Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help! Maat Bucas Smartex medium deken

 
Profiel   

Wie kan mij verder helpen? Onze haflinger Storm is verhuisd naar een stal waar ze swinters overdag op de paddock staan. Snachts gaat die op stal. We gaan hem scheren. Nu ben ik op zoek gegaan naar een deken voor hem en kwam uit bij de Bucas Smartex medium. Deze lijkt het beste aan te sluiten op onze wensen en we hebben niet het gedoe met dekens wisselen.

Goed om te weten:
- We hebben de Bucas Recuptex Therapy deken in maat 145.

[ img ]

- We hebben een Bucas Turnout high neck deken in maat 140 met borstverbreder.

[ img ]

sorry ik heb even geen betere foto’s van deze 2 dekens op

Ik dacht dus: ik bestel de Smartex in 140 big neck. Nou… dit is het resultaat:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Te groot :') :') :')

Maar nu… welke maat ga ik nu bestellen? 1 of 2 maten kleiner? Of geen big neck? Of?

Wie helpt mij verder? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 17:19 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met je paard opmeten zoals Bucus ook aangeeft te doen. Dan heb je daarna de juiste maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 21:21 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor een 6’0

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 21:29 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik zou beginnen met je paard opmeten zoals Bucus ook aangeeft te doen. Dan heb je daarna de juiste maat.


Dat hebben we gister nog een keer gedaan, maar ik word er geen wijs uit. De bovenlengte komt of op 130 of 135… De onderlengte kwam uit op dekenmaat 125, maar dat gaat die echt niet passen met z’n dikke billen :=

Ik ga denk de 130 bestellen en dan hopen dat die niet te klein is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 08:43 



 
Profiel   

Ben je zeker dat het juiste dekenmaat in de verpakking zat. Heb het ooit ook gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 08:45 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd dit probleem met deze dekens. En als ik dan een maat kleiner neem is het ook echt te klein. Het probleem is dan altijd de voorkant die dan te strak zit.
Bij een te grote zit de voorkant prima maar achter is het dan ook net een jurk als die van jou. Jammer, want het zijn fijne dekens verder
Ik neem wel altijd de big neck. Ik heb namelijk quarters die van voor ook breed zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 08:51 



 
Profiel   

kitobeer schreef
Ben je zeker dat het juiste dekenmaat in de verpakking zat. Heb het ooit ook gehad.

Dit heb ik ook een keer gehad. Heb je je deken gecheckt?
Je mag ze terugsturen toch? Ik zou ze beide even bestellen en dan eentje terug doen. Kost even moeite maar heb je ook zeker weten een goede.

Ik vraag me overigens wel af waarom dit topic in uitgelicht staat. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 09:57 



 
Profiel   

Nouja als je een 140 op een haflinger hebt.. dat geloof ik wel dat dat veel te groot is. Aangezien 140 (dus 190) hier gewoon op paarden van 1,65 ligt. Mensen kopen hun dekens altijd veel te groot.

Ik denk dat 130 heel goed passen gaat en als de hals te smal is dan dus in big neck.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 11:13 



 
Profiel   

Ja maar die paarden van 165 zijn niet zo breed als een haflinger is. Daar zit vaak de crux

Goed passende dekens voor brede paarden zijn gewoon lastig te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 11:53 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ja maar die paarden van 165 zijn niet zo breed als een haflinger is. Daar zit vaak de crux

Goed passende dekens voor brede paarden zijn gewoon lastig te vinden.

Maar daar is de Big neck voor :) zodat je niet een deken maar gewoon te groot koopt zodat er bij de schouders ruimte is maar die intussen wel naar achter trekt en aan de schoft hangt.

Ik heb altijd haflingers gehad de grootste die ik gereden heb was 1,57 en die had ook maar 183 :D

Dus ik zeg niet dat het niet kan. Maar wel dan 90% van de mensen een te grote deken koopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 11:55 



 
Profiel   

Maar dit is een Big Neck en lijkt al vrij straks te zijn bij zijn schouders… Maar dat komt
Misschien omdat de deken sowieso niet goed ligt. Zo lastig!

Goede tip om de maat van de deken even te checken. Ga ik doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 12:03 



 
Profiel   

Denise_Storm schreef
Maar dit is een Big Neck en lijkt al vrij straks te zijn bij zijn schouders… Maar dat komt
Misschien omdat de deken sowieso niet goed ligt. Zo lastig!

Dat ligt strak omdat de deken te lang is :)

Ik had eerder ook te grote deken hoor! En dan vond ik de 198 (145) strak om de schouders liggen. Kocht ik een maat groter (205) lag nog strakker. Tot ik las dat zoveel mensen hun deken te groot kopen.

Kocht ik een 190 en die lag wel goed omdat die niet naar achteren trekt en dan strak om de schouders gaat liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 12:05 



 
Profiel   

Gewoon paar bestellen en dan vergelijken en retour sturen? Je recuptex is op de foto ook te lang. En evt accepteren dat bucas niet de juiste pasvorm heeft. Bij mij is bucas om die reden de deur uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 14:35 



 
Profiel   

Ik vind de pasvorm niet mooi en oogt niet comfortabel bij zijn ouders.
Maar ben ik de enige die dat vindt :D

Ik koop alleen Rambo soms rhino en iid flink op maat

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 20:07 



 
Profiel   

Ik heb nu inderdaad 3 verschillende maten besteld. 130 en 135 Big Neck en 135 normaal.

Iemand hier toevallig ervaring met Amigo? En dan het systeem met liners? Gaat het schuiven? Ik overweeg om daar naar te kijken als ik Bucas niet passend krijg op Storm. Vind het dan alleen lastig dat die snachts op stal met dezelfde dikte staat als buiten. Ik ga me daar nog eens in verdiepen.

Mochten jullie nog andere tips hebben dan hoor ik het graag… Het moet dus een deken zijn die op stal en in de paddock kan, die niet gewisseld hoeft te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 20:18 



 
Profiel   

Tja heel eerlijk, ik vind dat je je paard niet volledig moet scheren als je niet dekens kan wisselen. De temperatuur in Nederland verschilt daarvoor gewoon te veel soms. Maar goed, dat is weer een andere discussie. Staar je alsjeblieft niet blind op die temperature range van Bucas. Het is ook maar gewoon een dekentje met voering. De medium is ook maar 150/200 gram toch? Dat is niet veel.

Amigo liners zijn fijn! Doordat je ze zowel aan de voor- als achterkant bevestigd gaan ze niet schuiven. Mijn spanjaard draagt 135 van de Smartex (en draagt overigens als het echt koud is ongeschoren de extra), maar Bucas past, of past echt niet. De turnout lijkt wel mooi te liggen, dus wellicht krijg je deze ook passend. Je recuptex zou qua lengte een maatje kleiner mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 20:40 



 
Profiel   

Ben benieuwd of jullie hetzelfde zeggen als wat ik denk…

Big neck 135
[ img ]

Big neck 130
[ img ]

Normaal 135
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 20:12 



 
Profiel   

Ik vind de big neck 130 het mooist liggen.

Veel dekens zijn te lang. :)
Zou alleen even willen zien hoe hij ligt als hij met zijn neus bij de grond staat ivm trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 20:24 



 
Profiel   

Beide 135 zijn inderdaad te groot, vind de 130 (zo op de foto) netjes zitten!

Zou opzich wel benieuwd zijn naar een normale 130, of anders een foto meer van de voorkant van de big neck :j Want ik vind de hals opzich bij de normale 135 ook wel netjes te lijken zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 20:46 



 
Profiel   

De 130 lijkt van de foto’s het beste idd. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 20:59 



 
Profiel   

Jullie verbazen me wel… haha. Vinden jullie de deken niet teveel drukken op zijn schoft/hals?

De normale:
[ img ]
[ img ]

130:
[ img ]

135:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 21:02 



 
Profiel   

Denk dat je deze dekens niet kunt gebruiken als in het zo zie. 135 is veel te lang, maar beide maten zitten onwijs hoog bij de borst. Hou je hand eens onder de deken bij de schoft en gooi dan wat eten op de vloer. Mijn gok is dat het enorm trekt en dan moet je ze echt zo snel mogelijk terugsturen. Ik heb helaas hetzelfde en kan alleen maar v sluitingen gebruiken daardoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 21:07 



 
Profiel   

Op die vorige foto's kon je alleen de lengte zien en 135 is echt te lang. Zelfs bij lagere sluitingen gaan ze trekken omdat ze dan naar achteren gaan. Die 130 is de maat die je wilt hebben qua lengte. Je recuptex is ook te groot namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 21:12 



 
Profiel   

Ik vind dit er ook niet fijn uit zien bij de schoft/hals.
Liep hier zelf ook tegenaan met bucas met mijn brede paard. Ben zelf gegaan voor horseware rhino en vooral door sluiting op de borst erg veel ruimte voor brede een brede hals. En bevalt ons nu al tijden goed en ook het linersysterm werkt fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 11:26 



 
Profiel   

Daarom mijn vraag hoe het eruit ziet als hij zijn neus bij de grond heeft.

Afgaand op wat ik zie is deze deken te krap voor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 11:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen