Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 224 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 285  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

Juniores schreef
Fijn Michelle933!

Ik heb nu 2x met de micklem gereden en ik vind mijn paard ook stabieler in de aanleuning en minder rommelen met zijn mond.

Heeft er iemand al de micklem 2 in z'n handen gehad? Zit nu een beetje in dubio welke te bestellen de oude of de nieuwe versie. Al neig ik naar de nieuwe als ik zo lees o.a. betere leefkwaliteit, andere frontriem (die van de cob past mijn paard niet de rest van het hoofdstel wel).


Als je er 1 nieuw gaat bestellen, zou ik de 2 kopen.

Kan alleen maar beter zijn, pffff. Vind de micklems erg stug. Kreeg de huidige met m'n paard mee, die is al lekker soepel haha. Maar had voor m'n vorige paard een nieuwe compétition deluxe besteld en dat viel me echt tegen . Maar goed, ben verder tevreden met de micklems, al onze paarden hebben er 1.

Ben ook heel benieuwd naar de micklem 2, die zou ik eventueel voor onze nieuwe pony willen bestellen. We rijden eerst maar n paar keer met de ( via marktplaats gekocht) "oude".
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:30 



 
Profiel   

Het is ook wel slechter geworden heb ik het idee. Bijna 6 jaar geleden kocht ik een multi en die was echt veel soepeler dan de micklems die ik vorige week in de EJ voelde. Die waren keihard en zo stijf. Ik had gehoopt de nieuwe al te kunnen voelen, maar ze hadden hem nog niet.

Na wat verschillende te proberen kom ik toch weer op de Micklem uit denk ik. Was er een beetje op uitgekeken, maar de nieuwe ogen erg mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 23:14 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel? Ik overweeg hem aan te schaffen. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:03 



 
Profiel   

Welk merk is het?
Lijkt op die van harry horse. Alleen ander kopstuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:37 



 
Profiel   

__denise schreef
Het is ook wel slechter geworden heb ik het idee. Bijna 6 jaar geleden kocht ik een multi en die was echt veel soepeler dan de micklems die ik vorige week in de EJ voelde. Die waren keihard en zo stijf. Ik had gehoopt de nieuwe al te kunnen voelen, maar ze hadden hem nog niet.

Na wat verschillende te proberen kom ik toch weer op de Micklem uit denk ik. Was er een beetje op uitgekeken, maar de nieuwe ogen erg mooi.


Daarom heb ik die van mij de deur uitgedaan, zelfs na een jaar gebruik werd hij niet soepeler. Het bleef een stijf ding, hard. Invetten enz hielpen niet.

Ben nu al een hele tijd tevreden met mijn Schockemohle Beta. :j

Presteq vind ik er ook goed uitzien en ik heb ook een leuk model gezien bij PS of Sweden. De Pioneer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 11:53 



 
Profiel   

Saaams schreef
Welk merk is het?
Lijkt op die van harry horse. Alleen ander kopstuk.


Ik was de naam vergeten erbij te zetten het is de Ashton Fairfield van Hooks

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 11:59 



 
Profiel   

Ik vind hem mooi. Benieuwd naar de kwaliteit. Op de fotos van hooks zelf lijkt het kopstuk erg breed. Moet passen denk ik bij je paard.

Ik zou m zelf wel willen kopen. :+
Mocht iemand hem tweedehands cob hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:50 



 
Profiel   

Igniss schreef
Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel? Ik overweeg hem aan te schaffen. [ [url=m/ji34ay.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij lijkt erg op de PS of Sweden Pioneer, ik heb deze voor mijn gevoelige vosje en die is er erg in verbeterd qua aanleuning, bleef eigenlijk altijd achter de loodlijn nooit echt verbinding en met dit hoofdstel heb ik verbinding gekregen. Maar ik maak wel gebruik van de elastiekjes in de bakstukken en teugels. Dat heeft deze niet en een ander koptuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:28 



 
Profiel   

vera_pino schreef
Igniss schreef
Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel? Ik overweeg hem aan te schaffen. [ [url=m/ji34ay.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij lijkt erg op de PS of Sweden Pioneer, ik heb deze voor mijn gevoelige vosje en die is er erg in verbeterd qua aanleuning, bleef eigenlijk altijd achter de loodlijn nooit echt verbinding en met dit hoofdstel heb ik verbinding gekregen. Maar ik maak wel gebruik van de elastiekjes in de bakstukken en teugels. Dat heeft deze niet en een ander koptuk.


Ik ga het zien! Heb hem besteld en dit weekend eens uitproberen. Het lijkt me heel fijn gezien die van mij gevoelig kan zijn achter de oren

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:49 



 
Profiel   

Ik heb zowel de Presteq als Micklem al vastgehad en aangezien ze toch niet heel erg in prijs verschillen zou ik sws de Presteq verkiezen boven Micklem. Veel fijner leer, Micklem is net karton... Maar de kaptoom en bitloze functie is wel fijn daarbij.

Vraagje; Mensen met een bling frontriem van Presteq merk, hoe is de kwaliteit? Ik vind ze wel erg duur dus hoop dat ze ook wel een lange tijd mooi blijven dan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 23:14 



 
Profiel   

Ik vond de presteq echt niks qua pasvorm. Heb normaal echt een gewoon doorsnee maat, maar kon hier niks mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 23:29 



 
Profiel   

Nou, de micklem is nu dus van ander leer gemaakt . Ben erg benieuwd. Vind overigens , dat de riem onder de kin ook iets smaller zou kunnen . Maar ach :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 14:44 



 
Profiel   

Nou ik ben benieuwd dan. Ik heb een micklem multi maar paard krijgt er witte haren van en ondanks een litertje vet voelt hij nog steeds als karton. En dat voor bijna 200,-. Ze moeten zich de ogen uit de kop schamen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 14:59 



 
Profiel   

Die moet je echt n tijdje in n bak olie laten logeren. Is echt jammer.

Maar t komt ooit goed en dan zijn ze fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 15:17 



 
Profiel   

Getup schreef
Die moet je echt n tijdje in n bak olie laten logeren. Is echt jammer.

Maar t komt ooit goed en dan zijn ze fijn.


Na drie dagen en nachten heb ik het opgegeven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 15:30 



 
Profiel   

Beste mensen,

Ik heb even goed door dit topic heen gelezen en toch maar besloten de vraag te stellen.
Ik heb nu een paard aan de jongere kant (5 jaar oud) die niet lekker loopt met een normaal engels hoofdstel. Ben al een poosje opzoek naar een anatomisch hoofdstel, maar genoemde paard loopt momenteel lekkerder zonder riempje voor het bit.

Mijn vraag is of er mensen zijn die een paard hebben die ook niet lekker liep met een riempje voor het bit, maar wel lekker liep als dit riempje voor het bit gecombineerd werd met een anatomisch hoofdstel. En of er mensen zijn die anatomische hoofdstellen zonder riempje voor het bit weten.

Iets anders wat invloed kan hebben op de antwoorden is dat ik graag wil starten in de eventing bij de khns. Ik zag in de harnachement gids dat een keelriem dan niet mag ontbreken... Zijn er mensen die hier iets op weten, want veel anatomische hoofdstellen die ik heb gezien hebben geen keelriem...

Sorry voor het lange bericht, hoop dat het een beetje duidelijk is zo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:36 



 
Profiel   

Wat wil je anatomisch? Anatomisch is natuurlijk een breed begrip. Als jouw paard aangeeft dat hij liever geen sperriem wil, dan zou een simpele hoge neusriem zonder sperriem prima kunnen zijn, eventueel met een anatomisch gevormd kopstuk.

En als je bijvoorbeeld een gecombineerde neusriem en bakstuk wil, heb je bijvoorbeeld de schockemöhle equitus delta

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:04 



 
Profiel   

Het liefst wil ik inderdaad een gecombineerde neusriem en bakstuk, daarnaast heb ik gelezen dat anatomische hoofdstellen vaak rekening houden met gevoelige punten op het paardenhoofd.

Maar de Equitus delta ziet er wel veelbelovend uit, ik ga daar is naar kijken. Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:17 



 
Profiel   

Ja mijn paard wilde geen sperriem (riempje voor het bit) bij een “normaal” hoofdstel maar loopt erg goed op het presteq hoofdstel.

Als dat je vraag is?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 21:15 



 
Profiel   

Iemand ervaring met paard wat ‘jeuk/irritatie’ aan neus krijgt van hoofdstel?

Mijn haf krijgt jeuk/iritatie als er bepaalde druk op neus komt. Geen idee of het komt omdat hij nog aan bit moet wennen (hij is nog jong) of toch het hoofdstel,

Met longeren aan kaptoom geen probleem pas als bit in gaat en dan ‘druk’ daar vanuit, gaat t kriebelen

Van de week maar Bitloos longeren aan dubbele lijnen.

Hij is in juni naar tandarts geweest en in oktober begon het. Met rijden lijkt hij ook minder last van te hebben. In maart komt weer tandarts

Hoofdstel is een bridle2fit en aangemeten. (Alleen toen zat ik er nog niet op)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 22:01 



 
Profiel   

IrishDraught schreef
Ja mijn paard wilde geen sperriem (riempje voor het bit) bij een “normaal” hoofdstel maar loopt erg goed op het presteq hoofdstel.

Als dat je vraag is?!


Dat was inderdaad mijn vraag, ik ben erg bang dat als ik zo’n hoofdstel aanschaf hij nogsteeds reageerd op de sperriem, maar als dit bij de meesten toch veranderd moet ik het misschien toch maar proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 23:48 



 
Profiel   

Wat is een micklem 2 variant ?
Ik heb een echte waarmee ik heb zadelmak gemaakt. En ik heb er eentje van kramer die goed bevalt die is trouwens super zacht.En inmiddels ook alweer 3j oud.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 23:57 



 
Profiel   

wat vinden jullie van de pasvorm van dit hoofdstel? Het is een beetje een samenstelling uit verschillende onderdelen. Pony lijkt er nog niet zo heel blij mee te zijn, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal want ze is nog niet zadelmak en heeft hem pas een paar keer om gehad. Ik twijfel erg over de neusriem.

[ img ]

Ik vind haar bitloze wel erg netjes zitten:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 23:57 



 
Profiel   

Petra_O schreef
wat vinden jullie van de pasvorm van dit hoofdstel? Het is een beetje een samenstelling uit verschillende onderdelen. Pony lijkt er nog niet zo heel blij mee te zijn, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal want ze is nog niet zadelmak en heeft hem pas een paar keer om gehad. Ik twijfel erg over de neusriem.

[ [url=m/UcrLNZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind haar bitloze wel erg netjes zitten:


[ [url=m/8hyJeN.jpg]Afbeelding[/url] ]


De frontriem is zoiezo te klein en trekt je hoofdstel naar voren.

En met je neusriem zou ik kijken of hij niet een gaatje hoger kan, eveneens als je bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 00:25 



 
Profiel   

Frontriem lijkt sowieso te klein of iig heel raar te zitten. Probeer hem aan de zijkant ook wat hoger op het bakstuk te doen, maar hij lijkt alsnog strak te zitten. Het zit niet ideaal allemaal.iig. neusriem hoger zou ik niet doen, dan kom je niet uit, hij lijkt nu al tegen het bot aan te zitten aan de zijkant. Als je dje hoger doet komt hij erop, denk ik.

En hoe strak heb je de neusriem zitten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 224 van de 285 [ 7110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 285  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen