Help! LEMIEUX Vector Balance of toch Flex-On Safe-On beugels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDaylight

Berichten: 43
Geregistreerd: 09-06-12

Help! LEMIEUX Vector Balance of toch Flex-On Safe-On beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 17:38

Hoi allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen bij de zoektocht naar voor mij prettige veiligheidsbeugels. Als gevolg van een zwaar ongeluk lang geleden heb ik een probleembeen. :') Minder stabiel, krachtverlies en snel gevoelig.. De instabiliteit lijkt vooral vanuit mijn enkel te komen wat vervolgens weer pijn geeft aan mijn probleemplek (scheen) en uiteindelijk knie. Ik ga min of meer op mijn tenen staan waarna het gewiebel met mijn enkel erger wordt.

Na heel wat research kwam ik uit bij een veiligheidsbeugel met schokdemping (heb nu één keer de Sprenger bow balance geprobeerd) maar lijkt mij het gekantelde voetbed van de Vector Balance of Flex-On Safe-On beugels een uitkomst.

Kan iemand hierin het verschil uitleggen of heeft iemand toevallig ervaring met deze beugels? Ik hoor het heel graag. :)

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Help! LEMIEUX Vector Balance of toch Flex-On Safe-On beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:51

Ik heb de Vector Balance beugels van Lemieux.

Zeer tevreden over deze beugels. Ik heb sinds het gebruiken van de beugels geen last meer gehad van mijn knieen/enkels. Ook heb ik veel meer grip en tot nu toe mijn beugels niet meer verloren. Mijn vriend gebruikt ze ook tijdens de lessen en heeft het veiligheids klik systeem afgelopen augustus grondig getest toen hij van z'n paard viel. Hij heeft maat 47 en klapte alsof het niks was zo uit de beugel.
Verder zijn ze bij mij ook nog nooit opengeklapt tijdens het rijden. Persoonlijk vind ik het gekanteld voetbed heel erg fijn. Ik had ook altijd moeite met het uitdrukken van mijn hakken en duwde dan te hard wat voor knie en enkel problemen zorgde. Nu hoef ik niet meer te duwen en heb ik wel een mooie uitgedrukte hak.

Ik zou deze ten alle tijde aanraden.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Help! LEMIEUX Vector Balance of toch Flex-On Safe-On beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:59

Ik heb de Vector Balance beugels en ben er super tevreden over!
Heb 2 paarden, en gebruik deze beugels bij mijn frieze hengst met veel beweging en heb super grip.

Wil ze eigenlijk ook voor mn andere paard maar ze zijn zo gruwelijk duur.... en toch ben ik met de beugels die ik heb echt heel blij!

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:26

Ik ben van de Sprenger Bow Balance naar de LeMieux Vector Balance gegaan.
Reden was dat ik graag veiligheidsbeugels wilde en Sprenger heeft/had dit niet. Must have was wel een verend systeem zoals de Bow Balance. Nice to haves: gekanteld voetbed en gedraaide beugelophanging. Al deze dingen te samen zijn er maar een klein aantal beugels die dan in aanmerking komen en zo ben ik bij de LeMieux uitgekomen.
Tot nu toe super tevreden over! Geen last van mijn knieën en enkels, maar toch stabiel genoeg. Voetbed geeft lekker veel grip. Veiligheidssysteem heb ik gelukkig nog niet getest :D

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:33

Hier de safe on, ondanks dat we echt gek zijn op alles van Lemieux. En geen spijt van. De arm zit gewoon dicht, dus klapt niet open als je er met je voet tegenaan komt bij een gekke sprong oid. Dat vind ik een groot voordeel tegenover beugels met zo'n klapbare arm.. En die van de flex on is ook nog eens flexibel, dus meer ruimte voor je voet om los te komen.

De schokdemping is echt demping, geen vering, dus voelt heel stabiel. Hier werkt het goed voor knie/enkelklachten.

En je hebt zoveel keus aan kleuren, je kunt de arm vervangen (Ook verschillende kleuren) en de magnetische stickers zijn er ook in verschillende kleuren en pratronen. Dus naast dat het gewoon echt fijne beugels zijn, kun je ze ook precies aanpassen naar hoe jij het mooi vind. Ook nadat je ze al gekocht hebt :)

Mocht je in de buurt van Zwolle wonen, mag je wel een berichtje doen om ze te testen :)

xDaylight

Berichten: 43
Geregistreerd: 09-06-12

Re: Help! LEMIEUX Vector Balance of toch Flex-On Safe-On beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 14:38

Bedankt allemaal voor de reacties! Ze klinken allebei als erg fijn. Het verschil zit dus onder andere en misschien wel vooral in de vering/schokdemping? Ik heb nu nog de bow balance om te proberen. Mocht ik dat verende niet zo prettig vinden dan kom ik dus al uit bij de safe on.

@Daphne__ Wat ontzettend lief van je dat ik ze zou mogen testen! Ik woon toevallig redelijk in de buurt van Zwolle. :) Mocht ik geen alternatief vinden dan stuur ik je een berichtje.

xDaylight

Berichten: 43
Geregistreerd: 09-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 08:26

Update: ik heb inmiddels de Flex-On Safe-On gekocht en al even in gebruik. Het lijkt erop dat ik daarin de perfecte match heb gevonden! *\o/* Iedereen bedankt voor het reageren en helpen. Vooralsnog geen zeer been en ik trek mijn benen minder op.