Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

holsteiner Dayano

 
Profiel   

Foto Haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-07 19:37 



 
Profiel   

[ img ]

Ik ben erg benieuwd hoe de Dayano's het doen.
Die van ons doet het wel goed hij is nu 1.58m en ongeveer 1 1/2 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-08 18:29 



 
Profiel   

Hij is leuk Kajanus! Zag net dat je ook van de Johnson een foto hebt geplaatst (denk dat ik deze mooier vind, maar de Johnson is ook leuk hoor)
Wat heeft nr. 3 voor een afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-08 18:46 



 
Profiel   

Deze is ook mooier hoor Karinna en nr drie is een Valdez x Krack c en dat is mijn favoriet Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-08 18:54 



 
Profiel   

Foto van de Valdez? Héél nieuwsgierig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-08 19:03 



 
Profiel   

karinna schreef
Foto van de Valdez? Héél nieuwsgierig!

[ img ]
[ img ]
Niet helemaal ontopic maar vooruit dan maar Haha! er is nl een apart topic over Valdez nakomelingen maar dan moet je even zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-08 19:24 



 
Profiel   

Jezus mooi ding kajanus! allebei trouwens!

onze dayano is nu ook 1,5 ongeveer, ook heel groot en wat grof in het bot maar dat is niet erg. Hij is alleen wat koehakkig, al weet ik niet waar dat vandaag komt. Moeder fokt daar normaal nooit naar dus hoopt dat het nog bijtrekt want heb er als veulen ook nooit iets van gezien.
hebben jullie daar ook ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-08 19:37 



 
Profiel   

Geen ervaring daarmee maar wel dat de beenstanden nog best wel wat kunnen veranderen. Dus komt vast wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-08 21:21 



 
Profiel   

Ik heb een aantal nakomelingen gezien van hem, maar ze vielen me tegen eigenlijk. Wat grotere grove paarden. Konden wel redelijk bewegen maar in doorsnee niet bijzonder genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-08 11:56 



 
Profiel   

Waar ik op stal sta hebben ze dit jaar ook een Dayano merrie veulen gehad (uit een Gribaldi merrie waar ik een Trento-B ruin van heb). Hoogbenig veulen dat leuk kan bewegen, en dan vooral galopperen wat ze doet. De gibraldi merrie is nogal een appart geval, dus hebben de eigenaren ook naar het brave karakter van de hengst gekeken en dat heeft hij in ieder geval doorgegeven (net als bij grapjas). Ze is heel lief en absoluut geen paniekzaaier, wel een beetje terughoudend. Ze lijkt trouwens best wel op die van jou kajanus! Omdat het zo'n leuk veulen is geworden hebben de eigenaren weer voor Dayano gekozen, volgend jaar dus weer een Dayano veulentje op komst! Ik zal hieronder wat foto's plaatsen van deze zomer.
Diva
[ img ]
Samen met mams
[ img ]
[ img ]
Even scheuren..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-08 09:25 



 
Profiel   

wat een mooie veulens zeg. ben benieuwd,ik heb ook mijn paard laten dekken door dayano. de merrie is flemmingh x coriander. a;s alles goed gaat komt het veulen in april. spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-08 21:14 



 
Profiel   

Leuk Cruutje ik ben erg benieuwd wat het wordt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-08 22:15 



 
Profiel   

Goh ik wist niet dat dit topic ook weer actief was.
Leuk dan kan ik mijn veulen er ook bij zetten (nu bijna een jaar)

Ze heet Dark Surprise en is een Dayano x Purioso.

[ img ]

[ img ]


Meer (bewegings)foto's op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=983941

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-09 16:44 



 
Profiel   

toevallig kwam ik dit topic tegen.



Wij hebben een Dayano merrie, wordt in april 2. zal nu ongeveer 1.65 zijn (hele knaap)
de moedere is een Elite merrie van Flemmingh.

Als veulen is deze overijssels kampioen van de dressuurgefokte merrieveulens geweest in Luttenberg.
En was het een bijna 'buurmeisje' van de Dayano van Kajanus. ;)

foto is van maart vorig jaar.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-09 11:24 



 
Profiel   

Leuk Weule dat ze het zo goed doet, onze Dayano de ooit bijna buurjongen :D is nu 1.59m maar dat was wel een laat veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-09 13:18 



 
Profiel   

ja, daar zat (ik meen) 3 maand verschil in?
kom nog vaak bij die mensen, afgelopen jaar 2 merrieveulens, die daar nu samen groot worden, die houden ze zelf aan.

Ben wel tevreden met onze dayano, wel erg groot, maar dat was de moeder als 2-jarige ook, en daarna groeide ze nauwelijks meer en bleef steken op 1.72. Hoop dat de dayano haar voorbeeld volgt. en dan volgend zomer mee naar de keuring!

over dayano zelf horen we helaas niet veel meer, alleen dat hij getraind wordt door Nick van Laer en bij de roshoeve in belgie staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-09 13:21 



 
Profiel   

Aardige mensen zijn het en ik had wel al foto's gezien van de merrie's maar het is er niet van gekomen om even te gaan kijken.

Heel erg jammer dat je niet veel meer hoort van Dayano, ik was toch wel benieuwd hoe hij het zou gaan doen.
Wij zijn in ieder geval ook blij met de onze hij kan goed lopen al is hij nog wat overbouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-09 17:28 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Even een update van onze Dayano, hij is nu 1.60m en doet het best goed. Straks weer de hengstenwei in. En hoe is het met jullie Dayano's en zijn er alweer veulens geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-09 11:02 



 
Profiel   

Ik snap trouwens niet dat ze Dayano niet aan een andere ruiter geven! Geen slecht woord over Nick Van Laer, geweldige gast die echt wel een stukje kan rijden, maar ik zie in hem veel meer een spring- en eventingruiter dan een ruiter voor de hogere proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-09 13:51 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Ik snap trouwens niet dat ze Dayano niet aan een andere ruiter geven! Geen slecht woord over Nick Van Laer, geweldige gast die echt wel een stukje kan rijden, maar ik zie in hem veel meer een spring- en eventingruiter dan een ruiter voor de hogere proeven.


Gelukkig is Dayano nog jong en hoeft nog geen 'hogere proeven' te lopen. En ik zie in Nick van Laer een ruiter die een paard superfijn kan africhten qua basis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-09 15:30 



 
Profiel   

Zijn er eigenlijk nog mensen die van plan zijn volgend jaar naar de keuring te gaan met zijn/haar Dayano afstamming?

Ik weet dat Kajanus er over nadenkt, is dat nog steeds zo? Want dan komen we je aanmoedigen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-09 09:58 



 
Profiel   

de onze gaat ook naar de merriekeuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-09 10:19 



 
Profiel   

Jippie, ben wel heel benieuwd hoe ze het zal gaan doen.
Zeker omdat het een 'Duitser' is vraag ik mij af hoe ze er op de keuring op zullen reageren.

Maar hoe ga je het doen als ik vragen mag?
Eerst naar de keuring en dan IBOP voor stamboekopname (en natuurlijk ster :D ) of juist eerst IBOP voor stamboekopname en dan naar de keuring voor evt ster en misschien wel naar de CK voor evt keur.

Waar denk je met haar naar de keuring te gaan? Misschien komen we dan volgend jaar wel kijken. Al is Twente wel ver rijden... :D

Heb je toevallig niet een foto hoe ze er nu uit ziet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-09 10:45 



 
Profiel   

SteffieA schreef
Jippie, ben wel heel benieuwd hoe ze het zal gaan doen.
Zeker omdat het een 'Duitser' is vraag ik mij af hoe ze er op de keuring op zullen reageren.

Maar hoe ga je het doen als ik vragen mag?
Eerst naar de keuring en dan IBOP voor stamboekopname (en natuurlijk ster :D ) of juist eerst IBOP voor stamboekopname en dan naar de keuring voor evt ster en misschien wel naar de CK voor evt keur.

Waar denk je met haar naar de keuring te gaan? Misschien komen we dan volgend jaar wel kijken. Al is Twente wel ver rijden... :D

Heb je toevallig niet een foto hoe ze er nu uit ziet?


heleboel vragen...

ligt eraan hoe ze doorgroeit of ik in het voorjaar eerst een IBOP rij, ofdat we in het 3de jaar alleen prokken en stamboekopname doen. en dan in het najaar IBOP. en in het 4de jaar naar de CK. We hebben nog een merrie meer, dus even kijken wat de makkelijkste weg zal zijn qua planning, training etc... Als we naar de keuring gaat wordt het lonneker of luttenberg, evt. ibop ook marienheen/luttenberg.

Maar dat gaan we pas in december of januari bekijken. omdat ze ook vrij groot is.

dat het een 'buitenlander' is zullen ze niet zoveel op uit doen, als veulen werd ze ook gewoon kampioen op de CK, als 'buitenlander' zijnde, voor een vivaldi en voor een tuschinski dacht ik. Ze mocht alleen niet door naar de nationale veulenkeuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-09 11:55 



 
Profiel   

Aah was zij de kampioen waar ik al eerder over las :D

Ik kan mij voorstellen dat je dat nog niet helemaal gepland hebt.
Maar dat hoor ik dan van het voorjaar graag.

Wat is de andere merrie voor afstamming?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-09 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen