Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

nakomelingen CARUSO?

 
Profiel   

Ik ben wel eens benieuwd naar wie er allemaal een nakomeling hebben van de hengst Caruso.
Zelf heb ik een 18-jarige merrie van hem, en was wel benieuwd naar het uiterlijk en karakter eigenschappen van jullie paarden. (foto zou dus leuk zijn! Pling ) En of deze overeenkomen met mijn merrie. Haha!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-07 16:32 



 
Profiel   

Heb je een stamboom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-07 16:38 



 
Profiel   

Ja zeker heb ik die , wat wil je precies weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-07 17:55 



 
Profiel   

Niemand..? Verdrietig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-07 18:28 



 
Profiel   

Wij hebben vroeger wel met de hengst Caruso gedekt.
De nakomelingen hebben we allemaal verkocht. Helaas weet ik dus niets van het karakter van hen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-07 18:19 



 
Profiel   

Welke Caruso bedoel je? Er zijn namelijk meer hengsten met die naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-07 08:12 



 
Profiel   

Als je de Caruso met vader Notaris bedoeld dan heb ik ook een nakomeling van hem!
Haar naam is Orisca en ze is bijna 11 jaar (op 10 juni wordt ze 11). Ze is 1.65, donkerbruin en voor de aftekeningen zie de foto's. Ze is in 2000 ster geworden!
Een ontzettend braaf en ongecompliceerd paard met 3 supergangen. Ik heb haar nu bijna 2 maanden en ik heb nooit een braver paard gehad.
Aandacht vindt ze helemaal geweldig, vooral voor knuffelen is ze erg in!
Dressuurmatig loopt ze super, springen hebben we nog niet gedaan, maar dat moet ze ook erg goed kunnen. Een buitenritje op zijn tijd vindt ze ook heerlijk!

Hier wat foto's van Orisca:
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-07 09:56 



 
Profiel   

Yootha schreef
Welke Caruso bedoel je? Er zijn namelijk meer hengsten met die naam.

Van Notaris bedoel ik ja.. Knipoog

@ linda_hans mooi paard heb je, wel een heel ander karakter als mijn merrie!
Mijn merrie is wel heel aanhankelijk, maar geen gemakkelijke onder het zadel, vooral buiten is ze heel druk (ze is wel verkeersmak, maar kan er gewoon geen lol aan beleven buiten en gaat het liefst zo snel mogelijk terug of blijft zich druk maken).
Springen kan ze erg goed en vind ze erg leuk. Wel een merrie die ik vooral op dressuurmatig gebied steeds 'nieuwe' dingen moet laten doen zodat ze er lol in houd bij het rijden. Pling

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-07 09:25 



 
Profiel   

Jaaaaaaaaa! Ik heb er 1 Haha! Nouja, ik heb een Kennedy x Caruso merrie Ja
Ze heeft een dominant karakter, maar als ze eenmaal voor je gaat, dat heb je er een super paard aan. Ze is nu 2 maanden onder het zadel, en ze heeft nog geen pas verkeerd gezet Lachen Ze is 29 maart 3 jaar geworden Ja Ze meet 1.60

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-07 12:02 



 
Profiel   

Heb ook een Caruso (hengst) gehad (bij ons geboren) uit een Nicolai x Windekind merrie (Hackney), bleef helaas om door te houden te klein (E-pony) heb hem in mijn eentje zadelmak gemaakt en geen dag problemen met hem gehad (was ook nog gewoon hengst). Super fijn, opgewekt diertje! Super mooi getekend ook --> 4 even hoge witte beentjes en een kaarsrechte bles met een roodvos kleur op zijn lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-07 10:31 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Erg leuk om te horen dit, lees ook een aantal overeenkomsten met mijn merrie! Haha!

Nog meer mensen? Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-07 17:25 



 
Profiel   

Wij hebben een ruin van Caruso hij is al 18 jaar oud en superfit !

Hij is Z springen en ZII dressuur geklasseerd, super karakter,
en we hopen dat hij nog wel een aantal jaartjes mee kan in de sport, hij is nooit kreupel geweest en ziet eruit als een 10 jarige, altijd vrolijk en stoer mooi zwart paard.

Jammer dat het geen merie is want dan had ik zeker nog een veulen gefokt.

Ga jij nog een veulen fokken uit jouw merrie ? of heb je al nakommelingen van je paard ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-07 11:36 



 
Profiel   

Die van mij heeft 6 jaar geleden een veulen gehad van Mermus R bij haar fokker. Waar het veulen ergens is weet ik eigenlijk niet.
Ze gaat nu eerst de sport in (ze is nu 11) en dan wil ik ook wel een keer een veulen van haar.
En dan het liefste met haar karakter en beweging, want die zijn echt super! *LOL*

@Valinsky: volgens mij lijken onze paarden qua karakter heel erg op elkaar. Mijne is ook erg allround en wil altijd voor je werken. Ze is ontzettend nieuwsgierig, erg aanhankelijk en heel erg braaf!
Heb je misschien een foto van die van jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-07 11:48 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Dit is mijn Caruso x Saros van inmiddels 17 jaar. Vroeger best een lastig paard geweest maar nu een ideaal paard, zeker om mee het bos in te gaan! Springen kan ie goed maar doen we niet meer omdat hij niet 100% meer op zijn benen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-07 16:40 



 
Profiel   

VALINSKY schreef
Wij hebben een ruin van Caruso hij is al 18 jaar oud en superfit !

Hij is Z springen en ZII dressuur geklasseerd, super karakter,
en we hopen dat hij nog wel een aantal jaartjes mee kan in de sport, hij is nooit kreupel geweest en ziet eruit als een 10 jarige, altijd vrolijk en stoer mooi zwart paard.

Jammer dat het geen merie is want dan had ik zeker nog een veulen gefokt.

Ga jij nog een veulen fokken uit jouw merrie ? of heb je al nakommelingen van je paard ?


Die van mij heeft 1 veulen gehad een merrie... Maar deze is helaas op 3 jarige leeftijd om het leven gekomen.. Huilen
Ik zou graag nog eens een veulen van haar fokken maar ze is al 18 dus de tijd dringt wel een beetje...


Valt me wel op dat veel Caruso nakomelingen wel dezelfde karaktereigenschappen hebben! Leuk hoor! Alleen mijn merrie is helaas nog steeds erg lastig af en toe en wil niet graag naar buiten, maakt zich dan enorm druk met gevaar voor zichzelf..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-07 10:55 



 
Profiel   

linda_hans schreef
Die van mij heeft 6 jaar geleden een veulen gehad van Mermus R bij haar fokker. Waar het veulen ergens is weet ik eigenlijk niet.
Ze gaat nu eerst de sport in (ze is nu 11) en dan wil ik ook wel een keer een veulen van haar.
En dan het liefste met haar karakter en beweging, want die zijn echt super! *LOL*

@Valinsky: volgens mij lijken onze paarden qua karakter heel erg op elkaar. Mijne is ook erg allround en wil altijd voor je werken. Ze is ontzettend nieuwsgierig, erg aanhankelijk en heel erg braaf!
Heb je misschien een foto van die van jou?



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-07 01:50 



 
Profiel   

VALINSKY schreef
linda_hans schreef
Die van mij heeft 6 jaar geleden een veulen gehad van Mermus R bij haar fokker. Waar het veulen ergens is weet ik eigenlijk niet.
Ze gaat nu eerst de sport in (ze is nu 11) en dan wil ik ook wel een keer een veulen van haar.
En dan het liefste met haar karakter en beweging, want die zijn echt super! *LOL*

@Valinsky: volgens mij lijken onze paarden qua karakter heel erg op elkaar. Mijne is ook erg allround en wil altijd voor je werken. Ze is ontzettend nieuwsgierig, erg aanhankelijk en heel erg braaf!
Heb je misschien een foto van die van jou?



[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-07 02:01 



 
Profiel   

[ img ]

[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-TR64ZUNB.jpg][/img]

dit is onze 18 jarige CARUSO x MARINIER

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-07 12:20 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-07 12:20 



 
Profiel   

Kennen jullie dit al??
Caruso


Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1987
Speels, attent, gehoorzaam, eerlijk maar ook kijkerig, met goed humeur. Bij begin onderzoek nog groen. Houdt zich de eerste weken erg vast in de rug, later is dat verbeterd en laat hij zich plezierig rijden. Zou meer souplesse mogen hebben.
Stap weinig ruim en niet erg regelmatig. Draf niet erg krachtig. Galop gemakkelijk en goed gedragen. Toont veel inzet bij het springen, heeft voldoende vermogen en beentechniek. Bij het springen duidelijk tekort aan souplesse. Slaat onder de man vaak achteruit. In terrein galop ruim voldoende, braaf op de sprong. Voldoende bereidheid om te werken, looplustig en ervaart werk als licht. Voldoende aanleg als dressuurpaard, ruim voldoende aanleg als spring- en terreinpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Eet normaal.
Stalgedrag enigszins ongedurig.
Geen veterinaire bijzonderheden.
Rapportage afgesloten op 05-06.

Verrichtingscijfers
Stap 5.5
Draf 6
Galop 7
Rijproef 6.2
Springen vrij 8
Springen ohz 7.5
Terreinproef 6.5
Karakter 8
Stalgedrag 8
Trainingsrapport 7
Puntentotaal 69.70
Max punten 100
Plaatsing 17e van 33 (21)
Jaar verrichting 1987
Plaats verrichting Ermelo

Resultaten röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 1
Sesambeentjes lateraal rechts 2
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 2
Sesambeentjes mediaal links 2
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 2
Sprong/spat rechts 1

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1989 (veulens)
Deze hengst toonde goed ontwikkelde veulens, die iets langer geribd konden zijn. Ze zijn goed rijtypisch gebouwd en vertonen ras en kwaliteit. Hoewel op enkele onderdelen iets wisselend, bleek de getoonde collectie over uniformiteit te beschikken. Er was praktisch geen verschil tussen de geprikte en uitgezochte veulens.
De hoofden zijn over het algemeen iets aan de lange kant. Bij de geprikte veulens was nog wel eens sprake van een grove kaak en een bolling tussen de ogen; de oren zijn over het algemeen aan de lange kant. De hals is goed van lengte en van vorm, maar nog wel eens iets arm in de bovenlijn. In draf worden ze echter goed gedragen. De schoft is voldoende ontwikkeld en loopt voldoende lang door; in een enkel geval is de schoft nog iets plat. De schouder ligt er goed in bij voldoende lengte. De rug is vrij uniform aan de lange kant en iets gezonken; de lendenen zijn sterk gespierd en goed aangesloten. Ook de croupe is sterk gespierd, goed gevormd met de gewenste lengte, maar soms nog wel eens iets afgerond, waardoor de schenkel wat arm aandoet. Het voorbeen is goed gesteld met goed ontwikkeld gewricht. Dat geldt eveneens voor het achterbeen, waarin het royale spronggewricht opvalt.
De stap heeft ruimte en regelmaat. De draf vertoont veel balans en tact, waarbij het gebruik van het achterbeen goed is. De veulens maken front en rijzen in de voorhand. De veulens bleken in draf gemakkelijk de passen te kunnen verruimen.

Kort samengevat: goede rijtypische veulens, die goed ontwikkeld zijn, maar iets meer riblengte mochten hebben. De bewegingen tonen veel tact en balans.
Getoond: 16 veulens uit 65 dekkingen.

Afstammelingen 1993 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Caruso voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1997 (januari; 7-jarigen)
De beoordeling van de 7-jarige nakomelingen van Caruso is één jaar uitgesteld omdat de sportresultaten niet tijdig beschikbaar waren.

Afstammelingen 1998 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Caruso voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2001 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Caruso definitief goedgekeurd.

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 4
Aantal veulens springindex 77
Betrouwbaarheid springindex 85
Springindex 107
Aantal veulens dressuurindex 79
Betrouwbaarheid dressuurindex 82
Dressuurindex 102

Overige informatie
HK KWPN Zwolle 1987 (25-02)
Bij herkeuring aangewezen voor verrichtingsonderzoek.

Exterieuromschrijving 1987
Goedgebouwde hengst met veel kwaliteit. Hij zou nog iets meer in het type van het moderne rijpaard kunnen staan. De schoft is nog weinig ontwikkeld.

1998 december overleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-07 17:16 



 
Profiel   

Ja die gegevens had ik via het KWPN gehad incl een foto van Caruso zelf!

Valt me wel op dat de meeste nakomelingen van Caruso wel erg vriendelijke, aanhankelijke paarden zijn. Die van mij heeft een hoop meegemaakt, maar is ondanks alles heel eerlijk en vriendelijk! Ach gut

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-07 15:27 



 
Profiel   

Zal ook even een foto van mijn Caruso merrie Harka plaatsen Haha! .

[ img ]
En nog eentje.. met haar vriendinnetje Maartje
[ img ]

Pling

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-07 22:37 



 
Profiel   

Ik heb een Kroongraafx Caruso
4 jaar

Foto's staan wel in mijn profiel. Erg braaf paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 15:12 



 
Profiel   

Leuk paard heb je, op een van de foto's in je profiel van concours lijkt ie sprekend op die van mij. Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-07 10:35 



 
Profiel   

[quote="Cil"]Zal ook even een foto van mijn Caruso merrie Harka plaatsen Haha! .


Jeetje !! ze lijkt echt veel op die van ons !!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-07 21:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen