Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 08:13

Ik kon zo gauw geen (algemeen) topic over vliegenmaskers vinden, als dat er wel is hoor ik het graag!

Mijn amigo vliegenmasker is zijn stijfheid verloren en moet daarom vervangen worden. Maar wat is nou het allerfijnste, beste vliegenmasker voor mijn paard?

Desbetreffende paard heeft het nogal snel warm, dus ik zoek zo min mogelijk hoofdbedekking. Het masker moet van goede kwaliteit zijn en zo min mogelijk drukken/trekken.

Ik had deze op het oog:
https://hypostore.nl/shires-vliegenmask ... -oren.html

Maar ben een beetje bang dat deze achter de oren veel druk geeft? Aangezien er ook nog een halster overheen moet. Daarnaast zit er op het voorhoofd een soort bont strip op het voorhoofd, wordt dit niet erg warm?

Andere suggesties zijn ook welkom!

Leo

Berichten: 50200
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:21

Ik heb jaren geleden allerlei maskers geprobeerd en diverse zijn binnen afzienbare tijd overleden, al dan niet vakkundig vermoord.
Tot ik deze vond van Field Relief. Deze heb ik in de zomer van 2016 gekocht en is dit weideseizoen weer om, nog helemaal heel en functioneel.
https://www.paardendrogist.nl/field-rel ... ker+size-M

Er komen geen vliegen onder en hij heeft er nog nooit schuurplekken van gehad. Heel fijn masker en dus absoluut duurzaam.
Als hij kapot gaat zal ik deze opnieuw kopen.


Daarnaast heb ik deze:
https://www.kifrahorse.nl/Professionals ... asker-Teal

Gebruik ik voor wandelingen, zo nodig werken etc. Zit ook heel fijn, maar voor anderen dan ikzelf niet om te doen bij mijn paard dus die kan ik niet voor op de weide omdoen.
Ik was bang dat het warm zou zijn maar hij zweet er minimaal onder.

ellepel

Berichten: 47445
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:26

Afbeelding


heel tevreden over de shires!!
kan wel iets zweten bij de oren als het heel warm is dat klopt :j

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:31


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:33


Marije_jiplover

Berichten: 25375
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:40

Ik ben erg tevreden over de Field Relief.
Fijn dat die achter de oren ook verstelbaar is.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:44

Hier ook de field relief, heel tevreden over! Doordat hij op meerdere plaatsen te verstellen is, zit hij altijd goed, knelt niet, niet te groot. En de mijne gaat ook al meerdere jaren mee en ziet er nog steeds uit alsof hij nieuw is

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:47

Ik heb al jaren de maskers van Eurostar.
Is harde materie, dus valt nooit in de ogen en ijzersterk blijkbaar aangezien ze hier al lang meegaan :P
Kosten geen 30 euro als ik mij niet vergis, dus dat is ook mooi meegenomen.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 08:47

Bedankt allemaal voor de reacties!

@ellepel, beetje zweet achter de oren heb je al gauw, maar zweet het niet op dat bontstuk op het voorhoofd?

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:50


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:52

Field relief absoluut, ik heb er al tig gehad en ik zweer bij deze

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:54

Ik probeer vliegenmaskers te vinden die zo min mogelijk elastiek in bandjes en achter de oren hebben, licht van kleur zijn en geen bont hebben, ik weet uit ervaring dat een strak zittend elastiek uiteindelijk gaat irriteren, dus ik zoek klittenband en zo min mogelijk stretch. Die van Shire ziet er goed uit. Ik had een andere variant van LeMieux maar die bleek teveel elastiek achter de oren te hebben en te trekken. Nu heb ik er een van Bucas en ziet paard de wereld blauw :D. Die Professional's Choice Comfort Fit zit er ook mooi uit, wel elastisch, maar dan over het hele hoofd verdeeld. Toen ik aan het zoeken was naar vliegenmaskers kwam zoiets niet voorbij, dus de volgende keer eerst Bokten voor ik iets koop :list: .

troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:01

ik vind het altijd een drama om vliegenmaskers te zoeken, vooral omdat paardlief ze graag uittrekt..

Zelfs met (breakaway) halster er overheen.

Die lycra maskers zijn trouwens enorm fijn tijdens het rijden omdat ze zo soepel zijn en nergens knellen, ook niet onder het hoofdstel. Maar in het weiland liggen ze er zo af, even schuren langs de voorbenen en tadaa..

De enige uit bovenstaande tips die ik nog niet geprobeerd heb is field relief, ik ga deze dus bestellen. Ben heel benieuwd!

Danache

Berichten: 57
Geregistreerd: 10-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:03

Zunzuncito schreef:
Ik probeer vliegenmaskers te vinden die zo min mogelijk elastiek in bandjes en achter de oren hebben, licht van kleur zijn en geen bont hebben, ik weet uit ervaring dat een strak zittend elastiek uiteindelijk gaat irriteren, dus ik zoek klittenband en zo min mogelijk stretch..


Dat zoek ik ook! Bij mijn paard irriteerde het elastiek van de Le Mieux vliegenmasker ook. Weet iemand hoe de vliegenmaskers van Shires vallen qua maat? Die lijkt mij er wel fijn uitzien namelijk.

Popstra
Berichten: 13855
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:08


MarliesR

Berichten: 3293
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:16

Ik ben erg tevreden over de pasvorm van LeMieux. Mijn merrie heeft met de eerste twee jaar gedaan en heeft nu net weer een nieuwe gekregen omdat er een klein gaatje in de eerste zit. Nog wel te repareren, maar vond eentje achter de hand sowieso wel fijn.

Had hem zonder oren besteld, maar was per ongelijk met oren geleverd. Heb ze er voor nu op laten zitten.
Afbeelding

Voor mijn Fuchs was de XL eigenlijk wat te krap qua elastiek (stond mij teveel spanning op) en de Cashel had voor hem helaas ook echt geen fijne pasvorm. Ik heb de schaar in de LeMieux gezet en het elastiek er uit gehaald :+ Nu zit hij mooi zonder te knellen!
Afbeelding


Die Field Relief ziet er ook goed uit, die ga ik even onthouden voor een eventuele volgende keer. Maar hoop dat deze nu weer even mee gaan.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:18

Danache schreef:
Zunzuncito schreef:
Ik probeer vliegenmaskers te vinden die zo min mogelijk elastiek in bandjes en achter de oren hebben, licht van kleur zijn en geen bont hebben, ik weet uit ervaring dat een strak zittend elastiek uiteindelijk gaat irriteren, dus ik zoek klittenband en zo min mogelijk stretch..


Dat zoek ik ook! Bij mijn paard irriteerde het elastiek van de Le Mieux vliegenmasker ook. Weet iemand hoe de vliegenmaskers van Shires vallen qua maat? Die lijkt mij er wel fijn uitzien namelijk.



https://cdn.agradiservices.net/products ... 27011d.jpg
Ik heb mijne via agradi gekocht en hierboven staat een maattabel.
Over het algemeen vallen ze wel groot. Ik heb bij twijfel 1 maat kleiner genomen en die passen goed!
Ik heb nu het deluxe maskers (aanrader, want staat nog meer van ogen af) met neusnetje en met sliertjes voor de neus. Ik heb ze net 1 maand, dus weet nog niet hoe ze blijven.

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:24

Ik ben heel tevreden over deze:

https://www.agradi.nl/kerbl-vliegenmask ... -blauw.htm

Moet je wel over het hoofd aandoen maar berschermd ook de oren en er kunnen geen vliegen in kruipen.
Halster erover gaat prima

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:28


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:30


Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:33

Ik heb jaren de Field Relief maskers gehad, maar mijn haflingers kregen er wel irritatie van op de randen en gingen schuren. Ik probeer sinds dit seizoen Cashel Crusader maskers, tot nu toe erg tevreden van!

Even een toevoeging: Ik moet wel zeggen dat de Cashel maskers groot vallen. Tussen Arabian en Horse zit een groot verschil, mijn haflingers zouden beter een maat ertussen hebben maar die hebben nu toch Horse en voorlopig blijven die ruime maskers gelukkig ook gewoon goed zitten.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 13-05-20 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:35

_Penotti schreef:
Ik lees even mee.
Heb de neiging om de shires met neusflap en oren te kopen, gezien mijn paard ook last heeft van pollen.
En die heeft een XL, denk dat andere snel te klein zijn voor haar.
https://www.horsefitshop.nl/vliegenmask ... 12720.html
of
https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... -royal.htm


Ik heb normaal alles maat Cob behalve de frontriem (die moet ik full) voor mijn breedhoofd.

Van dit vliegenmasker (Shires) heb ik zowel de cob (flink ruim) als de pony (past precies, heeft niets over) voor mijn haf.
Mijn ervaring is dus dat deze groot valt.

Vind het wel een erg fijn masker.

RianneH

Berichten: 28265
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:38

De field relief vind ik een mooie, maar gaf al heel snel schuurplekken achter de oren bij mijn paard. Stalgenoot gebruikt hem nu bij een harige tinker, daar gaat het goed.

Lemieux is ook erg mooi, bevalt stalgenoten ook erg goed (oren kan je er ook makkelijk uit knippen) maar is voor mijn paard met lange neus te dicht op de jukbenen.
Zelf ben ik erg tevreden over Cashel Crusader, licht, luchtig, maar blijkt mooi zitten en past goed op het lange hoofd van mijn paard. Geen dikke bontrandjes, gaat prima enkele seizoenen mee.

Heb ook recent een Shires aangeschaft, stalgenoot heeft die hierboven in het topic staat, die bevalt erg goed. Ik heb daarom als test deze gekocht, valt mooi, maar nog niet actief gedragen. Heb de Horse aangeschaft voor mijn paard, maar hij valt minder ‘lang’ dan Cashel Crusader.

Afbeelding

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:50

Tja niks zo verschillend als een paard :D die van mij willen beide geen masker die dicht op de ogen zit. Heb al heel veel soorten en merken geprobeerd, oa die van Cashell, super lichte modellen waarvan je zou denken hier kunnen ze bijna niet onder zweten. Maar het enigste masker wat die van mij willen dragen, en ook vrijwillig komen halen, is de Harry's Horse B-Free https://www.agradi.nl/harry-horse-vlieg ... -zwart.htm
Tis net een lampekap als ze hem op hebben :+ maar hij zit fijn, schuurt niet, en je zou verwachten dat het een zweetding is maar absoluut niet. De keren dat er hier 1 binnen kwam met zweetplekken van het masker, ik kan mss 1 keer herinneren dat ze op de neus een minimaal zweetrandje hadden zitten. Achter de oren zelfs nooit. Nadeel van dit masker is wel, je kan er geen halster overheen doen. Als ik deze maskers gebruik breng en haal ik ze altijd met een ropehalster van de wei.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:15

rina schreef:
Tja niks zo verschillend als een paard :D die van mij willen beide geen masker die dicht op de ogen zit. Heb al heel veel soorten en merken geprobeerd, oa die van Cashell, super lichte modellen waarvan je zou denken hier kunnen ze bijna niet onder zweten. Maar het enigste masker wat die van mij willen dragen, en ook vrijwillig komen halen, is de Harry's Horse B-Free https://www.agradi.nl/harry-horse-vlieg ... -zwart.htm
Tis net een lampekap als ze hem op hebben :+ maar hij zit fijn, schuurt niet, en je zou verwachten dat het een zweetding is maar absoluut niet. De keren dat er hier 1 binnen kwam met zweetplekken van het masker, ik kan mss 1 keer herinneren dat ze op de neus een minimaal zweetrandje hadden zitten. Achter de oren zelfs nooit. Nadeel van dit masker is wel, je kan er geen halster overheen doen. Als ik deze maskers gebruik breng en haal ik ze altijd met een ropehalster van de wei.


Ja dat is hetzelfde idee als de rambo. Deze van hh heb ik ook gehad maar ging snel kapot. Ik doe het halster eronder, dat wil prima.