Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 72 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

holsteiner Dayano

 
Profiel   

Super goed!! Wat fijn dat ie zo lekker ging, al het trainen niet voor niks dus!

Heel het weekend gestart, zaterdag was onze auto er mee gestopt dus dikke stress. Trailer omkoppelen en met een andere auto er heen. Gelukkig was Caramba echt de rust zelve en hielp hij mij er doorheen met 186 en 192!

Zondag was het iets minder.. Harde wind en regen en rare voorwerpen langs de bak, net de bak rond kunnen komen maar proeven waren veelste slordig. Helaas! Nog 1 puntje waarschijnlijk gaan we zondag weer :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-15 06:17 



 
Profiel   

Inderdaad! Weten we weer waarom we lessen :).

Je bent goed bezig! En de mindere dagen heb je er helaas ook tussen zitten. Maar dan evengoed nog een puntje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-15 13:07 



 
Profiel   

Long time no see !!

Even update van deze Dayano hier!!

Cuba hield onwijs dikke benen na die hele warme (zeg bloedheette) dagen. Dus ik op advies van een masseuse iemand laten komen voor lymfe drainage. Want na way onderzoek zag ik ook dat het kan helpen met de verzuring van de spieren en laat Cuba nou altijd last van z'n spieren hebben.

Dussss!! Laten komen en nu na 1 week al zo een goed verschil, nu vooral nog om z'n dikke benen, dat is zoveel minder!!

Ook gaan we langzaam overstappen op ander voer ivm suikers. Want suikers zijn ook weer slecht ivm zijn verzuring.

Morgen komt ze weer hopen dat het daarna alleen nog maar beter gaat.

En de wedstrijd update... Helaas niet gekwalificeerd voor de regio. In de 1e proef was ik 2e maar helaas een spanningsmoment in de 2e proef. De jury liep achter de auto langs door de bosjes met een kruk precies op het moment dat ik daar was en moest aangalloperen. Dus dat was super zonde.... Daardoor werd ik 1e reserve!
Wel heb ik ondertussen m'n punten voor de M binnen :)! Van het weekend 185 en 192 gereden! En dat kan nog beter haha.

Hoe gaat het bij jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-15 22:01 



 
Profiel   

Lekker bezig! Jammer van die schrikmomenten, maar 1e reserve is ook hartstikke goed!

Bambs en ik lopen een beetje te rotzooien met zijn zadel nu.. Woensdag komt de zadelmaker en waarschijnlijk wordt het dan een 2e hand Brandt zadel.

Ook met de wedstrijden doen we even rustig aan, we moeten nog steeds 1 puntje voor het M2. Omdat bambs nog niet helemaal M2 klaar is, onder andere de keertwending naar links is een dingetje haha.. Als ik terug ben van vakantie gaan we er weer helemaal voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-15 08:22 



 
Profiel   

Hoi iedereen, wat is het hier al lang stil :(

Nog nieuws en/of mooie foto's van jullie dayano's?

I jana blijft een temperamentje op vreemd terrein, in draf is dit geen probleem want dan laat ze extra zien wat ze in haar mars heeft, maar in stap loopt dit vaak uit tot foutjes :(
Ook hebben we geprobeerd om met haar te fokken, maar ze wil maar niet drachtig raken terwijl alles in orde is. Jammer en niet jammer, want nu kan ik blijven rijden, maar een lief klein veulen had ook mooi geweest :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-15 18:13 



 
Profiel   

Wat leuk dat het goed gaat! Een veulentje is inderdaad altijd leuk, maar blijven trainen natuurlijk ook.

Bambs gaat echt als een speer, zo blij. Vandaag ons M2 debuut en gelijk winst met 186!! Hier nog een fotootje van afgelopen week met een clinic
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-15 18:16 



 
Profiel   

Bambs ziet er goed uit <3 en mooie punten seg!!

Hier een foto van I jana een maand geleden
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-15 18:46 



 
Profiel   

Jaaa daar zijn ze weer!
Ze zien er allemaal goed uit!! Knappe paardjes :)

En knap debuut !! Keurig gefeliciteerd.

Veulentje is idd leuk maar wat je zegt trainen is ook leuk! Haha

Cuba gaat op dit moment ook wel erg fijn, die stap herken is echt compleet !!! Cuba gaat met een beetje extra spanning zo giga lateraal stappen.. Met een 5 voor de stap zijn we dan al blij helaas....

Training gaat erg fijn hij moet nog sterker worden! Maar langzaamaan gaat dat de goede kant op, voer is nu gewend en een ijzertje achter !
Eind september gaan we ons M1 debuut maken, gaat nog niet allemaal goed maar in die L2 blijven hangen heeft ook geen nut

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-15 10:53 



 
Profiel   

Leuk collendoorn :D
Ik maak half oktober men M1 debuut, ik ben benieuwd :) ik hoop dat ze die stap oefening uit l2 vergeet en een beetje beter gaat stappen :P
Het probleem is, ik kan kan op training zo veel stappen als ik wil, gaat normaal wel goed.. maar op wedstrijd in men proef dan gaat het halverwege mis

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 08:23 



 
Profiel   

Wat gaaaf, wat gaan ze allemaal goed!! Super leuk!

Ja dat stappen is bij mij ook een probleempje :') . De keertwending stapt ie dan ook alsof er een spook achter hem aan zit haha. Maar galop blijft het fijnste gedeelte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 08:37 



 
Profiel   

Hallo!

Wat fijn dat jullie allemaal zo goed gaan!!!

Ook van mijn kant weer eens een update: Met mij en mijn Dayano gaat het heel goed!
We zijn nu halverwege het Z1 dressuur en sinds kort ook aan het springen en eind deze maand staat zelfs onze eerste oefencross gepland. Ook rijden we aanstaande zondag mee op het Horse Event in de Bokt SGW kennismakingsclinic. Lekker veelzijdig bezig dus! Super leuk!!!

*\o/*

[ img ] [ img ][ img ] [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 08:48 



 
Profiel   

Wat leuk dat jou dayano zo veelzijdig is Nexus :D
Mijne weet niet wat springen is, laat staan een cross hindernis :') heb al problemen als er een boom plat ligt op wandeling :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 09:35 



 
Profiel   

Wat een stoer dier zeg! Heel gaaf dat je zo met hem kan crossen.

Caramba is ook niet zo'n talent in springen, er doorheen is altijd makkelijker :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 10:11 



 
Profiel   

*komt ook weer even om de hoek.

Wat leuk collendoorn M1, ik vind dat echt een fijne klasse!

Wauw Nexus wat een heerlijk dier. Wat zit er nog meer achter?

Die van mij springt ook niet zo goed terwijl er holland achter zit! Erdoor kan toch ook? Misschien met de juiste ruiter erop dat hij het wel kan leren hoor! Maar ik durf niet zo goed meer zelf, ik word oud :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 10:24 



 
Profiel   

Hahaha echte dressuurpaarden dus!
Cuba vind het springen prachtig maar ik ben er erg voorzichtig in ivm zijn snelle verzuring, dat gaat op het moment heel goed trouwens!

Ik ben nog een beetje bang voor de M1 haha, ik denk overal te veel over na en moet gewoon meer gaan rijden !! Belangrijkste is dat ik hem keurig tussen 2 handen en benen moet krijgen!! Want dan kan ik alles keurig doen maar is dat niet helemaal fijn dan lijken al m'n middengangen al nergens op!

Nexus ziet er wel echt super gaaf uit hoor! En wat een body!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 10:31 



 
Profiel   

Collendoorn, de M1 is echt een super leuke klasse! Makkerlijker dan de L2, heel rustig en fijn de tijd om alles goed voor te bereiden. Vind het jammer dat we eruit zijn haha, maar daar in tegen vind ik de proeven van de M2 ook erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 10:44 



 
Profiel   

Dank voor de leuke reacties! Wat grappig dat jullie Dayano's juist heel onhandig zijn in het springen :)
Ik heb het even uitgezocht en ik denk dat de mijne het van zijn opa van moederskant heeft meegekregen:

Rinaldo KWPN 1975 ...Rinaldo werd aangekocht tijdens het examen van het verrichtingsonderzoek. Op basis van zijn daar geconstateerde aanleg (9,5 voor vrijspringen) werd Rinaldo in de springsport uitgebracht. Hij werd in de hengstencompetities gestart door Lauw van Vliet en later op internationaal niveau uitgebracht door Rob Ehrens. Een muur van 2.10m was voor Rinaldo geen probleem! Rinaldo voerde 62,5% volbloed en zijn genetische vererving bleek te liggen in de dressuur. Meer dan 10 jaar scoorde hij een bovengemiddelde dressuurindex...


Ik vond de M1 (en M2) ook veel leuker en makkelijker dan het L2! Succes Collendoorn!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 22:12 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen dat het bij jullie goed gaat. Met mij en Cay gaat het ook eindelijk beter. 30 mei heeft Cay een ongeluk gehad, hij is met zijn been om onbekende reden in het draad gekomen en had een giga wond op zijn spronggewricht..

Is met spoed naar slootdorp gegaan voor een operatie, maar Cay is in alle paniek wakker geworden uit de narcose waardoor alle hechtingen open gescheurd waren.. Ik heb Cay de dag erna mee naar huis genomen omdat hij niet at of dronk en hij was levensgevaarlijk en daardoor niet te behandelen door de dierenarts..

Nu heb ik (godzijdank) zelf wondverpleegkundige op mijn werk dus heb ik de touwtjes in eigen handen genomen en de wond zelf gaan behandelen. Nu, bijna 4 maanden verder is de wond bijna dicht. Ik hoop dat hij voor de winter helemaal genezen is. Tegen alle adviezen van de dierenartsen in, is Cay lekker gewoon naar buiten gegaan (wel op een eigen stukje land). En zijn we sinds een maand alweer aan het rijden. Hij heeft tot op de dag vandaag nog geen stap kreupel gelopen en is zo gek als een vliegtuig dus hij geeft het zelf wel aan dat het kan.

In die tussentijd heeft Cay ook een longontsteking gehad waarvan hij nog wat naweeën heeft zo nu en dan. En een fikse ontstoken staartwortel. Maar verder gaat alles goed hoor met ons haha.

Mochten jullie behoefte hebben aan foto's. Dan zal ik ze even uploaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 11:49 



 
Profiel   

Jeetje rochelle !! Dat is echt even heavy zeg! Ik ben wel benieuwd naar foto's maar naar alle
Omstandigheden gaat het nu weer de goede kant op?
En hoe kan hij nou wakker worden uit z'n narcose? Wat erg zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-15 17:21 



 
Profiel   

Wauw Rochelle wat een toestanden allemaal! Wat eng dat hij uit de narcose kwam zeg!
Hopen dat alles nu weer een beetje de goede kant op gaat! +:)+
Ben ook benieuwd naar foto's van je knappe pechvogel!

Hier nog een fototje van ons op het Horse Event <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-15 19:56 



 
Profiel   

Oh bah Rochelle! Wat heftig! Gelukkig gaat hij nu weer de goede kant op. Ik ga duimen voor een goed volledig herstel!

Wat een stoere foto zeg! Hele ervaring zeker? Jammer dat ik er niet was, anders had ik even langs gekomen.

Wij hebben afgelopen zondag een clinic gehad, niet zo veel van geleerd. Maar Bamba heeft wel fijn gelopen haha :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-15 22:23 



 
Profiel   

Oei oei rochelle! Fotos mogen altijd hoor. Zeker een genezingsproces is denk ik altijd alleen maar leerzaam.

Wat is ie leuk Nexus!

Jammer dat je weinig geleerd hebt renateeee_. Wie gaf de clinic?
Wel mooie foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-15 11:02 



 
Profiel   

Hoe was het op horse event? Hele gave foto!!

En clinic foto ziet er ook goed uit!! En wat een mooie billen! Die moet Cuba ook nog even erop trainen haha.
Wel zonde dat je weinig eraan gehad hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-15 11:55 



 
Profiel   

Wat een rust weer hier haha.

Kontje van bambs vertekend wel een beetje op de foto hoor haha, hij mag nog wat steviger. Twee weken geleden nog wedstrijd gehad, hier was hij niet zo fijn te rijden, zag overal weer spoken, maar opzich vielen de punten echt heel erg mee. Had ze erger verwacht omdat het nu toch het beruchte M2 is. De punten waren twee keer 172.

Aankomende zondag weer wedstrijd, en begin toch wel te merken dat hij meer kracht krijgt. Hij begint wel erg fijn te dragen! Hopen op een fijnere proef voor mijn gevoel :D

Hoe gaat het bij jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 13:20 



 
Profiel   

Fijn dat hij meer begint te dragen renate, is echt een plaatje <3

Wij hebben zondag nationaal kampioenschap in L2 op provinciaal waren we 3de (2 puntjes van nr 1 :( )
Foto van mijn knappie haar hoofd <3 waar ik stiekem heel verliefd op ben <3

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 15:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 72 van de 76 [ 1878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen