Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van de hengst Lancelot ( Voltaire X Nimmerdor)

 
Profiel   

Nee, helaas. Inderdaad ik kan niet fotograveren, maar het paard is zo lomp als wat met springen.
Beschikt overigens wel over genoeg goede mentaliteit om te springen, want hij springt alles.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-08 08:09 



 
Profiel   

typisch een kenmerk van Lancelot, die mentaliteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-08 09:01 



 
Profiel   

Meld mij ook wij hebben sinds oktober 2007 een Lancelot merrie
Pantora is alleen voor de fokkerij gebruikt ik weet dus totaal niet hoe ze onder het zadel is. De afstamming van Pantora is Lancelot (ster) x Nabuur (keur) x Sabatini (pref). Ze heeft momenteel een veulentje aan de voet van Tenerife en is inmiddels weer drachtig van Ultimo. Ze is erg braaf in de omgang maar erg dominant naar de andere merries.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-08 15:56 



 
Profiel   

"Erg dominant naar andere merries".... dat heeft onze Lancelot (Raniki) dus ook. Naar mensen toe is het een superpaard, maar naar de andere fokmerries is het een soort tijger. Ze valt aan om niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-08 16:03 



 
Profiel   

mijn merrie, loopt dan weliswaar in de sport is een echte bitch naar andere paarden toe, dus dat zal wel een lancelot trekje zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-08 16:15 



 
Profiel   

Onze Raniki heeft overigens ook altijd in de sport gelopen, maar wordt thans ingezet voor de fok.
Komende winter krijgt onze dame haar eigen paddock, ben al die wonden, krassen en happen op de andere dames meer dan zat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-08 16:22 



 
Profiel   

Heb ook op een lancelotje mogen rijden (driekwart jaar)
Ben zelf recreatief en heb zoveel van haar geleerd
Nu gaat ze verder door in de hogere sport, super karakter en zeer werkwillig (ziet alleen vaak bakkabouters ha ha) Vind de lancelot nakomelingen ook een zeer mooie uitstraling hebben (knollie leek heel veel op paps heb helaas geen fotos)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-08 16:36 



 
Profiel   

Moet eerlijk bekennen dat Lavendel ook erg dominant is.
Maar ze overdrijft het niet.
Tenminste als ze uit haar buurt blijven is het goed.
Ze zal ze niet opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-08 18:43 



 
Profiel   

Super dit toppic!

dat paardje op de foto van miss marije is dus mijn nieuwe verzorgpaardje XD

Hij is vorige week weg gegaan om in te rijden, en ga er vandaag voor het eerst op!

Zelcelot moet je bij het losspringen wel een beetje helpen door hem rustiger te laten lopen, maar hij kan zeer goed springen.

Jammer genoeg is zijn draf vrij valk, het hoeft natuurlijk geen nadeel te zijn, maar hij mist dat opwaartse een beetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-08 09:25 



 
Profiel   

Hier nog een update nog niks van het KWPN gehoord hoewel het al meer als drie weken geleden is dat de Duitse sportresultaten van de Lancelot-nakomeling verzonden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 09:37 



 
Profiel   

Ik heb ook een lancelot, 10jarige fokmerrie...
Voordien enkel dressuur uitgebracht op wedstrijd bij vorige eigenares reed ze M2
Bij ons een paar keer vrijgesprongen (bij vorige eigenares op jonge leeftijd ook, daarom dat ze ook voor fokkerij gebruikt werd) en dat deed ze erg goed, alleen wordt ze wat druk tijdens het springen.
Maar voor haar papier gebruiken wij haar enkel voor fokkerij.
(ben momenteel een mini-mini site aan het maken, hier is de url, 't is de laatste merrie )
http://users.poink.be/Jumpinghorsesoris/view.php?kwd=content/a1

hier nog enkele foto's van haar:
op jongere leeftijd:
[ img ]
wat jaartjes later:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PXFDEOEE.jpg
nakomeling:
[ img ]
nakomeling:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPYTVFP6.jpg
onze 1e nakomeling van haar: v Balou du rouet
[ img ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DVM36T8R-1.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 10:00 



 
Profiel   

lotte_2 schreef
Super dit toppic!

dat paardje op de foto van miss marije is dus mijn nieuwe verzorgpaardje XD

Hij is vorige week weg gegaan om in te rijden, en ga er vandaag voor het eerst op!

Zelcelot moet je bij het losspringen wel een beetje helpen door hem rustiger te laten lopen, maar hij kan zeer goed springen.

Jammer genoeg is zijn draf vrij valk, het hoeft natuurlijk geen nadeel te zijn, maar hij mist dat opwaartse een beetje


dan denk ik dat onze merrie daar wel wat gelijkaardigs van heeft, ook een heetkopje naar de sprong en een vlakke draf, wel erg ruim!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 10:01 



 
Profiel   

kitbits schreef
Hier nog een update nog niks van het KWPN gehoord hoewel het al meer als drie weken geleden is dat de Duitse sportresultaten van de Lancelot-nakomeling verzonden zijn.

Ik heb de hoefslag gemaild over het artikel over de stam van Lancelot maar tot op heden geen enkele reactie ,helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 11:25 



 
Profiel   

karennn; de 1e foto lijkt mijn lancelot ook sprekend op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 11:27 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Ik heb een 10 jarige stermerrie van Lancelot x Le Mexico x H. Alme Z!
Ze is echt een bitchy naar andere paarden toe behalve naar haar dochter (vader Lupicor) die kan wel een potje breken bij haar.
Ik heb haar in het L1 gestart kon zo zijn dat het begin van de proef super ging en halverwege dacht ze ja nu heb ik geen zin meer en ging dan ontzettend irriteren.
Sindskort spring ik met haar wedstrijden ben elke wedstrijd nog foutloos geweest, ze kijkt niet op van rare hindernissen haar enige doel is aan de overkant komen. Merk dat ze haar ei goed kwijt kan in het springen en ze is ontzettend voorzichtig.
Haar draf is een beetje ponyachtig ze heeft wel een sterke galop. In het bos als ze een beetje opgewonden is loopt ze er zo een piaffe en passage ongevraagd uit... daar heeft ze ook wel aanleg voor.
Al met al een fijn springpaardje maar je moet haar een beetje kennen.
Na de sport willen wij haar inzetten voor de fok. Haar Lupicor nakomeling ziet er veel belovend uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 15:41 



 
Profiel   

Hee, da's leuk, wij hebben ook een Lupicor uit onze Lancelot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 15:43 



 
Profiel   

angellelie schreef
Hoi hoi,

Ik heb een 10 jarige stermerrie van Lancelot x Le Mexico x H. Alme Z!
Ze is echt een bitchy naar andere paarden toe behalve naar haar dochter (vader Lupicor) die kan wel een potje breken bij haar.
Ik heb haar in het L1 gestart kon zo zijn dat het begin van de proef super ging en halverwege dacht ze ja nu heb ik geen zin meer en ging dan ontzettend irriteren.
Sindskort spring ik met haar wedstrijden ben elke wedstrijd nog foutloos geweest, ze kijkt niet op van rare hindernissen haar enige doel is aan de overkant komen. Merk dat ze haar ei goed kwijt kan in het springen en ze is ontzettend voorzichtig.
Haar draf is een beetje ponyachtig ze heeft wel een sterke galop. In het bos als ze een beetje opgewonden is loopt ze er zo een piaffe en passage ongevraagd uit... daar heeft ze ook wel aanleg voor.
Al met al een fijn springpaardje maar je moet haar een beetje kennen.
Na de sport willen wij haar inzetten voor de fok. Haar Lupicor nakomeling ziet er veel belovend uit!


heel herkenbaar.. in de dressuur halverwege echt kunnen afhaken, springen juist erg fijn.
korte drafpassen maar een goede galop...
Lupicor klinkt ook als een leuke hengst voor volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 15:53 



 
Profiel   

Dat wordt dan wel diepvries.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 15:54 



 
Profiel   

ohw Bloos daar had ik nog niet bij stil gestaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 15:59 



 
Profiel   

[ img ]
dit is trouwens mijn lancelot

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-08 20:53 



 
Profiel   

Lief expressief hoofdje hoor! Kolletje en een sneb, vind ik altijd heel leuk.
Onze Lancelot had alleen een kolletje en een klein streepje op de bovenlip en achter een wit kroonrandje. Maar dat waren ook precies de aftekeningen van de merrie.

Hier is nog een foto van hem op een Duitse site, genomen in Mertingen waar hij onlangs achtste werd:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-08 09:12 



 
Profiel   

Weinig reactie meer hier!

Maar hier leg ik net de telefoon neer, KWPN aan de lijn. De sportresultaten van de Duitse sportbond zijn doorgevoerd. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Helaas nog niet de Internationale resultaten er ontbreekt nog een officieel schrijven. (Iemand nog een suggestie om hier aan te komen)
Het plezierige is wel dat Rovigno (v. Lancelot) ook ZZ-springen is geregistreerd, ook goed voor twee punten. De Fei-punten kunnen eigenlijk niets meer toevoegen voor de eventuele predikaten van de merrie.

Helaas kan het systeem van het KWPN deze gegevens nog niet verwerken in het nakomelingenoverzicht maar ze tellen wel mee en ze staan in een soort toevoeging in het systeem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-08 12:44 



 
Profiel   

dat is inderdaad goed nieuws!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-08 13:13 



 
Profiel   

Ligt het nou aan mij, of zijn al die lancelotjes bruin met een kolletje????

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-08 19:41 



 
Profiel   

Dit is een zwarte lancelot Knipoog

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=320183

springt blijkbaar internationaal met Eric Lamaze

http://www.stephex.com/2007/_html/main. ... f&&id=0139
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-08 18:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen