Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 302 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

Ik ben de mandriana selvaggio aan t bestellen, maar welke pad moet ik erbij bestellen? Weet dat ie ook zonder kan, maar wil toch graag een pad eronder omdat ik wel van plan ben om hem intensief te gebruiken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 10:12 



 
Profiel   

Amyd schreef
Ik ben de mandriana selvaggio aan t bestellen, maar welke pad moet ik erbij bestellen? Weet dat ie ook zonder kan, maar wil toch graag een pad eronder omdat ik wel van plan ben om hem intensief te gebruiken.

Die wordt geleverd met een basis pad - je kunt er een onder-/extra pad bij bestellen in het zelfde model maar dan ietsje groter....
:o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:54 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk een vraagje hoe lang gaat de inlage in de Kifra pad eigenlijk mee als je 3 tot 4 keer per week rijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 17:01 



 
Profiel   

Sjafrane schreef
Ik heb eigenlijk een vraagje hoe lang gaat de inlage in de Kifra pad eigenlijk mee als je 3 tot 4 keer per week rijd?


Als het goed is gaat hij elke keer als je rijdt, met je mee :j :+

Ik weet niet welk materiaal het is, ik neem aan dat Kifra je dat beter kan vertellen - ik zou haar even mailen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 18:52 



 
Profiel   

Kunnen jullie eens meedenken?

Ik rijd nu al een jaar of 7 op mijn haflingers met een barefoot arizona nut.
Altijd naar tevredenheid en ieder jaar laat ik ze checken.

Nu heb ik vorig jaar 2 barebackpads aangeschaft. Een zoutewelle en een barefoot physio support pad. In het begin reed ik daar af en toe mee. Maar deze zomer eigenlijk alleen met de barebackpads gereden. Ritjes tot ongeveer 3 uur.
Nu pakte ik vorige week mijn zadel weer eens en vond het totaal niet fijn meer qua houding. Gisteren ook weer met zadel gereden maar het gevoel blijft.
Ik word meer op mijn doos gedrukt en kan geen fijne houding vinden waarmee ik ontspannen op mijn kont zit.
Mijn bijrijdster heeft hetzelfde.
Ik heb nog gekeken of de beugelophanging bijvoorbeeld iets naar voren kan maar die zit al op zijn verst.

Nu zijn de barebackpads prima om lekker mee te rijden maar voor 3 uur + ritten heb ik toch liever het zadel ivm eten en drinken meenemen en beugels voor opstappen.

Welke zadels zijn er die dezelfde vrijheid geven qua natuurlijke houding in een barebackpad volgens jullie?

Ik wil binnenkort weer een pasconsult plannen en dan kan ik aangeven welke zadels we willen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:00 



 
Profiel   

Een Ghost geeft ook veel vrijheid/feeling dus daar zou ik ook zeker naar kijken (en deze heeft ook een western editie ;) ). Of je kan kijken naar een Ghost BBP. Deze zitten echt tussen een boomloos zadel en een BBP in waardoor de drukverdeling ook voldoende is om beugels aan te hangen, maar zou hier persoonlijk niet mee opstappen zonder opstapje.

Volgens mij heeft barefoot ook nog andere modellen die misschien nu beter zouden passen zoals de lazy mauntain (?).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:22 



 
Profiel   

Ghost zit lekker en niet breed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 12:22 



 
Profiel   

Ik zou een freemax proberen. Al moet ik wel zeggen dat ik naast een freemax ook een barefoot barebackpad heb en die zit inderdaad errug lekker :D :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:00 



 
Profiel   

We kunnen wel allerlei zadels gaan roepen, maar ik denk dat het het handigst is om eerst even goed beeld te krijgen bij wat je precies zo fijn vindt aan de BBP's :j

Je wilt wellicht iets dat zacht is, wel een omsluiting geeft zoals de hoge randen van de Zoutewelle en Support?

Binnen Barefoot zou ik dan als eerste denken aan de Soft Walk, Lazy Mountain en de Happy Valley.
Deze kunnen ook in geheel leder gemaakt worden, als je niet van schaap houdt. Of een JustAdjust zou ook een optie kunnen zijn.

Bij al deze modellen heb je wel dijwrongen voor wat extra steun, zonder dat deze je in een houding duwen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:33 



 
Profiel   

Dank jullie!

Wat je zegt pmarena is denk ik inderdaad wat ik zoek. Maar zal het moeten ervaren.
De lazy mountain en Happy valley zijn qua zit niet te vergelijken met mijn Arizona nut?
Ik ken mensen met een freemax en Softwalk. Dus ik ga maar eens vragen of ik daar op mag zitten om te kijken of het is wat ik bedoel. Ghost heb ik nog nooit geprobeerd maar spreekt me wel aan om eens te proberen. Schaap ben ik niet zon fan van.

Het is denk ik lastig om een zadelpasser te vinden die al deze zadels heeft. Ik laat eigenlijk altijd Kitty komen. Ik zal eens vragen wat de mogelijkheden zijn want lees wel eens dat ze onderling zadels uitwisselen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:46 



 
Profiel   

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/testzadels/

Je zou ook testzadels kunnen aanvragen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:04 



 
Profiel   

De Arizona Nut heeft bij sommige paarden de neiging om wat voorover te duiken, en dan krijg je dat effect van een bergafwaarts zitgevoel. De vorm van het zadel is een paar jaar geleden ook wat aangepast. Het stugge tuigleder dat nodig is voor het maken van een zadel met tooling, helpt wat dat betreft ook niet mee...

De Lazy Mountain kan je bvb. in geheel Softleder bestellen, dat zit dan al heel anders :j
Misschien kan je Ella van www.boomlooszadelpasservice.nl eens een berichtje sturen, om te vragen of zij jaar Softlederen Lazy Mountain zadel nog beschikbaar heeft?

Dat zou wel een hele goede zijn om eens te proberen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:16 



 
Profiel   

pmarena schreef
We kunnen wel allerlei zadels gaan roepen, maar ik denk dat het het handigst is om eerst even goed beeld te krijgen bij wat je precies zo fijn vindt aan de BBP's :j

Je wilt wellicht iets dat zacht is, wel een omsluiting geeft zoals de hoge randen van de Zoutewelle en Support?

Binnen Barefoot zou ik dan als eerste denken aan de Soft Walk, Lazy Mountain en de Happy Valley.
Deze kunnen ook in geheel leder gemaakt worden, als je niet van schaap houdt. Of een JustAdjust zou ook een optie kunnen zijn.

Bij al deze modellen heb je wel dijwrongen voor wat extra steun, zonder dat deze je in een houding duwen :)

De reden dat ik begon te roepen is omdat je in dit topic op zo ongeveer iedere vraag het antwoord "ghost" krijgt, terwijl er zoveel meer is dan dat.... Een zadelpasser laten komen is wat dat betreft sowieso een goed idee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:56 



 
Profiel   

Lijkt me zalig zitten die lazy mountain
Zag ook dat je er zelf eventueel stevigere blokken in kan doen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:17 



 
Profiel   

Ja klopt! Het is maar net wat je fijn vindt. De 1 heeft liever de zachtere vulling, de ander liever een stevigere. Ik vind zelf de stevige cantle en zachte dijblokken het fijnste :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 13:28 



 
Profiel   

Mijne is pas 2, dus heb nog even haha.
Maar tzt wil ik wel graag een western “ Achtig “ model.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:03 



 
Profiel   

Ik heb gisteren een zo goed als nieuwe Cheyenne opgehaald. Met westernfenders en beugels.
Ik had een nevada te leen en die lag wel prima. Maar ik wilde geen knop en wel westernfenders. En toen zag ik deze. Zo blij mee!
Zondag voor het eerst op mijn haflinger proberen. Ben benieuwd!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:06 



 
Profiel   

Muze schreef
Mijne is pas 2, dus heb nog even haha.
Maar tzt wil ik wel graag een western “ Achtig “ model.


Mij spreekt dat ook meer aan :j

Qua looks maar vooral ook omdat de kortere zijkanten erg fijn zijn als je korte pootjes hebt.
En het zit wat minder de beweging van het voorbeen / schouder in de weg :)

En een knop daar ga je je toch ook wel aan hechten, vind ik, om de teugels ofzo achter te hangen.
Dan wel een subtiel knopje, niet zo'n knoeperd die soms in de weg zit ;)

Daihyo: die ziet er zeker goed uit +:)+
Hopelijk ligt en zit hij meteen fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:08 



 
Profiel   

Pmarena hopelijk gaat t dan ook allemaal passen, heel kort rugje. Maar we hebben nog even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:10 



 
Profiel   

Zijn hier toevallig ook nog mensen die de barefoot wellington hebben? Ik ben dit zadel nu een goede week aan het testen, en ik vind het een heerlijk zadel.
Het valt me op dat er van dit type zadel amper negatieve reacties te vinden zijn (stemt me hoopvol) En je er tweedehands niet echt aan kan komen. (Hopelijk ivm tevreden gebruikers)
Dit gaat mijn eerste “boomloze” zadel worden.
Ik heb een fijn contact met de verkopende partij, maar ervaringen of tips zijn altijd welkom :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 18:07 



 
Profiel   

We ontvangen inderdaad veel goede reacties over de Wellington :j

Mensen lijken daar makkelijker op weg te rijden dan de normale Barefoots zeg maar.
Vandaar ook dat Barefoot nu met de nieuwe PRO modellen komt met een zitting zoals de Wellington en Merlyn hebben.

Er zijn best aardig wat Wellingtons verkocht, dat je ze nauwelijks 2e hands langs ziet komen is inderdaad een goed teken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:11 



 
Profiel   

Ik wil ooit nog eens een trektocht maken met een pakpaard. Ik heb laatst twee grote (motor)zadeltassen gevonden die perfect zouden zijn als paktassen. Nu zat ik te denken: zou een Barefoot Justadjust (zonder cantle dan dus) een goede basis zijn om de tassen op/overheen vast te maken? Ik ben zelf erg handig en heb ervaring met leerbewerken, dus aanpassingen aan de tassen maken is geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 10:04 



 
Profiel   

Dat kan best een leuk idee zijn inderdaad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 10:18 



 
Profiel   

Mss oftopic maar is de Facebook groep “ ruil en verkoop Barefoot, boomloos en bitloos “ weg?
Ik kan hem niet meer vinden namelijk bij mijn groepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:01 



 
Profiel   

Hee ik kan hem ook niet vinden inderdaad!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 12:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 302 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen