Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van de hengst Lancelot ( Voltaire X Nimmerdor)

 
Profiel   

Wij hebben Raniki: Lancelot x Investment. Super goede merrie, geeft veulens met de x-factor. Moeder was Miss Niki, internationaal springen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-08 10:49 



 
Profiel   

Het is een zgn. mensenpaard (komt van de Niki's). Lief voor mensen, maar een leeuw tegen andere paarden. Het is een echte alpha-merrie. Kon super springen, maar is helaas door een blessure niet meer geschikt voor de topsport, dient nu als fokmerrie. Is drachtig van Sunny v. Heartbreaker (Nakta-stam) en heeft nu een Mermus aan de voet. Merrie zou ook prima aangepaard kunnen worden met een dressuurhengst, maar dan wel een met een goed/stevig fundament, daar de merrie verfijnend werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-08 10:54 



 
Profiel   

Ik heb een merrie van lancelot x dageraad.
Ze is ook te klein gebleven ( 1.56 ) voor mij niet erg want ik kan er mooi mee bij de ponys blijven rijden. Al moet ik volgend jaar wel over naar de paarden.
Ik vind het een heel fijn allround paardje ( naja pony dus ). Op wedstrijd spring en dressuur ik. Maar ben sinds kort ook bezig met sgw-trainingen. Dit pakt ze heel fijn op.
Erg braaf in de omgang, soms wel wat fel tegen andere paarden.
Wel grappig om te lezen dat er meerdere kleine lancelotjes zijn. Want lancelot zelf is toch wel aardig paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-08 19:02 



 
Profiel   

Kiki123 schreef
Ik heb een merrie van lancelot x dageraad.
Ze is ook te klein gebleven ( 1.56 ) voor mij niet erg want ik kan er mooi mee bij de ponys blijven rijden. Al moet ik volgend jaar wel over naar de paarden.
Ik vind het een heel fijn allround paardje ( naja pony dus ). Op wedstrijd spring en dressuur ik. Maar ben sinds kort ook bezig met sgw-trainingen. Dit pakt ze heel fijn op.
Erg braaf in de omgang, soms wel wat fel tegen andere paarden.
Wel grappig om te lezen dat er meerdere kleine lancelotjes zijn. Want lancelot zelf is toch wel aardig paard.


Misschien wel juist daardoor kreeg hij veel kleine merries aangeboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-08 19:55 



 

kitbits: dat is ook zo, ik had een kleine merrie, net boven de 1.60 en dacht dat het met Lancelot wel goed zou komen omdat hij zelf boven de 1.70 is. Veulen is net zo groot als de merrie geworden, wat dat betreft had ik beter een hengst kunnen kiezen die bewezen hoogte vererft ipv naar de stokmaat van de hengst te kijken, maarja, al doende leert men.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 08:46 



 
Profiel   

De onze is toch echt tegen de 1.70 m....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 08:47 



 
Profiel   

de mijne staat op papier voor 1.65m
toen ik haar kreeg haalde ze dat niet, nu naar training en voedingsveranderingen, is ze toch 1.65/66 geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 08:49 



 

capraibex70 schreef
De onze is toch echt tegen de 1.70 m....


De uitzondering bevestigd de regel.
In de fokwaarden van het KWPN staat dat Lancelot verkleind t.o.v. de gemiddelde stokmaat van de populatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 09:56 



 
Profiel   

We hebben gewoon een ontzettende goed fokkende merrie aan onze Lancelot! Ze geeft zelf maat, beweging en een zeer chique model mee aan haar veulens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 09:58 



 
Profiel   

volgend jaar wil ik een hengst bij mijn lancelot merrie! Maar op daarvoor een goede hengst te vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 09:59 



 
Profiel   

Wij hebben van haar een Lupicor en een Mermus. Heeft super gepast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 10:06 



 
Profiel   

bedankt, zal eens naar deze 2 hengsten kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 10:12 



 
Profiel   

Welke kant wil je met jouw merrie op, waar liggen haar kwaliteiten? Wij fokken in de springrichting met haar, maar ik denk dat je met Lancelot heel goed ook een dressuurhengst zou kunnen nemen. Maar de Lupicor en de Mermus bewegen zeer fijn, en zullen straks ook tussen de witte hekjes niet misstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 10:16 



 
Profiel   

de kwaliteit van mijn paard ligt in de springring.
Kan dressuurmatig leuk lopen, maar niet spectaculair, dat wil ik graag verbetert zien, zonder dat de springkracht/ techniek verloren gaat.

Kreeg van een andere ook een tip om Van Gogh erbij te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 10:18 



 
Profiel   

Wij hebben ook heel even een Lancelot X Unique Sweetroos gehad. En ze kon super springen & netjes dressuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-08 10:25 



 
Profiel   

[***] schreef
capraibex70 schreef
De onze is toch echt tegen de 1.70 m....


De uitzondering bevestigd de regel.
In de fokwaarden van het KWPN staat dat Lancelot verkleind t.o.v. de gemiddelde stokmaat van de populatie.


Mijn merrie is ook niet al te groot (ook 1.60) en vandaar ook de keuze van de fokker om er Lancelot bij te toen. Het ruintje wat hier uit komt is ongeveer 1.65m, dus wel iets groter t.o.v. de merrie maar niet t.o.v. de populatie.

Ik kocht mijn paardje indertijd met dit veulen/jaarling aan de voet. Hij was al 15 maanden en dronk nog bij zijn moeder. Verdrietig De vorige eigenaar had kennelijk niet van spenen gehoord! De combinatie is gemaakt door de fokker van mijn paard maar hij heeft haar drachtig verkocht.

De jaarling is toen verkocht en ik dacht er nooit meer wat van te horen omdat hij via een handelstal naar Duitsland was gegaan. Maar ik kwam hem later tegen in de FEI-database en toen is het balletje gaan rollen. De sportgegevens zijn intussen naar het KWPN gestuurd. Hopelijk worden ze een keer verwerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-08 12:32 



 
Profiel   

Ik heb geen rechtstreekse Lancelot maar de moeder van mijn merrie is een volle zus van de moeder van Lancelot!!!
Het is een Goodwill x Nimmerdor x Erdball xx.
Heel fijn paard met een super karakter.
Wel heet maar eerlijk.
Top fokmerrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-08 10:31 



 
Profiel   

Ik ben in het bezit van een zwarte Lancelot. Lancelot x Animo.
Lancelot is zelf 1.72 (volgens de papieren) en Miss Hivette (moeder van mijn Lancelot) 1.65. Mijn paard is zeker 1.73. Moeder is trouwens een vos en Lancelot donkerbruin!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-08 11:43 



 
Profiel   

Eilander: interessante merrie, zeker nu je d'r ook nog hebt aangepaard met Numero Uno!
Pol: lijkt me een pittig karaktertje (Animo is heet, maar wel superdesuper qua springen)! Onze Lancelot gaat binnenkort weer voor het eerst sinds 3 jaar onder het zadel, ben heel benieuwd hoe zij met rijden is. Ik vrees heet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-08 12:13 



 
Profiel   

pol schreef
Ik ben in het bezit van een zwarte Lancelot. Lancelot x Animo.
Lancelot is zelf 1.72 (volgens de papieren) en Miss Hivette (moeder van mijn Lancelot) 1.65. Mijn paard is zeker 1.73. Moeder is trouwens een vos en Lancelot donkerbruin!!



heb je een foto van je zwarte lancelot, ben naar deze wel erg nieuwsgierig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-08 14:28 



 
Profiel   

Het kleine fotootje onder "Pol" (mijn naam dus) is hem. Fokfamilie 291 Halla stam. Ga ff kijken voor een plaatswaardige foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-08 14:32 



 
Profiel   

eilander schreef
Ik heb geen rechtstreekse Lancelot maar de moeder van mijn merrie is een volle zus van de moeder van Lancelot!!!
Het is een Goodwill x Nimmerdor x Erdball xx.
Heel fijn paard met een super karakter.
Wel heet maar eerlijk.
Top fokmerrie.


Ik heb hier nog een stuk in pdf over de stam van Lancelot, met foto's van Diadeem, Majesteit en Juweel.

Hier een foto van de Erdball dochter Passe (van Diadeem wil ik geen foto plaatsen want daar staan de fokkers op):

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-08 20:09 



 
Profiel   

kitbits schreef
eilander schreef
Ik heb geen rechtstreekse Lancelot maar de moeder van mijn merrie is een volle zus van de moeder van Lancelot!!!
Het is een Goodwill x Nimmerdor x Erdball xx.
Heel fijn paard met een super karakter.
Wel heet maar eerlijk.
Top fokmerrie.


Ik heb hier nog een stuk in pdf over de stam van Lancelot, met foto's van Diadeem, Majesteit en Juweel.

Hier een foto van de Erdball dochter Passe (van Diadeem wil ik geen foto plaatsen want daar staan de fokkers op):

[ img ]

Ik kan m helaas niet openen!!!
Kun je ook foto's pb-en???
Ben nl ook wel nieuwsgierig naar Passe!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-08 20:26 



 
Profiel   

De moeder van mijn paard heeft als vader Lancelot.

Het was een ongelukje, dus van vaders kant is het bloed van Farrington. Dat is ook het bloed wat heeft doorgevoerd, want mijn paard kan echt niet springen!! Echt totaal geen techniek, hier het bewijs:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-08 20:31 



 
Profiel   

Nou dat valt toch wel mee? Hij kan misschien wel beter springen dan jij fotograferen. Clown Haha!
Maar het is wel een grappige foto hoor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-08 14:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen