Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:11

Fijn dat je het gevonden hebt! De wide padded vind ik wel mooier dan die eerste iig. Dat platte past weer niet echt bij de rest van het hoofdstel maar staat op dit paard wel knap!

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 01:11

Even showen, de equitus bèta op Horonae. Gekregen voor mijn verjaardag, ben er erg blij mee! Ik vind dat hij goed staat. :o

Afbeelding
Afbeelding

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:38

Die zit als gegoten, heel mooi! :j

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:41

Zit mooi! Ben benieuwd wat je er van vindt. Mijn paard bleek na 2 weken proberen toch niet te houden van vaste bakstukken :=

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:57

Dat heb ik ook gemerkt, dat sommige het helemaal niet fijn vinden! Mijn jonge merrie werd met vaste bakstukken gereden en begon de laatste weken wat te schudden met haar hoofd. Toen hoofdstel vervangen met losse bakstukken en neusriem en nu loopt ze veel fijner.
Over het algemeen heb ik echter bij mn andere paarden enkel positieve reactie's gezien op de vaste bakstukken.

Hoofdstel staat wel heel chique zeg!

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:27

Vandaag voor het eerst mee gereden en beviel erg goed. Net zo fijn in de hand als normaal eigenlijk haha.

Moet ook wel zeggen dat dit een paard is waar je 10 verschillende hoofdstellen en bitten in kan hangen en dan loopt ze op allemaal hetzelfde. Volgens mij zal het haar echt worst wezen wat je eraan hangt. :')

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:51

Dat is fijn! Bij mijn paard begon het echt pas later. In het begin geen verschil maar hij werd steeds wat zwaarder en onrustiger. Toen weer hoofdstel met losse bakstukken en was direct over. Vandaar ik benieuwd ben hoe het hoofdstel je bevalt omdat mij dus opgevallen was niet elk paard het fijn vindt!

_Caithlynn

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:43

Een vraagje zou ik van iemand de lungo van hooks mogen lenen of huren? Ik wil eens kijken of dat wat is voor mijn jonge paard

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:07

Ik heb een Full Hooks Lingus in Hellevoetsluis liggen die naar een nieuwe eigenaar mag, die zonder sperriem.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 13:06

Zouden jullie mij kunnen helpen?

Mijn paard heeft nu een Rambo Micklem (XFull), maar deze is aan vervanging toe. We zouden natuurlijke een nieuwe Micklem kunnen kopen, maar we zijn ook benieuwd hoe hij op andere hoofdstellen loopt. We hebben namelijk toentertijd ook het een en ander geprobeerd, waar hij wel fijner op leek te lopen, maar die allemaal net niet fijn pasten. Dus ik ben benieuwd wat jullie aanraden.

We hebben een Schockemohle Equitus Beta Full geprobeerd, maar het kopstuk is te klein waardoor zijn oren niet fijn in de inkepingen vallen. Tevens gaat de sperriem heel stijl wanneer de neusriem op de juiste hoogte hangt, waardoor het bit omhoog wordt getrokken. Neusriem lager geeft wondjes omdat het velletje klem komt tussen bit en neusriem oid. Daarbij gaat de neusriem vlak achter/onder het jukbeen langs.
XFull was dan weer te groot en dat was het strakste gaat nog te groot en hij was ook veel stijver dan de full (die was ook tweedehands, maar leek ook wel ander leer), waardoor hij ook gewoon niet fijn viel.

Nu zaten we te kijken naar de Equibling Kingston, voornamelijk omdat je elk onderdeel op maat kunt bestellen. Hebben jullie ervaring met dit hoofdstel? En ook met de 2 verschillende kopstukken?

Op zich hoef ik niet per se een sperriem, daar komt toch altijd maar zooi aan te zitten.
Ik twijfel ook tussen keel- en kaakriem. Ik heb het idee dat een paard meer kaakvrijheid heeft met een kaakriem dan een keel- en neusriem, omdat de neusriem lager op het hoofd zit, maar wel ongeveer even strak (uiteraard beide met een eventuele sperriem die ook ruim voldoende vrijheid geeft). En ook omdat hij wondjes kreeg bij de (te lage) neusriem van de Schockemohle, zou een kaakriem misschien fijner zijn?

Ik ben benieuwd wat jullie denken! Ik moet zijn hoofd overigens nog even opmeten.

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:30

Mocht er interesse in zijn of iemand op zoek zijn :D
Ik heb een super fijn anatomisch hoofdstel te koop van frontriemenshop
Lak neusriem en super mooie gave frontriem!
Maat Full, echt in nieuwstaat maar toch wat te ruim op het hoofdje van mijn pony-look paardje
Zgan, excl bit, incl teugels

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn oog is gevallen op het hoofdstel Schockemohle Malibu, dus mocht iemand die te koop hebben in maat Cob, let me know :D

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:48

Heeft er hier iemand ervaring met de Waldhausen S-line Sensation ?
Of heeft er iemand 1 te koop?
Maat Cob gok ik want volgens mij vallen ze groot toch ?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:17

Ik heb die gehad. Mooi hoofdstel en valt normaal op maat.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:10

Is het al 1 april? :+


Afbeelding

Afbeelding

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:20

Haha ik vind m wel leuk :=

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:46

Van glitters en glim ga je beter rijden toch? :+

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:46

MarjanB schreef:
Van glitters en glim ga je beter rijden toch? :+


Nee, jury verblinden in de zon, dan zien ze de foutjes niet :p

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 08:20

If you can't win them, bling them. :')

Ik zag hem ook, verschrikkelijk. Zeker voor dat geld maar oke, er zal wel een markt voor zijn haha.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:08

Iemand die mij kan vertellen waar ik ps of sweden High jump type hoofdstellen kan bestellen van andere merken! Ik had ooit een ander merk! Maar geen idee welk merk dit was … iig had het beter prijskaartje’ Afbeelding
Afbeelding

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:15

De Qhp Sedna?

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:17

Als je zoekt op high jump hoofdstel op Google krijg je al zat suggesties :) EJ en agradi komen dan al gelijk in beeld

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:51

Lieve bokkers. Voor mijn tinkerkruising ben ik op zoek naar een nieuw hoofdstel. Ik vind zelf een model zoals de highjump mooi maar het moet ook functioneel zijn voor mijn pony dus andere ideeën mogen ook.

Het is belangrijk dat het kopstuk de oren enorm goed vrij houd!
Dat de jukbeenderen goed ontzien worden

Dit is allemaal op aanraden van ruiterbewust aangezien paardlief hoofdpijn heeft.

Voorbeelden het liefst met een foto! Ik zelf ben gek op lak maar ik zie dit nu niet als belangrijkst.
Liefs

Wie kan er meedenken ?

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:06

Lienek schreef:
Iemand die mij kan vertellen waar ik ps of sweden High jump type hoofdstellen kan bestellen van andere merken! Ik had ooit een ander merk! Maar geen idee welk merk dit was … iig had het beter prijskaartje’ [ [url=m/7u2HDX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0yjsh5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de qhp sedna? Die lijkt erwel op.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:46

Simbaa schreef:
De Qhp Sedna?


Helaas heeft deze grote ringen en die vind ik 3x niks dus zou hem liever zonder ring vinden!



MarjanB schreef:
Als je zoekt op high jump hoofdstel op Google krijg je al zat suggesties :) EJ en agradi komen dan al gelijk in beeld

Helaas krijg ik die niet aangezien ik Nieuw Zeelandse websites krijg en die laten alleen pos zien! En ik wil daarom nu eentje in NL bestellen aangezien ik in Augustus hier heen kom voor vakantie *\o/*