Willem van Nassau (Bonte Willem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:28

Koper schreef:
Grappig, zo heb ik de kuddegenoot van mijn paard ook leren kennen. Een driejarige van Bonte Willem. Zijn moeder staat er ook bij en die is heel anders, veel afstandelijker. Die driejarige is heel slim, dominant naar andere ruinen (piepen, veel maaien en met mest markeren aan de rand van de paddock) Met mijn ruin samen ging het wel meteen goed, niks geen debiel gedoe maar gewoon stoeien en spelen. Er staat ook een shet in het groepje, ook een ruin, en dat ging ook meteen prima.

Vind 't best leuk dat hij zo enthousiast op iedereen af komt maar soms moet ik 'm gewoon wegsturen omdat ik wat met m'n eigen paard wil doen :Y)


Haha, klinkt bekend.
Ik moet Balou ook naar de wei brengen als ik zijn moeder wil rijden, hij gaat er gewoon tussen staan als ik wil poetsen en zadelen. ;)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:34

Begrijp me niet verkeerd, hij is echt heel lief en zodra je de wei of paddock in loopt komt hij aan om te kijken wie er is. Niet eens om te bedelen of om te laten zien dat 't "zijn" wei is maar hij komt dan gewoon een beetje casual aangeslenterd met de andere paarden achter zich aan: hallooo wie ben jij? Of: halloooo mensje, ben je daar weer! Misschien ook wel omdat hij nog zo jong is. En hoewel 't soms irritant is is het ook wel heel lief van 'm natuurlijk. 't Is gewoon een open en nieuwsgierig paard, dat valt echt op aan 'm.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:27

hoe gaat het met de Willems? erg stil hier

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:51

Met onze "Willem" gaat het goed. Volgend voorjaar willen we hem zadelmak laten maken, dus nu zijn we begonnen met grondwerk. Dat gaat tot nu toe nog heel relaxed, hij is meer nieuwsgierig naar alles wat we neerleggen dan dat hij angstig is. :)
Binnenkort gaan we oefenen met de trailer.

Hoe gaat het met de andere Willem's?

SJANNE_DARK
Berichten: 940
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:34

Hier een 4,5 jarige Bonte willem.
Super braaf. hebben hem voornamelijk voor de kar lopen. Maar wegens omstandigheden momenteel niet. Hij is ontzettend speels. Soms ook wel vervelend. Altijd om aandacht zeuren als je in de wei bent en je bontkraag er af willen trekken, andere paarden opjagen om te spelen. Veel te veel energie dus terwijl meneer dag en nacht buiten loopt en alle ruimte heeft. Moet er echt wat mee gaan doen maar heb ik gewoon de tijd niet voor. Als ik er ben ben ik druk met de verzorging en onderhoud van de weide. Ook heb ik geen bak aanwezig zodat ik een bijrijdster zou kunnen nemen. Want hij is al wel onder het zadel maar niet door gereden. Wel jammer want merk dat hij echt wat wil doen.

meest resente foto voor de kar
Afbeelding

barrye
Berichten: 709
Geregistreerd: 13-02-06

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:59

Ik heb een vraag: Misschien dat iemand uit dit topic mij wat meer kan vertellen over DANTE. Dante is een 4 1/2/ jarige bonte hengst, hier op bokt wel bonte fries genoemd. Afstamming op papier miet bekend Heeft tot voor kortvlakbij Coevorden gestaan ( net over de grens in Duitsland) . Hij heeft In 2011 blijkbaar wel een aantal merries gedekt. In 2012 in B en L dress. gestart. Ik heb hem op 01-12-12 gekocht en zou graag wat meer willen weten over zijn verleden.
Bedankt voor je reactie.

Pinkroos
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:16

Hallo Allemaal,

Ik zie hier heel veel berichtjes over de nakomelingen van bonte willem. Zelf zoek ik ook een nakomaling van bonte willen het liefst gekruist met KWPN. Ik zoek een merrie of ruin van de leeftijd tussen 3 en 6 jaar. Als er iemand is die z'n paard wil verkopen hoor ik het graag. Ik ben benieuwd.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:37

Pinkroos schreef:
Hallo Allemaal,

Ik zie hier heel veel berichtjes over de nakomelingen van bonte willem. Zelf zoek ik ook een nakomaling van bonte willen het liefst gekruist met KWPN. Ik zoek een merrie of ruin van de leeftijd tussen 3 en 6 jaar. Als er iemand is die z'n paard wil verkopen hoor ik het graag. Ik ben benieuwd.


Misschien een idee om de hengsteneigenaar te bellen? http://www.bontewillem.nl/

Anders deze ad: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Laatst bijgewerkt door Peterina op 24-01-13 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:40

BW nog altijd ter dekking bij AW?

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:28


Colorance
Berichten: 110
Geregistreerd: 23-02-10

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:21

Willem heeft de laatste 2 jaar niet gedekt. We zijn aan het kijken of we hem dit haar 2 maand beschikbaar stellen voor de fokkerij zodat fokkers hun merrie 2 cyclussen kunnen insemineren

Noblesse00

Berichten: 172
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:43

Ik zoek een volwassen barockpinto zwartbont en liefst al gereden. Niet te luxe, veel Fries bloed. Hengst of ruin.
Weet iemand hier 1 te koop?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:25


Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:11

Colorance schreef:
Willem heeft de laatste 2 jaar niet gedekt. We zijn aan het kijken of we hem dit haar 2 maand beschikbaar stellen voor de fokkerij zodat fokkers hun merrie 2 cyclussen kunnen insemineren


Maar hij is niet officieel terug getrokken uit dekkerij toch?
Zijn er nog interessante zonen van hem voor dekken?

Colorance
Berichten: 110
Geregistreerd: 23-02-10

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:35

Willem wordt ook dit jaar niet ingezet voor de fokkerij

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:10

Colorance schreef:
Willem wordt ook dit jaar niet ingezet voor de fokkerij

vanwege de sport?

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:57


Colorance
Berichten: 110
Geregistreerd: 23-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:34

Ja vanwege de sport

Colorance
Berichten: 110
Geregistreerd: 23-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:51

Willem ready for the GRAND PRIX
Eindelijk weer een bonte hengst op het hoogste niveau dressuur

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:10

Knap hoor! Gaat hij binnenkort ook al starten in de Grand Prix?

sassevras12

Berichten: 4
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:12

ik verzorg zinds vorig haar ook een jonge bonte willem hij is erg braaf en erg knufelig en gek op gewassen haar pff wat wel eens lastig is verder is hij voor een hengst erg lief en braaf in de omgang http://www.youtube.com/watch?v=y4Zfit9KjtI klik hier op of copieer dit even om de filmpje via you tube te zien

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:55

hier ook een nakomeling van bonte willem
Ontzettend brave en werkwillige merrie
Soms de kop wat scheef maar na een toespraak of goede correctie is het weer over
Onwijs aanhankelijk en steunt echt op je
Zoekt ook veel vertrouwen in je
Ze geeft mij ook erg veel vertrouwen :)
Momenteel breng ik haar uit in de Bdressuur
Sprongetje gaat ook wel maar ze is geen spring wonder, de eigenaar neemt haar ook wel eens voor de kar wat ze ook erg fijn doet :)

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:05

Heb je foto's corientjuh? Dacht even dat het de zwart bonte uit je profiel was, maar lees dat ze 3 kleur is?

Heb ook een vierjarige BW, en herken veel in je beschrijving, met name het aanhankelijke en het zoeken en geven van vertrouwen. :)

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:08

Ja las het meer in het topic grappig
Ja die zwartbonte is een andere
Zal zo eens wat foto's uitzoeken (heb er best veel haha)
Kan wel even tijdje duren :P
Vandaag nog wel een wp gehaald :)
1e keer tussen de hekjes :) jammer genoeg geen foto's want mijn vader was ziek en zat in de auto te wachten en me moeder kan niet lezen en foto's maken tegelijk haha

_Steffie

Berichten: 1070
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Willem van Nassau (Bonte Willem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:00

Ik rijd sinds vorige week ook een nakomeling van Bonte Willem, ben helemaal weg van het dier.
Geweldige instelling en karakter, zou graag meelezen in dit topic om te lezen over andere nakomelingen :D