed.
Ga nog niet te snel echt aan de gang, ben nog een paard aan het klaar maken voor andere mensen. En drie paarden rijden naast en full time baan lukt me niet (ze staan niet aan huis).
Maar zo snel als ik er op zit komen er zeker foto's en wie weet wel eerder.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:14

Hoi,

NOu met alano gaat het ook prima, besloten nog een jaartje te wachten met inrijden.. het is nog zo'n puppy, dan wacht ik liever. Hij doet het verder prima, longeren gaat goed, zadel op gaat goed, kan al met deken opstaan.. dus ja, alleen wat betreft rijden nog een jaartje geduld Lachen

dajami

Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:47

verstandig! zesam was ook pas 3,5 toen hij werd ingereden.

deze maand wordt hij 4!

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:41

Het is er rustig hier bij de sams.
Ben vorige week wij de hngstenshow van Roelofs geweest, was weer leuk sam te zien.
Ook de jonge sams zijn leuke paarden.
Ik heb nog geen foto van amber kunnen maken, de bak is steeds zo nat.
Het longeren is dus nu ook ff geen succes.
Zosnel als het beter weer is komen er zeker foto's.
Hoe gaat het met jullie sams?

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:46

ik heb ook een sam, hij is ondertussen een ruin en word in juni 3.

had er grootste plannen mee en wilde hem rond mei/juni in gaan rijden maar er is roet in het eten gegooid door de opfok...

hij stond bij de opfok en heb hem voor een week geleden noodzakelijk op moeten halen omdat hij in 3 weken tijd zo'n 100 kilo heeft verspeeld. Dit is de oorzaak van bloedwormen en wisselen/kleine haakjes op de tanden. Het heeft me heel veel pijn gedaan zoals jullie waarschijnlijk kunnen begrijpen aangezien ik dit beestje geboren heb ik zien worden en de afgelopen jaren vrijwel elke week heb bezocht bij de opfok. De opfok kwam elke keer met het excuus dat het lag aan de hormoonhuishouding (wat, na navraag, onzin bleek te zijn) aan wisselen van de tanden en allerlei andere ***excuses... a fin, ik heb geen mijnalbum.nl maar zal wel even proberen de foto's hier op te zetten of links te geven...

dit zijn allemaal geen recente foto's want daar schrik je je een apelazerus van...

Afbeelding
merrie (wellington x voltaire) met het Sam R-veulen

Afbeelding
uiteraard leer ik hem vanaf het begin al heel veel aan, zoals jullie zien Haha!

Afbeelding
hier was ie (vorig jaar) net 2

Afbeelding
afgelopen winter. zoals jullie kunnen zien creeerd hij totaal geen wintervacht en heeft voor een 2 jarige wel een stoer halsje

Afbeelding
dit is net voordat ie gecastreerd werd; zoals jullie zien staat ie nog zo'n 10 a 15 cm in de modder. Deze moeten dus nog bij zn hoogte opgeteld worden. Hij is nu gemeten op 1.67 en nou ja net gecastreerd dus komen nog wat centimeter bij op.

http://nl.youtube.com/watch?v=1Ps6wJjGXTc dit is een filmpje, ook van vorig jaar zomer... hier was ie dus nog maar net 2. Hij is hier nog wat gedrongen maar zoals jullie bij de fotos hebben gezien is ie nog anders uitgegroeid.

Zoals ook is te zien is hij langgelijnd. Heeft veel onderdelen van de merrie verbeterd. merrie is wat gedrongen, meer vierkantsmodel. Merrie heeft vrij zware hals, naar mijn mening heeft deze jonge dat minder.

klein detail; waar ik ook wel benieuwd na ben en wat niet relevant is: heeft die van jullie ook zown onwijs gave dikke manenkam en staart? Ik heb stage gelopen bij stal Roelofs dus hij de staart van Sam vaak genoeg moet uitpluizen en kan vermelden die staart is nauwelijk met 1 hand vast te houden, haha...

nou ben benieuwd wat jullie er van vinden, valt me wel op dat de nakomelingen aardig wat overeenkomsten hebben.

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:00

Hey esssther wat een super leuk beesje.
Wel heftig hoor dat hij er nu zo slecht aan toe is, hoop dat ie snel weer opknapt.

Amber heeft ook een enorme dikke staart en manen zijn er ook genoeg. Alleen heeft ze bijna geen voorpluk.

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:44

oh haha, nou die van mij heeft een voorpluk daar zeg je U tegen... maaruh vraag me af of ik dat wel zo leuk vind met het invlechten AAAH Haha!:D

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:38

Alano heeft inderdaad ook hele dikke manen en een enorm dikke staart, maar helaas het voorplukkie blijft inieminie.

Wat rot zeg Esther dat het met die van jou momenteel zo slecht gaat. Het is wel een knapperd zeg, ook typisch weer een Sam R hoofd!!!

Nou sterkte met je paardje.

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:44

heb vandaag mijn jonge Sam bij de andere twee paardjes in de weide gedaan; hier het resultaat... Daarnaast kun je op het filmpje een beetje z'n bouw zien... en zien dat ie nog steeds wel mager is maar zich wel 'happy' voelt Haha!:D

veel plezier met kijken!

http://www.youtube.com/watch?v=jTwl6vGJkK4

ps: het andere bruintje, samen met de witte pony, is mijn merrie (wellington x voltaire) Moeder van de jonge Sam R, genaamd Amoz P

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:43

Hier weer eens iets van mij.
Amber is vandaag naar het oefen vrijspringen geweest.
Ze viel in positieve zin erg op, dat is altijd leuk om te horen.
Ben nog niet aan het rijden met haar, ga het nu na de keuring pas oppakken, wil haar op en top naar de keuring hebben.
We hebben nog 2 oefen avonden en dan 16 juni de keuring.
Heb er erg veel zin in. Zou van de week eens foto's maken.

Hoe gaat het met jullie sams?
Zijn er nog meer die naar de keuring gaan?

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:01

dat klinkt goed Haha! ben ook heel benieuwd hoe die van mij bij het vrijspringen het er vanaf brengt. Helaas heb ik er niks aan om met mijn paard naar een keuring te gaan ben namelijk stiekum wel benieuwd wat men er van vind.

Ben benieuwd na de fotos, let us know!

nodi
Berichten: 943
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:23

Hey wij hebben ook twee Sammetjes op stal staan en ook die hebben zo'n enorm volle staart en dikke manen!

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:57

oh super tof zeg... mijn paardje gaat ondertussen met sprongen vooruit en wil binnenkort eens kijken wat hij doet met het vrijspringen. Vorige week zondag voor het eerst gelongeerd, moet zeggen dat het wel redelijk ging... op enkele kleine sprongetjes na Haha!

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:23

Hier eindelijk mijn foto's. Ze zijn niet op en top maar dan hebben jullie een beetje idee hoe ze er nu uit ziet.
Morgen hebben we de 2e oefenavond voor het vrijspringen ben weer benieuwd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die ben de vier witte benen is een jonge timeless van nu al 1.73.

sportfokker
Berichten: 605
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:49

Wij hebben een 3-jarige Sam merrie. Ze is net zadelmak en dat ging vlekkeloos. Onze Sam is wel echt groot; ong. 1.72 en super langgelijnd.Qua type lijkt ze veel op Sam. Ze kan ook goed springen. Ze gaat naar de keuring en dan .. misschien verkoop?

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:03

heb je ook fotos? ik ben benieuwd!

die van mij heeft nu z'n 6e wormkuur in 6 weken gehad. De dierenarts geeft aan dat de wand van de dikke darm aangetast is en dat daarom het nog wel even kan duren voordat hij weer in volle conditie is. Ga hem waarschijnlijk wel in juli inrijden, heb er heel veel zin in!

Trouwens de opfok heeft ons echt nog een dikke rekening gestuurd van de afgelopen 3 maanden terwijl we een meer dood dan levend paard hebben teruggekregen. Echt heeel asociaal! Nader 'onderzoek' gedaan tussen onze rekeningen; blijkt dat ze in oktober voor het laatst ontwormt hadden... met een koppel van zo'n 60 paarden! absurd, niet dan?

Amber2005

Berichten: 120
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:08

Jeh, esther ze hebben daar in de opfok niet echt goed ontwormt, dat ze jullie dan nog zo'n rekening durfen te sturen.
Hoop dat je paardje snel weer opknapt en ben erg benieuwd hoe het inrijden gaat.

Sportfokker: Ben ook erg benieuwd naar een foto van jullie Sam.

Amber gaat nog steeds goed, afgelopen keer met vrijspringen was ze erg druk. Maar we hebben nog een keer oefen.
Ze is vandaag gedekt door Ukato, dinsdag kijken of het eitje weg is.

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:12

Hey hey,

weer even een berichtje van amoz... ik heb hem vandaag voor het eerst in zn leven laten springen (oops eigenlijk wel erg laat mee... maar beter te laat dan nooit)
Hij snapte er eerst geen hout van maar na een aantal lijntjes kreeg ie de smaak te pakken en sprong ie eigenlijk vanzelf. Heb hem nog niet zo hoog laten springen omdat ie nog niets gewend is maar had toch wel het idee dat ie het zat aan kan, vet stoer... me paard kan springen Tong uitsteken zie hier het resultaat!

http://nl.youtube.com/watch?v=3JkTX8vbw-U

volgende week wordt ie weg gebracht naar africhtingsstal en dan wordt ie zadelmak gemaakt, ben benieuwd hoe dat gaat...

Leslie_

Berichten: 448
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:40

heej

Wij hebben thuis ook een 3 jarige Sam R. Hij is vrijdag net gecastreerd en gaat binnenkort lekker op het land om wat volwassener te worden en te groeien. Hij is nu 1.63, maar aangezien hij nog wat overbouwd is en er erg jeugdig uitziet verwachten wij dat hij wel 1.68 wordt. Hij heeft ook volle manen en een vol voorplukje en staart is ook erg mooi. Hij laat bij het vrijspringen een leuke sprong zien en hij kan erg goed bewegen, vooral zijn draf is erg goed! Maar zijn galop mag er ook wel wezen.
Hij is erg menselijk, nieuwsgierig en energiek. foto's van hem:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDN77CGS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8SM6YUZO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4AUOP3ZJ.jpg

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:20

wow leuk beestje hoor, zo te zien... wat ben je met hem van plan? inrijden enzo? apart kleurtje heeft ie ook Tong uitsteken

Leslie_

Berichten: 448
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:16

Hij gaat eerst op het land en in de herfst gaan we hem zadelmak maken en beleren, daarna a ik er wedstrijden mee starten (aangenomen dat alles goed gaat Tong uitsteken ) leuk paard is die van jou trouwens ook, ziet er al wat volwassener uit als die van mij

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Nakomelingen van Sam R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:06

nou hier even een berichtje omtrent amoz...

hij staat op moment bij een africhtingsstal waar hij zadelmak gemaakt word, hij staat er nu een weekje en ze hebben er gisteren voor de derde keer opgezeten. Hij is heel makkelijk en niet bang (wat mijn instructrice wel een pluspunt vindt, aangezien me merrie nogal paniekerig kán zijn)
De eerste keer was hij echt dom bezig geweest, of heel snel wegsprinten of gewoon niet van zn plaatskomen *sukkel* en toen was ie uit lompigheid op zn knieen gevallen waarna de berijdster er zo kon afstappen *haha* Hij heeft er echter wel van geleerd want hij let nu in ieder geval beter op waar ie zn voeten neerzet *whoehoe*...

morgen ga ik weer even kijken en wellicht komt er deze week of volgende week wel een filmpje.

Mijn instructrice raadt me aan straks als ik hem zelf ga doorrijden hem slechts 15 minuten per keer te rijden en dat dan zo'n 5 a 6 keer per week aangezien hij nog lang niet is uitgegroeid. Hij is vrij lang en moet nog in hoogte groeien dus wil hem niet belemmeren in zijn groei.

nou dat was dat voor nou... ciao!