Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

holsteiner Dayano

 
Profiel   

Hoi annutjuuh,

Een hele knappe merrie hoor. Lekker volle ronde kont en mooie hals.
Maarre wordt ze schimmel? Ze heeft zo'n lichte snoet.
Wil je met haar ook naar de keuring volgend jaar?
En kun je al wat zeggen over haar manier van bewegen?

Nieuwe foto's zijn natuurlijk altijd zeer welkom.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-09 16:07 



 
Profiel   

Ja, ze word idd schimmel ja! Ik weet eigenlijk nog niet zo goed of dat ik met haar naar de keuring zal gaan. Ik zit daar zelf nog niet zo in. Heb er al wel wat over gelezen.
Ze beweegt heel lichtvoetig en heeft een goed achterbeengebruik. Verder is ze ook heel lenig.

Wie gaat er hier nog meer naar de keuring?? Evt tips??

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-09 14:47 



 
Profiel   

Dat klinkt heel herkenbaar :)

Misschien kan Weule je helpen met tips voor de (merrie)keuring?
En Kajanus heeft zeker ervaring met paarden naar de keuring brengen (al is het dan met hengsten maar zal daar veel verschil in zitten?)
Er zijn ook aardig wat topics over te vinden als je even zoekt.
Sarabande is ook een goede om te informeren en MisterA.
MisterA heeft er een heel topic over geschreven vorig jaar
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=859816&hilit=MisterA

En dit is er ook nog een:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=907953

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-09 16:18 



 
Profiel   

alleen naar de keuring gaan als je paard er klaar voor is, is de belangrijkste tip....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-09 16:36 



 
Profiel   

Zo weer wat foto's gemaakt van onze Dayano vinden jullie hem al wat opdrogen??

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-09 13:14 



 
Profiel   

Hmmm eens even zien Kajanus.... nee ik zie echt geen verschil...
;) :D

Kajanus schreef
[ img ]
Onze Dayano net 1 1/2 week thuis uit de wei.


Kajanus schreef
Zo weer wat foto's gemaakt van onze Dayano vinden jullie hem al wat opdrogen??

[ img ]


Goh hij was echt al een heel knap paard maar nu hij dat babyvet begint te verliezen... :9
Hij lijkt nu ook niet meer zo zwaar qua bouw.
Hij begint er al lekker bespiert uit te zien, alleen zijn kont is wat platter geworden haha.
Maar dat komt ook wel goed als je ziet hoe snel de rest gaat.
En dat in een klein maandje tijd.

Ja echt een lekker ding! En ook nog zo'n lekker commericeel kleurtje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-09 16:50 



 
Profiel   

Hij kan echt heel goed lopen hij loopt heel lichtvoetig en natuurlijk zijn er wel dingen die nog beter moeten maar ik vind inderdaad dat hij wel snel is veranderd.
Het kleurtje is inderdaad wel goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-09 17:33 



 
Profiel   

Wat een lekkere lichtvoetige beweging heeft hij zeg! Echt mooi om te zien!!
Mijn Dayano merrie staat nog lekker in haar groep op de wei.. Nog een maandje en dan komt ze ook weer naar huis! Wat ben ik benieuwd! Ik heb haar al bijna 2 jaar niet meer "echt" zien bewegen!! Dus dat vind ik wel spannend...! :):) Als veulen was ze ook heel soepel in haar beweging, maar ze is nu toch wel aan de grote kant dus hoop ik dat ze nog net zo soepel is gebleven..!
Time will tell.... ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-09 15:09 



 
Profiel   

Spannend khyra wel weer leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-09 15:33 



 
Profiel   

@ kajanus, ziet er goed uit hoor! Hoe groot is hij nu ongeveer?
Die van ons staat ook gewoon lekker in de wei en begint nu een lekker dik berenvel te krijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-09 20:50 



 
Profiel   

Dank je en hij is nu ongeveer 1.64 en heeft gelukkig een heel dun velletje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-09 21:10 



 
Profiel   

Nou mijn Dayano'tje heeft mij flink laten schrikken... :(

Vorig weekend was ik aan het werken in IJmuiden belde ineens de stalhouder op dat Surprise en Cas (onze 2-jarige) door het draad waren gegaan. Het leek allemaal mee te vallen maar ze had een snee(tje) in de knieholte van haar rechtervoorbeen. Hij zou de DA bellen maar alleen omdat ze van ons zijn :o (leuk he zo'n stalhouder ;) maar gelukkig weet hij wel dat hij van ons altijd de DA mag bellen)
Het moest misschien gehecht worden zodat het mooier aan elkaar zou groeien maar dan moest ze ook direct in het gips om te voorkomen dat ze haar been zou buigen en zo de hechtingen er weer uit zou trekken... de andere optie was om de natuur zijn gang te laten gaan en de wond heel goed schoon te houden. We hebben maar voor het laatste gekozen en gelukkig ziet het er ondertussen steeds mooier uit. Mevrouw heeft ook wat brandwonden op haar borst en tussen haar benen maar het lijkt gelukkig met een sisser afgelopen te zijn. Nou maar hopen dat ze dit lesje niet snel vergeet maar ze is nogal een heethoofd...
Hoe is dat met die van jullie?
Ik hoorde van een andere DA die het verband bij onze andere jaarling kwam wisselen dat de Dayano's schijnbaar nog niet zo makkelijk zijn
Ach ja we zullen het maar afwachten totdat ze zadelmak zijn en echt aan het werk gaan dan zullen we het snel genoeg zien :D

Leuk joh paarden :+ , maar ik zou ze geen dag willen missen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-09 17:18 



 
Profiel   

SteffieA schreef
Nou mijn Dayano'tje heeft mij flink laten schrikken... :(

Vorig weekend was ik aan het werken in IJmuiden belde ineens de stalhouder op dat Surprise en Cas (onze 2-jarige) door het draad waren gegaan. Het leek allemaal mee te vallen maar ze had een snee(tje) in de knieholte van haar rechtervoorbeen. Hij zou de DA bellen maar alleen omdat ze van ons zijn :o (leuk he zo'n stalhouder ;) maar gelukkig weet hij wel dat hij van ons altijd de DA mag bellen)
Het moest misschien gehecht worden zodat het mooier aan elkaar zou groeien maar dan moest ze ook direct in het gips om te voorkomen dat ze haar been zou buigen en zo de hechtingen er weer uit zou trekken... de andere optie was om de natuur zijn gang te laten gaan en de wond heel goed schoon te houden. We hebben maar voor het laatste gekozen en gelukkig ziet het er ondertussen steeds mooier uit. Mevrouw heeft ook wat brandwonden op haar borst en tussen haar benen maar het lijkt gelukkig met een sisser afgelopen te zijn. Nou maar hopen dat ze dit lesje niet snel vergeet maar ze is nogal een heethoofd...
Hoe is dat met die van jullie?
Ik hoorde van een andere DA die het verband bij onze andere jaarling kwam wisselen dat de Dayano's schijnbaar nog niet zo makkelijk zijn
Ach ja we zullen het maar afwachten totdat ze zadelmak zijn en echt aan het werk gaan dan zullen we het snel genoeg zien :D

Leuk joh paarden :+ , maar ik zou ze geen dag willen missen :D


inderdaad best schrikken...

maar de dayano's niet zo makkelijk? de oudsten zijn 2,5 d'r heeft nog nooit iemand opgezeten en opeens zijn ze niet zo makkelijk??

de twee die ik ken zijn schaapmak in elk geval....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-09 17:22 



 
Profiel   

Hoi Kajanus,

Nou ik las dat je gelijk de eerste dag aan de bak kunt met Compere.
Ik ben echt heel benieuwd hoe hij zal bevallen bij het KWPN (maar vast nog niet zo erg dan jij :D).

Ik vind het alleen erg jammer maar ik kan jou en Compere onmogelijk komen aanmoedigen. Het is een enorm gekkenhuis op het werk en ik kan dus geen vrij krijgen.

Maar ik ga wel de hele dag aan jullie denken hoor en jullie in gedachte aanmoedigen *\o/* en zie Compere graag bij de 2e bezichtiging :D

Er komen trouwens nog 4 Dayano´s naar de keuring. En die is op zaterdag dus daar ga ik echt wel naar toe.


En dan nog voor Weule
Citaat
maar de dayano's niet zo makkelijk? de oudsten zijn 2,5 d'r heeft nog nooit iemand opgezeten en opeens zijn ze niet zo makkelijk??
de twee die ik ken zijn schaapmak in elk geval....

Ik ben het helemaal met je eens dat je nu echt nog geen oordeel kunt vellen. Hoeveel zal de DA er gezien hebben ondertussen 1? 2? 3?. Welke idd nog heel jong zijn.

Mijn Dayano'tje is dan wel een beetje een duveltje maar wel heel lief, alleen een beetje aandachtsgeil :D . Ze weet alleen heel goed wat ze wil maar dat heeft ze van mams.
Dus ik wacht rustig af totdat de eerste Dayano's onder het zadel te zien zijn en dan nog kan de mijne wel weer eens heel anders zijn. Hmmm duurt nog wel even totdat ze 3 is haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-09 08:11 



 
Profiel   

Hee Steffie bedankt dat je aan me zal denken en ik heb er niet teveel verwachting van dan kan het ook niet tegen vallen.. Compere is eigenlijk een beetje een hengst die heel erg in zijn eigen wereldje zit en waar je hem weleens uit moet halen. Geen idee hoe hij onder het zadel zal zijn maar dat duurt nog even voordat we daar achter komen.
Ik ben wel benieuwd naar je verslagje van de andere Dayano's tzt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-09 09:05 



 
Profiel   

Kajanus,
Wij duimen hier voor je hoor! *\o/*

Let snel wat weten!

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-09 09:35 



 
Profiel   

Niet door helaas toch bedankt voor het duimen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-09 17:51 



 
Profiel   

jammer, ik was er zelfs live kijken, speciaal voor de dayano ;)
Een fijn paard, helaas zag de jury er te weinig in, om hem door te laten tot den bosch..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-09 11:48 



 
Profiel   

@ kajanus: Jammer dat hij niet door is!

Ik wil de 19e december gaan kijken in Deurne. Ben toch wel benieuwd naar de half broertjes van mijn paardje! :P
Weet iemand of je daar gewoon op eigen houtje kunt gaan kijken?? Wat ik begrepen heb begint het om 8 uur en de Dayano's komen vrij vroeg dus dat is wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-09 12:06 



 
Profiel   

je bent gewoon vrij om te gaan kijken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-09 12:10 



 
Profiel   

weule schreef
jammer, ik was er zelfs live kijken, speciaal voor de dayano ;)

:+: ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-09 12:45 



 
Profiel   

mooi hé... (ze herkende me pas veeeeeeeeel later, maar dat terzijde)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-09 12:50 



 
Profiel   

:o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-09 13:02 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-09 17:41 



 
Profiel   

Hoi Kajanus,

Balen zeg :(
Heb je ook nog commentaar gekregen waarom niet?

Ik had het zo gehoopt voor je.
Wanneer moet je met Callucci?

Duimen we gewoon weer opnieuw voor je :)


annutjuuh schreef
@ kajanus: Jammer dat hij niet door is!

Ik wil de 19e december gaan kijken in Deurne. Ben toch wel benieuwd naar de half broertjes van mijn paardje! :P
Weet iemand of je daar gewoon op eigen houtje kunt gaan kijken?? Wat ik begrepen heb begint het om 8 uur en de Dayano's komen vrij vroeg dus dat is wel fijn.

Hoi annutjuuh,
Mijn vriend en ik gaan ook de 19e speciaal voor de Dayano's misschien zie ik je daar nog even :D

Afgelopen weekend naar oa een Dayano x Ferro gaan kijken die te koop staat via stal Arcadia. Foto's en filmpje op http://www.swaenevenselectsale.com of zoiets. Voor de liefhebber...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-09 18:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen