Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

holsteiner Dayano

 
Profiel   

Wij willen inderdaad wel naar de hengstenkeuring toe maar dan moet het wel wat lijken.
Hij is nog wat overbouwd ik hoop dat dat snel bijtrekt maar volgens mij is het een wat laat paard.
1 september komt hij in ieder geval wel naar huis toe.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-09 14:08 



 
Profiel   

dit is een dayano X flemmingh X nimmerdor (de moeder is elite en was als 3-jarige overijssels kampioen.

de andere 3-jarige is dan een flemmingh X nimmerdor (volle zus van...) deze verloopt het 'standaard' ritje, dus prokken, stamboekopname, CK, IBOP en dan hopelijk alles met goed gevolgd....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-09 14:52 



 
Profiel   

Wij willen ook met onze Dayano merrie naar de stamboekkeuring.
Ze is ook een forse merrie die wel richting de 1.70 meter zal gaan. We zijn ook erg benieuwd hoe ze gaan reageren op deze Duits/Belgisch gekeurde hengt! We zijn zelf zeer tevreden over deze merrie maar je weet maar nooit hoe het KWPN daarover denkt. Anders gaan we met haar naar Oldenburg!
Beetje je kansen spreiden denk ik dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-09 13:10 



 
Profiel   

Hoi Love_Khyra,

Leuk dat je ook gaat. Heb je al enig idee waar ergens in de buurt? Als het nou niet Groningen is kunnen we je misschien wel komen aanmoedigen :D

En dat wordt inderdaad een grote zeg.
Surprise is ook flink aan de maat maar zo groot? Dat weet ik nog niet...

Daar heb ik ook aan zitten denken om evt als ze uitgroeit tot iets wat bij het KWPN echt niet aanslaat om naar Duitsland te gaan met haar.
Maar ik zal eerst maar even wachten totdat ze 3 is :D en dat ik weet wat voor vlees ik in de kuip heb.

Heb je geen foto toevallig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-09 16:53 



 
Profiel   

Hey SteffieA,

Op dit moment heb ik geen goede foto, maar zodra ik die heb zal ik deze wel plaatsen. Ze staat nu best ver weg in de opfok vandaar dat ik geen recente foto heb..
Ik ga in Brabant naar de keuring volgend jaar (als alles zo goed blijft gaan igg). Waar gaan jullie naar de keuring? Ik ben ook echt wel benieuwd hoe deze Dayanotjes het gaan doen!
Weg met dat blauw papier! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-09 17:26 



 
Profiel   

Hier is nog een foto van mijn dayano veulen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8RAWGTSW.jpg


Hij is nu 2 mnd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-09 12:55 



 
Profiel   

Lief hoofd verder kan ik er niet veel van zeggen Cruutje

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-09 17:57 



 
Profiel   

Kajanus schreef
Wij willen inderdaad wel naar de hengstenkeuring toe maar dan moet het wel wat lijken.
Hij is nog wat overbouwd ik hoop dat dat snel bijtrekt maar volgens mij is het een wat laat paard.
1 september komt hij in ieder geval wel naar huis toe.

Hmm dat overbouwde herken ik wel. Ik heb Surprise denk ik nog nooit "recht" gezien. Aangezien papa datzelfde kwaaltje heeft hoop ik dat dat gewoon goedkomt.
Zoals de hele tijd is dat ook gewoon weer afwachten, wat duurt wachten lang he :D

love_khyra schreef
Hey SteffieA,

Op dit moment heb ik geen goede foto, maar zodra ik die heb zal ik deze wel plaatsen. Ze staat nu best ver weg in de opfok vandaar dat ik geen recente foto heb..
Ik ga in Brabant naar de keuring volgend jaar (als alles zo goed blijft gaan igg). Waar gaan jullie naar de keuring? Ik ben ook echt wel benieuwd hoe deze Dayanotjes het gaan doen!
Weg met dat blauw papier! Haha!

Nou dan komen we zeker kijken want laat ik nou eens in Brabant wonen :D
Misschien schrijven we zelfs wel op dezelfde keuring in. Volgend jaar gaan we eerst met een Dreamcatcher x Flemmingh x Amor (als ze goed genoeg is dan natuurlijk :D )
Mijn Dayano is nu 1 dus daar moet ik nog even mee wachten. Ik weet ook nog niet hoe we het traject in zullen gaan. Eerst Prokken in ieder geval en dan kijken of ze volwassen genoeg is om eerst naar de IBOP te gaan en dan naar de keuring of andersom. We zullen zien.
Maar die foto zien we graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-09 22:58 



 
Profiel   

Kleine meisjes worden groot ... hier nog 'n foto uit 2008 van onze Chevy Lady (toen nog jaarling) met d'r moeder Rilady

[ img ]


en deze verschrikkelijk lieve dame groeit nog steeds ......

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-09 16:09 



 
Profiel   

Zij is idd n flink paard zeg. Heb je enig idee hoe groot ze is? En wil je met haar ook naar de keuring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-09 16:34 



 
Profiel   

opvallend, niet verwacht ooit nog wat te horen van de hengst zelf:

Cayenne schreef
Nieuwsredactie / http://www.eurodressage.com


De Belgische paardensportfederatie heeft de namen bekend gemaakt van de paarden en ruiters die Belgie zullen vertegenwoordigen tijdens de Wereldkampioenschappen voor jonge Dressuurpaarden voor jonge paarden in Verden.

Na vijf nationale selecties was het Vlaamse dressuurcomite in staat om twee vijfjarigen en twee zesjarigen te selecteren.

De sterkst presterende combinatie tijdens de kwalificatierondes was Philippe Jorissen op de merrie Agneta.
De combinatie won 3 kwalificatiewedstrijden en bereikte een overall score van 8.4 tijdens de laatste wedstrijd, met een 9.5 voor de draf.

De geselecteerde paarden voor Belgie zijn:

vijfjarigen:

* Andre de Vlieger - Zunora S
* Dominique Mohimont - Belafonte
* Reserve 1: Nick van Laer - Londen van de Roshoeve
* Reserve 2: Tom Heylen - Highlight
* Reserve 3: Dominique Mohimont - Zidane

zesjarigen:

* Philippe Jorissen - Agneta
* Nick van Laer - Dayano
* Reserve 1: Bjorn Vileyn - Delano H
* Reserve 2: Andre de Vlieger - Waldemar S
* Reserve 3: Philippe Jorissen - Der Konig DAH

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-09 10:21 



 
Profiel   

Zo, ik ben ook weer even bij onze Dayano geweest op de wei en enkele foto's gemaakt! Wat niet erg makkelijk was want er zaten een heleboel beestjes!!
Dit is Cienna May nu 2 jaar oud en ongeveer 1.67 groot.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Een echte lieverd is ze! Helaas geen bewegings foto's, daar was het echt te warm voor..
Volgend jaar (als het goed is) naar de merriekeuring in Asten (Noord Brabant).

En dat Dayano zelf zich nog maar héél goed laat zien in de dressuurring, dat is alleen maar goed voor onze nakomelingen!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-09 12:39 



 
Profiel   

Ja dat Dayano weer naar Verden mag is natuurlijk geweldig nieuws. Die ga ik echt wel in gedachte aanmoedigen *\o/*. Oke tuurlijk zijn we voor de Nederlanders maar Belgen zijn toch eigenlijk ook halve Nederlanders alleen verbasteren ze het Nederlands een beetje ;) :D.
Voor de Belgjes onder ons het is maar een geintje.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij ondertussen is gegroeid in het werk.
Wordt het nog ergens uitgezonden?

En Love_Khyra ze ziet er goed uit zeg. En groot, wow, en dan heeft ze nog een jaar om te groeien. Dat wordt echt een mega merrie :) Die gaat wel opvallen op de keuring. En in Asten komen we je aanmoedigen want we gaan daar zelf niet naar toe (met onze Dreamcatcher dan natuurlijk). We zitten te dubben over Oirschot, Boxtel of Nistelrode. Iemand enige ervaring? Het is voor ons de eerste keer.

We hebben vorige week "onze Dayano" weer eens gemeten en toen bleek dat onze meetstok kapot was. We vonden het al zo gek dat ze de vorige keer zo veel gegroeid was :)
Maar ze is nu met 16 maanden +/-1.560m op de schoft en 1.555m op het kruis. Dat betekend dat dit voor mij de eerste keer is dat ik haar niet overbouwd zie.
Laatst heb ik haar baard maar eens voorzichtig met de tondeuse afgeschoren want ze zag er echt uit als de vrouw met de baard. Ze stond los in de box en verzette geen pas. Keek alleen of dat gekke trillende ding te eten was. Ze is in de meeste dingen heerlijk relaxed maar als ze het in haar hoofd haalt en je bent er niet op bedacht hang je er meters achteraan.... tja, mijn vriend dan tot groot vermaak van mij }> want ik kamp momenteel met heupproblemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-09 18:14 



 
Profiel   

onze 2-jarige Cinola M (Dayano X winola M Elite v. Flemmingh)
meet ongeveer 1.68 nu.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=202732

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-09 15:09 



 
Profiel   

Hoi Weule,

Ziet er goed uit hoor. Leuk nog he dat babyvet maar dat gaat altijd zo weg vind ik.

Als ik het zo bekijk dan lijkt Dayano geen moeite te hebben met het doorfokken van maat.

Want zowel die van jou als die van love_khyra zijn met 2 echt groot. En op sporthorses staan er nu ook 2 die flink aan de maat zijn. een hengst en een merrie (de merrie is van Dayano x Jazz x Roemer uit dezelfde moeder van Rousseau).
Ik zal snel kijken of ik nog wat foto's kan maken en kan plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-09 09:31 



 
Profiel   

Hier in de kennissenkring ook een Dayano geboren, nu circa 2 maanden oud, een merrieveulen uit een springlijn.

Lijkt een best veulen, als ik in de mogenlijkheid ben om er foto`s van te plaatsen zal ik dat direct doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-09 02:18 



 
Profiel   

[ img ]
Onze Dayano net 1 1/2 week thuis uit de wei.
Krackertje het had wel leuk geweest een foto van het veulen te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-09 22:50 



 
Profiel   

leuk dier kajanus! alleen had bij de jouwe, uit een volbloedmoeder nog wel wat meer bloed verwacht!, zeker in vergelijking met de onze.
hij heeft wel mooi koppie, gesloten bovenlijn en functionele hals zo te zien! en volgens mij kan die ook wel lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-09 08:46 



 
Profiel   

Hij heeft ongeveer 72 % volbloed in zijn genen zitten maar inderdaad is hij niet superbloederig ik ben nu natuurlijk erg benieuwd naar foto's van die van jou.
Hij kan trouwens vind ik super lopen hij heeft een soort van veer in zijn lopen en die heeft hij zowel in het rustige draven als in het voorwaartse. Ook kan hij goed stappen en galoperen en hij is goed op de foto's dus dat is ook wel weer erg fijn.
We willen hem wel voorbrengen voor de HK.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-09 11:31 



 
Profiel   

voor standfoto van die van mij moet je even 3 berichten naar boven ;) hahaha

jah, veer/afdruk en souplesse heeft de onze ook enorm, die kan met z'n neus over de grond draven, terwijl achterhand er wel bij komt en ze ook echt van de grond gaat! onze gaat volgend jaar voor de merriekeuring. Foto's maken we in januari/februari.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-09 11:42 



 
Profiel   

Weer een lekkere blonde actie... ;) maar inderdaad is ze een stuk bloederiger als die van ons

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-09 12:39 



 
Profiel   

Kajanus,

Wat een beer is het geworden! Echt geweldig.
Idd had je meer misschien meer 'bloed' verwacht maar ik hou hier wel van.
Hij heeft echt een hele mooie ronde kont en geweldige hals en een super knap koppie en flinke kaak... ja zucht zwijmel :9 :~
Ik moet zeggen dat mijn Surprise wel op hem lijkt denk ik. Zal snel weer eens foto's maken.

Ja als je met hem naar de keuring gaat kom je ik aanmoedigen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-09 14:53 



 
Profiel   

Ik heb ook een 2 jarige Dayano merrie.

[ img ]

[ img ]

Ze heet C'est bon en het is een Dayano x Alasca. Ze zal nu rond de 1.65m zijn denk ik.
Ik zal binnenkort even nieuwe foto's maken. Deze zijn alweer van een tijdje geleden en niet zo heel fantastisch :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-09 22:18 



 
Profiel   

Nee de foto's zijn inderdaad niet fantastisch :D maar een mooie kleur heeft ze wel. Dus graag nieuwe foto's *-:)

Die van ons loopt sinds twee dagen met trainen aan de touwtjes en hij is toch wel heel braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-09 23:43 



 
Profiel   

ben ook benieuwd naar wat mooiere foto's!

Onze 2,5 jarige merrie blijftnog tot ongeveer eind november op het land lopen, daarna komt ze rustig op stal 's nachts en vanaf februari beginnen we rustig met trainen voor de merriekeuringen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-09 08:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen