Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

barebackpad

 
Profiel   

Wij hebben onderstaande barebackpad

https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... estyle-pad

echter heeft mijn dochter last van het leren handvat wat steeds tegen haar schaambeen komt als ze ermee rijd. We leggen nu de pad steeds wat meer naar voren maar tijdens het rijden gaat hij toch terug naar achter en beginnen de klachten weer. Nu twijfel ik ook ik het handvat eraf zal proberen te halen of deze te verkopen en een andere aan te schaffen

Welke barebackpad hebben jullie en wat vind je de voor en nadelen ervan
we hebben een breed rondgeribte e pony
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:56 



 
Profiel   

Ik heb momenteel op mijn rond geribde pony een barefoot ride on physio support pad liggen.
Hiervoor had de fra macon extra erop.

Over beide qua blijven liggen en niet schuiven heel tevreden.

Alleen was bij de macon na 3 jaar de wol door gescheurd op de plek waar je eventueel beugels kan bevestigen.
Zitting is van compleet schaap.
Handvat zit vast dmv clips en kun je er makkelijk afhalen.
3mesh inlages zitten er in, niet te opgesloten zit.
Prijs €389,-

Bij de barefoot vind ik het voordeel dat er 2 verschillende inlages bij zitten zodat je kan kiezen welke je Erin kan doen. (Ik heb beide erin omdat ik dat een fijner idee vindt op langere ritten)
Kussens van de inlagen plak je er ook los onder.
En deze heeft een meer gedwongen zit.
2 varianten van te koop (met schapenwolle zitting of zonder) ik heb zonder deze naar mijn mening wat stroever.
Deze heeft een vast handvat.
Prijs €259,-


Ik vind het persoonlijke voordeel dat het goed voor je zit is.
Nadeel vind ik voornamelijk de prijs, maar dat zijn ook wel de gene die ik heb gehad.

Ik denk het ook echt persoonlijk is wat je fijn vindt zitten.


Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 17-01-22 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:22 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn stevige, ronde pony een barebackpad van Ghost. Heerlijk ding, zij loopt er heel goed en ruim mee en voor mij zit het prettig. Ook voor langere ritten goed te doen. Ik heb eerder wel andere merken gehad, maar vond dat toch vaak onvoldoende bescherming geven voor de rug.
Ik heb model Toscana, zonder wrongen, met nepsuède. Zit heel stevig ook, vind ik.
Ik heb hem destijds gekocht via Buitenzinnig, daar kon je voorheen ook een zadel/barebackpad een weekje testen, zal nu vast ook nog kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:23 



 
Profiel   

Ik heb de brockamp support pad.
Voordelen voor mij zijn suede (met wol ga ik zelf snel glijden), dressuur zit, v singel systeem (geen band over de rug) en de mogelijkheid om een extra pad aan te schaffen met inlages voor extra druk verdeling.
De kwaliteit is echt super goed, zelfs na 3 jaar vrij intensief gebruik ziet de pad er nog uit als nieuw.

Over het specifieke probleem van jouw dochter zou ik me bij deze pad geen zorgen maken, het handvat is vrij zacht en er zit natuurlijk nog een wrong voor.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:26 



 
Profiel   

Ik heb de Barefoot physio Nature.
Heerlijke pad. Alleen opstappen vind ik ingewikkeld. Iets met plat op mn buik en mn been eroverheen gooien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:28 



 
Profiel   

Sinds een tijdje heb ik de FRA free barebackpad. Ik ben absoluut geen expert, maar ik zit heerlijk op de pad, wij hebben maat l dus last van het bokriempje heb ik absoluut niet. En hij zit heerlijk zacht, door de synthetische wol en dikke schuimvulling. Heb het idee dat ik door de synthetische wol ook minder glijd, wat onlogisch lijkt haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 01:13 



 
Profiel   

Een stalgenootje van mij heeft dezelfde barebackpad en ik rijd nog wel eens haar paard. Ik gebruikte dan ook vaak die pad, maar had daar elke keer last van. De eerste 20 minuten gaan goed maar dan schuift hij naar achter en doet het (redelijk harde) handvat zeer. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, maar als ik dat paard nu rijd gebruik ik de pad van mijn pony. De fra bisco. Heeft ook een handvat, maar deze is plat en van zacht leer. Hier heb ik absoluut geen last van en aangezien de pad van een soort memory foam is zit ik ook super stevig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 06:52 



 
Profiel   

happypaardje schreef
Ik heb voor mijn stevige, ronde pony een barebackpad van Ghost. Heerlijk ding, zij loopt er heel goed en ruim mee en voor mij zit het prettig. Ook voor langere ritten goed te doen. Ik heb eerder wel andere merken gehad, maar vond dat toch vaak onvoldoende bescherming geven voor de rug.
Ik heb model Toscana, zonder wrongen, met nepsuède. Zit heel stevig ook, vind ik.
Ik heb hem destijds gekocht via Buitenzinnig, daar kon je voorheen ook een zadel/barebackpad een weekje testen, zal nu vast ook nog kunnen.


Ja zeker, ik heb een aantal bbp's van Ghost (onder andere) als test model :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 07:45 



 
Profiel   

Ik heb de Bareback ride on physio en ben er heel tevreden mee.
Ligt op een flinke rondgeribte fjord
https://www.google.com/search?q=barebac ... scUMVRMR-M

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:27 



 
Profiel   

boemel schreef
Ik heb de Barefoot physio Nature.
Heerlijke pad. Alleen opstappen vind ik ingewikkeld. Iets met plat op mn buik en mn been eroverheen gooien :D


Krukje erbij en dan gewoon been erover werkt niet? *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:29 



 
Profiel   

AaronYve schreef
boemel schreef
Ik heb de Barefoot physio Nature.
Heerlijke pad. Alleen opstappen vind ik ingewikkeld. Iets met plat op mn buik en mn been eroverheen gooien :D


Krukje erbij en dan gewoon been erover werkt niet? *D


Dat krukje heb ik wel en ook best een hoge, maar ik vind t echt wel een ding :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:41 



 
Profiel   

Dat krukje heb ik wel en ook best een hoge, maar ik vind t echt wel een ding :D[/quote]

dat herken ik :D ik kom ook niet op mijn pony zonder kruk en beugel. dus ik klim ook niet op een btw. mijn dochter is gelukkig nog lenig en swiep ik er zo op :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen