Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring met Norton pro dressage/Waldhausen?

 
Profiel   

Hoi,

Ik rij op een westernzadel maar wil voor erbij in de bak een dressuur zadel hebben.

Nu weet ik dat ik tweedehands op mp voor 5 a 600 euro best leuke zadels kan vinden. Maar ik vond oa deze 2 zadels op internet helemaal nieuw. Ik kan ze een paar weken testen en na laten kijken door de zadelpasser maar als jullie gelijk al zeggen dat het verspilde moeite is heb ik geen zin om er moeite voor te nemen. :D

Het gaat om de volgende zadels:

https://ruitersportwinkel.eu/zadels-en- ... age-zadel/

https://ruitersportwinkel.eu/zadels-en- ... bare-boom/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:29 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Hoi,

Ik rij op een westernzadel maar wil voor erbij in de bak een dressuur zadel hebben.

Nu weet ik dat ik tweedehands op mp voor 5 a 600 euro best leuke zadels kan vinden. Maar ik vond oa deze 2 zadels op internet helemaal nieuw. Ik kan ze een paar weken testen en na laten kijken door de zadelpasser maar als jullie gelijk al zeggen dat het verspilde moeite is heb ik geen zin om er moeite voor te nemen. :D

Het gaat om de volgende zadels:

https://ruitersportwinkel.eu/zadels-en- ... age-zadel/

https://ruitersportwinkel.eu/zadels-en- ... bare-boom/


Ik heb zelf via deze site een horka zadel gekocht, is een prima mooi zadel met goede zachte kussens. Wat ik ideaal vind is de prijs kwaliteit verhouding. Echter moet je er wel rekening mee houden dat het een kunstig boom is, dus je kan er niet bijv 10 jaar mee doen. Mijn zadelmaker zegt elk jaar laten bekijken van binnen en wss na 3 jaar ander zadel kopen. Voor mij was dit een ideale uitkomst. Zadel past goed, super fijne service van de site met het huren en passen etc.

Enigste nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat je dus rekening moet houden dat de zadels geen jaren mee gaan, maar je hebt er wel een nieuw zadel voor waarvan je zeker weet dat hij van binnen ook goed is.

Wat mij tegen hield van 2e hands is dat je niet weet of er reparaties zijn geweest en niet weet wat de staat van de boom is. Mijn zadelmaker heeft al veel mensen gehad met gebroken bomen en dat hun DUs niet hun geld terug kunnen krijgen omdat het particulier 2e hands gekocht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:38 



 
Profiel   

Het specifieke zadel niet , maar het merk waldhausen heb ik twee zadels van gehad en daar was ik zeer tevreden over
Waten wel een andere prijsklasse als dit
Maar erg mooi materiaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:15 



 
Profiel   

Heb je een keuze gemaakt?

Ik heb onlangs de Norton Pro in handen gehad en dat zadel ziet er echt wel mooi uit, niet dat goedkope kunststof zoals je vaak bij plastic zadels ziet. Het is ook geen nieuwe Wintec, maar kan zeker door qua uiterlijk met een vorige generatie.
Er zit 7 jaar garantie op als ik het goed begrepen heb. Maar over pasvorm en zit voor de ruiter kan ik niets zeggen. Ik heb er niet op gezeten.
HH Switch is een Wintec kopie, maar dan echt weer 2 generaties terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 07:52 



 
Profiel   

Ik heb toch gekozen voor een nieuwe Wintec 500 HART dressuur. Ik durfde het toch niet helemaal goed aan om een van bovenstaande zadels aan te schaffen. Ik ben wel oprecht nog heel nieuwsgierig naar ervaringen met deze zadels. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 08:27 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Ik heb toch gekozen voor een nieuwe Wintec 500 HART dressuur. Ik durfde het toch niet helemaal goed aan om een van bovenstaande zadels aan te schaffen. Ik ben wel oprecht nog heel nieuwsgierig naar ervaringen met deze zadels. :)

Ik dus ook. Hier ook een westernzadel, en sinds kort weer een Wintec, de WintecLite. Dat is echt een fijn zadel en heerlijk licht, maar wel heel stabiel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 08:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen