Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vreemde mail epplejeck

 
Profiel   

Hey! Ik zit met een vraagje.

Tweetal weken geleden kocht in een deken bij Epplejeck, helaas is de naad van de sluiting van het deken al losgekomen. Ik heb dus een mailtje met foto's naar Epplejeck gestuurd met dit probleem en zij bevestigde dat dit om een productiefout gaat. Nu hebben ze mij een heel vreemd mailtje teruggestuurd.

[ img ]

[ img ]

Als ik het dus goed begrijp zou ik zelf het deken moeten vernietigen om een terugbetaling te kunnen krijgen, maar het is dus enkel de sluiting die kapot is, dit is dus herstelbaar. Nu gaat een deken vernietigen dat herstelbaar is heel erg in tegen mijn waarden en normen (consumptiemaatschappij much :evaw: ) maar tegelijkertijd vind ik wel dat ik recht heb op een vergoeding (eventueel om dit gewoon te herstellen). Nu vroeg ik mij dus af of dit zomaar mag en of ik in mijn recht sta als ik zeg dat ik het deken niet zomaar ga vernietigen?



Laatst bijgewerkt door Pistasche op 29-10-21 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bericht aangepast omdat het niet voldeed aan de regels

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:59 



 
Profiel   

Ik heb op dit moment hetzelfde met een ES dekje waarbij de logo’s scheef zitten. Het doet me echt pijn om zo’n dekje kapot te knippen.. Mja, die nieuwe wil ik wel graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:01 



 
Profiel   

Heeft niemand nog een oude liggen die door kan :P

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld hoor, echt raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:02 



 
Profiel   

Anders had je hem terug moeten sturen en vernietigen zij hem. Zij willen er gewoon zeker van zijn dat je niet en de deken en het geld hebt denkik?

Anders moet je gewoon even bellen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:02 



 
Profiel   

Ik snap de EJ ook wel, mensen gaan anders het toch repareren en krijgen ook het geld terug. Dus op zich vind ik het niet raar. Herstellen is voor het bedrijf waarschijnlijk duurder dan gewoon terug te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:03 



 
Profiel   

Op zich kan ik de gedachte er achter wel snappen. Anders pulkt iedereen de voorsluiting even los en heb je twee dekens voor de prijs van een. Er wordt helaas ook een hoop misbruik gemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:03 



 
Profiel   

_/-\o_ _/-\o_ Slimme truck om te voorkomen dat je 2 voor de prijs van 1 kan gaan gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:04 



 
Profiel   

Dan stuur je toch een mailtje terug met: "joh, ik wil 'm liever laten repareren op jullie kosten, vind je dat geen veel beter idee? Een hele deken vernietigen is ontzettende zonde, denk eens een beetje om het milieu en repareren zal hooguit 15 euro kosten, wat ook minder is dan het verlies dat je met het retourneren van m'n geld lijdt"

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:05 



 
Profiel   

Mijn vraag is vooral: mag dat juridisch zelfs wel?

Ik snap dat er misbruik van gemaakt kan worden, maar wat EJ doet vind ik eigenlijk minstens even erg. :=
Een mailtje sturen of ze eventueel de herstelling willen bekostigen ga ik sowieso doen, maar wou dus eigenlijk ook wel weten of het dus wel mag om de verantwoordelijkheid over het vernietigen van een product bij de koper te leggen.

Edit: ik heb zelf een tijd bij een paardenwinkel gewerkt, de producten die een productiefout hadden namen wij gewoon mee naar huis en herstelde we zelf, om dan natuurlijk ook zelf te houden ipv te vernietigen. Dus zeker niet alle producten worden vernietigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:11 



 
Profiel   

De klantenservice van epplejeck doet wel vaker raar als het om productiefouten gaat. :+

Kan epplejeck niet beter die dekens laten maken, lijkt mij goedkoper (en beter voor het milieu).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:14 



 
Profiel   

En als je eens belt met Epplejack? kijken wat ze zeggen over je deken, mailtje nog niet benoemen. Verder in het gesprek kun je nog terughaken op het mailtje, maar laat ze eerst zelf maar eens hun zegje doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:15 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Dan stuur je toch een mailtje terug met: "joh, ik wil 'm liever laten repareren op jullie kosten, vind je dat geen veel beter idee? Een hele deken vernietigen is ontzettende zonde, denk eens een beetje om het milieu en repareren zal hooguit 15 euro kosten, wat ook minder is dan het verlies dat je met het retourneren van m'n geld lijdt"

Nee heb je, ja kun je krijgen.


Dat zou ik ook proberen, nee heb je... etc.

Je kan ook nog aanbieden om een fikse korting te vragen en hem dan zelf laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:19 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
Mijn vraag is vooral: mag dat juridisch zelfs wel?

Yep dat mag, zodra jij je geld terug wilt is het weer hun deken en zij willen dat hij vernietigd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:33 



 
Profiel   

Ik ken deze procedure bij bedrijven onderling. Als je als fabrikant iets naar een verdeler stuurt aan de andere kant van de wereld en daar is iets mis mee kost het te veel geld om het terug te sturen. Dan wordt inderdaad gevraagd aan de verdeler om het te vernietigen en te bewijzen om dan een vervanging of terugbetaling te krijgen.
Naar een eindklant toe is het de eerste keer dat ik dit zie. Principe blijft hetzelfde natuurlijk. En ik kan me voorstellen dat het zelfs voor Epplejeck meer tijd en geld kost om het deken te herstellen dan om een nieuw aan te bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:42 



 
Profiel   

Ik vind dit in het teken van duurzaamheid wel echt ontzettend slecht

Snap de gedachte van de winkel maar dit zou mij ook wel echt pijn doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:44 



 
Profiel   

Bij dr martens word dit ook gedaan, dan moet je de tong van de schoen er uit knippen en een foto hiervan sturen.
Is inderdaad sonde als er alleen maar een stiksel stuk is maar anders is er makkelijk misbruik van te maken zoals een andere bokker zei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:45 



 
Profiel   

Is volgens mij wettelijk verplicht.

Wij moesten op een Ariat broek een kruis zetten op het label en daar een foto van sturen, was wel wat minder pijnlijk dan een deken kapot snijden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:46 



 
Profiel   

Agradi doet t ook zo. Heb ik aan de hand gehad met een fleecedeken. Netjes in vieren geknipt en ik kreeg na het sturen van de foto's een nieuwe toegestuurd. De stukken deken liggen nog in de hondenmand.

Bij grote online bedrijven is vernietigen normaal en gebeurt dus wel vaker. Helaas. Dit komt omdat het goedkoper is de deken te (laten) vernietigen, dan de deken terug te halen (verzendkosten, administratie), te laten repareren (logistiek, administratie) en weer terug te sturen.

Dat is de maatschappij waar we in leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:48 



 
Profiel   

Komt inderdaad vaker voor. Heb ariat H2O waterdichte schoenen gehad die na 6 maanden al niet meer waterdicht waren doormidden moeten zagen om een nieuw paar toegestuurd te krijgen.
Was via agradi destijds. Daarna netjes een nieuw paar gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:36 



 
Profiel   

echt erg
Je zou zeggen die grote bedrijven hebben wel een reparatie bedrijf in de arm en dat ze daarna die deken voor half geld op zetten of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:37 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
echt erg
Je zou zeggen die grote bedrijven hebben wel een reparatie bedrijf in de arm en dat ze daarna die deken voor half geld op zetten of zo.

Er extra geld in steken om te repareren en dan aan de halve prijs verkopen. Daar maak je geen winst mee ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:00 



 
Profiel   

Ik heb hetzelfde advies gekregen maar dan van agradi. Ik had een horseware onderdeken met een productiefout, er mist aan 1 kant zo'n klittebandje bij de hals om hem aan de bovendeken te bevestigen. Er was echter ook nog eens geen vervangende deken op voorraad. Mijn vraag was eigenlijk of ze me zo'n klittenbandje konden opsturen dan zou ik hem er zelf wel aan naaien. Hun advies: nu kapot knippen, foto van maken en als de deken dan weer leverbaar zou zijn dan kreeg ik er dan 1 opgestuurd... als ik dat had gedaan dan had mijn paard waarschijnlijk de hele winter zónder onderdeken gestaan :? Ik heb het uiteindelijk maar zo gelaten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:04 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
echt erg
Je zou zeggen die grote bedrijven hebben wel een reparatie bedrijf in de arm en dat ze daarna die deken voor half geld op zetten of zo.

Het heen en weer (laten) sturen + reparatie, opnieuw labelen, afprijzen, inpakken en weer in de voorraad doen, is veel duurder dan een nieuwe sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:06 



 
Profiel   

Brainless schreef
DuoPenotti schreef
echt erg
Je zou zeggen die grote bedrijven hebben wel een reparatie bedrijf in de arm en dat ze daarna die deken voor half geld op zetten of zo.

Het heen en weer (laten) sturen + reparatie, opnieuw labelen, afprijzen, inpakken en weer in de voorraad doen, is veel duurder dan een nieuwe sturen.

ja zal vast...maar is toch te erg.

Of gooi hem dan zonder reparatie in een outlet.
Genoeg mensen zelf zo handig die het wel zelf maken. En zo geen verspilling.

Of laat 1 bedrijf die dekens/spullen elk half jaar ophalen die het dan in een outlet gooien, al dan niet gerepareerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:08 



 
Profiel   

TS als EJ erop staat dat je 'm doorknipt, is het lokale dierenasiel vaak wel nog heel bli jmet een kapotte deken en hoef je 'm dus niet weg te gooien..

Wellicht een tip.. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen