holsteiner Dayano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:59

Leuk Marleen!!! Zo te zien pakt ze het fijn op!!!

Ik heb toevallig vandaag onze C'est bon voor het eerst met dekje en singel gelongeerd. Super braaf!!! :D In het begin een paar pasjes knijpen, maar daarna heerlijk ontspannen!
Zal kijken of ik binnenkort wat pics kan maken! :)

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:54

oooooohhhh als ik jullie foto's bekijken en zie de mooi nakomelingen dan weet ik zeker dat volgende jaar ik ook zo'n mooi paardje heb! :D
Deze maand laten wij de merries insemineren, waarvan eentje met Dayano! <3

estherk

Berichten: 25
Geregistreerd: 02-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:26

Hallo,

Hier twee foto's van het Dayano x Gribaldi merrieveulen van vorig jaar, Eranthe:
Ze is de volle zus van Diva (van eerdere foto's in dit topic).

Diva is nu al dik over de 1.65m en is nu nog geen 2. Eranthe wordt waarschijnlijk ook zo'n grote meid... Totaal andere types trouwens, Diva is meer type volbloed en iets ouderwetser gebouwd, Eranthe heeft volgens mij iets meer van Gribaldi meegekregen (opwaartser gebouwd). Beide zijn vrolijke paarden, Diva is wel vrij cool, terwijl Eranthe snel met haar staartje in de lucht rondloopt... en allebei zijn het wel echte meiden.

Moeders (Gribaldi x Roemer) is nu drachtig van Briljant (Uphill x Darlington) en is pas over 2,5 maand uitgerekend. Nog even geduld dus... Zal van beide dochters binnenkort foto's maken en hier plaatsen, want ze zijn flink veranderd sinds deze foto's (en degene van Diva).

Afbeelding
Afbeelding
(haar beentjes zijn nu recht)

SteffieA

Berichten: 492
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:51

Hoi Marleen,

leuk zeg dat filmpje. En zo te zien is ze heel braaf.
Vanwaar met halster als ik vragen mag?

Annutjuuh, we wachten met ongeduld op de pics hoor :D

Gracy, leuk volgend jaar weer een nieuwe telg erbij! Mag ik zo nieuwsgierig zijn wat voor merrie je gaat gebruiken?


Hoi Estherk,
Ik heb even de foto's van je twee prachtige meiden bij elkaar gezet.
Maar zoals je zegt zit er wel verschil tussen. Het lijkt wel of Eranthe iets chiqueur is gebouwd. Ben wel benieuwd naar de foto's van Diva nu (aangezien ze net zo oud is als de mijne)

Diva
Afbeelding
Samen met mams
Afbeelding
Afbeelding
Even scheuren..
Afbeelding[/quote]

Afbeelding
Afbeelding
(haar beentjes zijn nu recht)[/quote]

Heb Dayano bij de Roshoeve op de hengstenshow gezien maar dit was echt huilen. Zijn ruiter trok hem helemaal strak in de hals, hield hem zo ver terug dat hij niet meer kon lopen en zijn achterbenen bijna over de grond sleepten en de rug/achterhand verbinding was daardoor ook niet goed.
Maar ze lieten ook 2 2-jarige hengsten zien (die nu goedgekeurd zijn bij het BWP geloof ik. Een Dayano x Wendekreis en Dayano x Wolfgang) welke beide dezelfde souplesse hebben als papa. Dezelfde mooie hals en type. En die achter ook nog eens heel sterk waren. Dat was wel genieten.
Al ben ik bang dat we Dayano met deze ruiter nooit in de allerhoogste sport zullen zien lopen.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 01:43

@SteffieA : wat mooi veulens!!! <3 wel grappig dat er een verschil is te zien tussen beide ondanks dat ze volle zussen zijn.

De merrie is van een goede vriendin. Het is een Rubiquil x Jazz. Wij mogen een veulen fokken uit deze merrie :)
Deze merrie is een vos net zoals die merrie van jou. Dankzij jou veulens, heb ik al een idee over de kleur van onze veulen volgende jaar.. :D

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:21

SteffieA schreef:
Al ben ik bang dat we Dayano met deze ruiter nooit in de allerhoogste sport zullen zien lopen.



Dat zeg ik al sinds het begin hij er op zit...

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:16

Mmmm, ik ben heel benieuwd. Als het even meezit ga ik volgende week naar de hengstenshow van Den Hoorn in Son. Ik wil Dayano en zijn nakomelingen ook nog wel even zien voordat mijn merrie wordt geinsemineerd. Wat jammer toch als er van die niet bij het paard passende ruiters op zitten. Die geven dan gelijk een heel verkeerd beeld mee.

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:03

onze 3-jarige dayano doet het fantastisch aan de longe! ze gaat echter gezien het register A papier niet naar de stamboekopname, we doen het rustig aan met haar, ik rij d'r in oktober in de IBOP met aansluitend de stamboekopname, ze word de volgende hengstigheid gedekt met houston.

Rilady
Berichten: 29
Geregistreerd: 15-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:59

Waarom Chevy Lady met halster wordt gereden; omdat we haar m.b.v. het halster sturen/ laten wenden en wijken voor druk willen leren. Ze laat zich prima rijden en sturen met halter ook overgangen rijden doet ze prima. We zien haar liever eerst op haar eigen benen lopen voordat we aan de mond komen, zo blijven ze goed alert en straks nog fijner op het bit. Bovendien is ze nog aan het wisselen!

Inmiddels heeft ze wel al een bitje ingehad tijdens het rijden, maar het halster blijft er voorlopig onder en dan bouwen we het zo langzaam uit!
Ze pakt het bit zo in de mond, ook wel fijn! Super paardje!

Groetjes nadeche

SteffieA

Berichten: 492
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:55

Gracy schreef:
@SteffieA : wat mooi veulens!!! <3 wel grappig dat er een verschil is te zien tussen beide ondanks dat ze volle zussen zijn.

De merrie is van een goede vriendin. Het is een Rubiquil x Jazz. Wij mogen een veulen fokken uit deze merrie :)
Deze merrie is een vos net zoals die merrie van jou. Dankzij jou veulens, heb ik al een idee over de kleur van onze veulen volgende jaar.. :D

Hoi Gracy,

Even voor de duidelijkheid deze hele knappe veulens zijn van Estherk.
Ik had alleen even de foto's bij elkaar gezocht om de overeenkomsten en verschillen duidelijk in beeld te brengen...aangezien het volle zussen zijn :D

Diane65 schreef:
Mmmm, ik ben heel benieuwd. Als het even meezit ga ik volgende week naar de hengstenshow van Den Hoorn in Son. Ik wil Dayano en zijn nakomelingen ook nog wel even zien voordat mijn merrie wordt geinsemineerd. Wat jammer toch als er van die niet bij het paard passende ruiters op zitten. Die geven dan gelijk een heel verkeerd beeld mee.

Tja, het beeld van Dayano viel mij echt niet mee. Maar misschien had zijn ruiter een mindere dag. Hij stuiterde bijna van zijn andere (jongere) paard door een heel klein meisje die er weinig aan kon doen en hij keek toch lelijk naar haar en haar ouders...
Maar op youtube staan nu ook meerdere filmpjes van Dayano nakomelingen, ook best wel interessant om te zien.

weule schreef:
onze 3-jarige dayano doet het fantastisch aan de longe! ze gaat echter gezien het register A papier niet naar de stamboekopname, we doen het rustig aan met haar, ik rij d'r in oktober in de IBOP met aansluitend de stamboekopname, ze word de volgende hengstigheid gedekt met houston.

Hoi Weule,

Ja dat register A is best wel een gedoe niet? Ze moeten toch eerst een prestatie hebben geleverd voordat ze definitief ster kunnen worden en dus naar de CK zouden kunnen voor evt Keur (of Elite).
En dan wordt je op extra kosten gejaagd als je eerst naar de keuring gaat, dan een IBOP en evt weer naar de CK. Ervan uitgaande dat jouw merrie daar echt wel goed genoeg voor is :D

Rilady schreef:
Waarom Chevy Lady met halster wordt gereden; omdat we haar m.b.v. het halster sturen/ laten wenden en wijken voor druk willen leren. Ze laat zich prima rijden en sturen met halter ook overgangen rijden doet ze prima. We zien haar liever eerst op haar eigen benen lopen voordat we aan de mond komen, zo blijven ze goed alert en straks nog fijner op het bit. Bovendien is ze nog aan het wisselen!

Inmiddels heeft ze wel al een bitje ingehad tijdens het rijden, maar het halster blijft er voorlopig onder en dan bouwen we het zo langzaam uit!
Ze pakt het bit zo in de mond, ook wel fijn! Super paardje!

Groetjes nadeche


Daar zit ook echt wel iets in moet ik zeggen. Wij zijn momenteel bezig onze 3-jarige Dreamcatcher zadelmak te maken en ze doet het ook fantastisch. Alleen is ze nogal schrikkerig en snel, dan is dat bitje soms even handig om snel een ophoudinkje te maken en de rust weer te vinden om dan weer van haar mond af te blijven en haar lekker op eigen benen te laten lopen.
Ze begint ook steeds meer te kauwen wat ze in het begin echt niet deed maar nu hebben we er drie keer op gezeten en loopt ze rond alsof ze het al jaren doet.
Leuk he dat jonge spul. Ik kan niet wachten op mijn Dayano'tje volgend jaar :D

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:05

nou, het is iets een omweg, maar die kosten is voor mijn gevoel niet anders, eerder minder, normaal is het Stamboekopname > CK > Ibop, nu is het IBOP/stamboekopname en dan CK.

Ik heb er niet zo'n problemen mee...., doe toch alles zelf.

(en ja, wij en andere vinden d'r erg goed)

annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:16

Ik heb C'est bon vandaag weer gelongeerd met singel. Heb een paar leuke foto's! :D
Dit was de 3e keer dat ze de singel op had. :)

Drafje rechtsom:
Afbeelding

Drafje linksom, jammer dat hij iets wazig is...
Afbeelding

Stappen, lekker ontspannen :D
Afbeelding

En nog even poseren!
Afbeelding

Andere kant:
Afbeelding

Knap is ze he!? :D Ze doet het echt super braaf, heb haar trouwens ook laten galopperen, maar daar heb ik geen scherpe foto's van.

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:51

SteffieA schreef:
Heb Dayano bij de Roshoeve op de hengstenshow gezien maar dit was echt huilen. Zijn ruiter trok hem helemaal strak in de hals, hield hem zo ver terug dat hij niet meer kon lopen en zijn achterbenen bijna over de grond sleepten en de rug/achterhand verbinding was daardoor ook niet goed.
Maar ze lieten ook 2 2-jarige hengsten zien (die nu goedgekeurd zijn bij het BWP geloof ik. Een Dayano x Wendekreis en Dayano x Wolfgang) welke beide dezelfde souplesse hebben als papa. Dezelfde mooie hals en type. En die achter ook nog eens heel sterk waren. Dat was wel genieten.
Al ben ik bang dat we Dayano met deze ruiter nooit in de allerhoogste sport zullen zien lopen.



De Dayano x Wendekreis is van ons (staan fotoos van hem in mijn profiel). Hij komt op 19 april op de nakeuring in Oud- Heverlee ivm blessure tijdens de 3e fase, vandaar dat wij hem alleen aan de hand konden laten zien bij de Roshoeve. Van achter idd heel sterk lopen (heeft hij ook van zijn moeder meegekregen) en hopelijk gaat hij dat ook aan zijn nafok meegeven (als hij goedgekeurd wordt natuurlijk.. := )
Blijf toch altijd een zwak houden voor Dayano (natuurlijk ook omdat hij de vader is van onze hengst).

annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:34

Zow!!! Wat een mooi paard is die Dayano x Wendekreis!!!
Hoe is hij onder het zadel?? Fijn te rijden?
Succes de 19e :D

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:12

Tnx :-)
Voor een paard die net (2,5 maand) onder het zadel is gaat hij erg goed. Hij blijft van achter sterk doorkomen en loopt al met veel tact en balans en hij heeft verder een superkarakter (ook niet onbelangrijk ;-)) Hopelijk vinden de testruiters (Kara Bosman en Raf Kooremans) het ook een fijne hengst.

Maar ja maar afwachten wat het eindoordeel gaat zijn...

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:49

sorry het is niet Raf Kooremans maar Bart Antonissen als testruiter

YoJcE

Berichten: 459
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: moergestel

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:28

ik heb inmiddels 2 dayano's op stal en de 3e is onderweg! leuk he. allemaal fijne karakters overigens, erg fijne paarden.

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:45

Silly99 schreef:
Tnx :-)
Voor een paard die net (2,5 maand) onder het zadel is gaat hij erg goed. Hij blijft van achter sterk doorkomen en loopt al met veel tact en balans en hij heeft verder een superkarakter (ook niet onbelangrijk ;-)) Hopelijk vinden de testruiters (Kara Bosman en Raf Kooremans) het ook een fijne hengst.

Maar ja maar afwachten wat het eindoordeel gaat zijn...

Stoere hengst..
De Dayano van ons staat te koop, maar de handel is nog niet heel groot, terwijl het wel een heel fijne hengst is..

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:53

Ja de handel is wel iets rustiger alhoewel vraag naar goede paarden blijven wij toch wel houden..
Ik ken idd meerdere Dayano's en dat zijn echt geen slechte nakomelingen! Op de KWPN voorselectie was ook een hele goede Dayano x Jazz..helaas niet door....
Onze hengst is ook echt heel fijn bewerkbaar tijdens het rijden en is een echte knuffel ( totdat hij lekkere chickies ziet ;-), dan wordt hij een hele stoere vent voor zijn 3 jaar hihi).

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:22

wilde proberen filmpje van onze dayano te plaatsen, maar dat lukt helaas niet....

annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:29

Jammer... is het niet op youtube te bekijken dan?? Of lukt het oploaden daar niet?

Ik ga zo naar de hengstenshow van Arjan Bekkers, Dayano staat daar ook ter dekking en hoop dat ie komt!! :D

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:33

annutjuuh schreef:
Jammer... is het niet op youtube te bekijken dan?? Of lukt het oploaden daar niet?

Ik ga zo naar de hengstenshow van Arjan Bekkers, Dayano staat daar ook ter dekking en hoop dat ie komt!! :D


http://www.youtube.com/watch?v=jnG5UkTYZ30

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:34


Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:37

Fijn dier zo te zien..

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:37

Kajanus schreef:
Fijn dier zo te zien..


fijn en fijn idd ;) (smal en bloederig :P )