Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 02:42

Granoek schreef:
Zijn er al foto's van de brown of rhone petrol op (ongeschoren) bruin/bay/rood achtige paarden?
Hij is echt beetje rood bruin en ik vind die bruine zo mooi maar denk dat hij gaat wegvallen tegen de vachtkleur ofzo..
[ [url=m/EOSlV5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Granoek schreef:
Belker schreef:
De normale bruine op vos was door mij gepost.
[ [url=m/M1DMFO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zag ik ja maar is veel meer vos dan de mijne, duke gaat eerder richting bruin
Ik ga het maar verstandig even niet doen, ik ga het zien als een teken dat het niet voorbestemd is :P



Oh nou dan ga ik nog even gemeen doen, want die bruine staat super gaaf op een bay paard!

Ik had het LeMieux Brown oornetje al een paar jaar geleden gekocht bij mijn Equestrian Stockholm Golden Brown, maar onlangs de bruine LeMieux dekje gekocht toen die weer op de markt kwam.


Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog geen foto met het LeMieux dekje, maar wel met de ES golden Brown op een Bay.


Afbeelding

Afbeelding


En hetzelfde set op een dark bay

Afbeelding

Ik zal van de week eens een foto maken met het LeMieux Brown dekje op mijn Duke, dan kun je eens goed kijken of het jouw Duke echt niet zo staan, want ik denk van wel.

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:32

lovechicco schreef:
lotte002 schreef:
tijdens de 30% korting van hypostore in combi met VVV bonnen de regendeken besteld
gisteren al binnen gekomen en wat een fijne pasvorm hebben ze <3

[ [url=m/gnxdiL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IKaEoF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Past inderdaad heel mooi <3

Lekker offtopic, maar wat een gaaf paard. Echt een look a like van het paard van een vriendin. Waar stamt deze knapperd van af als ik vragen mag?


bedankt ze is nog jong 3 en een heerlijke puber :+ }> haar afstamming is botteceli x metall

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:37

Wordt tijd dat ze ophouden met die kortingen overal want ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud :=
Ga nu helemaal twijfelen door jou Daphara.

Tot voor kort was ik echt perfect gesetteld met mijn dekjes en er was geen enkele meer die ik echt wilde hebben. Nu twijfel ik tussen 4 _O-
Bruin & Rhône petrol, espresso en prosecco.

En mijn paard staat al bijna 4 maanden op rust, heb echt geen excuus
Also, ik dacht dat Pleun zwart was hahahaha oeps

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:35

Bruin is mooi! Doen Granoek :D :D

Afbeelding

En een bruine van PS, denk dat het qua vachtkleur niet zo ver van Dexter ligt?
Afbeelding



En Petrol is ook heel mooi :D
Afbeelding

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:07

Wauw Farjen, dat bruine dekje staat jouw vos echt fantastisch <3

@Granoek, wij mogen ook alleen maar stappen… tja :Y)

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:59

Granoek schreef:
Wordt tijd dat ze ophouden met die kortingen overal want ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud :=
Ga nu helemaal twijfelen door jou Daphara.

Tot voor kort was ik echt perfect gesetteld met mijn dekjes en er was geen enkele meer die ik echt wilde hebben. Nu twijfel ik tussen 4 _O-
Bruin & Rhône petrol, espresso en prosecco.

En mijn paard staat al bijna 4 maanden op rust, heb echt geen excuus
Also, ik dacht dat Pleun zwart was hahahaha oeps



hihi erg he :') mijn jonkie heeft waarschijnlijk tot het voorjaar verplicht rust..maar inmiddels de espresso en prosecco ook binnen :') en die zijn wel echt heel gaaf hoor :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:30

Wiwabalia schreef:
Ziet er goed uit! Passen daar toevallig de Horseware liners onder?


De LeMieux liners passen wel onder horseware dekens, dus ik ga ervanuit dat het andersom ook past.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:19

Ik heb voor 35 euro de Watermelon gescoord. Ik had hem nog niet in het echt gezien, dus ik was lichtelijk in shock _O-

8-)
Afbeelding

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:24

Waar heb je dat voor dat geld gescoord!?

B_Fokker
Berichten: 134
Geregistreerd: 11-05-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:32

Ikzelf ben helemaal verkocht aan de loire dekjes maar toch zie ik hier merendeel met de suède. Zijn die dan fijner of is dat door het prijsverschil? En wat is er dan fijner aan, ben erg benieuwd waardoor die zoveel meer in trek lijken te zijn

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:35

Ik vind de Loire wel mooier maar de suède is wel fijner om te wassen en blijft ook wel mooi.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:37

Voor mij is het een kwestie van smaak, ik vind de suedes mooier dan de loires. Ik heb ook het idee dat ze langer mooi blijven dan de loire, maar ik weet niet of dat echt klopt. Dus vooral dat eerste maakt dat ik kies voor de suede.

@Ghostattack Je kan hem in ieder geval niet over het hoofd zien met dit kleurtje :')

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:41

B_Fokker schreef:
Ikzelf ben helemaal verkocht aan de loire dekjes maar toch zie ik hier merendeel met de suède. Zijn die dan fijner of is dat door het prijsverschil? En wat is er dan fijner aan, ben erg benieuwd waardoor die zoveel meer in trek lijken te zijn


ik vind de loire's mooier maar in gebruik was ik er toch wel erg teleurgesteld in ( zeker voor wat ze kosten) paar keer wassen en door gebruik pilt het veel -O- , terwijl de suede's altijd als nieuw uit de wasmachine komen, ik heb intussen alle loire's die ik had verkocht en heb alleen nog maar suede's

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:41

Ghostattack schreef:
Ik heb voor 35 euro de Watermelon gescoord. Ik had hem nog niet in het echt gezien, dus ik was lichtelijk in shock _O-

8-)
[ [url=m/4Dgphz.webp]Afbeelding[/url] ]



ik vind het echt prachtig staan <3

B_Fokker
Berichten: 134
Geregistreerd: 11-05-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:22

Hmm ik heb de mijne nog maar 1 keer gewassen en de andere is net nieuw gekocht en nog niet gedragen. Wellicht dat ik dan even wacht met meer kopen tot ik ze wat langer heb. Mijn maximale budget is toch maar 50eu per dekje en daar vind je ze niet zo snel voor dus dat wachten moet goed komen

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:26

Nickeltje schreef:
Waar heb je dat voor dat geld gescoord!?


BB Brands! :D

Ik vind zelf de Loire's minder mooi en ook minder fijn. De suedes zijn zo lekker dun en blijven ook echt mooi.

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:57

Klopt het dat de loires wat minder snel vies zijn en je dus minder snel hoeft te wassen?

ava_krause

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:07

Rizette schreef:
Klopt het dat de loires wat minder snel vies zijn en je dus minder snel hoeft te wassen?


Ik vind juist van niet. Het zweet blijft meer in de loires + blijven langer nat dan de suèdes naar mijn mening.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:59

Ik heb nog nooit mijn dekjes gewassen totdat ik een Loire kreeg :') vind hem echt snel vies worden, zowel aan de buiten kant met vlekken/vegen als aan zweet wat gaat stinken. Ik heb wat dat betreft liever Cal Rei

Lukasje
Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:46

Ik ben ook fan van Cal Rei, en van de suedes van LM natuurlijk ook !

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:52

Ik was al mijn dekjes regelmatig. Heb zelf de suedes, loires (met memory rand) & de mesh.

Met allemaal blij, de suedes en mesh variant is echt hufterproof en blijven mooi. De loires vind ik ook prachtig maar zijn wel wat gevoeliger dus zullen uiteindelijk pillen.

Eerst kon ik mij daar aan storen maar aan de andere kant, het blijven natuurlijk wel gebruikersproducten. Ik koop de loires wel enke met een goede aanbieding en gebruik deze meer in de winter dan zomer. De suedes en mesh juist meer in de zomer.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:55

xSCWx schreef:
Ik heb nog nooit mijn dekjes gewassen totdat ik een Loire kreeg :') vind hem echt snel vies worden, zowel aan de buiten kant met vlekken/vegen als aan zweet wat gaat stinken. Ik heb wat dat betreft liever Cal Rei

Dat heb ik dus helemaal niet.
Voor mij ligt het aan de kleur. Bij sommige vind ik de Loire mooier dan de suède, zoals de huntergreen, de ink blue en de Sienna.
Ik was ze ook regelmatig een ze blijven tot nog toe prachtig.

Van de Cal Rei laad ik dat de haren er bijna niet uit te krijgen zijn en dat weerhoudt mij dan een beetje om er eentje aan te schaffen

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:31

Ik heb ze idd ook afhankelijk van kleur in een bepaalde variant.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:55

Ik herken de problemen ook niet.. Ik heb suedes, mesh en voornamelijk loires maar ze zien er allemaal nog top uit.. En mijn paard is nochtans ook echt een zweter :D

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:52

Ze hebben nu ook kaplaarzen gelanceerd van Lemieux, want die zijn er natuurlijk nog niet.

Het lijkt wel alsof ze in de race zijn voor merk met “zoveel mogelijk producten” :=