Hoofdstel met brede neusriem? Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarvyxNoa
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-05-15
Woonplaats: Hoorn

Hoofdstel met brede neusriem? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 16:24

Hoihoi, ik ben opzoek naar de spelt in de hooiberg voor mijn gevoel..
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed passend hoofdstel voor mijn haflinger, maar na het passen van een aantal hoofdstellen ben ik tot de conclusie gekomen dat hij een beetje een gekke maat heeft want de neusriemen zijn allemaal te klein. Best knap, een pony van 1,51 maar een full neusriem is te klein haha!
Ik heb dus een hoofdstel nodig met een ruime neusriem, misschien wel een maat extra full, maar ik ben bang dat als ik een extra full hoofdstel koop dat de rest van het hoofdstel weer te groot is.. Verder ben ik ook heeeleeemaal niet lastig (kuchkuch) want ik moet natuurlijk persee een bruin hoofdstel, en het liefst zonder sperriem of anatomisch. Ik begrijp natuurlijk dat ik concessies zal moeten maken dus hierbij mijn vraag:
Hebben jullie een goede oplossing voor dit probleem? Of eventueel hoofdstellen die jullie aanraden?

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hoofdstel met brede neusriem? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:27

Koop losse onderdelen, of Bridle2fit.

Die hebben een website, kun je een hoofdstel samenstellen volgens je eigen specificaties. Zadelmakerij Bosch kan ook een hoofdstel voor je samenstellen.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:30

Ik heb een bridle2fit. In het bruin en juist omdat de meeste full hoofdstellen qua neusriem niet ruim genoeg waren. Elk onderdeel kan je in een andere maat nemen en ze hebben verschillende opties in neusriemen en kopstukken.

Ondertussen alweer 4 jaar en nog keurig, heel fijn soepel leer en het slijt ook niet.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:31


MarvyxNoa
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-05-15
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 16:38

MyWishMax schreef:
Ik heb een bridle2fit. In het bruin en juist omdat de meeste full hoofdstellen qua neusriem niet ruim genoeg waren. Elk onderdeel kan je in een andere maat nemen en ze hebben verschillende opties in neusriemen en kopstukken.

Ondertussen alweer 4 jaar en nog keurig, heel fijn soepel leer en het slijt ook niet.



Heb je dan ook een extra full neusriem gekozen? Of zijn hun neusriemen sowieso ruimer?

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hoofdstel met brede neusriem? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:08

Met bridle2 fit kan je je hoofdstel in alle maten samenstellen. Je kan een cob lengte nodig hebben en kinriem maat extra full.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoofdstel met brede neusriem? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:12

Je bestelt ook de neusriem in losse onderdelen. Dus de neusriem zelf is maar full, het aansnoer gedeelte heb je in verschillende maten dus dat heb ik groter genomen. Daardoor was extra full niet nodig, want ook bij alle andere hoofdstellen was het gedeelte van bakstuk, over de neus naar ander bakstuk altijd groot genoeg, alleen het gedeelte onder de kin niet. Dan moest de neusriem veel te strak.

(En die van mij heeft echt geen groot hoofd oid, maar ik liep er enorm tegenaan dat elk hoofdstel echt te strak aangesnoerd zou moeten worden. Vergeleken met oude hoofdstellen waren de neusriemen van diverse merken ook echt kleiner geworden...)

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Hoofdstel met brede neusriem? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:16

Kijk eens na een torsy! Vind dit zulke fijne hoofdstellen en de service is ook echt goed