Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

nakomelingen van mermus R

 
Profiel   

Het is toch erg, heb ik dit topic helemaal gemist Bloos Leuk om meer Mermusjes te zien, sommige lijken op de mijne en sommige ook helemaal niet Clown

Dit is Z Zarah, een 4-jarige ruin van Mermus R x Germus R x Rebel1 Z.

Afgelopen zomer
[ img ]
Afgelopen winter (hoe lekker kan rollen zijn met die dikke wintervacht Haha!)
[ img ]

Hij is door Stal Roelofs zelf gefokt maar ik heb hem via de handel gekocht. Het was een half verwilderde en angstige 1,5 jarige die over de staldeur sprong van angst. Gedurende het volgende jaar hebben we aan zijn vertrouwen gewerkt maar hij bleef afstandelijk.

Eind 2006 is hij in blinde paniek door de draad gegaan en heeft daarbij de achterste strekpees volledig doorgesneden. De DA heeft er 2u aan gewerkt en het was kantje boord maar na een revalidatie van 4 maanden (boxrust en daarna beperkte beweging) is het volledig genezen. Aan de buitenkant is er alleen een grote botwoekring te zien maar de wond is met erg weinig littekens genezen. Aan zijn bewegingen is niets te zien dus hij wordt nu langzaamaan zadelmak gemaakt en als alles goed blijft gaan, gaat hij de sport in (springen/SGW).
Ondanks alle zorgen in deze perdiode was er ook een lichtpuntje, hij gaf zich volledig aan ons over en liet alles toe. Hoewel wij het idee hadden dat er na een jaar nog steeds geen band was, bleek het tegendeel toen hij 3 weken in de kliniek moest blijven. Verband wisselen was veel makkelijker als wij erbij waren en hij reageerde ineens op onze stemmen. Nu is het grootste knuffel van stal, hoewel hij nieuwe mensen/situaties altijd even wil observeren. Toch is niet schrikachtig, als er iets rammelt of ritselt staat hij er als eerste van de 4 bovenop Haha!

Hij is nu nog maar 1m62 en eigenlijk ook een beetje te klein voor mij maar op deze foto's is wel te zien dat hij het laatste half jaar ook echt aan het uitzwaren is.
winter 2007-2008
[ img ]
Zomer 2008
[ img ]

Sinds deze zomer ben ik begonnen met longeren en hij heeft al een keertje het zadel opgehad met longeren. Dat was niet zo'n succes Bloos op stal bleef hij rustig bij het opleggen van het zadel maar toen we het zadel tijdens het longeren oplegden, ging hij effe helemaal uit z'n plaat. Leek wel een rodeo-paard Haha! heb er geen foto van maar leek op dit :
[ img ]

We hebben dus maar weer even een stapje teruggedaan en gaan het nu weer langzaam opbouwen. We hebben tijd genoeg, hij is nog maar 4 en heeft al veel meegemaakt in z'n korte leventje.

Nog wat sfeerplaatjes:
Met zijn vriendinnetje Wilena (Ro-lex x Krack C x Recruut)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BRKZJN8.jpg
Lekker uitsloven voor de foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JB6GIZKE.jpg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-08 14:46 



 
Profiel   

Leuk beestje Ibonn!!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-08 15:45 



 
Profiel   

Wat leuk, meer mermusjes. Ik heb een bijna 5- jr stermerrie mermus x ferro x Voltaire. Nog niet zo groot (1,63) maar ik heb gehoord dat ze vaak laat rijp zijn en dus later bijgroeien. Grt tafje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-10 00:06 



 
Profiel   

Hey er is weer nieuw leven in het topic :D
Die van mij heeft het afgelopen jaar idd ook nog een groeispurt gehad.
De gewenste maat van 1.70m zal hij nooit halen, maar ach ik ben blij met hoe hij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-10 18:39 



 
Profiel   

He hoi pally.
Hoe oud is die van jou nu en hoeveel is ze nog gegroeid? Donja wordt in mei 5.
Oeps ik zie dat die van jou ook uit 2005 is ;-) ik ben zelf 1.76 dus.. mag ook wel ietsje meer bij. Mijn vos is 1.73 dus was wel een stap omlaag. Ze is nog erg jong in de bol maar wel braaf onder het zadel. Ook erg eenkennig. Zie wel overeenkomsten met de foto's hier. Zie mijn profiel voor foto's.

Grt tafje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-10 19:32 



 
Profiel   

Aron is inderdaad ook van 2005. Inmiddels is hij gemeten op 1.63m. Dus in jaar best nog wel wat gegroeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-10 22:11 



 
Profiel   

Hey,

Ik heb sinds twee maand ook een Mermus R x Ulster van 9 jaar oud en 1,70 hoog. Genaamd Terence Hil. Een schat van een beest. Hoewel hij volledig springgefokt is heb ik uit verhalen van vorige eigenaren gehoord dat het geen springer is. Dat geeft niet, want dat ben ik ook niet ;) . Hij heeft 3 jaar terug M2 dressuur gelopen, nu is hij zeer arm in de bespiering en flink in de breedte gegroeid, maar nu het weer de goede kant op gaat kunnen we gaan trainen. Bij de vorige eigenaar heeft hij 8 weken stil gestaan, vandaar dat hij wat ronder is geworden. Na mijn vorige paardje die niet zo braaf was en ik er erg gemeen vanaf ben gevallen door een gemene rodeo (hij was er echt op gemunt mij eraf te krijgen), is dit echt een verademing. Ik ben erg blij met mijn schatje! Zal binnenkort even foto's plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-10 22:24 



 
Profiel   

Welkom linda! Die van jou is dus wel aan de maat ;-)
Dus pelly, die van ons kunnen nog 2 jr groeien.
Mijn merrie is ook springen gefokt hoewel moederskant (ferro x Voltaire) ook in de dressuur mee moet kunnen. Ik heb ze nu 3/4 jaar maar door het winterweer nog niet veel kunnen doen. Startkaart is er al wel dus ga ik haar van ee zomer lekker weer in de B starten. Over een jaar of 2, als ze is uitgegroeid ook springen.
Grt tafje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-10 22:36 



 
Profiel   

Wij hebben een jaarling hengst van hem lopen. Mooi groot royaal qua type en fijn bewegen. Tis een echte knuffel een heerlijk dier. Zal een hele grote gaan worden. Zie Elixer Mansolein op onze site.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-10 10:26 



 
Profiel   

OP de één of ander manier heb ik het idee dat de mannelijke nakomelingen van Mermus groter zijn/worden dan de merries... ?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-10 11:44 



 
Profiel   

Dan is die van mij zeker een uitzondering :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-10 12:54 



 
Profiel   

Nou... ik heb net weer voor het eerst in weken gereden, maar heb het idee dat ze nog steeds groeit....;-) we hebben nog 2 jaar te gaan dus wie weet ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-10 18:14 



 
Profiel   

Hoii

Ik heb een nakomeling van Rach R x Mermus.
Is een merrie van 5 jaar en meet nu 1.60 m. ;)

Grt Lyenne

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-10 18:29 



 
Profiel   

hey iedereen,
ik heb een Mermus R X Iroko X Faram van 2004 genaamd Zino... erg fijn dier en een goeie sprong wel af en toe erg vlug met z`n reacties, groot is ie ook niet, maar hij is groot genoeg voor mijn zusje en ook lief genoeg en das wat telt. hij meet nu 1.65 ongeveer. ik spring wedstrijdjes met hem om hem klaar te maken voor mijn zusje van 11 dan kan ze over op de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-10 18:44 



 
Profiel   

Ik heb een merrie gehad van Mermus R. Ook een klein gebleven paardje, 1,56m.
Heel lief paard maar kon wel ontzettend druk en opgewonden zijn. Ze kan ontzettend goed springen (nu nationaal onder nieuwe ruiter) maar niet makkelijk te rijden, ze wilde te graag. Ook dressuur ging erg goed. Foto's van haar staan nog wel in mijn profiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-10 18:51 



 
Profiel   

He leuk, nog meer reacties! Mijn merrie is ook druk alleen niet als ik erop zit. Ook gewoon alleen met haar het bos in. Ze kijkt wel maar blijft ook gewoon doorlopen. Springen kan ze super maar daar vindt ik haar nog te jong voor. Ondanks haar jeugdige voorkomen leren we elkaar beter kennen en is ze eigenlijk heel lief en vooral eerlijk. Dit jaar voor het eerst op wedstrijd, ben benieuwd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-10 21:57 



 
Profiel   

Hoi, lees hier en daar wat over te klein gebleven Mermusjes, ze zijn volgens mij vrij laat rijp en groeien lang door (de mannen iig)
Ik heb een Mermus x Grundyman gehad en die is letterlijk doorgegroeid tot zijn 7e á 8ste jaar (en ik dacht dus te krimpen) :7 uiteindelijke stokmaat 180 cm.! :j

Springen deed hij met gemak, maar was ook wel schrikkerig, kon met een grote boog angstig om een (vreemde) hindernis heen lopen en als het erop aankwam sprong hij diezelfde hindernis wel gewoon :+

(Helaas hebben zijn voeten de groei niet bij kunnen bolwerken en is hij maar 10 jaar geworden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-10 16:07 



 
Profiel   

1.80 hoeft Nu ook weer niet ;-) maar klopt; ik heb van een fokker begrepen dat ik me nog geen zorgen hoef te maken en nog 2 jaar moet. Afwachten. Haar ouders en broer zijn ook boven de 1.70. Helaas zijn er wel uitzonderingen maar ik pas er Nu al wel goed op. Als ze doorgroeit is dat alleen maar meegenomen; ok heb ze graag boven de 1.70

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-10 18:02 



 
Profiel   

Wow, maar 10 jaar geworden? Wat is er gebeurt dan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-10 23:44 



 
Profiel   

Ik ben vandaag weer voor het eerst op buitenrit geweest *\o/*
Aron was echt hartstikke braaf!
We zijn naar de buitenbak in het park gegaan en daar heb ik ook nog ff heerlijk kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-10 16:16 



 
Profiel   

Jha hier ook nog iemand met een Mermus R. maar da van m'n vriendin.
Helaas te klein gebleven en eerlijk gezegt verwacht ik en mijn vriendin niet dat hij nog gaat groeien...
Hij is 6jr en 158 mét ijzer!
Overigens is het de Mermus van de plaatser van dit topic.
En staat wederom Te Koop! Mermus R x Voltaire x Landlord

Zijn karakter....Loopt van zichzelf, loopt fijn van onder,laat een zeer goede sprong zien erg vlug in het voorbeen en maakt het mooi af.
Ook hij ziet met rijden alles...allert en dus zoeken wij ook iemand die hiermee om kan gaan.
Met opzadelen,poetsen gewoon de gehele omgang Súper pony!! erug lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-10 15:05 



 
Profiel   

Heb vandaag ook weer foto's van onze mermus gemaakt, en ze is voor t eerst los gegooid met een zadel op.
Ging even anders dan verwacht omdat madam bedacht dat de omheinig van de bak ook wel geschikt was om faliekant doorheen te springen..
No-one can stop me dacht ze...
Heb het ook op film en ben nu alles net aan het uploaden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-10 15:15 



 
Profiel   

Avelienvd schreef

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-10 15:42 



 
Profiel   

Beide Mermussen die bij ons op stal zijn zijn dik boven de 1.70, schat zo 1.74 ofzo.
Zowel een merrie als een ruin, beide goede springers.
De ruin was wel wat later in zijn ontwikkeling met springen, die had wat meer tijd nodig, de merrie van begin af aan goede springer.
De merrie loopt L, inmiddels punten voor het M binnen, de ruin loopt nu in de B.
Zijn 2 volledig verschillende paarden, maar wel leuke dieren, beide nu 6 jr oud.
Heb helaas nu even geen foto's, maar als ik er een keer aan denk zal ik ze eens op de foto zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-10 09:22 



 
Profiel   

Hoii hoii 8 jaar later reageer ik in de hoop dat mensen dit lezen!

Ik heb nu een 16 jarige nakomeling van mermus r x ulster!

Is er iemand die meer van dit paard af weet van het verleden? Veulen fotos? Waarom hij zo verschikkelijk bang is voor de hoefsmid?

Zijn naam is Vico Jb. Geboren op 23 juni 2002. Is zwartbruin en Heeft een kolletje en een snep indringend in het linker neusgat. Rechter voorbeen een witvoet en een schofthoogte van 1,69.

Ik hoop iemand te vinden!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 13:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen