Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 40 [ 987 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 40  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Westenwind: nakomelingen en info...

 
Profiel   

Welk bericht ?

Ik heb vandaag voor het eerst los gereden met Gino. Hij deed het super braaf. Is nu de 5e X dat er iemand op zijn rug heeft gezeten. Deze wk nog een paar x achter elkaar om door te bevestigen en dan naar 3x in de wk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-14 19:02 



 
Profiel   

@Kady: Ik dacht echt een berichtje te hebben zien staan in dit topic [en dat bericht is weer foetsie] met kijk bij mijn onderschrift voor een bewegingsfilmpje etc.
Afgezien daarvan fijn dat je 3jr. goed meewerkt tijdens het zadelmak maken, top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 11:10 



 
Profiel   

Oh dat berichtje kan ik me niet herinneren :P ik had wel een berichtje met een link naar dat ik er de eerste keer op zat.

Vandaag weer met hem gewerkt. maar heel kort gelongeerd en toen eerst mn hulpje er op (die is kleiner dus kan die ook wennen aan kleine ruiters) en toen ik. Weer stik braaf ook links en rechtsom paar passen galop mee gepakt perongeluk maar he voorwaarts straffen we uiteraard niet af.
Denk alleen dat ie last heeft van zijn tanden, de laatste dagen met longeren is ie met bij zetten ook steeds zn hoofd omhoog aan het gooien terwijl hij eerder altijd heel makkelijk lang en laag bleef. Probeer zo kort mogelijk na de feestdagen eens een tandarts langs te laten komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 17:23 



 
Profiel   

Misschien last van wolfskiesjes? Check wel goed welke tandarts je laat komen niet 1 of andere kwakzalver. DAP Krommerijnstreek gaan wij naar toe, Jan Kroes heeft de papieren in Idaho gehaald. Hij is zelf dierenarts dus zeer kundig.

Ohhh wat vinden jullie van deze blikvanger *D : http://www.sporthorses.nl/advertentie/9 ... JM9W3slT5k

Ene deze is volgens mij door een Bokker gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 22:53 



 
Profiel   

Ik wilde Marcel Michielsen uit chaam laten komen zit op 5 min afstand van ons via bokt wel goede dingen over gelezen tot nu toe. Verder nog nooit bij mijn paarden gehad dus mocht iemand hier denken van nou slechte ervarig mee hoor ik het graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-14 23:51 



 
Profiel   

Het topic ligt al een tijdje een beetje stil, ik heb vorige week een filmpje gemaakt van mijn Westenwind. Hij doet het echt heel fijn, mijn houding is om te huilen, ik moet nog erg veel leren en mijn balans weer wat terugvinden. Eerst reed ik er 3 tot 5 op een dag, en nu maximaal 2 keer per week, dat merk ik wel.


Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-15 21:35 



 
Profiel   

@Sky: Vind dat je goed bezig bent. Zo een video op een openbaar forum zetten maakt je toch kwetsbaar en ik vind, het positief bedoeld, knap van je.

Overigens wisten jullie dat IJsbrand Chardon ook een Westenwind in zijn 4span heeft lopen?
Enjoy ( Westenwind x Ferro loopt rechtsachter) zie http://www.lubbert-simone.nl/62265813 en deze Enjoy in het enkelspan: https://www.youtube.com/watch?v=d3ESz2MMT74
Toch super allround toch!?

Er was nog een merrie in dit topic die ook voor de kar werd beleerd. Hoe gaat het met deze merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 12:34 



 
Profiel   

Die Enjoy is ook erg leuk zeg, die zou het onder zadel ook heel goed doen :D

Sky dat ziet er heel goed uit, goed bezig zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-15 21:09 



 
Profiel   

Dag @Paysbas, leuk dat je nieuwsgierig bent naar mijn merrie die voor de kar beleerd werd. Ondertussen is Gentiana ook onder het zadel en daar ga ik nu mee verder. Gentiana ist nu 3,5 en het gaat super. Ik train twee keer per week en maak op zondag een buitenritje. Soms longeer ik nog een keer.

Ze heeft geen stap verkeerd gezet, zelfs nooit één bokje. Dressuurmatig ook heel fijn te rijden. Ik hoop in de toekomst ook een sprongetje te maken (ze komt uit een spring-merrie). Ik geniet met volle teugen van deze fijne merrie.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-15 23:09 



 
Profiel   

Fijn om te lezen @Ellen dat jouw merrie super fijn aan het werk is. Is ze al wat meer cm gegroeid?

2e Paasdag hebben wij ons ingeschreven voor de Enjoy the Ride rit in Ermelo. Doen er nog mee Westenwind nakomelingen mee aan deze rit? M'n zwarte geniet echt van het bos heb er echt zin in.

Manons topper gaat ook goed in de dressuur las ik.

Zijn die van jullie ook nog verder de hoogte ingeschoten sinds de paarden aan het werk zijn gezet? M'n zwarte zit nu aan de 171cm hele klim om in het zadel te komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-15 01:50 



 
Profiel   

Mijne is nog steeds 1,65 hoop dat die nog iets door schiet. Op het moment heb ik mn handen vol aan hem met rijden. Ben even aan het kijken of dit nou zn karakter is of van het Hengst zijn komt. Anders gaan die ballen er straks af :D . Hij is absoluut niet gemeen nog nooit gebokt of wat dan ook. Maar zo overdreven gevoelig op dit moment . Als ik hem maar aan tik met mn been of ga verzitten dan vliegt ie naar voor. Zeg ik HO gaat ie vol op de rem.... Ergens best grappig maar wel de kunst om de rust er in te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-15 09:57 



 
Profiel   

Ik durf de mijne niet meer te meten... laatste keer dook hij een beetje in elkaar op de stok, en was hij 1.75. Ik HOOP dat het hierbij blijft ;)
1.80 is me eigenlijk iets te groot (dat was 1.75 ook al, ik zocht eigenlijk een klein paard), gelukkig is hij echt mega lief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-15 10:05 



 
Profiel   

Democraat was toch ook geen kleintje;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-15 15:06 



 
Profiel   

1.72 volgens de info op internet.....maar Democraat fokte naar mijn mening wel wat wisselend in stokmaat (ken er ook enkele kleinere van).
Verder hoor je me ook niet klagen :P alleen opzadelen en opstappen is soms wat lastig....haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-15 15:25 



 
Profiel   

Ik kom me ook weer eens melden, lees altijd wel mee, maar post niet zo veel.
Leuk dat je mee gaat doen met de paasrit PaysBas, dat zal je paard vast wel leuk vinden!
Fijn ook dat ze nog wat gegroeid is, dat is een mooie maat!

Jeetje Sky_As, richting de 1,80 is wel wat overdreven.
Kady1, lijkt me lastig als hij echt zo gevoelig is, al is het denk ik beter dan een hele luie en je verveelt je waarchijnlijk nooit met hem :P.

Met die van mij gaat het heel goed. Ik heb hem sinds 1 maart op stal en hij is al helemaal gewend. Hij vindt eigenlijk alles wat ik met hem doe prima en snapt het ook meteen. Longeren ging gelijk perfect en ook zadel en hoofdstel geeft ie niks om. Verder wandel ik veel het hele terrein over (grote manege) en is hij dus ook helemaal gewend aan vlaggen, rennende kinderen en muziek ed.

Ik zie trouwens wel wat gelijkenissen met de WW hierboven...
[ img ]

Onderaan mijn profiel staat nog een foto van hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-15 17:26 



 
Profiel   

@Talishe: Hey je hebt ook een zandmonster! Wat fijn dat Hurricane goed gaat. Volgens mij sta je op een fijne locatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-15 17:44 



 
Profiel   

Weten jullie misschien wanneer Westenwind weer wordt uitgebracht op wedstrijden? Vind het maar wat stil rond hem. Had gehoopt dat Kirsten met Westenwind regelmatig in de wedstrijdring zou verschijnen. Vond het een mooie combinatie om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 14:06 



 
Profiel   

Hallo :wave:
Mijn westenwindje verandert ook positief! Blijft een hele pittige tante maar ze is wel eerlijk. Komend weekend ons wedstrijddebuut *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 14:08 



 
Profiel   

@Elise; Start je HC of meteen voor het eggie? Rond welke stokmaat zit jouw merrie?
@Ellen; Had je het filmpje vd Westenwind ruin gezien die in het 4span bij Ysbrand Chardon loopt?
@Sky; Voor het opstappen lees klimmen zoek ik altijd een bankje of een kruk om m'n zwarte naast te parkeren ;-) ben niet zo lenig.
@Kady; Hoe gaat het met jouw vos?
@Djoeka; Hoe gaat het met jullie vos en de wedstrijden? Rij jijzelf inmiddels ook op hem of is hij puur bedoelt voor je dochter?

Gisteren uit de storm een zandpaard gehaald, man o man wat is ze dol op rollen in het zand ongeacht de vochtigheid of storm.

@Talishe; Ga je zelf Hurricane (nu echt een toepasselijke naam) zadelmak maken?

@MisterA; Wordt Westenwind nog geshowd tijdens een hengstenshow en hoe zit het met de wedstrijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-15 08:35 



 
Profiel   

Ik start gelijk voor het echie. Ik denk dat ze rond de 1.62/1.63 zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-15 08:57 



 
Profiel   

@ paybas ik heb geen vos haha of ja heb wel een vos maar da's een NRPS pony van 1,47. Mijn westenwindje is zwartbruin. Hij is nog steeds hengst in de omgang heel makkelijk fijn dier. Staaf lekker met andere ruïnen buiten. Met rijden lopen we tegen wat dingetjes aan. Ben opzoek naar een ander zadel en zoekende naar hét bit voor hem. Zodra dat allemaal in orde is wil ik gaan starten. Voor nu rijd ik meestal 3x in de wk maar met bvb het weer van afgelopen dagen laat ik hem lekker staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-15 10:05 



 
Profiel   

Met de storm heb ik het rijden ook maar gelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-15 13:04 



 
Profiel   

Sky wat een grote heb jij zeg.

Elise wat een knappe merrie, succes met jullie debuut komend weekend.

PayBas, Flash is momenteel een boefje en erg bijdehand. Ze heeft even dr handen vol aan hem. Wij starten niet zoveel. De laatste keer was 1 maart en toen hadden ze weer 4 winst in het L2. Als hij lief is is hij ook lief haha.
Ik heb hem wel eens uitgestapt maar dat is ook alles. Hij is van mijn dochter en zij blijft hem lekker alleen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-15 14:53 



 
Profiel   

Herkenbaar dat de puberteit aan het beginnen is bij mij ook ;-) Gelukkig blijft ze wel eerlijk.
In de B is je dochter gestart of in de L1? 4 wp in de L2 dat is een hele nette prestatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-15 16:50 



 
Profiel   

@PaysBas
Ik heb de Westenwind bij IJsbrand Chardon ook gezien ja. Qua karakter is de mijne ook supergeschikt, alleen is ze in de mond te gevoelig. Ze kan zo'n stang gewoon niet hebben. Ze is trouwens 1.60m hoog nu.

Onder het zadel is ze lekker voorwaarts en erg braaf. We doen het nog kalm aan. Twee keer per week in de bak trainen en een buitenritje. Ze doet het erg goed!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-15 19:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 40 [ 987 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 40  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen