nakomelingen CARUSO?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:20

Cil schreef:
Leuk paard heb je, op een van de foto's in je profiel van concours lijkt ie sprekend op die van mij. Haha!


Dankje ik heb ook even in je profiel gespiekt en ze lijken idd veel op elkaar. Er mist alleen een blesje.

Die van mij is wel een spierbundel hoor... Hij is net 4, maar heeft al een body. En super braaf!

Cil

Berichten: 501
Geregistreerd: 12-10-06

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 14:26

VALINSKY schreef:
Cil schreef:
Zal ook even een foto van mijn Caruso merrie Harka plaatsen Haha! .


Jeetje !! ze lijkt echt veel op die van ons !!!

Ja idd! Ik heb ook net nog even zitten kijken en je ziet aardig wat vergelijking in de paarden!!
Wat rijden jullie met jullie paarden op het moment?

roelie74

Berichten: 103
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Alteveer. (gr)

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:36

hallo.
ik heb een nakomeling van caruso.
ze is een caruso x bernstein.
een super lieve merrie van 10 jaar. ben m1 dressuur met winstpunten L springen met winstpunten en b samengesteld met winstpunten.
ze is een eerlijke merrie met heel veel werklust. gemakkelijk te rijden is ze niet. ik heb flink wat werk moeten leveren om haar te krijgen waar ik haar nu heb.
er zit zeker nog veel meer in.
ze is nogal een zenuwachtig paard maar dat uit ze door met haar onderlip te happen tijdens het rijden. en als oefeningen haar te moeilijk worden of we staan op het punt om de ring in te gaan dan begint ze te schudden met haar hoofd.
maar tijdens het rijden heb je daar geen last van.
ze doet altijd haar best. en je merkt aan haar dat ze het goed wil doen.
groetjes
roelie

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:59

De mijne is een nakomeling van de merrie van Roelie

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:51

roelie74 schreef:
hallo.
ik heb een nakomeling van caruso.
ze is een caruso x bernstein.
een super lieve merrie van 10 jaar. ben m1 dressuur met winstpunten L springen met winstpunten en b samengesteld met winstpunten.
ze is een eerlijke merrie met heel veel werklust. gemakkelijk te rijden is ze niet. ik heb flink wat werk moeten leveren om haar te krijgen waar ik haar nu heb.
er zit zeker nog veel meer in.
ze is nogal een zenuwachtig paard maar dat uit ze door met haar onderlip te happen tijdens het rijden. en als oefeningen haar te moeilijk worden of we staan op het punt om de ring in te gaan dan begint ze te schudden met haar hoofd.
maar tijdens het rijden heb je daar geen last van.
ze doet altijd haar best. en je merkt aan haar dat ze het goed wil doen.
groetjes
roelie


onze ruin ( caruso x marinier ) is al 19 jaar en nog steeds een zenuwachtig paard
Herkenbaar naar onderlip happen als wij GIJS opzadelen en het is druk op stal staat hij ook
altijd te happen/ klapperen met zijn mond wij zeggen weleens dat hij zit te praten tegen je .....

Wij hebben hem nog niet zolang maar het is inderdaad een werkwillig en sterk paard.
Gijs is Z pringen en Z dressuur en je zou hem zijn 19 jaar niet geven, hopen er nog veel van te
leren ......

Jammer dat die van ons geen merrie is had graag een veulen willen fokken, heeft die van jou nog
meerdere nakomelingen ?

roelie74

Berichten: 103
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Alteveer. (gr)

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:47

wat grappig dat je heel veel trekjes terugziet.
mijn merrie heeft een kroongraaf hengstveulen gehad ( zie hier boven ) en nog een regilio hengstveulen.
wat er met de regilio is gebeurt weet ik niet.
weet nog wel dat dat veulen iets minder was dan de kroongraaf. maar ja dat zegt als veulen nog niet zoveel.

Cil

Berichten: 501
Geregistreerd: 12-10-06

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 14:47

Idd leuk dat er zoveel herkenning in terug te zien is. Valt me op dat de meeste vrij zenuwachtige maar werklustige paarden zijn! Lachen
Ik zal van het weekend nog eens foto's maken van mijn (ondertussen 18-jarige) merrie. Ze voelt zich nog steeds een 5 jarige.. haha. Knipoog

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:29

Cil schreef:
Idd leuk dat er zoveel herkenning in terug te zien is. Valt me op dat de meeste vrij zenuwachtige maar werklustige paarden zijn! Lachen
Ik zal van het weekend nog eens foto's maken van mijn (ondertussen 18-jarige) merrie. Ze voelt zich nog steeds een 5 jarige.. haha. Knipoog


Rij jij nog wedstrijden met je 18 jarige ?

Cil

Berichten: 501
Geregistreerd: 12-10-06

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 16:21

VALINSKY schreef:
Cil schreef:
Idd leuk dat er zoveel herkenning in terug te zien is. Valt me op dat de meeste vrij zenuwachtige maar werklustige paarden zijn! Lachen
Ik zal van het weekend nog eens foto's maken van mijn (ondertussen 18-jarige) merrie. Ze voelt zich nog steeds een 5 jarige.. haha. Knipoog


Rij jij nog wedstrijden met je 18 jarige ?


Nee op dit moment niet meer, train haar nog wel gewoon thuis door maar breng haar niet meer uit.

Ze heeft wel een keer een veulen gehad, deze was niet in mijn bezit, helaas is deze verongelukt op 4-jarige leeftijd.. Huilen was een erg mooi, sterk bewegend, aanhankelijk en lief paard! Had graag gezien wat er van haar geworden was! Ach gut

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:50

vandaag voor het eerst gestart in de LII dressuur met gijs onze 19 jarige CARUSO !

Zat niet mee ! eerste proef 170 punten tweede proef mochten we niet starten, gijs liep onregelmatig en had rechts voor een dikker been .......

Echt balen ! we hebben hem pas een half jaar en hij lijkt nog zo sterk en gezond, had na een maand rechtvoor vocht in het been bij de pees maar pees was niet aangetast gelukkig.

Begin juli was hij rechtvoor 85 % hersteld en mochten we rijden !
Nu heeft hij sinds twee dagen rechtsvoor een dik been, ik hoop echt dat dit wel goed gaat komen, hij is tenslotte niet de jongste meer .....

Hebben jullie ervaringen met dit soort blessures ?

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:52

Ik heb een Concorde x Caruso. Een 5 jarige merrie.
In mijn profiel staan foto's van d'r.
Ze is vrij koel in haar hoofd, en laat duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is.
Maar is wel heel erg werkwillig.

Cil

Berichten: 501
Geregistreerd: 12-10-06

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 14:23

VALINSKY schreef:
vandaag voor het eerst gestart in de LII dressuur met gijs onze 19 jarige CARUSO !

Zat niet mee ! eerste proef 170 punten tweede proef mochten we niet starten, gijs liep onregelmatig en had rechts voor een dikker been .......

Echt balen ! we hebben hem pas een half jaar en hij lijkt nog zo sterk en gezond, had na een maand rechtvoor vocht in het been bij de pees maar pees was niet aangetast gelukkig.

Begin juli was hij rechtvoor 85 % hersteld en mochten we rijden !
Nu heeft hij sinds twee dagen rechtsvoor een dik been, ik hoop echt dat dit wel goed gaat komen, hij is tenslotte niet de jongste meer .....

Hebben jullie ervaringen met dit soort blessures ?


Nee mijn merrie heeft wel artrose aan allebei haar achterbenen, maar geen pees blessures ed.
Ze is nu wel kreupel maar dit komt door een hardnekkige mok waar ze maar niet vanaf lijkt te komen.. Boos! Verder is ze absoluut geen zeikert wat blessures betrefd, dus als ze kreupel loopt is er meestal echt wat goed mis.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:30

Ik ken een Caruso x Hanassi merrie van 15 jaar, Z dressuur, bloedmooi dier. Had ik ooit willen kopen maar kwam toen niet door de buigproef heen. Een maand later had iemand anders haar uit ons dorp gekocht, kom haar dus nog wel eens tegen. Is wel een hittepetit, dus op zich ben ik achteraf blij dat ik haar niet gekocht heb Knipoog .

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:39

Nee mijn merrie heeft wel artrose aan allebei haar achterbenen, maar geen pees blessures ed.
Ze is nu wel kreupel maar dit komt door een hardnekkige mok waar ze maar niet vanaf lijkt te komen.. Boos! Verder is ze absoluut geen zeikert wat blessures betrefd, dus als ze kreupel loopt is er meestal echt wat goed mis.[/quote]

goed te horen dat de caruso's zo sterk zijn, gijs is tot op heden niet kreupel geweest maar afgelopen weekend wel dus !
Heb vanochtend contact gehad met dierenarts en waarschijnlijk speelt zijn oude peesblessure
rechtsvoor weer op, stappen en over een paar weken dus weer scannen.

Echt balen toen wij hem kochten vertelde die mensen dat hij nooit iets had gehad en achter af blijkt dat hij wel degelijk oude blessures heeft, krijg het gevoel belazerd te zijn.
Ik hoop echt dat deze kanjer weer volledig hersteld ..........

Cil

Berichten: 501
Geregistreerd: 12-10-06

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 14:17

vervelend zeg..! Hopelijk knapt je paard weer helemaal op. Peesblessures zijn meestal niet niks. Mijn merrie heeft wel peesklap gehad, maar tot op heden (gelukkig) nog geen last van gehad. De precieze oorzaak weet ik er helaas niet van. ( heeft ze gekregen voordat ze van mij was)
Maar mijn paard heeft helaas in haar 19- jarige leventje al een hoop meegemaakt, en ik weet helaas niet precies wat er allemaal met haar gebeurt is voordat ik haar kocht.

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:10

Cil schreef:
vervelend zeg..! Hopelijk knapt je paard weer helemaal op. Peesblessures zijn meestal niet niks. Mijn merrie heeft wel peesklap gehad, maar tot op heden (gelukkig) nog geen last van gehad. De precieze oorzaak weet ik er helaas niet van. ( heeft ze gekregen voordat ze van mij was)
Maar mijn paard heeft helaas in haar 19- jarige leventje al een hoop meegemaakt, en ik weet helaas niet precies wat er allemaal met haar gebeurt is voordat ik haar kocht.



Ik dacht dat jij haar al heel lang had !
Vervelend als je niet precies weet wat er met haar is gebeurd in het verleden.
Peesklap gahd ? en niet kreupel ? toch wel een sterke merrie toch ?

Ik weet ook niet of gijs nu een peesblessure heeft omdat je dan een scan moet maken.
Heb van de week wel gebeld naar de dierenarts en begin met koelen en stappen en ga
over een paar weken wel scannen, kunnen ze ook beter kijken als het vocht minder is.
Moet wel zeggen dat zijn been dunner is en hij (gelukkig) niet meer kreupel loopt.

Ik heb hem pas een half jaar en hoopte nog jaren vooruit te kunnen, hij ziet er zo super
jong uit, misschien is hij toch ouder / slechter als dat we graag willen.

bijgaand nog een foto van de eerste wedstrijd van afgelopen zaterdag !
het blijft een bloodmooi paar toch ?
Was hij maar 8 jaar .................

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:34

[img][http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-U6NDJOAT.jpg/img]

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:35

Afbeelding

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:36

nou foto's willen niet echt lukken ga nog wel even stoeien

Cil

Berichten: 501
Geregistreerd: 12-10-06

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 10:16

Ik rijd mijn paard vanaf haar 9e, en heb haar gekocht toen ze 10 was. Ze is nu 19 Knipoog dus ruim 9 jaar heb ik haar nu.
Maar daarvoor heeft ze het nodige meegemaakt (is door de dierenbescherming ergens weggehaald, alleen precieze redenen weet ik niet). De vorige eigenaar wist hier ook niet precies alles over, en heeft mij ook nooit alles verteld denk ik. De vorige eigenaar was er overgens wel heel goed voor! Ik heb haar eerst een tijd gereden voor hem totdat hij erg ziek werd, en toen mocht ik haar overkopen van hem. Zo ben ik aan haar gekomen. Haha!

Jammer dat je foto zo klein is, hopelijk lukt het nog om hem bij te stellen. Cool

linda_hans

Berichten: 316
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:34

Update over mijn Caruso:

Wat ik heel grappig vind is dat dat onderlip klapperen bijna bij elke Caruso terugkomt. Die van mijn doet het ook heel regelmatig....
Verder is ze in oktober gekraakt, door een verkeerd zadel zat ze rechtsom wat vast en dat is toen losgemaakt. Ze loopt nu weer als een zonnetje.
Ze is nog steeds even makkelijk in de omgang en onder het zadel. Wat ik wel aan haar merk is dat ze onder het zadel minder nerveus is als aan de hand, dan ziet ze veel meer dingen, terwijl als ze aan het werk is nergens van opkijkt.
Aan de hand blijft ze ook wel naast je, maar ziet ze wel veel meer dingen om haar heen!
Zijn jullie Caruso's ook zo relax in de winter? Als ik haar een dagje door drukte niet kan rijden, merk ik daar helemaal niks van, nog steeds even makkelijk onder het zadel! Is dat ook een Caruso trekje?
Hoe gaat het met jullie Caruso's?

roelie74

Berichten: 103
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Alteveer. (gr)

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:30

momenteel rij ik mijn caruso niet zo vaak. ze is erg lastig. steeds maar schrikken overal van. ik heb wel vaker periodes dat het minder gaat maar nu is het wel heel erg. ik ben inmiddels bezig met een jong paard.( numero uno ). die merrie en de caruso merrie zijn dus een eenheid.
dat betekent inmiddels als ik de "oude" rij dat ze alleen maar met haar hoofd bezig is met de schuur waar de jonge merrie instaat.
het is heel moeilijk om haar gedachten bij mij te houden.
ik rij haar gewoon of het elke dag de eerste keer is en heel langzaam gaat het iets beter maar het blijft lastig.
of dat karakter trekje nou typisch caruso is weet ik niet, wij hebben het vermoeden dat er met de basis iets mis is gegaan.
we hebben haar gekocht toen ze al een paar wedstrijdjes heeft gelopen. maar goed dat blijft gissen.
ze is wel heel erg eerlijk en ik denk dat we er dit jaar weer de hengst bij doen.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:35

Mijn Kroongraaf x Caruso is altijd relax Haha! Maar je moet hem wel bezig houden in het werk. Anders gaat ie flierefluiten of er met je ervandoor Haha!

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:35

onze gijs is ook wel ralex, maar ziet wel spoken overal.

We hebben hem nu bijna een jaar en sinds twee weken kunnen we eindelijk weer rijden !
Hij heeft twee keer een peesblessure gehad het afgelopen jaar, ik was bang dat hij erg
stijfjes zou worden, hij is wel 19 jaar !!

A.s. vrijdag weer een (laatste) peesscan en hopen dat hij zich goed houd de komende
twee jaar, we hopen ondanks zijn leeftijd nog veel plezier aan hem te beleven.

Volgens dierenarts kan hij nog jaren mee, ze dachten dt hij 12 jaar oud was en ziet
er super uit !
Kreeg van de week in de bak met die storm wel een baldadig bokje om mijn oren maar verder is hij superbetrouwbaar ......

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: nakomelingen CARUSO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:48

Ik heb een veron x caruso! Kan er nog weinig over vertellen aangezien het nog een veulentje is!