Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stijgbeugels zonder blokjes

 
Profiel   

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar stijgbeugels met goede grip, maar zonder te klassieke beugelblokjes. Door een geknelde zenuw in mijn voet rij ik met vrij lange stijgbeugels, maar dit betekent dat mijn stijgbeugels vaak aan een uit gaan: lees beugelblokjes zijn op minder dan een jaar volledig afgesleten en ik rij niet eens dagelijks.

Van welke merken/modellen zijn jullie tevreden en zouden jullie zo lief willen zijn om de afstand tussen voetbed en de beugelophanging op te meten? Het mogen veiligheidsbeugels zijn, maar moet niet.
Mijn monoflap zadel heeft namelijk custom made beugelriemen met slechts 3 gaatjes om te verstellen. Gaten bijmaken doe ik liever niet, want dan zit de gesp op mijn zweetblad (sletig en onaangenaam).
Wie oh wie heeft de gouden tip
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:42 



 
Profiel   

Zijn van die rvs “blokjes” geen optie voor je? Zijn heel dun en kunnen gewoon in andere beugels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:45 



 
Profiel   

oh, kan dat ook. Wist niet dat die universeel waren. Dat is misschien ook een optie dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:49 



 
Profiel   

Een paar gedachten: Freejump heeft beugels met vrij scherpe pinnetjes, zouden je voeten daar niet in blijven hangen?

Een andere optie (In NL mag je er volgens mij geen wedstrijden mee rijden) maar je hebt ook van die magnetische beugels die aan je laars blijven plakken (deze bedoel ik: https://ophena.com)

Ik heb ze zelf beide niet, dus ik kan helaas niks voor je meten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:53 



 
Profiel   

Ik gebruik al jaren deze beugelblokjes:
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... l-inleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:54 



 
Profiel   

loveslimpie schreef
Een paar gedachten: Freejump heeft beugels met vrij scherpe pinnetjes, zouden je voeten daar niet in blijven hangen?

Een andere optie (In NL mag je er volgens mij geen wedstrijden mee rijden) maar je hebt ook van die magnetische beugels die aan je laars blijven plakken (deze bedoel ik: https://ophena.com)

Ik heb ze zelf beide niet, dus ik kan helaas niks voor je meten..

Idd ik moest ook aan magneet versie denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:10 



 
Profiel   

Freejump ( werd al eerder genoemd ), super fijne beugels. Ze hebben ook een breder "voetbed", je voeten blijven veel gemakkelijker in de beugels daardoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:13 



 
Profiel   

Die Ophena's zijn wel prachtig, maar gezien ik met meerdere laarzen/jodphurs rij niet echt haalbaar.

Wil iemand de freejumps voor me opmeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:29 



 
Profiel   

petitparis schreef
Die Ophena's zijn wel prachtig, maar gezien ik met meerdere laarzen/jodphurs rij niet echt haalbaar.

Wil iemand de freejumps voor me opmeten?


Zooltjes zijn los te koop dacht ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:30 



 
Profiel   

Zoals ik op de website zie zijn het inderdaad magnetische zooltjes die je in je schoenen/laarzen kan schuiven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:35 



 
Profiel   

Zooltjes wisselen, is niet aan mij besteed en als ik 3-4 paar moet aanschaffen bovenop de stijgbeugels :$ daar gaat mijn spaarrekening niet gelukkig van worden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:40 



 
Profiel   

ik gebruik deze https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... orId=10064 bevallen super! en een fijne grip laag

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:49 



 
Profiel   

ziyadah schreef
ik gebruik deze https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... orId=10064 bevallen super! en een fijne grip laag


Kan je de afstand tussen voetbed en ophanging meten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:48 



 
Profiel   

De oude GPG's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:52 



 
Profiel   

Ik snap je bericht niet zo.
Ik lees: mijn beugelblokjes slijten enorm snel.

Is dat echt zo'n uitgave dan iedere keer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:22 



 
Profiel   

upendo schreef
De oude GPG's :)

Dit was ook mijn gedachte, na jaren nog je hand open halen aan die pinnetjes :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:24 



 
Profiel   

GPG pro grip

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:25 



 
Profiel   

De flex on safe on stijgbeugels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:30 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Ik snap je bericht niet zo.
Ik lees: mijn beugelblokjes slijten enorm snel.

Is dat echt zo'n uitgave dan iedere keer?


Nee, de uitgave is het probleem niet. Wel het feit dat ik vaak pas merk dat ze aan vervanging toe zijn in "gevaarlijke" situaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:30 



 
Profiel   

Gewoon rvs beugelblokjes erin die slijten niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:42 



 
Profiel   

Rvs blokjes gaat mss nog de eenvoudigste oplossing zijn.
Is dat ook een universele maat? Ik zou na meer dan 20j niet weten of mijn stijgbeugels van een bepaald merk zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:00 



 
Profiel   

Volgens mij is zo’n maat vrij standaard, vroeger had je niet zo heel veel maten. Pony beugels en paarden beugels was de keus. Als je normaal van die rubberen koopt zonder naar de maat te kijken, zullen deze ook gewoon passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:47 



 
Profiel   

Ik heb deze:
https://www.agradi.nl/br-stijgbeugels-a ... gI1ifD_BwE
Deze heeft geen kunststof blokjes, goede grip en de ophanging is gedraaid waardoor de beugelriem plat ligt langs het zadel, ik merk dat mijn beugels stiller hangen en ik daardoor meer grip heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 01:08 



 
Profiel   

Ik heb ook last van een beknelde zenuw in mijn voorvoet en ben er bij toeval achter gekomen dat ik met een beugel met een breed voetbed eigenlijk geen noemenswaardige last heb. Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar misschien iets om over na te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 06:02 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ik heb ook last van een beknelde zenuw in mijn voorvoet en ben er bij toeval achter gekomen dat ik met een beugel met een breed voetbed eigenlijk geen noemenswaardige last heb. Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar misschien iets om over na te denken.



Inderdaad. Bijvoorbeeld Sprenger bow balance.

Hoe breed zijn je eigen beugels?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen