Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 35 [ 870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen: Wintec modellen

 
Profiel   

Bizar! Dit kan echt niet!

Mijn pony is vandaag even opnieuw gemeten ivm vele afvallen en training na revalidatie (positief!)
We zijn van XXW aka vliegdekschip nu naar XW!

Dus de grote verbouwing kon beginnen :+
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 18:33 



 
Profiel   

Dat is tenminste niet zo'n extreem verschil qua maat! :+

Hier de ligging met het witte kopijzer:
[ img ]

Hier de ligging met zwart:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 18:50 



 
Profiel   

Oeh die zwarte zie je vanaf de foto al niet passen. Zat je daar niet enorm rot in als ruiter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 18:53 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Oeh die zwarte zie je vanaf de foto al niet passen. Zat je daar niet enorm rot in als ruiter?


Viel wel mee, maar ik was een super hard rotzadel gewend waarin ik echt niet lekker zat dus dit was al een verademing an sich. Helaas eerste eigen paard en zadel dus had 0 kennis en zag niet in dat dit zadel teveel naar achter gekanteld lag en heel hoog boven de schoft lag. Nu wel na heel veel onderzoek en diverse mensen die meegekeken hebben. Had ik er maar beroerd in gezeten dan was ik er nooit mee gaan rijden. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 19:00 



 
Profiel   

Goed dat je verder bent gaan kijken, genoeg mensen die dat niet doen na de “zadelpasser”.

Heb je ook de lila boom in huis? Zo ja, hoe lag lila bloot op zijn rug?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 19:05 



 
Profiel   

Nee die heb ik niet meegenomen uit de winkel. Ik kwam van blauw natuurlijk en er werd me rood of wit geadviseerd en wit was het beste van de twee, maar het zou kunnen zijn dat lila net beter ligt, maar geen idee. Niet over nagedacht ook omdat zoiets helemaal niet in mijn zadel past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 19:25 



 
Profiel   

Je hebt natuurlijk best kans dat lila te groot is.
Heb je al proefgereden met wit?
En wat ga je voor een leuk weekend op de Veluwe rijden? Misschien toch nog een andere zadelpasser benaderen voordat je naar de Veluwe vertrekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:19 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Je hebt natuurlijk best kans dat lila te groot is.
Heb je al proefgereden met wit?
En wat ga je voor een leuk weekend op de Veluwe rijden? Misschien toch nog een andere zadelpasser benaderen voordat je naar de Veluwe vertrekt?


Zou goed kunnen, is echt een grensgevalletje. Wit ziet er aardig uit, maar nog steeds kantelt het zadel iets naar achteren lijkt het. Maar ik kan het slecht beoordelen dus ik laat van het weekend mijn instructrice ernaar kijken. Die heeft er een beter oog voor. Ik heb inmiddels meerdere zadelpassers benaderd maar eigenlijk is overal de voorraad wel een beetje op. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:25 



 
Profiel   

Lila is XXW.
Lijkt me echt veel te ruim. Ik denk dat je met shims moet gaan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:34 



 
Profiel   

Het is zo lekker onduidelijk met al die roze/paarse/lila tinten van die wide kopijzers.....
Was makkelijker geweest als ze gewoon bruin, oranje, paars en grijs hadden gedaan :Y)
Maar er staat gelukkig wel aan de zijkant op welke maat het is. Overigens is het witte kopijzer hetzelfde als het kleinste kopijzer in de wide versie (waarvan ik dus niet weet of dat nou lila is of een andere paarstint :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 12:01 



 
Profiel   

Al die paars tinten wordt het niet veel duidelijker van nee. :+

Volgens mij is het inderdaad wit/licht lila, lila, paars en donkerpaars. Maar logisch is het niet haha.

Ik heb volgende week op de valreep nog een pasconsult kunnen regelen bij een andere zadelpasser. Hopelijk is er nog iets aan het zadel te doen of heeft ze een nieuwe voor me. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 12:14 



 
Profiel   

Even mezelf gequote. :Y) Maar ik moet helaas mijn zadel verkopen aangezien mijn pony met pensioen moet.

Mocht iemand nog een bruine 17 inch Isabell Werth zoeken... of iemand weten, stuur maar een pb. :)

San_ner schreef
Mooi zadel Sanne! Mag ik vragen welke zadelmaker jij hebt? Ik woon sinds kort ook in dezelfde omgeving als jij en mijn jonge pony komt straks ook deze kant op, dus die moet er dan ook een keer aan geloven. :D

Voor mijn Fjord heb ik de Isabell Werth met cair. Super fijn zadel! [url]=m/6ZyRad.jpg[/url]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 11:19 



 
Profiel   

Mijn zwarte Wintec Isabell 18 inch komt helaas ook te koop vanwege inslapen van mijn paard. Heb er alles bij elkaar nog geen 20x mee gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 15:58 



 
Profiel   

Ineens zijn diverse wintecmodellen flink in prijs gestegen. De 500 hart was onlangs nog 699, nu 775.

De winteclite hart vzh d'lux was 825 en nu 895.

Ik ben erg blij met mijn Winteclite (zowel de vzh/spring als de dressuur). Zit zacht (zachter dan mijn westernzadel als ik eerlijk ben ;) ) en het past op 2 totaal verschillende paarden zonder aanpassing en gewoon met de zwarte boom.
Verder lijkt het of de winteclite dressuur d'lux in Nederland amper te koop is. Terwijl dat echt een fijn zadel is. Ik heb hem uiteindelijk wel gevonden in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 07:22 



 

Wij zijn gisteren van zwart naar rood gegaan en de verwachting is eigenlijk dit jaar nog wel een boommaat breder _O-

Ben benieuwd hoe ze uitgegroeid gaat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:12 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Wij zijn gisteren van zwart naar rood gegaan en de verwachting is eigenlijk dit jaar nog wel een boommaat breder _O-

Ben benieuwd hoe ze uitgegroeid gaat zijn.

Dat is wel het mooie van Wintec, nu heb je een kans dat het blijft passen, anders was het direct al weer een ander zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:06 



 

Daarom daar voor nu ook voor gekozen inderdaad. Als ze echt uitgegroeid is over een jaar of 3 kijken we pas weer verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:27 



 
Profiel   

De zadelmaakster is al geappt btw voor een afspraak.

Pony begon sinds het weekend ineens elke keer weg te draaien als ik wilde opstappen. Doet ze echt nooit. Vond ik al gek.

Dus ik gok dat het zadelgerelateerd is. Fysio kijkt er binnenkort even na.

Ik gok dat zadel wellicht weer te smal is geworden. Ik heb het andere kopijzer nog liggen gelukkig. :)

Wat denken jullie?


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:15 



 
Profiel   

@Saaams, heb je ook een foto van een recht zijaanzicht? Vind de ruimte bij de schoft best hoog en dat zou kunnen wijzen op dat het zadel inderdaad te smal is. Dan zou je zadel ook iets naar achteren hellen maar dat is op deze foto niet te zien omdat het een schuine foto is. Is het zadel verder niet te lang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:18 



 
Profiel   

Celebi schreef
@Saaams, heb je ook een foto van een recht zijaanzicht? Vind de ruimte bij de schoft best hoog en dat zou kunnen wijzen op dat het zadel inderdaad te smal is. Dan zou je zadel ook iets naar achteren hellen maar dat is op deze foto niet te zien omdat het een schuine foto is. Is het zadel verder niet te lang?


Ja die heb ik, maar ik heb hem iets te ver op achter liggen zag ik na het maken van de foto.

Het is een 17.5 inch en theoretisch gezien kan dat net. (Als ik m goed zadel)

Had hem na het rijden er even afgehaald. Ik heb de indruk dat hij ook naar achter glijd. Dus ik ga denk ik even proberen de ruimere boom erin te stoppen en dan even telefoontje van de zadelmaker af te wachten.

Mijn gevoel zei ook te smal. Ze is namelijk heel braaf en subtiel.


[ img ]


Singel zat verkeerd om :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:22 



 
Profiel   

Iemand ervaring met het endurance model van wintec .
Rijdt momenteel edix boomloos maar dat is het ook niet helemaal
Schuift bij opstappen zonder krukje
Pony heel rond

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 13:30 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Iemand ervaring met het endurance model van wintec .
Rijdt momenteel edix boomloos maar dat is het ook niet helemaal
Schuift bij opstappen zonder krukje
Pony heel rond

Ja ik! Helemaal blij mee! Wat wil je weten? Heb zelf snel rugklachten maar met dit zadel nergens last van

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:14 



 
Profiel   

Is de pasvorm hetzelfde als de gewone wintec modellen
En de twist ?
Vergelijkbaar met het veelzijdig model ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:45 



 
Profiel   

De voorboom is wel exact hetzelfde. Of de kussens hetzelfde zijn weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:48 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Is de pasvorm hetzelfde als de gewone wintec modellen
En de twist ?
Vergelijkbaar met het veelzijdig model ?

Oeh dat weet ik niet want ik ben weer niet bekend met de gewone wintec :Y)
Vind de pasvorm wel fijn! Heeft zowel op mijn oude brede haflinger gelegen als nu op mijn smallere jonge haflinger
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 35 [ 870 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen