Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 225 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 284  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

De frontriem moet ik inderdaad wat omhoog schuiven, ik zal vandaag even goed voelen of hij dan niet te strak zit. Hij mag natuurlijk niet tegen haar oren aan getrokken worden. De neusriem hoort eigenlijk niet bij het hoofdstel, maat ik heb deze eraan gedaan in de hoop dat het bit wat stabieler ligt. Hoger lijkt me inderdaad niet te kunnen.

De neusriem kunnen ruim twee vingers tussen. Het onderste riempje meer, daar moet eigenlijk een gaatje bij. Hij oog misschien wat strak omdat ze zo lekker fluffy is :D.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 08:50 



 
Profiel   

Kunnen die 2 vingers van onderaf eronder? Door de hele neusriem. Want veel mensen controleren verkeerd die steken de vingers onder de riempjes maar je moet controleren van onder naar boven op het neusbot en niet aan de zijkanten. Aan de zijkanten kun je dan vaak je hele hand kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 08:52 



 
Profiel   

Ja en bovenop de neus gemeten, niet aan de zijkant oid. Veel mensen vergeten ook dat het om de gemiddelde vingers van een volwassene gaat op het 2e gewricht. Dus niet alleen de toppen. Die moeten er goed onderpassen en niet met veel druk eronder gepropt. Sterker nog, de meeste vrouwen zouden meer ruimte als die 2 vingers moeten aanhouden, omdat wij meestal smallere vingers hebben. (Even algemeen, want ik zie het regelmatig fout gaan, ook bij bitloze optomingen en anatomische hoofdstellen)

Maar hoger kan die idd niet, want je moet ook onder het jukbeen blijven. Ik heb zelfs al het idee dat de neusriem er nu tegenaan ligt. Als dat zo is past hij ook niet bij haar, want lager moet je niet willen, dan ligt de rest niet meer goed denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:01 



 
Profiel   

Ik meet inderdaad bovenop de neus en het onderste riempje aan de zijkant. Twee rechtop staande vingers kunnen ertussen, maar ik heb inderdaad wel vrij kleine vingers. Ik zou eigenlijk zo'n meetinstrumentje daarvoor willen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:18 



 
Profiel   

Was vooral ook even een algemene opmerking hoor! Het gaat echt heel vaak fout, zelfs mensen die denken dat ze los genoeg zitten en goed bezig zijn met anatomische hoofdstellen, maar verkeerd meten. Verkeerde plek, verkeerde richting, te dunne vingers of ze niet ver genoeg eronder en noem maar op. Ook bij bitloze hoofdstellen. Want als je 1e gewricht pakt en er 2 vingers tussen kan doen kan je alsnog te strak zitten of bij smalle vingers idd. Jouw 'sperriem' is lastig, zijkant of onderaan meten is eigenlijk niet betrouwbaar en dan kan dke veel strakker met nog steedsvingers eronder. Nu zou ik door type neusriem denken dat je gewoon bovenop moet meten, omdat die onderste het neus gedeelte ook beïnvloed? Ben wel benieuwd of je verschil voelt bovenop als je die strakker of losser doet?

Nu is het lastig via foto's bij de twijfelgevallen, maar ik vraag het liever een keer extra zodat mensen nog eens extra kijken. Er zijn er ook best regelmatig waarbij je het wel kan zien. Vooral als hoofdstel nog nieuw en niet gevormd naar hoofd nog, dan zie je eigenlijk vaak het naast het neusbot wat afsteken nog als het los genoeg zit en dat verdwijnt een beetje als ze meer vormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:39 



 
Profiel   

[ img ]
De Micklem 2 voor m'n jonkie gekocht. Vind het een fijn hoofdstel voor haar, maar de originele frontriem past niet en die ik erbij gekocht had schoof teveel. Blij met de 2 :-). Mocht iemand een 'oude' versie die amper gebruikt is willen..... Bruin maat XFull en het leer is zacht.

* De neusriem is inmiddels een gat korter :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:02 



 
Profiel   

Ziet er fijn uit. Dat met die frontriem is ook zoiets waarvan je denkt: kan t niet wat groter... past bij bijna niemand :Y)

Andere gespen ook , bij het bit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 13:54 



 
Profiel   

Nee, het kopstuk is anders en de riempjes van keel- en neusriem zijn wat gebogen maar verder is het wel hetzelfde. Oh en de frontriem is langer en anders van vorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:54 



 
Profiel   

Heeft er toevallig iemand de hooks lingus liggen in maat full die ik kan overnemen of vergelijkbaar model?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:26 



 
Profiel   

Ik heb na een paar keer met de micklem te hebben gereden vandaag de Shockemöhle equitus bèta geprobeerd. Paard leek er blij mee, echter vind ik het kopstuk wel wat tegen de oren duwen (maat full op een PRE hoofd).

Heeft iemand suggesties voor een zelfde soort hoofdstel met vaste bakstukken en een nog meer teruggesneden kopstuk? Of bestaat dat niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 21:54 



 
Profiel   

Je zou kunnen proberen om je frontriem er eens af te halen en kijken of het dan beter is (en als dat het geval is, kan je een grotere frontriem zoeken). Soms trekt een te krappe frontriem het kopstuk tegen de oren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 22:05 



 
Profiel   

[ img ]
Vandaag was ze rustig, dus kon even een betere foto maken. Hier zie je mooi dat ze sperriem en keelriem gebogen zijn. Je ziet het niet door alle winterharen, maar haar oren liggen helemaal vrij. Dat was met het oude model nog niet zo. Ze is er wel blij mee geloof ik:

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:09 



 
Profiel   

Goldyc, thnx voor de suggestie echter heb ik dit al geprobeerd en zonder frontriem zit hij hetzelfde -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:10 



 
Profiel   

@ MyChoice, mooi dat bruin! Het hoofdstel lijkt zo van de foto wel echt op het jukbeen te liggen?

Dacht dat dat juist niet de bedoeling is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:12 



 
Profiel   

Ik vind hem idd bij jukbeen niet fijn liggen, eigenlijk. In plaats van vrij en dus er achter en eromheen loopt die ertegen aan en de bocht erop. Denk dat het neusgedeelte van neusriem te kort is voor het hoofd van jouw paard, misschien ook in combinatie met de frontriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:23 



 
Profiel   

Hij lag iets scheef. Aan de andere kant had ze ruimte over. Het hoofdstel moet nog vormen en ze had net met haar hoofd geschud en dan ligt ie scheef:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:29 



 
Profiel   

Iemand ervaring hier met; https://u-phorsebalance.jimdo.com/bridles-more/

[ img ]

Kwam daar deze tegen, beetje vergelijkbaar als de Micklem maar vind hem er fijner uitzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 02:10 



 
Profiel   

Ik heb de Ashton Fairfield binnen <3 wat een soepel hoofdstel. Zometeen naar stal en kijken hoe die past.

Ga er wel een andere frontriem op doen :') dit is me iets te sober en simpel

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:53 



 
Profiel   

Igniss schreef
Ik heb de Ashton Fairfield binnen <3 wat een soepel hoofdstel. Zometeen naar stal en kijken hoe die past.

Ga er wel een andere frontriem op doen :') dit is me iets te sober en simpel



[ img ]

Ik merk dat het zich wel nog echt moet vormen, en heb erna de andere frontriem er nog op gedaan.

Maar ben niet ontevreden over de pasvorm. Denk dat het nog beter zit als het leer wat meer op het hoofd ligt. En de neusriem wellicht een gaatje lager nog. Eens mee spelen wat het beste is.

Deze week eens kijken hoe het is met rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 16:55 



 
Profiel   

Heel mooi!
Heb je een full?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 16:56 



 
Profiel   

Zou de neusriem zeker niet lager doen, eerder een gaatje hoger.

Ik heb een ander merk maar vergelijkbaar model, en ik heb hem trouwens wel op dezelfde hoogte zitten. Daar loopt mijne fijner mee dan met een gaatje hoger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 17:25 



 
Profiel   

Saaams schreef
Heel mooi!
Heb je een full?


Ja een full!

prugelpiet schreef
Zou de neusriem zeker niet lager doen, eerder een gaatje hoger.

Ik heb een ander merk maar vergelijkbaar model, en ik heb hem trouwens wel op dezelfde hoogte zitten. Daar loopt mijne fijner mee dan met een gaatje hoger.


Als ik dat doe dan krijg ik het riempje onder het bit niet netjes. Dat is waarom ik dacht aan wellicht nog een gaatje lager. Maar ga eerst eens zo proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:29 



 
Profiel   

Vandaag ermee gereden. Ik vind het een heel prettig hoofdstel en Makuya leek dat ook te vinden. Uiteraard geen goede foto gemaakt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:57 



 
Profiel   

Iemand toevallig ervaring met deze neusriem?


[ img ]

https://www.equibling.nl/product/lequi- ... m-wit-lak/

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 08:37 



 
Profiel   

Hallo! Ik zit dit topic al een tijdje te volgen en heb aan de hand daarvan deze week geïnvesteerd in de Waldhausen S-Line Sensation, bruin in maat cob.

Gisteren binnengekomen en gelijk gepast. Mijn paard heeft een lastige maat, bij maat cob is de neusriem altijd te klein en de lengte bakstukken goed. Bij full is de neusriem goed en lengte bakstukken te lang. Altijd spannend! Ook bij dit hoofdstel kon de neusriem (gelukkig) net op het allerlaatste gaatje dicht, maar nu vraag ik me af of de neusriem niet te laat zit. Het leer is heel zacht, maar moet nog wel een beetje vormen. Misschien dat ‘ie dan een gaatje hoger kan, nu kan dat nog niet. Verder is de pasvorm perfect, er moet alleen nog een andere frontriem aan. Ze reageerde er wel heel fijn op, dus het lijkt haar niet in de weg te zitten in ieder geval.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 225 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 284  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen