Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zadel Spaans paard

 
Profiel   

Hoi!

Alle topics hierover zijn al wat ouders en inmiddels is er zoveel veranderd weer.
Ik heb sinds 3 maanden een Spaanse jongeman van 4 jaar oud die natuurlijk enorm in de groei is.

Bij hem heb ik een Sella zadel gekocht met nu een boom maat MW, deze zadels zijn geweldig, zitten fantastisch!!! Máár, de boom maat is mooi, maar hij is te strak op zijn schouders, in zo verre dat dit door het persen niet word opgelost, wánt... Sella is volledig aanpasbaar maar dus door middel van persen. Nou heb ik mezelf niet voldoende ingelezen, want ik vind dat een drama met een 4 jarig paard wat zoveel veranderd, vooral als je even uit gaat zoeken wat dat kost.

Maar aangezien mijn Spaanse knapperd een korte rug heeft en zijn schouders wat ver naar achter liggen, ben ik heel benieuwd wat voor zadels jullie op jullie Spaanse paarden hebben liggen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een diepe zit en veel wrong :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:38 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:39 



 
Profiel   

Ik heb een Signum, aangeschaft bij Pura Nobleza en heel blij mee! Zit als een huis en heeft inderdaad lekker veel wrong (zijn ook verwisselbaar, dus je kunt het zo gek maken als je zelf wil).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:41 



 
Profiel   

Schutte Legend past fantastisch op dit type paard. Is een kort model en de takken zijn wat teruggesneden voor meer schoudervrijheid. Zadel is niet extreem diep qua zit maar er zit wel een goede wrong op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 17:40 



 
Profiel   

Wist je dat het kopijzer ook te veranderen is? Wat als je nou een W kopijzer er in doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:37 



 
Profiel   

Ik heb een Tekna dressuurzadel (de LeTek variant) op mijn anda liggen. Boom is verwisselbaar en mooie korte kussens én een leuke prijs

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:45 



 
Profiel   

Bralindy schreef
Wist je dat het kopijzer ook te veranderen is? Wat als je nou een W kopijzer er in doet?


Volgens drie zadelmakers en Sella zelf niet.
Welk kopijzer past erin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 16:51 



 
Profiel   

Ik heb ook een Schutte zadel voor mijn pre. Ik heb een Schutte sentrix, heel erg blij mee! Eindelijk een zadel wat echt goed ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:05 



 
Profiel   

Heb je Sella ook gevraagd of ze een ander type boom erin kunnen zetten?

Toevallig heb ik Sella as maandag hier.
Heb ook een erg kort paard. 2 jaar geleden een Sella voor op maat laten maken.
Kwam toen uit op een V boom.
Paard is erg veranderd (heel rond bij de schoft) en vrees dat we naar een U boom toe moeten. Ik hoop persoonlijk dat er echt een andere boom in kan. Kosten vind ik minder relevant, want het zal zeker goedkoper zijn dan de eur 2800 die dit zadel nieuw kost.

Ik vind Sella namelijk ook fantastisch! Zowel voor mezelf als voor het paard (mits passend) als kwalitatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:12 



 
Profiel   

Ik heb een Seabis op mijn Spaanse schone, nadat ze uit de Euroriding van mijn vorige paard groeide.

(Mijn zadel heeft eigenlijk meer wrong dan ik leuk vind, ik ben van de oude stempel dat dressuurzadels dat niet hebben, en Knollie geeft ook niet hoog op.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:17 



 
Profiel   

Verder weet ik dat Kifrahorse een aantal merken zadels voert, die kort en aanpasbaar zijn.

En Schutte is inderdaad ook goed! Fijne zadels ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:18 



 
Profiel   

AMBERRTJEE schreef
Bralindy schreef
Wist je dat het kopijzer ook te veranderen is? Wat als je nou een W kopijzer er in doet?


Volgens drie zadelmakers en Sella zelf niet.
Welk kopijzer past erin?


Ik had op een bepaald moment zelfs extra wijd er in. maar staal wat niet te persen is. Qua merk zou ik je niet kunnen vertellen. Mijn huidige zadelmaker had ze toen. Uiteindelijk paste Sella zelf niet meer bij mijn lijf dus heb ik een heel ander zadel genomen.
Ik had/heb een U boom trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:22 



 
Profiel   

Vrienden van ons hebben op hun Spaanse paarden Sommer zadels liggen.
Zijn hier erg tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:28 



 
Profiel   

Ik heb geen Spaans paard, maar wel een Spaans zadel op mijn fjord. Aangeschaft bij Pura Nobleza. Ik ben erg goed geholpen door Daniëlle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:33 



 
Profiel   

Ik heb een Zaldi. Spaans merk, superfijne zadels!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 19:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen