Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

holsteiner Dayano

 
Profiel   

Afgelopen weekend naar de eerste bezichtiging geweest in Deurne, KOUDDDDD!!!
Maar wel super gaaf om te zien! Zaten zeker goede paarden bij. Helaas geen Dayano's door :(.

Ga aankomend weekend proberen foto's te maken van mijn Dayano paardje. Dus als er toonbare bij zitten zal ik ze hier ff opzetten!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-09 15:40 



 
Profiel   

Wij zouden ook gaan kijken in Deurne maar helaas gooide onze jaarling roet in het eten.
Onderweg naar Deurne werden we gebeld door de staleigenaar dat Dazzle niet wilde eten en er ziek uitzag dus wij direct de afslag stal genomen.
Er was namelijk een paard eerder die week ziek geworden waarbij gedacht werd aan droes.
Dus wij wilden haar zelf zien en temperaturen.
Daarna leek het ons geen goed idee om nog naar Deurne te gaan, zouden de hengstenhouders vast leuk gevonden hebben...

Het arme kind had hoge koorts, grote klodders uit haar neus, geen brok willen eten (gelukkig wel slobber) maar geen verdikte klieren of abces. De laatste 3 dagen zit ze rond de 38,6 dus we hebben hoop dat het ergste er doorheen is.

Onze 2-jarige heeft het inmiddels ook gekregen maar heeft daarentegen geen koorts, eet als een uitgehongerde, heeft geen neusvloeiing en heeft levenslust voor 10 maar wel een enorme abces die gelukkig eergisteren is opengeklapt.

Mijn Dayano'tje was 2-3 weken daarvoor ziek. Maar toen regende het zo erg de hele dag door en hebben ze wel buiten gestaan.
Dus wij gingen uit van een verkoudheid. Ook neusvloeiing en koorts. Ze at wel maar heel langzaam en het ruwvoer liet ze ook iets meer liggen.
Maar dit ging binnen no time weer over (na een paar dagen binnen houden).
Dus wat zij nou gehad heeft??? Geen idee. De tijd zal het leren want ze staat tegenover Dazzle en naast Cas (2-jarige) dus als ze het nog niet gehad heeft krijgt ze waarschijnlijk vanzelf.

Heeft iemand enig idee of droes ook gewoon via de neus naar buiten kan komen via hele grote klodders (dus zonder abces)? We zijn natuurlijk als de dood dat het naar binnen slaat en het verslagen droes wordt bij Dazzle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-09 10:56 



 
Profiel   

Onze C'est bon in de sneeuw, 03-01-2010.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-10 17:25 



 
Profiel   

Wat heerlijk zo in de sneeuw, bij ons is trouwens wel veel meer sneeuw gevallen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-10 19:06 



 
Profiel   

Heee, ik heb deze hengst gekozen op advies van een goede vriendin om een merrie deze dekseizoen te laten insemineren :D

Ik ben benieuwd naar jullie berichten over zijn nakomelingen. Wat zijn de gemiddeld stokmaten vd afstammelingen?

@annutjuuh : mooi schimmel heb je. Hebben jullie haar zelf gefokt en was haar moeder ook een schimmel?

@Kajanus : wat een blikvanger is je paard! :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-10 22:15 



 
Profiel   

hee gracy dank je en welke merrie moet drachtig worden van Dayano, niet alle foto's in je profiel doen het. En waarom Dayano gekozen?
De onze is 1.65m

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-10 22:59 



 
Profiel   

Kajanus schreef
hee gracy dank je en welke merrie moet drachtig worden van Dayano, niet alle foto's in je profiel doen het. En waarom Dayano gekozen?
De onze is 1.65m


De merrie is van een goede vriendin. Het is een Rubiquil x Jazz.

Mijn hengstkeuze neigt meer richting duitsebloed, en mijn vriendin had deze hengst aangeraden als een passend combinatie met haar merrie. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-10 00:09 



 
Profiel   

Dankje Gracy! We hebben haar niet zelf gefokt, en haar moeder is idd een schimmel ( v Alasca ). We hebben haar van de zomer gekocht als 2 jarige. Ze is op dit moment ong. 164m. Maar ik verwacht dat ze nog wel een stuk doorgroeit omdat ze dit jaar nog maar 3 word en ook nog wat overbouwd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-10 09:05 



 
Profiel   

En hoe is het met jullie Dayano's??? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-10 21:57 



 
Profiel   

Goedddd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-10 23:18 



 
Profiel   

He Kajanus,

Ik had helemaal niet meegekregen dat Callucci wel door is naar Den Bosch. Ik lees het net op je website.

Gaaf zeg! Callucci is ook echt een verschijning.

Wij zijn erbij in Den Bosch (want daar heb ik voor vrij gevraagd :D )
Dus kunnen we jullie eindelijk *\o/* als is het dan niet met een Dayano-nakomeling :n

Heb jij toevallig meer Valdez nakomelingen gezien? Zo ja, hoe lijkt hij door te fokken? En qua maat en formaat?
Wij willen onze merrie dit jaar dekken maar weten nog niet helemaal met welke hengst.

En natuurlijk hoe is het met Compere?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-10 13:53 



 
Profiel   

Ja leuk he dat hij door is spannend hoor, op zich doet hij het goed in de training nu maar afwachten in Den Bosch. Je moet dan wel vroeg komen hij moet al in de groep van 8 uur.

Ik heb er een paar gezien maar hij fokt wat wisselend dus ik kan er niet zoveel over zeggen. Op wat voor een merrie zou je hem dan willen gebruiken ??

Met Compere gaat het heel goed hij is er wel van opgeknapt dat hij mee is geweest naar de hengstenkeuring hij is wat meer persoonlijkheid geworden maar wel superbraaf nog steeds.

En hoe is het met die van jou??

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-10 17:30 



 
Profiel   

Mijn Dayano is ook thuis! Ziet er goed uit uit, mooi gebouwd met lengte en veel front. Alleen de sprongen staan nog iets naar elkaar. Hoop dat het gewoon slapheid is. Hij is nog heel smal maar wel +/- 1,70

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 17:04 



 
Profiel   

YoJcE schreef
Mijn Dayano is ook thuis! Ziet er goed uit uit, mooi gebouwd met lengte en veel front. Alleen de sprongen staan nog iets naar elkaar. Hoop dat het gewoon slapheid is. Hij is nog heel smal maar wel +/- 1,70


1.70 wauw! Hoe oud is jouw Dayano?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 20:07 



 
Profiel   

He Kajanus,

Jammer zeg dat Callucci niet door is. Het is altijd maar weer afwachten wat de jury wil zien. Was je zelf wel tevreden over hoe hij zich liet zien?

Inmiddels is Valdez weer van het lijstje geschrapt na het nogmaals lezen van zijn nakomelingenrapport. Daar stonden toch een aantal mindere dingen die wij juist verbeterd willen zien bij een veulen van Cas.

Ik zag trouwens dat je Compere te koop hebt staan. Tja je kunt natuurlijk niet alles houden en hij zal vast goed verkopen met zijn commerciële kleurtje en knappe koppie :D

Met Surprise gaat het super. Ze groeit goed door en ziet er steeds chiquer en bloediger uit. Nog een jaartje wachten…


Hoi YoJcE
Heb jij geen foto’s van jouw knapperd? Hoe ontwikkeld hij zich verder? Hij is nu 3 niet? En ben je al begonnen met trainen en zadelmak maken?
Ik hoop dat Surprise straks ook ergens rond de 1.70m zal eindigen (of iets erboven :D ), mooie maat vind ik.

Hier nog wat foto’s van de mijne in de sneeuw
Op stand: Hoezo overbouwd???
[ img ]

Typisch iets voor mij, ben ik Dazzle aan het filmen mis ik het mooi achter mij :o
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Haar knappe koppie
[ img ]

Surprise zegt Dag!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 10:50 



 
Profiel   

onze dayano doet het ook goed... is nu ongeveer 1.72... over een maandje gaan we rustig beginnen met longeren en begin april wordt ze gedekt met vermoedelijk Houston...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 11:32 



 
Profiel   

Ik ben onze C'est bon wat aan het longeren. Dat pakt ze heel goed op! Helaas werkt het weer niet zo mee, maar het heeft ook geen haast. Ik wil haar van de zomer rustig aan zadelmak maken :). Ben haar nu aan het leren door een voorbeen te zakken zodat ze zegmaar buigt. Ze doet alles voor iets lekkers!!!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 11:38 



 
Profiel   

@ SteffieA: Heel leuk beestje!!! Begreep uit je tekst dat ze nu 2 is?? Die van mij wordt 3 maar is toch ook nog wel een beetje overbouwd. Denk dat ze ook nog wel een tijdje door blijft groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 11:40 



 
Profiel   

annutjuuh schreef
Ik ben onze C'est bon wat aan het longeren. Dat pakt ze heel goed op! Helaas werkt het weer niet zo mee, maar het heeft ook geen haast. Ik wil haar van de zomer rustig aan zadelmak maken :). Ben haar nu aan het leren door een voorbeen te zakken zodat ze zegmaar buigt. Ze doet alles voor iets lekkers!!!! :D


en dan wil je straks opstappen en kukel je er voorover af....:P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 11:41 



 
Profiel   

Haha! Dat zou wat zijn!!! :D Maar denk dat het tocht wat lastig wordt om een snoepje tussen haar voorbenen te houden terwijl ik er op zit! :P Of iemand anders moet dat dan voor me doen! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 11:44 



 
Profiel   

Tjee Weule wat een reus zeg. En ze groeit zeker nog wel even door.
En al besloten of jullie naar de keuring gaan?
Hoe kom je trouwens op Houston?
Heb je nog een recente foto van haar?

Hoi Annutjuuh,
Lekker zeg rustig kunnen beginnen, daar moet ik nog een jaartje op wachten met Surprise en Dazzle….
Maar wij zijn rustig begonnen met onze Dreamcatcher die ook alles heerlijk oppakt.
Wil je haar zelf zadelmak maken of laat je het doen?
En ik ben mijn Surprise aan het leren juist haar benen op de grond te laten staan :D
maar ze buigt dan ook precies de verkeerde kant op haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 11:48 



 
Profiel   

geen recente foto en de reden voor houston is: de merrie is langgelijnd, bloederig, groot, lange benen en veel afdruk, souplesse en ruimte, houston voegt normaal geen maat toe, maakt ze niet langer (eerder wat korter) en geeft wat meer ril en scherpte... en dat kan ze wel hebben...

of ze doorgroeit weet ik niet, d'r moeder groeide ook tot 2,5/3 en daarna niet meer in de hoogte...., dus hoop dat deze dat ook doet.

ze gaat dit jaar wel naar de keuringen jah, en daarna zadelmak, ibop etc....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 11:50 



 
Profiel   

Ja, ik ga haar zelf zadelmak maken ja! Heb ik eigenlijk bij al mijn paardjes gedaan en heeft nooit problemen opgeleverd! :)

@ weule: Waar ga je met haar naar de keuring?? Gewoon voor het KWPN of in Duitsland ofzo?? Ik zit er ook wel over te denken om met haar naar de keuring te gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 11:54 



 
Profiel   

stamboekopname kwpn en dan hopelijk centrale keuring..., als veulen was ze overijssels kampioen bij de merries...,

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 11:55 



 
Profiel   

ja dat over ril en scherpte klopt wel met Houston. Alleen is het wat ouder bloed vandaar mijn vraag.
Je kunt ook wat karakter van de mijne krijgen hoor. Die heeft er genoeg van! haha.
Ze lijkt echt op haar moeder (van Purioso).

En ook al stopt ze met groeien ze is heel mooi aan de maat. Van mij hoeven ze niet groter... zeker niet voor een merrie.

Ben benieuwd hoe ze alles op gaat pakken straks.


annutjuuh
wij hebben ook onze paardjes zelf zadelmak gemaakt en wil dit met onze toekomstige ook blijven doen.
Je kent je paard, weet hoe ze kan reageren en je kan er alle tijd voor nemen...
het is toch de basis voor straks
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-10 12:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen