holsteiner Dayano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:38

En veel lossigheid..

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:39

Kajanus schreef:
En veel lossigheid..


veel schwung en souplesse idd :D veel maat en lengte... ben d'r gek mee!

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:40

Snap ik zou ik ook blij mee zijn als ik jou was...

annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:55

Knap paard Weule!!! Kan lekker bewegen zo te zien!

Ik heb net Dayano gezien... het viel mij toch tegen. Ik vind het jammer dat de hengst zo slecht gereden word... Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen. Had er meer van verwacht. Wel nog een paar leuke nakomelingen gezien. :)

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:12

Heb je Dayano in het begin ooit gezien in Ermelo tijdens de voorselectie en in Den Bosch? Iedereen sprak er toen over. Erg jammer van zijn achterhand maar blijf het wel echt een vaderdier vinden.

annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:24

Nee, heb hem helaas hiervoor nog nooit gezien. Liep hij toen wel beter van achteren?

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:59

Silly99 schreef:
Heb je Dayano in het begin ooit gezien in Ermelo tijdens de voorselectie en in Den Bosch? Iedereen sprak er toen over. Erg jammer van zijn achterhand maar blijf het wel echt een vaderdier vinden.


heb hem zowel in ermelo als in den bosch gezien (en op film in duitsland)
en ermelo was ie fantastisch, in den bosch goed... daarna alleen maar tegen gaan vallen helaas....

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:08

Ik heb hem destijds ook in Ermelo en Den Bosch gezien (toen was hij super) en ieder jaar op de hengstenshow
en het wordt idd steeds minder en minder (lees VEEL minder)

Hij is pas zeven, maar lijkt al een (versleten) paard van 17 :o
Over de rijderij van de ruiter zal ik maar zwijgen.....

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:17


annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:23

Heb nog een paar stukjes gefilmd gisteren, zit ze nu nog eens terug te kijken...
Idd wel een verschil met jouw filmpje Silly99. Al is het idd niet heeeel duidelijk :)

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:05

countdown.. nog 2 dagen te gaan en dan herkeuring voor onze Dayano... eens kijken of Dayano een eerste gekeurde zoon gaat krijgen!!!

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:08

Silly99: veel succes!
Je hebt een mooie hengst en het zou toch hartstikke mooi zijn als hij goedgekeurd wordt!

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:46

Nou update, geen gekeurde zoon voor Dayano ;( . Jury vond hem af en toe onregelmatig van achter.. Nou is Hydane laatst nog binnenste buiten gekeerd door Jef Desmedt (DA van oa Imke Bartels, Adelinde Cornelissen en sportarts van KNHS (is of was), en hij kon helemaal niets vinden. Nu heeft Hydane nog wel een balansprobleem maar ja welke 2,5 jarige heeft dat nu niet..... Dus ja als hij weer zijn evenwicht zocht na een overgang dan was hij idd even uit balans en verder lieten de testruiters hem volledig over zijn tempo lopen en dat kan hij ook nog niet aan. Ach ja jammer.

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:00

Wat ontzettend jammer zeg! Wat die net driejarigen al moeten kunnen voor zo'n keuring....zou bijna betekenen dat ze op hun tweede al volledig moeten worden ingereden. En daar is dan ook weer commentaar op. In Nederland wordt hengsten in sommige gevallen nog doorgestuurd naar een volgend onderzoek in het voorjaar of najaar (er zitten dan 6 maanden tussen, kan een boel schelen). Is dat in Belgie niet?

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:17

In belgie is in januari de 2e fase en dat is in vrijheid en dan in maart de 3e fase en dat is dan 4 dagen onder de man (incl. 1 rustdag). Er zitten dan een kleine 2 maanden tussen om je paard zadelmak en in orde te krijgen... das best erg veel voor zo'n beestje. Laat staan de hengsten die in Duitsland gekocht worden daar zijn de keuringen nog vroeger. Eigenlijk zouden ze toch de HK moeten verplichten vanaf 4 jaar. Maar ja je staat zelf ook vrij natuurlijk om te kiezen om je hengst als 4-jarige voor te stellen. Zou ook denk ik een hoop lichamelijke ongemakken bij de hengsten weghalen denk ik. In belgie hebben ze dus geen onderzoek van tig dagen zoals bij KWPN.

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:22

Oooh, dat maakt een heleboel duidelijk. En als je hengst eenmaal is afgewezen krijgt hij dan als vierjarige niet nog een kans of is het dan helemaal over en uit?

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:45

Nee hoor het kan dan wel weer volgend jaar maar wij gaan niet met de hengst leuren en waarschijnlijk is hij tegen die tijd wel verkocht (helaas....).

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:00

Ik heb je foto's op het andere topic bekeken maar hij is toch wel heel erg mooi hoor. Jammer dat hij niet door is! En voor een paard wat nog maar zo kort onder het zadel is even zo een uitgestrekte draf eruit lopen, mmmmmm.

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:03

En natuurlijk hield hij dat geen hele zijde vol en dan begon hij rommelig te worden. Ach ja het zei zo...

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:44

Balen Silly.

annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:11

Jammer Silly!!! Ik vind toch ook vaak dat ze behoorlijk wat verlangen van die jonge paarden. Dat vind ik vaak het nadeel aan al die keuringen. :)

Heb die van mij eergisteren ff het zadeltje opgelegd. Gewoon om te kijken of het goed ligt. Het moet dus iets opgevuld worden, maar dan kan het er binnekort op. :) Ze loopt al zo braaf met singeltje en losse bijzet. :D

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:37

Silly99 schreef:
In belgie is in januari de 2e fase en dat is in vrijheid en dan in maart de 3e fase en dat is dan 4 dagen onder de man (incl. 1 rustdag). Er zitten dan een kleine 2 maanden tussen om je paard zadelmak en in orde te krijgen... das best erg veel voor zo'n beestje. Laat staan de hengsten die in Duitsland gekocht worden daar zijn de keuringen nog vroeger. Eigenlijk zouden ze toch de HK moeten verplichten vanaf 4 jaar. Maar ja je staat zelf ook vrij natuurlijk om te kiezen om je hengst als 4-jarige voor te stellen. Zou ook denk ik een hoop lichamelijke ongemakken bij de hengsten weghalen denk ik. In belgie hebben ze dus geen onderzoek van tig dagen zoals bij KWPN.



Maar waarom bied je de hengst dan al aan op 3 jaar ;)

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:55

Nou wij zijn idd aan het overwegen onze hengsten voortaan vanaf 4 jaar aan te bieden ;-)

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:07

Silly,

Dat lijkt me een heel goed plan. Je kan de hengst dan vanaf zijn derde op je gemak voorbereiden. Ik kan me voorstellen dat dat dan een heel ander beeld geeft dan een onbevestigde driejarige.

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:03

er zijn er steeds meer die een jaar wachten met de hengsten, team nijhof doet het hier ook al bij het kwpn, vaak pas als 6/7 jarige aanbieden, dan hoeven ze ook maar 3 weken de test te lopen..., veel minder belasting, ze zijn goed genoeg voorbereid, en worden minder snel 'kapot' gereden...