Ervaring 2fithorses

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linsje27
Berichten: 104
Geregistreerd: 25-05-15

Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 16:54

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar ervaringen van de 2 Fit Horses hoofdstellen.
Behalve een aantal samenwerkingen met topruiters kan ik niet zoveel vinden op internet.

Heeft iemand ervaring met deze hoofdstellen?
Hoe zit het met de prijs / kwaliteit verhouding?
Ik heb binnenkort een fit sessie en met iemand die met dit merk werkt. En ben erg benieuwd naar de recensies.

https://m.facebook.com/2fithorses-159177254235031/

Groetjes Linda! :wave:

JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:14

Erg fijne ervaring met 2Fit horses hoofdstel! Paard werd eerst helemaal goed bekeken en daarna zijn we bijna 2 uur bezig geweest met puzzelen waar hij het beste op zou reageren.. Ieder onderdeel van het hoofdstel werd gewisseld (ook het bit trouwens) tot ze helemaal tevreden was.

Het is wel een behoorlijke investering geweest maar vind het echt de moeite waard. Een vriendin van mij wilde ook een nieuw hoofdstel laten aanmeten maar toen ze in de mond van haar paard keken wilde ze niets aan gaan meten maar moest ze eerst een tandarts laten langskomen. Ook wel netjes want ze had makkelijk iets kunnen verkopen ipv een nieuwe afspraak in te plannen dik een maand later.

linsje27
Berichten: 104
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 18:12

JMH schreef:
Erg fijne ervaring met 2Fit horses hoofdstel! Paard werd eerst helemaal goed bekeken en daarna zijn we bijna 2 uur bezig geweest met puzzelen waar hij het beste op zou reageren.. Ieder onderdeel van het hoofdstel werd gewisseld (ook het bit trouwens) tot ze helemaal tevreden was.

Het is wel een behoorlijke investering geweest maar vind het echt de moeite waard. Een vriendin van mij wilde ook een nieuw hoofdstel laten aanmeten maar toen ze in de mond van haar paard keken wilde ze niets aan gaan meten maar moest ze eerst een tandarts laten langskomen. Ook wel netjes want ze had makkelijk iets kunnen verkopen ipv een nieuwe afspraak in te plannen dik een maand later.


Klinkt goed!!
En hoe is de kwaliteit? Gaat het lang mee?

JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:49

Ik heb het hoofdstel nu ruim een jaar en het ziet er nog uit als nieuw. Hoe het er over 4 jaar uit zal zien weet ik niet maar tot nu toe ben ik erg tevreden over de kwaliteit!

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:38

linsje27 schreef:
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar ervaringen van de 2 Fit Horses hoofdstellen.
Behalve een aantal samenwerkingen met topruiters kan ik niet zoveel vinden op internet.

Heeft iemand ervaring met deze hoofdstellen?
Hoe zit het met de prijs / kwaliteit verhouding?
Ik heb binnenkort een fit sessie en met iemand die met dit merk werkt. En ben erg benieuwd naar de recensies.

https://m.facebook.com/2fithorses-159177254235031/

Groetjes Linda! :wave:


ik zou even de site erbij pakken, daar staat veel info op ;)
https://www.2fithorses.com/

vooral bij 'over ons' naar beneden scrollen, daar krijg je veel info.

Ik ken de eigenaar erg goed, maar ben niet bevooroordeeld.
Karin is een hele goede vriendin van mij... maar als ik iets niks vind, doe ik er niks mee :P
Een vriend van me zit ook in andere paardenproducten maar die mag er echt niet aankomen :+


Maar mijn paarden lopen vanaf het begin dat Karin gestart is op door haar aangemeten haar bitten, en vanaf de lijnen ook op haar eigen hoofdstellen en singels.
Ook omdat ik weet waar ze vandaan komt, welke kennis ze heeft en haar visie ook past bij wat ik wil.
Kwaliteit is goed, het blijft lang mooi, steentjes blijven goed zitten.
Het is niet goedkoop, maar daar is ook de kwaliteit naar. Zacht, mooi afgewerkt en goed van vorm.
Behalve het laten aanpassen kan je nu ook boxes bestellen dat je zelf kan proberen en testen.
Mijn stang en trens was van de eerste lichting eigen hoofdstellen van haar, en die is nog als nieuw.

linsje27
Berichten: 104
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 20:55

Klinkt wel echt veel belovend allemaal!!

Het bit hebben we gister al uitgekozen, naja mijn paard heeft hem uitgekozen :o

Maandag heb ik een passessie voor het hoofdstel en hopelijk gaat mijn paard dit ook erg fijn vinden. Ben erg benieuwd!!
Gister kwamen we er achter dat het huidige hoofdstel niet past op het kopstuk en dat ze mogelijk daarom gevoelig is bij dr rechter oor en misschien daarom ook wel haar hoofd kantelt als we rechtsom rijden.

We wilden het in 2 sessies doen omdat het om een 4 jarige gaat die nog niet de conditie en geduld heeft om dit in 1x te doen

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:12

Ik vond zelf dat vooral het kopstuk veel verschil maakte qua gevoel, nog meer dan het bit. Dat had ik persoonlijk vooraf niet zo verwacht.

Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:20

Ik kom even inbreken, de site ziet er veelbelovend uit. Wat ik mij af vraag; betaal je dan buitenom het pasconsult nog los je hoofdstel + bit?

SaphiraR
Berichten: 266
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:37

Juniores schreef:
Ik kom even inbreken, de site ziet er veelbelovend uit. Wat ik mij af vraag; betaal je dan buitenom het pasconsult nog los je hoofdstel + bit?



Ja buiten het pasconsult betaal je inderdaad nog los voor het hoofdstel(onderdelen) en bit. Ik heb zelf namelijk ooit een bitfitter laten komen, en daar betaalde ik ook nog los voor het bit. Nou hebben wij daar destijds wel heel veel baat bij gehad. En zou het bij mijn nieuwe pony zo weer doen. En tevens wil ik dan ook een hoofdstel laten samen stellen mbv een hoofdstelpasser

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:39

c_alsemgeest schreef:
Ik vond zelf dat vooral het kopstuk veel verschil maakte qua gevoel, nog meer dan het bit. Dat had ik persoonlijk vooraf niet zo verwacht.


Ik heb een tijdje terug iemand bij een van onze paarden gehad die de opleiding deed, die zocht paarden om te oefenen met fitten. Ik vond toen ook opvallen hoeveel verschil het kopstuk maakte, dat had ik dus echt nooit verwacht…

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:23

Mag ik ff zeggen dat ik schrik van de prijs... Ruim 900,- en dan komen de kosten van het hoofdstel er nog bij.

Hoe komen die kosten zo hoog?

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:40

Daan13 schreef:
Mag ik ff zeggen dat ik schrik van de prijs... Ruim 900,- en dan komen de kosten van het hoofdstel er nog bij.

Hoe komen die kosten zo hoog?

Wow meen je dat?
Waar vind je dat terug?
Dat is wel bizar veel geld zeg voor alleen passen…

Padoertje
Berichten: 1525
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:53

Consult was bij mij iets van 85,- trens en 130.- s&t. Daarnaast betaal je uiteraard voor de onderdelen die je aanschaft. Hoofdstel (trens) was iets van 350,- (Briddle2fit) en dan komt het bit er nog bij. Alleen S&t was iets van 360,- voor de bitten. Hoofdstel had ik ergens anders aangeschaft, maar inmiddels ook bijna helemaal vervangen met andere onderdelen van hun.

Gezien de enorm lange wachttijden (of er wordt ineens afgebeld en kun je weer weken wachten), ben ik overgestapt naar een andere fitter. Passender consult tarief, sneller schakelen en zelfde resultaat

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:58

Ohhh dat is een stuk normaler bedrag!

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 15:33

Nouvel schreef:
Wow meen je dat?
Waar vind je dat terug?
Dat is wel bizar veel geld zeg voor alleen passen…



Afbeelding


Staat op de website.

Ik vind het een heel goed ding hoor dat er mensen zijn die hier verstand van hebben en er mee bezig gaan maar damn joh, het is wel veel geld....

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 16:03

Dat houdt mij ook tegen inderdaad.

Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 16:24

Dat vond ik dus ook vandaar mijn vraag of het inclusief of exclusief hoofdstel en bit was.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:15

Maar hoe kan het dan dat padoertje hierboven een heel ander bedrag noemt?
Ik vind bijna €1000,- voor het aanmeten van een hoofdstel wel een beetje buiten proporties moet ik zeggen…. Dat betaal je ook niet voor een zadel aanmeten, en vaak krijg je daarbij de aanmeetkosten nog (deels) terug als je uiteindelijk een zadel koopt.

Padoertje
Berichten: 1525
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:29

Hierboven wordt een algeheel consult genoemd, niet alleen een bitfitting of hoofdstel fitting. Zoek maar even op de website van Madelon Eekhof. Daar staan andere tarieven.

Padoertje
Berichten: 1525
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:30

MyChoice schreef:
Dat houdt mij ook tegen inderdaad.


En als de prijzen zijn veranderd, snap ik wel waarom de dames tig keer per jaar op Ibiza zitten :')

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 23:37

Volgens mij gaat dat over de prijs die je uiteindelijk op je rekening krijgt, dus consult + kosten hoofdstel/bit/whatever. Daar komt dus niet nog de prijs van het hoofdstel bij. Gok ik. (Hoop ik :+)

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 07:23

Ik heb een bitfitting bij madelon eekhof gedaan. Die prijzen zijn inclusief hoofdstel etc hoor. Ik was zo'n +/- 600 euro kwijt voor alles, dus bit/hoofdstel/passessie/reiskosten. Het was een sessie van 2 tot 3 uur en er word echt uitgebreid naar je paard gekeken. Ik vind het echt een aanrader.

linsje27
Berichten: 104
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 11:06

Daan13 schreef:
Nouvel schreef:
Wow meen je dat?
Waar vind je dat terug?
Dat is wel bizar veel geld zeg voor alleen passen…



[ [url=m/AlExND.png]Afbeelding[/url] ]


Staat op de website.

Ik vind het een heel goed ding hoor dat er mensen zijn die hier verstand van hebben en er mee bezig gaan maar damn joh, het is wel veel geld....



Het is echt niet die dik €900 hoor, anders had ik het nooit gewild :=
Het hoofdstel wordt €355 gerekend (duur zal overigens) maar dat ben je ook voor een Dyon kwijt waar geen consult bij is

linsje27
Berichten: 104
Geregistreerd: 25-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 11:11

Anneloes___M schreef:
Ik heb een bitfitting bij madelon eekhof gedaan. Die prijzen zijn inclusief hoofdstel etc hoor. Ik was zo'n +/- 600 euro kwijt voor alles, dus bit/hoofdstel/passessie/reiskosten. Het was een sessie van 2 tot 3 uur en er word echt uitgebreid naar je paard gekeken. Ik vind het echt een aanrader.


Wij hebben het consult in 2x gedaan omdat het een vier jarige is. Maar alleen al het bitfitten en afvoelen etc al met al 1,5 uur bezig geweest.
Morgen het hoofdstel, ben echt erg benieuwd naar de kwaliteit en pasvorm! Hopelijk is dit voor haar de oplossing!
Ik hoop dat de levertijd ook vrij vlot is!
Nu ze heeft gekozen voor de Neue Schule wil ze niet meer fatsoenlijk op dr 'oude' bit lopen. en de 12e hebben we eigenlijk wedstrijd haha :')

Ik hou jullie wel even op de hoogte voor de geïnteresseerde :)

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:48

linsje27 schreef:
Anneloes___M schreef:
Ik heb een bitfitting bij madelon eekhof gedaan. Die prijzen zijn inclusief hoofdstel etc hoor. Ik was zo'n +/- 600 euro kwijt voor alles, dus bit/hoofdstel/passessie/reiskosten. Het was een sessie van 2 tot 3 uur en er word echt uitgebreid naar je paard gekeken. Ik vind het echt een aanrader.


Wij hebben het consult in 2x gedaan omdat het een vier jarige is. Maar alleen al het bitfitten en afvoelen etc al met al 1,5 uur bezig geweest.
Morgen het hoofdstel, ben echt erg benieuwd naar de kwaliteit en pasvorm! Hopelijk is dit voor haar de oplossing!
Ik hoop dat de levertijd ook vrij vlot is!
Nu ze heeft gekozen voor de Neue Schule wil ze niet meer fatsoenlijk op dr 'oude' bit lopen. en de 12e hebben we eigenlijk wedstrijd haha :')

Ik hou jullie wel even op de hoogte voor de geïnteresseerde :)


Hoofdstel is leuker om te voelen dan het bitje vind ik. Nooit geweten dat dit zo veel uit zou maken. Zeker het kopstuk is echt bizar. Er waren echt kopstukken waar mijn paard mee in de staak ging en andere waar ze heel fijn mee liep. Ook met de neusriem voelde ik verschil maar minder erg als met de kopstukken. Kwaliteit is echt geweldig. Super zacht en soepel leer. Het was echt een uitgave maar ben zo blij met wat ik nu heb!