Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 306 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 ... 367  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

 
Profiel   

Ik heb gisteren 1 van mijn arizona nut zadels geruild voor een Freemax.
Ongeveer 6 jaar geleden op een Freemax gereden tijdens een passessie maar toen vond ik het helemaal niets.
Toen vond ik de veilige opgesloten houding van de barefoot heel fijn. Ik reed altijd met veel spanning.

Laatst dus hier de vraag gesteld wat qua zit overeen komt met de vrijheid van een BBP. Jullie opperden onder andere de Feemax.
Ik zag toevallig iemand op mp die wilde ruilen.
Gisteren dus gedaan en ik ben fan!
10 november komt Kitty van Kifrahorse en dan hoop ik dat zij ook fan is van de combinatie.
Vanavond heb ik ook les en ben benieuwd wat zij ervan vindt.

Was heerlijk gisteren.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:39 



 
Profiel   

Ik kom me ook melden. :wave:

Ik overweeg om de Barefoot Ride on Pad Physio Support (de suède versie, zonder schapenvacht) aan te schaffen, om stapritjes met onze brede Tinker merrie mee te maken, maar ik heb nog een paar vragen.

Zit je echt 'in' de barebackpad? Als in, een omsloten en veilig, stabiel gevoel zonder al te veel gewiebel? Ik ben namelijk een beginner, wat onzeker en ik vind het lastig om mijn evenwicht te houden, zeker bij onverwachte, snelle bewegingen. Ik vind veel grip hebben en diep, omsloten zitten, heel erg belangrijk.

Ik lees ook veel goede dingen over de Zoutewelle Support pad, maar mij lijkt de barebackpad van Barefoot fijner om echt 'in' te zitten, door de schuimblokken aan de achterkant en bij de wrongen.

Ik zoek eigenlijk een pad waar je (bij wijze van spreken) anog als een huis op blijft vastzitten als er een bom ontploft en je paard in 1 seconde 180 graden rechtsomkeert maakt, zélfs als een beginner met balansproblemen :+

Heeft iemand ervaring met (een van) beiden barebackpads?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 00:46 



 
Profiel   

Ik heb al gereageerd in het andere topic..ik heb ze allebei en je bent welkom om ze te komen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:00 



 
Profiel   

Komende tijd mag ik even meelezen want mijn ghost is in bestelling. Het lange wachten gaat nu echt beginnen.

Mijn pony is erg onervaren en heel specifiek met wat hij wel en niet prettig vind. Daarbij kwam ook nog dat hij klein en gedrongen is met flinke schouders. We zijn met iets heel anders thuisgekomen dan ik had verwacht maar ondanks zijn initiële spanning bij het passen merkte ik gelijk dat hij veel makkelijker en soepeler liep. Dan is de keuze snel gemaakt. :D

Ik wilde graag een kort zweetblad met fenders maar het is een dressuurmodel geworden. :') Waar ik overigens heel blij mee ben. Nu nog wachten en dan kunnen we écht van start *\o/*


[ img ]
Dit is op de laatste dag van de testweek gemaakt. Dat was ook de eerste week in zijn leven dat hij serieus werd gereden dus dit beeld maakt mij al blij. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:22 



 
Profiel   

Ziet er keurig uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:16 



 
Profiel   

Steentje, ik heb geen directe ervaring met die bbp, maar als je graag omsloten wil zitten maar toch een bbp gevoel wilt hebben, is de buttera misschien ook nog wel iets? Dat is echt een soort ‘kuipje’ vond ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:32 



 
Profiel   

Ik zou graag even jullie meningen horen :D
Ik ben in het bezit van een fra macon extra.
En gebruik deze 2/3x per week aangezien mijn dame dit fijner vind dan een zadel *\o/*

Nu had ik vandaag de osteopaat weer bij mijn dame en had ze 3 gevoelige wervels en als ik dat zo bekijk zit dat ongeveer ter hoogte van de singel die er in zit.

Nu ga ik voor de zekerheid opzoek naar een barebackpad die geen singel heeft over de rug.
Wie heeft een goede tip <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 19:51 



 
Profiel   

Ja, de barefoot...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 20:31 



 
Profiel   

Barefoot, Ghost, Zoutewelle, Harry’s Horse heeft ook een aantal look a likes.

Hier had ik hetzelfde met draverlief, werd echt narrig van de FRA (en ik gebruikte hem minder intensief). Heb nu de Barefoot ride in en de Kifrapad eronder. Niks meer aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 20:35 



 
Profiel   

Ik zou eerst kijken of een pad met inlages het probleem niet oplost :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 00:29 



 
Profiel   

Femek2902 schreef
Ik zou eerst kijken of een pad met inlages het probleem niet oplost :D


Dit zou ik inderdaad ook proberen.
Ik heb een grandeur pad met anti-slip(welke ook nog weer voor wat demping zorgen er bovenop én inlages én wollen onderkant. Dus er komt echt nog wel een flink stuk tussen maar heb wel het idee dat het algemeen qua demping veel doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 07:34 



 
Profiel   

Naast dat de singel daar loopt zit je er natuurlijk zelf ook op en is er nauwelijks drukverdeling tov een zadel. Zou inderdaad kijken naar een pad met inlages om wat meer drukverdeling te krijgen. Ben er bij mijn Christ heel blij mee dat ik die er toch bij gekocht had (rip uit mijn lijf natuurlijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 08:37 



 
Profiel   

Willen jullie eens meedenken? Ik heb laatst de barefoot gekocht en paard loopt er super fijn onder. Met de pad van verkopers lag ie goed. Nu een leen pad maar nu zakt de boel op de schoft. (Begreep probleempje met de oudere barefoot) nu dacht ik nou dan maar dezelfde pad als m’n stalgenoot maar daar zit een erg lange levertijd op. (Halfpad van grandeur) weten jullie vergelijkbare pads die net zo stug zijn?

Met leen pad
[ img ]
Met de grandeur
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 09:36 



 
Profiel   

Dat grandeur pad heeft denk ik een stroeve bovenkant of niet? Dat doet denk ik al heel veel.
Ik zou eens een rondje Mp doen, misschien oproepje facebook?
Denk dat je dan best al wel wat kan vinden.
Eventueel nog aanvullen met dikkere inlages.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 09:45 



 
Profiel   

siskeh schreef
Dat grandeur pad heeft denk ik een stroeve bovenkant of niet? Dat doet denk ik al heel veel.
Ik zou eens een rondje Mp doen, misschien oproepje facebook?
Denk dat je dan best al wel wat kan vinden.
Eventueel nog aanvullen met dikkere inlages.


Ja klopt! Ik ga op onderzoek uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 09:58 



 
Profiel   

Gewoon een Barefoot pad?

Er lijkt wel een hele hoge en smalle pommel in te zitten zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:20 



 
Profiel   

pmarena schreef
Gewoon een Barefoot pad?

Er lijkt wel een hele hoge en smalle pommel in te zitten zeg!


Zit een oranje in? Wat ik begreep zakt bij de oude het spul onder de Pimmen naar beneden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:32 



 
Profiel   

Hallo allemaal, mag ik hier ook een vraag stellen?

Sinds kort heb ik een Welsh A ruintje staan. Nog onbeleerd onder het zadel, altijd voor de kar gelopen. Nu toe aan een tweede carrière als rijpony. Niets serieus; Meisje van 10, vederlicht, zou er wekelijks een rondje op willen rijden.

Nu ben ik op zoek naar een zadeltje. Ik heb er nu voor de vorm een Rider Pro opgelegd, maar die is met 16 inch net te lang. Wel mooi ruimte voor de ruggengraat en de schoft. Pony heeft wel een duidelijke schoft, iets rondgeribt, maar mooi op gewicht.

Nu liep ik tegen de Edix Amigo aan, een boomloos pony zadel. Ik heb zelf geen ervaring met boomloos. Ik kan er weinig ervaringen over vinden.

Bij de beschrijving op Becidor staat "geschikt voor A pony's en slanke B pony's ".
tja slank, wat is slank..

Zou dit een goede optie zijn om verder te onderzoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 17:36 



 
Profiel   

Greendragon: Ik ben niet bekend met de Edix Amigo, maar zou het kinderzadel van Barefoot niet wat zijn? Daar heb ik veel goede ervaringen over gehoord.


Vraagje: de Just Adjust, is die wel echt te vergoten naar een maat 2 of meer naar een maat 1,5? Ik kan er 1 overnemen en dat zou ideaal zijn aangezien ik nu een oude cheyenne met dijwrong seatsaver gebruik, maar ik heb voor mijn kont wel echt een maat 2 nodig (maat 44). :+

De Nevada lijkt mij ook een fantastisch zadel maar dat durf ik dus niet aan vanwege de maat 1,5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 18:20 



 
Profiel   

Ik verwacht dat de Nevada ruimer valt dan de maat 1 JustAdjust. Ik zou dan zelf echt voor de maat 2 JustAdjust gaan als ik jou was, want je moet hem wel kopen op de maat die je het meest zal gebruiken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 13:43 



 
Profiel   

Oeh ik zag dat de Cheyenne nu ook met een smallere zit gemaakt gaat worden. Die zou ik wel willen en dan ipv mijn barebackpad voor de recreatieve ritjes. Merk dat ik op mijn ene paard uit de BBP toch onvoldoende steun uit haal, en in het verleden liep hij heel fijn onder de Arizona (maar zat ik niet fijn op) en onder de notting Hill. Uiteindelijk toen toch weer op een boom zadel over gegaan, ivm brede zit barefoot. Maar verder lag het wel echt fijn op hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 16:39 



 
Profiel   

xLillith schreef
Greendragon: Ik ben niet bekend met de Edix Amigo, maar zou het kinderzadel van Barefoot niet wat zijn? Daar heb ik veel goede ervaringen over gehoord.


Daar heb ik naar gekeken, maar die lijkt toch weer een behoorlijk prijskaartje te hebben, en voor een weekendruitertje op een oudere pony die nog beleerd moet worden kan ik me die investering niet veroorloven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:23 



 
Profiel   

Ze zijn nieuw even duur zie ik, allebei tegen de 400 euro? Alleen bij de Edix krijg je er toebehoren bij. Maar die ziet er wat minder aansprekend uit qua vormgeving vind ik persoonlijk.... lijkt minder steun te bieden doordat er geen duidelijke pommel en cantle op zitten. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn, wat je meer aanspreekt, een ander zal de kniestukken van de Edix juist weer interessant vinden :)

Bij de Barefoot heb je wellicht ook wel een wat meer waardevast zadeltje, die kids BF daar is altijd wel vraag naar :) Met een beetje geluk kan je er ook net 1 tweedehands vinden als je op zoek bent, scheelt toch weer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:33 



 
Profiel   

Ik heb vandaag onderzoek gedaan naar de pommel..

Conclusie iets te smal.. denk dat een L zou moeten passen?
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:43 



 
Profiel   

Ik heb sinds gister de Ghost Torino piccolo om te testen. Mijn eerste zit gevoel is: lekker. Hij zit fijn smal.
Mijn pony is het er (nog) iets minder mee eens. Die laat wel merken dat het hem niet helemaal lekker zit. Ik heb het idee dat het zadel iets naar voren kantelt, wat is de beste manier dat op te lossen? Kussens aan de achterkant iets breder zetten of meer shims aan de voorkant van de pad?
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 306 van de 367 [ 9156 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 ... 367  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen