Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

 
Profiel   

Waidida schreef
Azmay schreef
Een thermo rijrok van covalliero, heerlijk.

Misschien zwicht ik dan toch nog ;) is deze zwaar zodat hij niet flappert?

Hij is redelijk zware buitenstof(vergelijkbaar met een regendeken denk ik, hij is ook waterdicht) en is fleece gevoerd. Ik draag hem ook op de scooter, echt heerlijk ik weet niet hoe ik het ooit zonder heb gedaan :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 20:00 



 
Profiel   

Lange chaps of western chaps (chinks) werkt ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 21:40 



 
Profiel   

Hier ook een rijrok van covalliero. Wat een superding! Flappert totaal niet. Er zitten elastieken aan zodat je hem aan je laars vast kan maken maar die heb ik niet eens vast zitten. Heerlijk warm!
Ik heb er wel nog een thermolegging onder maar mijn benen zijn dan ook het koudste stuk van mijn lichaam dus die hou ik graag warm...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:04 



 
Profiel   

Als ik met de rijrok van cavalliero rij, dan hou ik zelfs warme tenen. Ook met de lange ritten (3+ uur). En dan heb ik 'normale' dikke sokken aan en nog geen thermolegging aan. Dus als het echt koud is, kan ik mijzelf nóg dikker inpakken. Alleen het opstappen met de rok vind ik nog een ding. :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:16 



 
Profiel   

Gladijs schreef
En eventueel als die nog bestaat, de Bucas Leg Warmer uitrijdeken.



Dat is precies wat ik zoek!! maar nergens meer te koop -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:17 



 
Profiel   

puppy1128 schreef
Alleen het opstappen met de rok vind ik nog een ding. :')


Rechterelastiekje even los van je been, rechterpunt in je linkerhand bij je teugels, opstappen (via een krukje) en dan het elastiekje weer om je been :D ik doe hetzelfde met afstappen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:20 



 
Profiel   

ik ook een koukleum.

Ik heb ook de thermobroek van horze deze wel echt alleen aan als het ijs en ijs koud is.
Verder thermolegging onder mijn rijbroek.

Ik las net iemand die zei instappen naast je paard dat werkt bij mij niet al heb ik het bloed heet van bijvoorbeeld het mesten en stap ik daarna op als het echt koud koud is en in rij in een buitenbak dan worden mijn benen zo koud dat ik er blauwe/ zwarte vlekken op krijg die soms wel weken blijven zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 08:54 



 
Profiel   

Western chaps, heerlijk warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:10 



 
Profiel   

Bontje op het zadel en een rijrok!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:20 



 
Profiel   

Ik ga je toch ook die rijrok van Covalliero aanraden! Wat een verademing! Heb er zelfs dressuurles mee gereden vorige keer en hoewel mijn instructeur het minder handig vond vanwege de beenligging die hij niet goed kon zien, had ik wel lekkere warme benen rond het vriespunt! :j

Het klapperde niet, ik voelde nauwelijks dat ik die rok aan had. Opstappen was een eitje, doordat de rok voor en achter korter is. Alleen na opstappen even 2 tellen in de beugels gaan staan en de rok onder je kont vandaan halen. De rest van de rit blijft ie dan mooi over het zadel hangen, ook met lichtrijden en galop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:21 



 
Profiel   

Ik heb een joggingsbroek of skibroek over mn rijbroek, laarzen eronder. Ligt eraan of er sneeuw ligt en hoe koud t is of het de skibroek word of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:28 



 
Profiel   

Heeft iemand al ervaring met deze rijrok?
https://www.atorka.nl/winkel/elt-thermo ... r4QAvD_BwE

Lijkt mij fijner dan die van Covalliero omdat deze gewoon open kan aan de voorkant. Hij is alleen niet waterdicht maar als het regent heb ik al een lange regenjas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:31 



 
Profiel   

Helaas is de rijrok van Covalliero nergens meer verkrijgbaar, die van ELT volgens mij ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:32 



 
Profiel   

Ik heb een normale termolegging met rijbroek er overheen aan. En wil ik rijden met -5 ofzo. Dan draag ik een fluffy termolegging van de primark onder mijn rijbroek.
Ook draag ik nog hoge rijsokken en dan een normaal paal sokken in mijn wandel/stal-schoenen.

Zelfs dan verkruim ik na 1 uur hoor! Maar het is iets dragerlijker haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:38 



 
Profiel   

Die van ELT lijkt erg op die van Covalliero! Ik zou zelf liever geen rits hebben vanwege eventuele beschadigingen aan mijn zadel tijdens het rijden maar ook met op of afstappen. Maar qua pasvorm lijken ze weinig te verschillen.

Moeten ze wel op voorraad zijn natuurlijk. -O-

Edit:

https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... rmo-rijrok

https://www.horze.nl/dames-paardrijover ... c=google10


Laatst bijgewerkt door Celebi op 09-12-22 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:50 



 
Profiel   

Captain schreef
Bontje op het zadel en een rijrok!
[ [url=m/tNL6MN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oeeKld.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw! dat bontje <3 heb je dat hoofdstel en de rijrok vandaan? ik denk alleen dat dat bontje op mijn dressuurzadel moeilijk gaat passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:54 



 
Profiel   

Die van Covalliero staat op de site van de divoza nog als beschikbaar, in donkerblauw in maat 34 en 40 (volgens mij zijn dat ook de enige maten?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:54 



 
Profiel   

Je hebt ook de Rainlegs Arctic. Deze heeft een extra insolerende laag gevuld met "hollow fiber", wat ook gebruikt wordt in slaapzakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:03 



 
Profiel   

siskeh schreef
Die van Covalliero staat op de site van de divoza nog als beschikbaar, in donkerblauw in maat 34 en 40 (volgens mij zijn dat ook de enige maten?)


Waarom zeg je dit nou.... nu heb ik hem besteld.... had nog een verjaardagcheque :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:57 



 
Profiel   

siskeh schreef
Die van Covalliero staat op de site van de divoza nog als beschikbaar, in donkerblauw in maat 34 en 40 (volgens mij zijn dat ook de enige maten?)


De andere maten zijn 40/46. Die heb ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:14 



 
Profiel   

Muiz schreef
siskeh schreef
Die van Covalliero staat op de site van de divoza nog als beschikbaar, in donkerblauw in maat 34 en 40 (volgens mij zijn dat ook de enige maten?)


De andere maten zijn 40/46. Die heb ik :D


Ja, ik gok dat maat 40 ook de maat 40/46 is.. aangezien er maar 2 maten zijn dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:37 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
siskeh schreef
Die van Covalliero staat op de site van de divoza nog als beschikbaar, in donkerblauw in maat 34 en 40 (volgens mij zijn dat ook de enige maten?)


Waarom zeg je dit nou.... nu heb ik hem besteld.... had nog een verjaardagcheque :+


Sorry, not sorry :+

Ik heb gisteren iets vergelijkbaars gevonden op MP, eigenlijk gewoon een rok van jassen-stof met ritsen.
Dus héél benieuwd of dat wat is!

Kitt chaps heb ik trouwens ook liggen, dacht maat S of M, anyway, te klein voor mijn bovenbenen... iemand die een paar bruine zoekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:38 



 
Profiel   

Je hebt van Covalliero inderdaad 34-38 en 40-46 voor iedereen die twijfelt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:42 



 
Profiel   

siskeh schreef
Muiz schreef
siskeh schreef
Die van Covalliero staat op de site van de divoza nog als beschikbaar, in donkerblauw in maat 34 en 40 (volgens mij zijn dat ook de enige maten?)


De andere maten zijn 40/46. Die heb ik :D


Ja, ik gok dat maat 40 ook de maat 40/46 is.. aangezien er maar 2 maten zijn dacht ik.


Oh zo, dat de '34' de 34/40 is en de '40' de 40/46.
Klinkt ook wel logisch ja :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:43 



 
Profiel   

Helden! *\o/* Ik heb de Covalliero rijrok maat 40 (ze schijnen klein te vallen) besteld bij Divoza. Zo te zien gelijk de laatste want hij staat nu op uitverkocht := maat 34 is er nog wel. Ik had hem met Black Friday bij agradi besteld maar die werd geannuleerd. Dus ik zit al 2 weken te zoeken waar hij dan wel beschikbaar is. Wel voor iets minder leuke prijs (had hem bij agradi voor €41). Maar ach, beter te duur dan niet te koop :D

Edit: zo te zien is hij bij horze ook weer verkrijgbaar.


Laatst bijgewerkt door xSCWx op 09-12-22 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 12:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen